globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rychlost náklonu
21.4.2018 v 03:01
Zdravím kamarádi přišel jsem konečně na svojí chybu a jsou zatáčky co se týče "jízdy na koleno". Mám problém se samostatným nakláněním motorky, aspoň si to teda myslím Můj postup zatáčky : tělo, brzda, náklon, plyn. Problém je u mě ale v samostatným náklonu a rád bych se zde tedy zeptal na pár rad Měla by se podle vás motorka naklonit do zatáčky rychle? Nejspíš to bude mým strachem, ale začínám zatáčku brzo a tak pomalu nakláním motorku poměrně velkou část zatáčky. Viděl jsem ale u většiny jezdců spíš, že do zatáčky jdou později a motorku rychle "shodí" do náklonu. Zde je pravděpodobně můj problém. Mám pravděpodobně strach z toho vyvinout na řídítka takovej tlak, aby se motorka do náklonu položila rychle. Proto radši vždy volím pomalu naklánět motorku do zatáčky. Výsledek je ale takovej, že s mým SVčkem jako dvouválem ztratím drtivou většinu rychlosti v zatáčce kvůli brždění motoru. Rád bych, aby mi někdo aspoň trošku popsal a přiblížil "sílu tlaku", jaká je potřeba vyvinout. Pár lidí,kterých jsem se ptal to doslova popisují jako rychle trhnutí řídítkama, ale to mi nepřijde správně. Díky za případné rady kluci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

5.5.2018 v 22:23 | Nahoru | #1
kerut> Vůbec nerozporuji fakt, že má motorka v pohybu tendenci se sama stabilizovat.
Jenže ty pořád nechápeš, že pro zatočení je žádoucí ji destabilizovat. Přesně, jistě, podle našich představ pro projetí zatáčky. Destabilizovat a co nejdříve ji zase stabilizovat v požadovaném náklonu.

A dokud bude určitá váha na předním kole, tak trajektorie obou kol v tomto hraje roli.

Jak to psal výše assassin - vyvážený poměr mezi teorií a praxí
Tobě chybí jedna strana k pochopení.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

6.5.2018 v 00:22 | Nahoru | #2
Krejza> a to je prave ono, porad v tom hledas slozitou geometrii ale ta geometrie urcuje jen konkretni podminky chovani cele te soustavy, ne to chovani jako takove,..
zkusim to jeste jinak - uz z mechaniky, ze musis pri kontrarizeni trosku zatlacit se urcite shodnem, shodnem se asi i na tom ze to zatlaceni je kvuli prekonani zminene autostabilizace dane geometri - tedy ten moment vneseny do riditek zatlacenim se projevi reakci mezi kolema asfaltem,.. a ted, lozisko krku je otocna vazba - jak chces pres tuto otocnou vazbu prenest nejaky moment aniz bys pusobil silou na pace na ta riditka v te otocne vazbe ulozena ? vzdyt je to prece nesmysl.. na tu vidlici pusobi obracene to predni kolo na rameni zavleku, ale to kolo prece nemuze samo na sebe "zatlacit" - uz mi rozumis ? jednou je ten moment z jedne strany, zpusobuje reakci a zapricinuje pohyb, ..a podruhe jde ten kroutici moment opacne z opacne strany a je vysledkem uz probihajiciho pohybu, tudiz tento pohym logicky nemuze sam vytvaret, to by bylo jako "perpetum mobile" - i kdyz to ve finale vyvola viditelne stejny pohyb riditek/vidlice/bryli/kola, pricina toho pohybu je ruzna..

a i tu posledni vetu Ti musim trosku upravit - kdyz srovnam co ctu a co jsem videl na videich, je evidentni ze pri dostatecne praxi nehraje vylozene detailni teorie az tak zasadni roly, (..ale to je normalni, hendrix udajne vubec neumel noty.. a evidentne mu to nijak zasadne nevadilo ) naopak znalost elementarni teorie zas usetri spoustu praxe (viz saturnin a dedeckova tovarna na vybusniny )
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 11 27.4.2024 v 15:13 ja1
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist