bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: RD04 vs. RD07
3.8.2017 v 23:15
Zdravím,
po dvou letech sedlání Alpíka zvažuji přesedlat na většího i staršího brášku. Zase pokukuji po Afře. Četl jsem tu různé recenze, zkušenosti majitelů, ale nikde jsem se nedočetl, zda u RD04 je filtr pod zadním blatníkem takové zlo, jak se může zdát. Zajímá mě, zda je to problém pouze při projíždění vodou, pískem, blátem, prašnou cestou, nebo prostě všude a to i na silnici. Chci znát názory hlavně těch, co mají RD04, nebo co jí měli a potom proč a za co jí vyměnili. Nebo těch co Afriky opravují nebo servisují. Hlavním důvodem, proč uvažuji i tímto směrem jsou, jak jinak, peníze.
Díky všem za Vaše rady a názory.

RD04 vs. RD07

3.8.2017 v 23:30 | Nahoru | #1
Problém je opravdu jen vyloženě hluboký prach, písek nebo voda, a to ještě když se zahrabeš - stejně jako u TA.600. Takže kromě pouštních eskapád nebo bez záliby v prodění je té motorce jedno, jestli má sání pod levým zadním plastem nebo tešně nad karburátory.

RD04 vs. RD07

4.8.2017 v 09:22 | Nahoru | #2
RD 04 je hlavně více hard, má vyšší sedlo, nádrž na 24 litrů, štelování tlumičů a blbý rozměr zadní pneu. svítí jen jedno potkávací světlo.
RD 07 je víc líbivá a taková uhlazená, +1kW, nádrž 23 litrů, dojezd cca 450 km, nižší sedlo pro menší postavy, tripmaster.
Já využívám horního umístění filtru po delších odstávkách ke startu se kterým obecně mají Africy problém. Oddělám filtr, stříknu trochu benzínu a chytá na drc

Za mě RD 07 a ne proto, že ji mám, ale je prostě vychytaná, ze všech Afric to nejlepší, soudě i dle odborných testů atd.
Ale praví skalní fandové šáhnou spíše po RD 04, přeci jen má k Dakaru blíž

A bacha na švýcarské verze, mají "jen" 50k.

RD04 vs. RD07

4.8.2017 v 10:31 | Nahoru | #3
Pokud tě zajímají podrobnosti, tak tady máš krátké počteníčko

1988 - první XRV 650 typ RD-03

1989 - konec výroby XRV 650

1990 - první XRV 750 typ RD-04
- oproti 650 zesílený rám, zesílené uchycení motoru,
- oproti 650 přepracovaný motor s označením RD-04E,
- dva kotouče na předním kole, zvýšené plexi,
- změněné podsedlové plasty, upravena elektroinstalace a CDI,
- karburátorům zůstala kulatá šoupátka, takže se na ně dá sehnat opravná sada membrán.

1992 - konec výroby XRV 750 RD-04
- v posledním roce výroby byla u RD-04 provedena změna na budících, kdy i RD-04 dostala menší budíky a tripmaster z již chystané RD-07,
- možná i přední brzdiče + destičky jsou z chstané RD-07, ale nejsem si jistý.

1993 - první XRV 750 typ RD-07
- odlišnosti od RD-04 snad ani nemá cenu psát, spíš sepíšu co je stejné :
- kompletní motor - od 1990 až do konce výroby v roce 2000 se nezměnil, stále má označení RD-04E,
- přední vidlice, pouze jinak naladěná péra, oboje brýle jsou ale jiné,
- kompletní předni kolo i s kotouči, ale jiné brzdiče + destičky,
- komplet náboj kola i s kotoučem a brzdičem, ale jiný ráfek!!!, místo 2,75x17" a gumy 130/90-17 je širší 3,0x17" a 140/80-17"
- řídítka, ovladače, páčky,
- světla, blinkry, zrcátka,
- palivové čerpadlo, šusplech pod motor,
- chladiče (liší se jen nepatrně v úhlu natočení, ale jinak jsou záměnné,
- řetětová sada 16 / 46 zubů zůstala jen pro modely Rakousko-C a Švýcarsko-D, všechny ostatní jižb mají 16z/45z,
- tak to je asi všechno, zbytek se dost liší, i když to na první pohled není znát, profláknuté jsou zejména:
- nově byl vzduchový filtr přesunut z pod sedla před nádrž,
- naopak zmizely dvě kontrolky rezervy,
- nové karburátory mají plochá šoupátka a nedělá se na ně opravná sada membrán :(

1995 - konec výroby XRV 750 typ RD-07

1996 - modernizace XRV 750 typ RD-07A (A zde znamená inovovaný model, nikoliv zemi určení dle VIN kódu)
- odlišnosti od staršího modelu RD-07 93-95 (bez A):
- zavedení VIN kódu, na štítku i rámu je již uvedeno JH2RD07...
- stříbrné ráfky místo zlatých,
- zadní centrální tlumič nemá štelování tvrdosti tlumení na expanzní nádobce,
- přední vidlice nemají dofukovací ventilky na horních zátkách,
- dole na předních vidlicích chybí výpustní šroubky po vypouštění tlumič. oleje,
- svítí obě světla současně, tedy P a L paraboly jsou stejné,
(starší mají P a L parabolu jinou a při potkávačkách i parkovačkách svítí jen levá),
- změněná maska s jinými uchyty a vlnkou u plexi, starší mají spodní díl plexi rovný ,
- jiné lešení,
- přepracovaná zadní část rámu a přichytky na indukční cívky,
- nepatrně upravené sedlo (gumové dorazy, ale jinak pasuje),
- jiný zadní držák tlumiče výfuku jak na rámu, tak i na výfuku (verzím C a D zůstal stejný, jako u 93-95)
- pouze dvě velké indukční cívky namísto čtyř malých (verzím C a D zůstaly 4 stejné, jako u 93-95),
- každý válec dostal jen jednu indukční cívku pro obě svíčky (verzím C a D zůstaly 4 stejné, jako u 93-95),
- digitální zapalování se snímačem škrtící klapky na karburátorech místo analogoveho CDI (verze C a D zůstaly bez snímače klapky a CDI mají stejné, jako u 93-95), díky tomu verze s novým zapalováním si vezmou tak o půl až litřík méně,
- jiná elektronika v otáčkoměru, pouze jeden snímač otáček a pozměněné výstupky na rotoru alternátoru (verzím C a D zůstalo vše stejné jako u 93-95),
- nové karburátory VP-51A (oproti starším VP50A,B a C mají menší trysky + snímač polohy škrtící klapky, verzím C a D zůstaly stejné, jako u 93-95),

2000 - de fakto jen jiné barevné kombinace (černá se zlatým pruhem a červeno-modrá s bílým pruhem)
- od roku 2000 má každá motorka ve VIN kódu označení roku Y - tedy 2000, i když byla prodána třeba až v roce 2003 :)
- díky technologické a materiálové náročnosti a tedy relativně vysokým výrobním nákladům
(oproti "ošizeným" Transalpům) se zřejmě již nevyplatilo Afriku modernizovat (plnění Euro2) a
byla tedy ukončena výroba i prodej (2003 až 2005 podle legislativy jednotlivých zemí).

Na co si dát pozor:
Některé Afriky mají namísto 2 x H4 žárovek paraboly na starší žárovky 35/35W, tzv. asymetry.
Švýcarské a rakouskéo verze (C a D ve VIN kódu nebo číslo motoru začíná pětkou) jsou škrceny jak restriktorem v sání (jednoduše jde vyndat), ale i jinými vačkami !
Německé verze (B ve VIN kódu a číslo motoru začíná pětkou) jsou škrceny pouze restriktorem v sání (jednoduše jde vyndat).
Některé dovezené motorky mají špatně vyplněné údaje v TP, kdy úřad pro RD-07 vyplní údaje platné pro RD-04 nebo naopak.
Některé motorky mají chybně zapsaný rozměr zadního ráfku 3,50x17" namísto správného rozměru 3,00x17" - Honda ČR už o tom ví a na vyžádání zašle potvrzení nutné pro úřední opravu v TP.

Naposledy editováno 04.08.2017 10:34:06

RD04 vs. RD07

5.8.2017 v 22:48 | Nahoru | #4
Díky za osvětu! Pokud teda tomu dobře rozumím, když dosánu nohama na zem, nechystám se do dun na poušť, ani brodit řeku "od pramene až k moři", tak s ní chybu neudělám? To, co zatím jezdím na Alpíkovi 650, s přehledem zvládne RD04 taky? Zatím jezdím jen po ČR, ale do budoucna se chystám i za čáru. Hlavně cestovat po asfaltu, ale i nezpevněné cesty, šotolinu, sem-tam poblbnout na cestách v pískovně. O Alpíkovi jsem dopředu věděl, že to bude chvilková záležitost (hlavně zvykání na silnější stroj a jízdu nejen po asfaltu), od Afri čekám, že to bude srdeční záležitost, "láska na celý život" a už u ní zůstanu. Minimálně, než našetřím na litrovou, nebo než se budu na enduro cítit starej a přesedlám na něco s třásněmi.

RD04 vs. RD07

6.8.2017 v 14:53 | Nahoru | #5
Jen dodatek k přestupu z TA na AT. Přijdeš o pohodlí a prostor ve dvou. Ač je AT větší, se spolujezdcem mám méně místa a co se týče tvrdého a úzkého originál sedla, bylo o tom už hodně popsáno. To je asi jediné negativum téhle změny.
Ale já měřím 196cm a vážím 105kg, pokud seš "prcek" možná tenhle problém nezaznamenáš

RD04 vs. RD07

6.8.2017 v 21:22 | Nahoru | #6
Když to tak čtu, tak si ten přechod z TA650 na AT750 pořádně odzkoušej, ať potom nejsi zklamaný, že zas takový posun k "lepšímu" to není.

1 reakcí na tento příspěvek RD04 vs. RD07

28.11.2023 v 10:05 | Nahoru | #7
Je pravda to co píšou na Motospecs, že RD04 má "mokrou" hmotnost 198kg, proti RD07 která má mít 218?

(reakce na) RD04 vs. RD07

28.11.2023 v 13:44 | Nahoru | #8
kazacher> Ne, je to blbost.
RD-04 má pohotovostní/provozní/mokrou 233 kg (kolik by měla vážit plně natankovaná připravená k jízdě v sériovém provedení = bez padáků, nosičů, deflektoru, světélek, .....), a užitečnou 196 kg (jakou zátěž uveze).

RD-07 je o 4 kg lehčí, má 229 kg pohotovostní a stejnou užitečnou 196 kg.

Pocitově je ale RD-07 ještě lehčí, než jen o zanedbatelná 4 kila - protože je jednak o kousek nižší, ale hlavně díky jinak tvarované nádrži má většinu benzínu níž než RD-04. No a při víc jak 20 litrech to už je znát.

Naposledy editováno 28.11.2023 13:48:27
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr
ztrácí se mi elektrika Honda XRV 750 Africa Twin bohumírek 6 27.4.2023 v 21:45 FILODENDRON


TOPlist