globalmoto_unor




Jawa představila kapotovaný café-racer 350 OHC Special

V pravé hale výstavy Motocykl v pražských Holešovicích je na pomyslném piedestalu umístěn nejnovější produkt továrny z Týnce nad Sázavou s typovým označením Jawa 350 OHC Special. Jedná se o kapotovaný café-racer, který navazuje na Jawu 350 OHC z minulého roku a dodává mu slušivou kapotáž.

Kapitoly článku

Poté, co byla v loňském roce představena Jawa 350 OHC – viz redakční test , se vedení Jawy rozhodlo s tímto základem pokračovat a oslovit další okruh zákazníků. Volba padla na v dnešní době populární kategorii motocyklů a výsledkem je tento retro café-racer.

Jak již bylo napsáno výše, základem je čtyřtaktní vzduchem chlazený jednoválec o objemu 397,2 ccm s maximálním výkonem 20,4 kW (27 koní) při 6500 otáčkách plnící normu Euro 4. Rychlostí je celkem pět a základem se stal opět čínský model Shineray XY 400 jako u minulého naháče 350 OHC. Jawa se od svého čínského kolegy nejvíce liší tvarem bočních kapotáží vyvedených ve stříbrné barvě. V ČR dostal motocykl homologaci a prošel také dokončením. Celkově se má motocykl podobat svým slavným sportovním předchůdcům ze 70. let minulého století s odkazem na legendárního jezdce Jawy Františka Šťastného, a nutno podotknout, že se to i díky zvolené barevné kombinaci povedlo.

Sportovnímu tvaru odpovídá také samotný posez a díky tomu byly provedeny také další dílčí úpravy, které by měly být ku prospěchu věci. Patří mezi ně silnější a pevnější přední vidlice, která ale není stále nastavitelná, menší přední 18-ti palcové kolo a také robustnější zavěšení zadního kola. V základu nechybějí duralové ráfky, čtyřpístková přední brzda, novinkou je také zadní dvoupístková brzda, která nahrazuje brzdu bubnovou. Nová naopak není přístrojovka, která je stejná jako u minulého modelu Jawa 350 OHC, tedy dvojice chromovaných budíků s kulatými ciferníky tachometru a otáčkoměru s integrovanými základními kontrolkami.

Motocykl je rovněž vybaven systémem ABS, který je v zemích EU od minulého roku povinný pro všechny jednostopé stroje. Startér je samozřejmě elektrický, výška sedla je 806 mm, do nádrže se vejde celkem 16 litrů benzinu a s motocyklem vážícím 167 kg můžete po silnici podle výrobce uhánět až 130 kilometrovou rychlostí. Pocit závodního jezdce šedesátých let umocní nízká řídítka a prošívané sedlo s typickým bobkem, pod jehož krytem se skrývá místo pro spolujezdce.

Nový café-racer je o 20.000 Kč dražší než naháč 350 OHC a můžete ho pořídit za cenu 119.900 Kč. Na první redakční test této „česko-čínské“ novinky a zprostředkování dojmů ze samotné jízdy se můžete těšit během sezóny na webu Motorkáři.cz.

Informace o redaktorovi

Karel Novák - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)
Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 59 Kč od 21 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
melir3 přispěl 3 Kč
Jardarybar přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
Alša přispěl 3 Kč
Olis přispěl 3 Kč
Milan1963 přispěl 3 Kč
Martin458 přispěl 3 Kč
Stavros přispěl 3 Kč
Lucasbiker přispěl 3 Kč
Mike70 přispěl 3 Kč
Piki přispěl 3 Kč
KAREL_PLAY3 přispěl 3 Kč
Viper54 přispěl 3 Kč
davidsoon10 přispěl 3 Kč
garcia přispěl 3 Kč
nick675 přispěl 3 Kč
Petr7474 přispěl 3 Kč
Hayabusa přispěl 3 Kč
MARTlN přispěl 1 Kč
bigfury přispěl 3 Kč
Jiroos přispěl 1 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist