globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rychlost náklonu
21.4.2018 v 03:01
Zdravím kamarádi přišel jsem konečně na svojí chybu a jsou zatáčky co se týče "jízdy na koleno". Mám problém se samostatným nakláněním motorky, aspoň si to teda myslím Můj postup zatáčky : tělo, brzda, náklon, plyn. Problém je u mě ale v samostatným náklonu a rád bych se zde tedy zeptal na pár rad Měla by se podle vás motorka naklonit do zatáčky rychle? Nejspíš to bude mým strachem, ale začínám zatáčku brzo a tak pomalu nakláním motorku poměrně velkou část zatáčky. Viděl jsem ale u většiny jezdců spíš, že do zatáčky jdou později a motorku rychle "shodí" do náklonu. Zde je pravděpodobně můj problém. Mám pravděpodobně strach z toho vyvinout na řídítka takovej tlak, aby se motorka do náklonu položila rychle. Proto radši vždy volím pomalu naklánět motorku do zatáčky. Výsledek je ale takovej, že s mým SVčkem jako dvouválem ztratím drtivou většinu rychlosti v zatáčce kvůli brždění motoru. Rád bych, aby mi někdo aspoň trošku popsal a přiblížil "sílu tlaku", jaká je potřeba vyvinout. Pár lidí,kterých jsem se ptal to doslova popisují jako rychle trhnutí řídítkama, ale to mi nepřijde správně. Díky za případné rady kluci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

6.5.2018 v 17:05 | Nahoru | #1
Krejza> jasny vsak ja ti vubec nerozporuju ze bude trajektorie stejna -ta se prece odviji od te geometrie, ja Ti rozporuju ze kontra vubec neni o te trajektorii ale je o setrvacne sile, selsky receno "o skubnuti s motorkou jeji vlastni setrvacnou silou".. s temi riditky to mas analogicky jako treba s motorem, kdyz dodava vykon toci se a pohani zadni kolo, kdyz s nim brzdis, kolo otaci s nim a vykon naopak mari, pricemz se taky toci se (prekvapive) furt na stejnou stranu - tedy pokud tlacim na riditko, reakce v riditku je proti tomu tlaku,.. pokud se riditko stejnym smerem otaci samo, je sila ktera jim toci presne opacna, tudiz nemuze jit o ten samy dej

jeste jinak - to "kontra" udelas pri trose sikovnosti i stema cestujicima v tom autobuse.. kdyz s nima skubnes do prava a hned rychle zatocis do leva driv nez stihnou spadnout , povede se Ti je pri trose sikovnosti "zachytit" uprostred toho padu a vyrovnat je v poloze "sikmo".. a v nasem pripade je motorka v roly tech cestujicich, ty ji sklopis (obracenym zatocenim) a pak toho v druhe fazi vyuzuijes,.. v pripade ze ji v prvni fazi sklopis prenesenim teziste, je ten pohyb kola (dany geometrii) az v druhe fazi a je vysledkem toho sklopeni (zadne "kontra" uz neni potreba, motorka uz se naklani) a ten pohyb riditek je az dusledkem toho uz vznikajiciho naklonu v soucinosti s danou geometrii, tedy nikoliv pricinou jak je mylne interpretovano, tou uz je ta samotne zmena teziste - uz si konecne rozumime ?

(reakce na) Rychlost náklonu

6.5.2018 v 17:35 | Nahoru | #2
kerut> ne. Ty si pořád myslíš, že jedna část neovlivňuje druhou.
Pokud změníš těžiště na zadní stavbě, stejně dojde k vychýlení předního kola a to, díky tomu, že pořád má na sobě nějakou váhu, setrvačnost, tak zároveň vzniká moment i tam a tam spolupůsobí k pohybu na zadní stavbě. Proto je ta trajektorie důležitá.

Jinak celou dobu říkám, že je jedno, kde ten pohyb provedeš, výsledný pohyb motorky a efekt je stejný.
Rozdíly pak jsou v různé rychlosti jízdy, rychlosti zatočení - velikosti vychýlení, atd.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist