bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: motorky s investičním potenciálem
20.4.2018 v 13:21
Čau všichni, u aut se o tom zvlášť v poslední době mluví poměrně často a některé stroje se prodávají za často nesmyslné částky, ale u motorek takových diskusí moc neslýchám a ani na netu jsem na nic moc nenarazil.

Nechci teď žádné objektivní rady, spíš mě zajímá názor ostatních na motorky, ze kterých se postupem času stanou žádané veterány, tzv. future classics. Nemluvím o motorkách z padesátých let, které už dávno veterány jsou, ale o strojích od řekněme začátku nebo půlky devadesátých let do dneška - co z nich se stane klasikami? Co vy na to?

Například naprosto jednoznačně sem patří Ducati 916, která se už pod 5.000 EUR prakticky nedá sehnat a hezké kousky stojí klidně dvojnásobek.

Nebo Cagiva Elefant (to už se dostávám jestě víc do historie, pravda), která jako jediná italská motorka vyhrála Dakar.


Naposledy editováno 20.04.2018 13:37:27

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

20.4.2018 v 16:59 | Nahoru | #31
D-fens> jj mám to v profilu, vrak, ale až na vejfuk všechno origo

motorky s investičním potenciálem

20.4.2018 v 18:28 | Nahoru | #32
U takovýho investování musí mít člověk nos, nekoupit to co se dnes už prodává za 300000kč ale koupit to co stojí pár korun a dnes to nikdo nechce. Je to taky dlouhodobá investice, není to většinou za za 5 let prodejný s 300% ziskem. Takový ti dědové co mají dnes doma skvosty k tomu povětšinou přišli tak že v mládí tahali domů bodel co nikdo nechtěl.

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

20.4.2018 v 18:53 | Nahoru | #33

FiZzeR píše: ... už jsem se lekl, když jsem tady viděl tvou přezdívku

Investiční potenciál má každá, měl jsem několik motorek a furt akorát investuju



Ty seš vůl.

motorky s investičním potenciálem

21.4.2018 v 10:11 | Nahoru | #34
Já mám doma třeba BMW R850R z roku 95... Ještě jí mám na italských papírech, ale už jí snad i dohlásím... Chtěl jsem jí prodat a jak tak koukám na ceny, tak ten starší model má už větší cenu něž ta moje moto.. Takže vemu-li hypoteticky že moje má dneska cenu kolem 45.000.. Otázka zní.. bude mít někdy cenu nižší??? Předchůdce R80R ze stejného roku!!! je třeba tady na bazaru za více než kilo....

Prodat, nebo dohlásít a na pár let zaparkovat???

motorky s investičním potenciálem

21.4.2018 v 10:17 | Nahoru | #35
Co babeta? (Myslim to zcela vazne..ne jako vtip)

motorky s investičním potenciálem

21.4.2018 v 20:46 | Nahoru | #36
V Česku udělaj veterána aji z babety, fichtla a obdobných kalamit

Naposledy editováno 21.04.2018 20:49:36

motorky s investičním potenciálem

23.4.2018 v 07:12 | Nahoru | #37
ještě mě napadlo XR600, to už se po bazarech skoro nevidí (občas po něm koukám) a přitom je to taková kultovka větrem ošlehaná

motorky s investičním potenciálem

23.4.2018 v 08:17 | Nahoru | #38
podle mě na hodnotě bude už jen stoupat každá motorka pokud bude co nejvíc v origo stavu a je úplně jedno co je to za značku a model - důležitej bude asi fakt jen ten maximální origo stav - popř. dobový značkový doplňky

2 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem

24.4.2018 v 10:28 | Nahoru | #39
Celkem nerozumím tomu, že se tu četríte nad tím , že jsou československé motorky nejdražší právě v česku. Dyť to je dobře ne? Neberu v potaz techniku jako takovou, jestli dvoutakty nebo 4T,..ale to že si je tady doma ceníme. Dyť dnes máte Škodu 1000MB, kterou většina pamatuje jako šrot na "derby" vidět i za 300.000,- Také bych do tohoto auta nešel. Líbí se mi americké motorky, ale nikoho neodrazuji od toho že si chce MBčko koupit. Třeba si v něm před 35ti lety prně vrznul (jakože s někým) a má k němu emoční vztah,..co jáá vím....
Sám mám sbírku československých strojů, a to dost rozsáhlou. Nicméně bych rád vlastnil i třeba GTS1000, GSX 1400, CB 750......
A je tu i ten faktor, že když stojím v koloně motorek na pakkovišti u zmrzliny stojí lidé u mojé motorky Jawa nikoliv u dalších moderních supersportů a chopperů. Tím nic proti nim. Na jízdu nesrovnatelné,....už to pohodlí.

Hlavně sbírejte!

Peace!

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

24.4.2018 v 12:09 | Nahoru | #40
Dolin> taky jich mám desítku a nestydím se za ně, klidně bych doma cizince taky přivítal a možná by byl i daleko levnější jak domácí produkce. Ale jak píšeš, tuctová leštěnka Jawa 350/354 1958 po totální renovaci je vždy obklopena a každý tu kalamitu měl kdysi doma a mladej si k veteránům pořizuje fungl japonce...

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

24.4.2018 v 12:12 | Nahoru | #41
Dolin: Nad GTS1000 jsem už uvažoval taky. Nedávno se jedna naskytla, ale nejspíš polátaná křapka a potřebovala by velké investice. A ještě raději bych prototyp Morpho
A jako investici NR750, jenže ta se už nedá sehnat a cena už moc nahoru nevyleze.

1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem

24.4.2018 v 13:30 | Nahoru | #42
Inevstice do starších aut / motorek je v našich nízkých fiannčích hladinách nesmysl. To funguje třeba u starších Ferarri, Astonů apod., kde koupíte za 10M, prodáte za 30M a nějakých pár desítek tisíc za servis a ustájení máte v pi*i. Jenže když si koupíte motorku za 50, řešíte servis, garáž (u motorek na rozdíl od aut není takový problém), pojistky, STK, ... tak za 10 let zjistíte, že jste vydělali 0 0 prd.

Takže já k těmhle "investicím" do starších aut/motorek přistupuju tak, že cena mých ne příliš vzácných kousků časem lehce roste (spíš se veze na vlně těch opravdu vzácných modelových variant), při započítání nákladů sice nic moc nevydělám, ale aspoň se cca zadarmo vozím zajímavým autem.

Tak to funguje obecně, samozřejmě můžeme diskutovat o výjimkách typu Tatra 700, BMW 850CSi a podobných zjevech mezi motorkami, kde lze opravdu koupit levně a spoléhat na to, že věřejnost daný model teprve docení a stane se z něj ceněná sběratelská rarita s růstem ceny v tisících procent.

Ještě před pár lety bych napsal, že z babety ceněný veterán nikdy nebude, protože jich byly mraky a stály pár korun. Něco jako škodovky 100 - 130 nebo ladovky. Současná konjuktura společně s módní CS retro vlnou to ale popírají. Osobně si myslím, že to je dočasná záležitost, ale ruku do ohně bych za to nedal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s investičním potenciálem

24.4.2018 v 15:19 | Nahoru | #43
prizdisrac>dočasná? Tato retro CS vlna trvá už pěkných pár let. Bohužel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motorky s investičním potenciálem

24.4.2018 v 15:26 | Nahoru | #44
68732> Souhlas, cca od doby, kdy začala odeznívat krize. Ale to beru jako dočasné :) Hrozně by mě zajímal další vývoj. Tahle auta mají sběratelský potenciál jen v CS, a to jen u lidí, kteří s nimi mají spojené vzpomínky na dovolené v dětských letech. A český trh není nafukovací. Proto myslím, že ta móda škodovek a žigulů za chvíli odezní. Tatra je úplně jinej příběh. A stará auta jako Wikov, Praga, Aero apod jsou už zas jinej level, je jich hrozně málo a nezaostávaly za zahraniční konkurencí.

Jinak sorry za OT, to bylo spíš zamyšlení nad tím, co to je vlastně ten investiční potenciál. S ohledem na to, co dnes frčí, bych spíš hledal někde mezi motorkami, které měly výraznou roli v nějakém kultovním filmu.

Naposledy editováno 24.04.2018 15:28:36

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 07:43 | Nahoru | #45
ještě mě tak napadlo, že pokud to bereš čistě jako "zajištění na stáří", tak na to bych se asi vysral, vyhoří ti garáž, někdo to šlohne, rozbiješ si to, záplavy... investovat se dá i jinak

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 08:25 | Nahoru | #46
Jak uz tu bylo zminen, motorka s takovym potencialem musim byt v necem prelomova a to ve svetovem formatu. CS retro stroje vyssi hodnotu uz mi nebudou. Napr. ja mam v origo stavu skodu 1000MB r.v. 66, u kt. se uz dlouho drzi cenovka +/- 100tis a o moc vyssi uz to taky nebude. Proste tuctove, rozpoctove, obycejne auto.

Ekonomickou logiku dava napr. 999R, popr. verze S. Motorka prelomova, bylo jich malo. Mam svuj osobni tip na moto, ktere se necha koupit pod 100tis a prodavat se bude od mega vyse, ale to si necham pro sebe.
Kucharku jak vybirat, jsem prozradil.

Kazdopadne ja bych mel problem koupit si supertsporta moto nebo auto, pac by mi to nedalo a musel bych s tim jezdit. Fakt bych se nevydrzel divat na 911 z 80. let a musel bych s tim litat a to ja bych to honil bokem, tzn., ze by na udrzbu padlo more investic. Nakupovat motoristicke exoty je spis konicek, investice pro stredni tridu ani ne.

Treba LaFerrari se prodava za 70mega+, kde nakupka je cca 33M, ale pouze pro VIP celny, kteri uz nejaky pocet sportu od ferrari maji. Takze treba na tomhle aute se aktualne vydelava.

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 08:31 | Nahoru | #47
prizdisrac> nedělej si iluze myslím, že neodezní nic a jen se posunují ročníky a modely. Umělé zmlazerní registru Ťokem pomohlo tomu šílenství a bude pokračovat, vždyť už se vyhledávají zachovalé favority na které všichni před 2 roky srali. U nás v zapadlé díře o cca 1000 duších je poslední 120 emko, užovka už žádná, poslední žigul a jedna původní kývačka u prvního majitele a ostatní mám já a další veteranista.

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 08:41 | Nahoru | #48

1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 08:51 | Nahoru | #49
SLEEPER: ten stroj za 100 co vyleti na 1M by me zajimal... ale jestli mas pravdu s tou 999 tak se zlobit nebudu :D

hodne vylitla "oskliva kacatka" stroje co ve sve dobe nebyly oblibene a prodalo se jich malo. casto jsou necim vyrazne vyjimecne...
treba ja mel na tohle dobrej odhad u 928 ... jen jsem v dobe kdy jsem ji zacal shanet na to nemel odvahu/penize...

kazdopadne u tech drahejch aut (nad 20tis E) je problem, ze se obtizne hleda kupec.... treba ta 928GT pro kterou jsem byl predloni v NL a nakonec nevzal tak se jeste neprodala...

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 09:17 | Nahoru | #50
Kupovat motorku s tím, že na ní časem zbohatnu je podle mě blbost jak...pokud se bavíme o motorkách z devadesátek jak tu padlo atd. Koupit si něco co může teoreticky časem lehce nabírat na hodnotě a čemu by tím pádem padla hodnota míň než kdyby peníze ležely na účtu...proč ne. Když by to někomu jó vyšlo, jakej bude zisk...desetitisíce ? Stovky ani miliony to nebudou...

Auta bych do toho nemíchal, sorryjako, to je jinej sport
Takže bych s tou 999 za mega asi moc nepočítal a radši to někde čas od času prohnal, hlavě to dělá dobře

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 09:20 | Nahoru | #51
Kocandak: to je jasny, ze se to netykalo 999 ... motorky podle me nikdy nebudou neco na cem by clovek extra vydelal. Jen se mnohem lip cloveku sypou prachy do neceho co nepada na cene (ciste psychologickej efekt, jak zacne clovek pocitat je to casto taky jinde)

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 09:28 | Nahoru | #52
já bych řekl že Sleeper myslel tohle...

http://www.motorkari...c-special-38613.html

když si vezmete, kolik kdysi stály nový Jawy a za kolik se prodávaj teď...

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 09:42 | Nahoru | #53
Jawisti, Škodovkáři atd jsou ale štřelení do hlavy, sami si ty ceny takhle našponovali...protože póza. Není to tak dávno kdy to každej šrotoval, dělal z toho frézy nebo dával zadarmo/flašku...a teď všichni patrioti, veteránisti a já nevím co Ale to je ta lidská povaha...čest vyjímkám.
Jednat se o Tatru nebo něco kvalitního, zajímavýho...to je úplně něco jinýho.

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 09:42 | Nahoru | #54
Johnny: jo cesky motorky jsou extrem, na tom se vydelava, jenze vetsina tech co se kolem toho mota jsou aspon napul "podvodnci" ... a delaj pak s nekym takovym byznys...

Kocandak: no tatry a opravdu zajimavy cesky motorky jsou na tom podobne, ale litaj uplne v jinejch cislech...

Naposledy editováno 25.04.2018 09:42:56

1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 09:48 | Nahoru | #55
Ano, souhlasím se vším...ale těm kšeftařům a šmelkařům to neberu, dokázali využít situace a blbosti
Tatry a "zajímavější" stroje lítají jinde to jo, prostředí kolem nich je podobný...už je to ale okrajovější záležitost, míň lidí je v tom zapojených, víc lidí se asi bude líp konkrétně znát. Tam je asi trochu rozdíl.

