globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
JA1977 (18) napsal 09.01.2019 v 22:40+1

Ano já jsem si ji koupil proč ne vždy´t za mých mladých let jsme taky jezdili na 175,350,vichtlách 250 mimochodem tu mám ještě doma taky jsme furt bastlili furt se něco sralo ruky od oleje a.t.d. A na nějakou rýži nebo bramboru jsme ani nepomysleli a proč páč na to nebyli prachy byli jsme rádi co jsme měli a jaké mám zážitky .
Přece když jsem na tom nejel nebo jsem to neviděl tak to nemůžu rozebírat a hanit tak voco de chlapi
Jo a jestli to je čína nebo rýže nebo brambora furt s tím mám náklady.
Dy´t moto je přece o komunitě o radosti a.t.d. a je jedno na čem jedeš jestli na fichtlu nebo na hondě nebo kawas. a.t.d.
Jen někteří kukněte doma co tam máte japonského nebo německého dy´t to je všechno čína tak tady nerozebírejte kraviny já si ze svýma penězma budu dělat co chci
Tak zdar a hodně štastných kiláků

Nuvolari (2329) napsal 03.04.2018 v 20:28

Normální krám v retro kabátu. A když si člověk uvědomí, že za pouhých 10000,- navrch může dostat Yamahu MT-03 nebo Kawu Z300, tak nechápu, jak může někdo chválit poměr ceny a "užitné hodnoty" tohohle čínského zgarbu s logem Jawa...

mira592 (35) napsal 22.03.2018 v 12:22

No ještě koukám na výstavu a vidím vystavenu i J350 s motorem 2T. Tak jako tímto se chce Jawa prezentovat v r. 2018 tj. s něčím, co vzniklo před cca 60-70 lety. Klobouk dolů. Už tehdy to bylo zastaralé, kdy běžely motory na 4T a dnes ...šílenost.
k breku.

Capan (190) napsal 19.03.2018 v 06:25

Tak som to včera videl naživo ns výstave a musím zopakovať svoje slová,že takmer 5000€ za túto čínu je prosto veľa.
Tak isto som nechápal cenovku 7390€ za Jawu 650. Veď japonec je lacnejší. Fakt nechápem,kto tieto podivnosti za tie prachy kúpi.

ROSSI01 (1) napsal 09.03.2018 v 18:27

Dobrá komedia!!

Tady není opravdu co dodat, ani nad čím polemizovat.
Hawk!

PinkPanther (844) napsal 09.03.2018 v 18:22

A ten polský Romet je ve skutečnosti čínský Shinerai 400
Jedna velká blamáž

ROSSI01 (1) napsal 09.03.2018 v 18:08+1


Polský Romet, v Čechách si jej můžete koupit i jako Jawu Speciál, v jiné barvě a s dolní kapotáží.
Autor: Jan Altner, pro iDNES.cz

Jawo děkujeme!
Má doma Hondu X11 což je 1100ccm, ale chtěl bych i Jawu 1100ccm. Myslím, že kontaktuji Jawu ať mi pošle nálepky a příští rok budu vystavovat já Jawu X11 Special. Možná dostanu i dotačku na nálepky pár mega

ROSSI01 (1) napsal 09.03.2018 v 17:55

Polská motorka Romet u nás v čechách se prodává v jiné barvě s boční kapotáží jako Jawa 350 ohc Special.

Komu máme tedy za tu polskou motorku Romet poděkovat.?
Jawě?

V článku lze dohledat ve fotogalerii :

https://auto.idnes.cz/motosalon-brno-motorka-motocykl-d4j-/motorky.aspx?c=A180309_104404_motorky_fdv

IvanDvoutakťák (5059) napsal 09.03.2018 v 07:46+1

Dotace inkasovány a "proinvestovány" - daňoví poplatníci zapomeňte ...

Karbec_Jikov (106) napsal 08.03.2018 v 22:02+1

Me se ten stroj moc libi. Zajimálo by měl jak je na tom jawa s vývojem motoru 600 a 1000 ccm na který získali několik desítek milionů státních dotací.

IvanDvoutakťák (5059) napsal 08.03.2018 v 20:40

Už to pod tímto článkem nadále"nezasírejme politikou"
Mohli bychom "to schytat" od vedení serveru
i nesouhlasících kolegů-komentátorů ...

Targus (430) napsal 08.03.2018 v 18:43

IvanDvoutakťák:
No, abych si taky kopnul, ono to dnes v punktu ředitýlků není o moc lepší.
Dnes to je samý manažér s nakoupenými tituly z jakýchsi akademií, samé PHD,MHD, MAB (těm se říká mladý a blbý) a spol., a neumí napsat česky tři věty bez chyby. A jediné umění, které se naučili, je snižovat stavy lidí z provozu přes prodejné děvky, které se ulakomily na mistrovský kancl a za to mají k výplatě o trojku navíc. Na cokoli se jich zeptáš, čumí jak puci a koktají, že k tomu musejí svolat workshop a udělat projekt, případně povolat externí firmu.

IvanDvoutakťák (5059) napsal 08.03.2018 v 18:06

No snad sis nemyslel, Targusi, že byť v nejmenším obhajuji ty politické řiditele čehokoliv,
co nepotřebovali "nic moc dělat" !!!? Já pamatuju např. řiditele Čs. aerolinií - letiště Brno,
kterej si tento post "vysloužil věrnými službami" coby náměstek řiditele Chirany Brno ...
a před tím o letadlech a leteckém provozu snad ani nečetl . "Neškodností ", t.j. minimem
požadavků vůči "centrále v Praze" pak usiloval o post zástupce ČSA v zahraničí, t.j.
dvojitý plat - ten tuzemský v Kčs a druhý ve valutách . . . . .

Targus (430) napsal 08.03.2018 v 15:50

IvanDvoutakťák:

Se "zhoubným" účinkem sovětského trhu nelze nesouhlasit. Ono to bylo celkem pohodlné, zejména pro vedení podniku. Nebylo potřeba nic moc dělat, nijak zvlášť se snažit, a kvartální prémie byly furt jisté.
To ovšem neznamená, že tam opravdu nemohli tu zasr...ou pětku přidělat. Ale prostě proč by si měli soudzi komplikovat život..
A Čízy, to bylo totéž. Chtěl jsem mít Čízu, jako můj fotr. V mých dvou třech letech mě posazoval na nádrž, vozil mě po lesních cestičkách (bydleli jsme v oploceném arboretu), já se držel za hrazdu řídítek a měl z toho doslova záchvaty štěstí. Opravdu si to dodnes pamatuju.
Místo opravdu pěkné mašiny jsem po dlouhém shánění sehnal hnusnou a vylítanou žlutici 175 - 477. Ať jsem dělal, co jsem dělal, poměnil jsem, co se dalo i nedalo, furt to byl hnusný jednobuch, který sice jel jak třinda, ale žral jak ruský tank a třepal se jak minutu před smrtí.

IvanDvoutakťák (5059) napsal 08.03.2018 v 13:55

Řekl bych, že ten ikonickej stroj , co máš (jen?)na profilovce, Brurropyre,
by "nejspíš" vzbudil větší pozornost i dnes, než " to něco" s nálepkou na nádrži . . .

IvanDvoutakťák (5059) napsal 08.03.2018 v 13:51

Faktem zůstává, Targusi, že desítky let více než 90% výroby "odebíral" SSSR,
změny konstrukce nebyly "žádoucí", protože bylo "třeba" dodávat ND na všechny ty
miliony (?) kusů v předchozích desítkách let dodaných motocyklů (především Jawa) .
A že kapacitně tu výrobu ND Jawa nezvládala, jsme my "starší ročníky" zakoušeli
v n.p.Mototechna taky desítky let . . .

68732 (0) napsal 08.03.2018 v 12:42

v Brně stánek Jawa china nebude, budu se věnovat rodině a zahrádce

Targus (430) napsal 08.03.2018 v 10:48

Franky:

docela si odporuješ v hodnocení Jawy jako fabriky. Jednou je to skvěla minulost a oslava umu a vědění našich tátů, podruhé je to banda blbců a netáhel, neumějících postavit motku, která by vydržela dvě hodiny závodní jízdy.
Jistě máš pro své názory nějaký důvod, třeba zkušenosti nebo svědectví přímých aktérů, ale asi by to chtělo si svůj názor nějak předem vyjasnit sám sobě a pak jej prezentovat.
Ale neber to osobně. Většina nás dříve narozených chová k Jawě nebo k Číze nějakou nostalgii. Ovšem není k ní žádný důvod. Ty motky nebyly na špičce vývoje vlastně skoro nikdy. Snad kromě uvedení zadní kyvné vidle do opravdu hromadné výroby. A pak snad ještě neotřelého designu z té doby. Kdo tvrdí něco jiného, ten lže. A závodních úspěchů dosahovaly tyhle fabriky se státní podporou. Když skončila podpora, skončila i sportovní činnost. Házet všechno na hrb komančům je laciná výmluva, nalejme si čistého vína. Kdyby tam byli tak dobří lidé, jak si pořád snažíme namlouvat, byly by dnes tyhle dvě fabriky zpátky na výsluní a my nemuseli kdysi zamlada u piva za kačku sedmdesát básnit o Californianu s "tajnou" zaplombovanou pětkou. Tohle mamlasům ve fabrikách komanči fakt nezakazovali.

bruttopyr (396) napsal 07.03.2018 v 20:41+1

Za mě je to docela dobré, ten vzhled podle fotek je slušný, za poslední roky, to nejlepší, co Jawa připravila. Čínským původem sice nadšen nejsem, ale co už...

Cena 120tis. je odpovídající, jako druhou motorku na občasné relaxační projížďky proč ne?

Vsadím se, že kdekoliv s ní zastavíte, budete díky logu Jawa centrem pozornosti. Stejně jako za komančů, když jste měli cokoliv s japonským logem na nádrži...

