bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rychlost náklonu
21.4.2018 v 03:01
Zdravím kamarádi přišel jsem konečně na svojí chybu a jsou zatáčky co se týče "jízdy na koleno". Mám problém se samostatným nakláněním motorky, aspoň si to teda myslím Můj postup zatáčky : tělo, brzda, náklon, plyn. Problém je u mě ale v samostatným náklonu a rád bych se zde tedy zeptal na pár rad Měla by se podle vás motorka naklonit do zatáčky rychle? Nejspíš to bude mým strachem, ale začínám zatáčku brzo a tak pomalu nakláním motorku poměrně velkou část zatáčky. Viděl jsem ale u většiny jezdců spíš, že do zatáčky jdou později a motorku rychle "shodí" do náklonu. Zde je pravděpodobně můj problém. Mám pravděpodobně strach z toho vyvinout na řídítka takovej tlak, aby se motorka do náklonu položila rychle. Proto radši vždy volím pomalu naklánět motorku do zatáčky. Výsledek je ale takovej, že s mým SVčkem jako dvouválem ztratím drtivou většinu rychlosti v zatáčce kvůli brždění motoru. Rád bych, aby mi někdo aspoň trošku popsal a přiblížil "sílu tlaku", jaká je potřeba vyvinout. Pár lidí,kterých jsem se ptal to doslova popisují jako rychle trhnutí řídítkama, ale to mi nepřijde správně. Díky za případné rady kluci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 14:09 | Nahoru | #61
SLEEPER> ..no vzdyt to tam pisu hned v druhy vete "obecne fyzikalne" bylo mysleno ohledne uhlove rychlosti - jako ze krouzis v naklonu dokola treba po kruhaci, zpomalujes (napr. tim ze pustis plyn) a pomalu ale jiste sebou brzo (se ztratou rychlosti) placnes na bok, naopak kdyz pridas plyn, uhlova rychlost se zvysuje a zacne te to rovnat a vynaset.. a to samozrejme plati
s tou predni brzdou to je co do obecnyho popisu o dost slozitejsi problem nez jen nejaky zpomaleni nebo zrychleni samotnyho krouzivyho pohybu, tam je to rovnani podobnej efekt jako kdyz pri hodne prudkym brzdeni na rovine preletis pres riditka - ten brzdnej bod prednih gumy je pred tezistem, a motorka se pres to brzdici kolo snazi jakoby nahrnout ven ze zatacky (mimo to ma taky pribrzdeni predniho kola snahu zavrit riditka= zmensit polomer zataceni, atd..) coz v geometrii zatacky znamena narovnani, ale bude to fungovat jen s nejakou zasobou rychlosti a predevsim s dostatecnym citem (tj chce mit neco uz odjezdeno) chapej, z tvyho pohledu je tohle samozrejme pohodicka a praktcky "denni chleb", ale treba ja bych treba na predni brzdu v zatacce v naklonu zas tak moc nesahal,.. radsi..

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

22.4.2018 v 17:33 | Nahoru | #62
Chce to praxi a hlavně to cítit, ta motorka ti sama řekne co chce, jestli větší náklon, nebo víc plynu, nebo víc ubrat. Když to necítíš, tak nevím jestli to jde našprtat? Žádná zatáčka není stejná a proto se motorka chová v každé zatáčce jinak. Já se učím lítat do zatáček sportovním stylem už dvacet let a furt toho umím málo. Prostě se musíš s motorkou sžít. Další věc, že nic by se nemělo dělat zbrkle! Takže plynule na plyn, brzdu, na náklon, na výjezd ze zatáčky a pod. Taky je špatně křečovité ovládání motorky! Když seš ztuhlý, tak se motorka ovládá hrozně mizerně. Prostě se uvolni, užívej si to a pomalu do zatáček zrychluj! Ta motorka tě povede a sama ti řekne co chce

(reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 19:37 | Nahoru | #63

Kawa75 píše: Krovak> pojeď za tejden na jih, na Pisecko, tam o poserproužky přijdeš hned


To je v poho, dám jednou dubou a jsou fuč.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 19:41 | Nahoru | #64
charlie.vtx1800> pracuju s tím, co mám moc na výběr tu není, pokud se mi zrovna nechce vyjet na Buchláky, který mám 40 km daleko. Ale každopádně i v blízkým okolí se najdou větší zatáčky, ale stav silnice je teda trošku mimo Tam bych si nedovolil zařadit ani tu dvojku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 20:49 | Nahoru | #65
Whiefull> mozna spis misto silnice koukni po nejaky vetsi asfaltovy plose, hodlas nejak vic "experimentovat".. nemusis sledovat provoz okolo, resit kam lehnes, kdyby nahodou, atd..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

22.4.2018 v 20:55 | Nahoru | #66
kerut> teď spíš řeším kde sehnat zadní podsedlový plast na to SVčko ptáček mi narazil do držáku spz a vzal to i s plastem

Takže si teď chvilku nezajezdím tak teď co nejrychleji sehnat všechno a dát to dokupy

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

23.4.2018 v 02:10 | Nahoru | #67
Whiefull> ta guma nevypada ze to klopis uplne na limit ne ?
..ale neber to jako rejpani, ja sam nemam co rikat.. vlastni motorka na pul ve sklepe / na pulv krabicich, cizi(pujcenou)jsem ridil naposled nekdy pred 4 rokama, a nejaky skrtani kolenem jsem si zatim vyzkousel takmaximalne na minibajku.. tak tu tak vocumuju a teoretizuju
(ale zas ten minibajk jako neni tak uplne blbej na podobny blbnuti a zbaveni se prip. prehnanyho respektu, padas na tom z nulovy vejsky, v minimalni rychlosti, takze se da v pohode a bezpecne vyzkouset co nastane kdyz se cokoliv prezene, vcetne naklonu ..a /skoro/ nic to pripadne nestoji )

Naposledy editováno 23.04.2018 02:12:37

(reakce na) Rychlost náklonu

23.4.2018 v 06:47 | Nahoru | #68
kerut> Na SV poserpruhy jsou a budou, pokud nebudeš mít ultra placatou gumu. Prostě ho tak postavili.

Jinak k teoretizování je super připojit i tu praktickou stránku. Po minulé debatě si fakt myslím, že bys ji užil.
Ale i tak díky, uvědomil jsem díky ní další faktor, který jsem předtím opominul

(reakce na) Rychlost náklonu

23.4.2018 v 06:53 | Nahoru | #69

udinar píše: Když to necítíš, tak nevím jestli to jde našprtat?



90-95% se lze naučit ve všech odvětvích lidského konání. Jde o dřinu, která je ale odměněna.
Ten zbytek je přirozený talent. Ten odděluje velmi dobré od nejlepších.
A pak je pár případů, které jsou na opačném konci a raději by si měli najít něco jiného.

(reakce na) Rychlost náklonu

23.4.2018 v 06:59 | Nahoru | #70

kerut píše: SLEEPER> ..no vzdyt to tam pisu hned v druhy vete "obecne fyzikalne" bylo mysleno ohledne uhlove rychlosti - jako ze krouzis v naklonu dokola treba po kruhaci, zpomalujes (napr. tim ze pustis plyn) a pomalu ale jiste sebou brzo (se ztratou rychlosti) placnes na bok, naopak kdyz pridas plyn, uhlova rychlost se zvysuje a zacne te to rovnat a vynaset.. a to samozrejme plati
s tou predni brzdou to je co do obecnyho popisu o dost slozitejsi problem nez jen nejaky zpomaleni nebo zrychleni samotnyho krouzivyho pohybu, tam je to rovnani podobnej efekt jako kdyz pri hodne prudkym brzdeni na rovine preletis pres riditka - ten brzdnej bod prednih gumy je pred tezistem, a motorka se pres to brzdici kolo snazi jakoby nahrnout ven ze zatacky (mimo to ma taky pribrzdeni predniho kola snahu zavrit riditka= zmensit polomer zataceni, atd..) coz v geometrii zatacky znamena narovnani, ale bude to fungovat jen s nejakou zasobou rychlosti a predevsim s dostatecnym citem (tj chce mit neco uz odjezdeno) chapej, z tvyho pohledu je tohle samozrejme pohodicka a praktcky "denni chleb", ale treba ja bych treba na predni brzdu v zatacce v naklonu zas tak moc nesahal,.. radsi..