Naposledy editováno 25.04.2018 09:49:35

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 09:55 | Nahoru | #56

Kocandak píše: Ano, souhlasím se vším...ale těm kšeftařům a šmelkařům to neberu, dokázali využít situace a blbosti
Tatry a "zajímavější" stroje lítají jinde to jo, prostředí kolem nich je podobný...už je to ale okrajovější záležitost, míň lidí je v tom zapojených, víc lidí se asi bude líp konkrétně znát. Tam je asi trochu rozdíl.



presne tak, stryc ted koukal po renovovanem rumpalu a prej je tam puvodni mozna kus motoru :D lide co jedou v motorkach za mega a vic uz se znaj a rozkrikne se i vse o dane motorce...

(reakce na) motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 10:37 | Nahoru | #57

assassin píše: SLEEPER: ten stroj za 100 co vyleti na 1M by me zajimal... ale jestli mas pravdu s tou 999 tak se zlobit nebudu :D

hodne vylitla "oskliva kacatka" stroje co ve sve dobe nebyly oblibene a prodalo se jich malo. casto jsou necim vyrazne vyjimecne...
treba ja mel na tohle dobrej odhad u 928 ... jen jsem v dobe kdy jsem ji zacal shanet na to nemel odvahu/penize...

kazdopadne u tech drahejch aut (nad 20tis E) je problem, ze se obtizne hleda kupec.... treba ta 928GT pro kterou jsem byl predloni v NL a nakonec nevzal tak se jeste neprodala...



Chtel jsem napsat od pul mega vyse, ale ani mega za nekolik desitek let nebude, v super muzejnim stavu, nerealna vec.

Neni to tak davno, kdy se 911 z osmdesatek dala koupit za 400tis a prave jiz nekolik let je idealni doba na nakup jedne prelomove motorky. Ja uz o tom zvanim aspon 3 roky a stale se pripadny nakup pouze zhorsuje, jenze ja bych tu motorku trapil.

928 neni uplne prodejni kousek. Samoze supr auto, sve oblibence jiste ma, ale proste 911 to neni.
Hod jsem inzerat, pro zajimavost.

e: Jo a 999 r/s cenu mit bude. Je to prelomova ducati, ktera se vyrabela pouze 3 roky. Tam je investicni jistota, ale koupit ji eRko je uz taky za raketu...

Naposledy editováno 25.04.2018 10:38:12

1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 10:54 | Nahoru | #58
SLEEPER: 911 je ve svete neco jak jawy u nas :) jen tohle auto bylo vzdy drahe, auta jako 928 byly jeden cas levny a ted jsou na nasobku ceny... a takovejch stroju je vic, stary opely treba...

999r stoji nesmysl no, 999 se vyrabela dyl nez 3 roky s tim, ze probehla docela rozsahla inovace (jina kyvka, radialy..) ja mam tu prvni (2003) a rozhodne si nemyslim, ze bych na ni vydelal, ale kdyz pujde nahoru tak mi to vadit nebude...

ten tip na moto by me zajimal, treba jen PM?

928 tady: 928gt

motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 11:14 | Nahoru | #59
Tak si zahrajeme přihořívá, zkusil bych gsxr 750 85, i když tu v dobrým stavu do kila asi těžko...

1 reakcí na tento příspěvek motorky s investičním potenciálem

25.4.2018 v 11:36 | Nahoru | #60
Motorka do kila, problémová, přelomová, trápil by jí...já bych tipl starej superbajk. První R1, motor pětiventil, srance s převodovkou a spojkou to mělo tuším Z japonců mě nic jinýho moc nenapadá. Z italů se zas většina nevleze do kila...zbytek asi nic

edit: ale zas píše že jich bylo málo...no nevim :D teď koukám a jsou fakt hodně levný, to mi uniklo

Naposledy editováno 25.04.2018 11:39:42
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Ducati 748 / 916 jižní morava Ducati 748, Ducati 916 alien83 5 26.4.2023 v 22:51 -KAR-
Staré legendy Ducati 916 ruinin 24 22.2.2023 v 09:18 CB600
Tuning Vašich Ducatek [1 ... 27, 28] Ducati 848, Ducati Monster S4R, Ducati 998, Ducati 9... ducatista 838 19.2.2018 v 08:34 Londoner
Youngtimer [1, 2] Ducati 916 RUTAN 32 28.1.2017 v 11:23 Lála
Ducati 916 Ducati 916 Sk8etnies 0 5.7.2016 v 08:15 Sk8etnies


TOPlist