Není důvod se přední brzdy v náklonu extrémně bát. Pokud není intenzita brzdění veliká, jde o jemné srovnání rychlosti, tak se "rovnací efekt" moc neprojeví, jezdec ho necítí.
A jak se přidává více brzdy při udržení náklonu, už je třeba ji v tom náklonu vědomě udržet. Takže zase kontra.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

23.4.2018 v 07:07 | Nahoru | #71

charlie.vtx1800 píše: Spíš jsem chtěl říct, že se nedá zatočit bez náklonu, takže nejdřív musím mašinu dostat rychle do náklonu (dám kontra) a pak teprv začnu točit. Dělat to zároveň - postupně pokládat a zatáčet - mě musí vždycky zpomalit. Prostě nejdřív A a pak rychle B, ne AB dohromady. Velikost rejdu jsem neřešil (viz jednu diskusi, kde se plamenně rozebíralo Sršňovo tvrzení že se zatáčí náklonem a ne rejdem a bylo to téměř jak náboženská válka... ) a ani specifický případy, kdy někde balancuju v rychlosti chůze - třeba protože jsem připosranej z písečku na asfaltu a naklopit se to prostě bojím - běžná realita dnešních dnů, protože silničáři přece nebudou uklízet zbytky zimního posypu v křižovatkách, žejo.



Dostat motorku do náklonu znamená zatočit. Jestli to chápu, ty točením myslíš už průběh zatáčky, po zatočení.
Na každou zatáčku a rychlost lze využít mnoho způsobů. Pro některé zatáčky je ale fakt vhodnější jít na ne pomalu/pomaleji než rychle. Dlouhé s velkým poměrem, utahující se, například.

Ad Sršeň. Je fajn, že po těch letech, kdy do něj cpeme trochu teorie, už pochopil, že "tak úplně" pravdu nemá a učí se.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

23.4.2018 v 07:22 | Nahoru | #72
Whiefull> Co k tomu držáku značky přihodit nějaký peníze navíc a vzít si individuální s instruktorem který Ti vysvětlí,předvede a cca za ten den posune trochu výš....jasný že tady je to zdarma ale občas to chce navýšit poměr cena/výkon

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

23.4.2018 v 07:50 | Nahoru | #73

kerut píše: Whiefull> ta guma nevypada ze to klopis uplne na limit ne ?


Na SV predpsana guma 160/60 nejde normalne sjet do kraje, i kdyz drhnes stupackama, tak tam na kraji zbyte min. ten 1 cm, zminovany odborníkem Kawa75

Naposledy editováno 23.04.2018 08:10:19

(reakce na) Rychlost náklonu

23.4.2018 v 08:18 | Nahoru | #74
SVSkritek> Ale vysvětli to někomu, kdo sjede poserpruh i se sajdou

Naposledy editováno 23.04.2018 08:18:53

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

23.4.2018 v 20:40 | Nahoru | #75
No pánové, jestli to klopíte stejně jako ten co sem dal tu fotku, tak to bych Vám se sajdou fakt natrhl prdel.
Mimochodem před 18ti lety, (tj. v době kdy jste se ještě pochcávali a tahali kačera) jsem měl Fazera 600, taky se 160/60 a poserproužky neměl

Naposledy editováno 23.04.2018 20:52:03

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

23.4.2018 v 21:18 | Nahoru | #76
..hele ac nemam prakticky zkusenosti v podstate zadny, troufam si tvrdit ze miru naklonu urcuje ta samotna guma a ne stroj (pokud se teda bavime o motorkach ne o scooterech, choperech, atd..) resp. jasne ze kdyz uz to drhne ramem je to maximum, ale vsechno ostatni se da "poladit"

Krejza> jasny, souhlas, ale tyhle veci to chce proste s fakt velkym citem,.. vy vyjezdeni zkuseni to vidite trosku jinak, nez my nevyjezdeni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

23.4.2018 v 22:03 | Nahoru | #77
Kawa75>
1. o SV jsme se tu již bavili, takže odeber 1cm, který se prostě nesjede
2. Whiefull se očividně pořád učí, takže za 18 let bude umět mnohem víc než ty ve svém věku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

23.4.2018 v 22:07 | Nahoru | #78
kerut> SV je fakt specifické. Nezajímá mě natolik, abych zkoumal důvod, proč tomu u něj tak je.

Od toho ale to učení je. pomalu a postupně se zlepšovat, teoreticky i prakticky, pokud možno ve všedch možných smšrech. Nebo aspoň ve směrech, které využiji.

(reakce na) Rychlost náklonu

23.4.2018 v 23:42 | Nahoru | #79
Krejza> jasny to vubec nerozporuju, ba naopak, 100% souhlas ale je dobry na to upozornit a brat zretel (a trenovat/zkouset postupne, ze zacatku nejlip mimo silnici atd.) preci jen predni kusadla jsou na zasahy o dost citlivejsi na zasahy nez nejakej zadni dvoupistek (..ted se priznam ze vlastne ani nevim co ma SV vepredu.. ale treba ta moje 400 brzdi docela slusne, jde z toho celkem respekt i kdyz je to v podstate malorazka)

(reakce na) Rychlost náklonu

24.4.2018 v 03:22 | Nahoru | #80
kerut> sklouznul jsem na pravou stranu jednou a tak to na pravou nenaklápím tak, jak by se dalo nemám ještě důvěru zpátky. Ale levou pneu jezdím celou a i tak to vypadá, jakoby tam ten poserproužek byl :D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

24.4.2018 v 03:24 | Nahoru | #81
Gahan37> To jsem chtěl, ale bohužel jsem nestihl Na okruhu individuální i společné kurzy jsou na celou sezony zabraný, Sršeň tak stejně a Kája taky

(reakce na) Rychlost náklonu

24.4.2018 v 03:27 | Nahoru | #82
SVSkritek> To jsem třeba nevěděl a to na SVčku jezdím 2 sezony Furt jsem si říkal, proč tam ty poserproužky jsou, i když jezdím docela se slušným náklonem. Ale vždy, když někam s klukama jedeme tak jim se na jejich supersportech drolí celá guma a já tam mám krásnou "nepoužitou" pneu

(reakce na) Rychlost náklonu

24.4.2018 v 06:26 | Nahoru | #83

Krejza píše: Kawa75>
1. o SV jsme se tu již bavili, takže odeber 1cm, který se prostě nesjede
2. Whiefull se očividně pořád učí, takže za 18 let bude umět mnohem víc než ty ve svém věku



1+2 = pohádky ovčí babičky

Naposledy editováno 24.04.2018 06:28:17

1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

24.4.2018 v 11:18 | Nahoru | #84
Nejlepší na to je jezdit a zkoušet, pořád se něco učíš. pokud ti jde jenom o to daát tam to koleno, tak si vyber jednu zatáčku s co největším poloměrem a jezdi jí pořád dokola a zkoušej. Jednou tam padne a pak už budeš vědět jak.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

24.4.2018 v 11:46 | Nahoru | #85
Zlesa> Je to krásnej pocit, ale o to mi až tak nejde Jde mi o to, že ve větších zatáčkách se ztrácím za svojí partou a je to tím, že v zatáčce ztratím spoustu rychlosti a snažím se s nima udržet, ať nemusí furt zastavovat Taky pravda, že já jezdím na SVčku a oni na supersportech a na rovince mi ujedou taky Ale v těch zatáčkách bych se rád aspoň trošku držel

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

24.4.2018 v 13:10 | Nahoru | #86
Whiefull> Třeba já jsem rychlejší bez vysedábí... teda na silnici...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

24.4.2018 v 13:19 | Nahoru | #87
Whiefull> tak jezdi obcas i sam, svym tempem, bez tlaku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu

24.4.2018 v 15:04 | Nahoru | #88
kerut> jezdím sám většinu času, protože já mám čas spíš ráno a to jsou kluci v práci Ale jakmile se někam vydáme spolu, tak na ně ztrácím a snažím se to nějak dohnat

(reakce na) Rychlost náklonu

24.4.2018 v 15:05 | Nahoru | #89
Zlesa> To je možný v některých zatáčkách, ale já mám teda i lepší pocit, když z té motorky vysednu. Jakmile nevysedám do ostřejší zatáčky, tak mám větší strach aji

2 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu

25.4.2018 v 07:56 | Nahoru | #90
běž jezdit jezdit a jezdit bez toho nikdy nebudeš mít jistotu, ani když by si viděl miliardu videí a přečetl tunu knížek, třeba si vem k jízdě nejakého instruktora, co ti poradí nějaké fígle ale hlavně jezdi
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S hellboy265 10 24.4.2024 v 18:57 Gahan37
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S johny6nine 2 9.4.2024 v 05:29 Destroyer
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S Dandos489 6 24.3.2024 v 14:14 Dandos489
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S dinosaurus 3 24.3.2024 v 07:59 jardad
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S Dandos489 24 7.3.2024 v 12:34 Redguy


TOPlist