Franky (155) napsal 07.03.2018 v 17:47+1

Třeba Křivka - sice o mrtvých by mělo být jen dobře, ale ...když se jeden stále potkává s někým, na kom se Křivka podepsal (včetně Františka Š.)

IvanDvoutakťák (5059) napsal 07.03.2018 v 10:09

Každý z nás, kdo "Frantu" znali osobně, by na toto téma měl hodně dlouhé
povídání a ti, kteří přivedli Jawu k jejímu neslavnému konci, Františku Šťastnému
nesahali ani po kotníky . Jejich "vývojová" činnost spočívala po dlouhá léta pouze
v každoroční přípravě několika strojů pro Šestidenní soutěže a v závěru už ani to.
Dobře, že FŠ ukončil svoji jezdeckou kariéru na produkční Yamaze 350,
na protest proti tomu "plivnutí do tváře" vedením Jawy, způsobem ukončení jeho
desítky let trvajícího pracovního (!) poměru . Svět znal Frankieho a Jawu,
na které závodil, ne ty ubožáky, kteří nesnesli jeho kritiku nepovedeného dvoutakt-
ního V4 motoru Jawa 350, pouhé "fotokopie" 2T Yamahy 250 V4 , když klikovka
Jawy znovu a znovu byla příčinou pádů a zranění jezdců československých i
zahraničních, i smrti jednoho z nich. Že si Bill Ivy upravoval přilbu (právě v jedné
z nejrychlejších zatáček Sachsenringu), to byl jen ubohý žvást těch, kteří taky
neváhali osočit Silvia Grasettiho, že na "takový stroj" nestačí . Tento jezdec po
výpovědi z Jawy, hned v následující sezóně reprezentoval továrnu MZ a jeden
závod mistovství světa vyhrál ...

PinkPanther (844) napsal 07.03.2018 v 08:26+1

Když už se tady zmiňuje Franta Šťastný, sluší se připomenout jak se ti šmejdi z Jawy k němu zachovali, když ho po mnoha letech vyhodili z fabriky, ani ruku mu nepodali natož aby mu věnovali nějaký motocykl, jak bývá u továrních jezdců zvykem, nebo finance na slušný dožití. Stejně většina těžkých pádů co Franta měl byla zapříčiněna technickou závadou té opěvované Jawy ( zadření motoru, rozpletení výpletu kola, utržení záchytu brzdy atd. atd. ) Tím více vyniká umění Františka, co na takovým stroji dokázal. Škoda, že mu jeho povaha nedovolila přijmout místo továrního jezdce u jiné značky, jak mu bylo nabízeno. Ale to by bylo na dlouhé povídání.

Franky (155) napsal 07.03.2018 v 00:25+2

V neděli jsme na výstavě měli nad modelem 350 Special zajímavou diskuzi, co by na to náš Fanánek...? (František Šťastný) --- Dva z nás diskutujících ho znali osobně. Podobně jako v nás by se v něm křížila dvě hlediska:
A) stroj bychom měli dokázat vyrobit umen paží českých lidí = TO JE ALE DNES DEFINITIVNĚ V HÁJI! ------ A pak ono druhé hledisko -
B) přemalovat Číňana a v podstatě vytvořit POUZE ILUZI výrobku českých paží. ----- TO JE TO, co se nám všem šprajcuje a úplně stejně tak by to cítil i Fanda! --- Tohle skutečně není výrobek, který by navazoval na odkaz a um tátů, dědů a pradědů, ani na povahu portfolia Bohužel naší zemřelé kvalitativní marky Made in Czechoslovakia. Je obtížené si přiznat a připustit, že už žijeme pouze z historie (natož socialistické). Národní konstrukční a výrobní základna zemřela / bez výhledu na budoucnost. --- KDYŽ SE PŘES TOTO PŘENESEME, polknutím knedlíku v krku, nakonec dostaneme konečně k technické stránce.
Tohle čínské retro provedeni je docela pěkné a motor licence Hondy XR400 soucasny vyrobce Shineray neuplacal z blata = takze po vsech odkloněných dotacích a slibech hektolitrů nakonec přiskálkla přemalovaná Čína. Na druhou stranu funkcni a nedraha.
Když to tedy shrneme = tak nakonec alespoň něco! ---- Samozrejme, ze v 1989 bychom vedeni Jawy za obdobny svindl rozbili drz...u.
Dnes ---- když už zemřela základna subdodavatelů (která ještě v 1996-7 dokázala postavit kompletní podvozek pro ČZ Roadster 125/200) ~--- alespon ze neco, co "prošlo" blízko okolo motocyklu! Jak už tady padlo = přemalování Číny/Inda/Kojejce dělají v podstatě všichni, včetně Mondial-u, AJS, BMW...ad.).
A stejně jako my nyní, by také "náš" František vyhodnocením té bídy po roce 1989 ( i když, bídy=J640, 593, 250 Travel, Rotax 650, Yamaha 660...Schineray), řekl společně s námi = "HOLT. KDYŽ UŽ TO NEJDE JINAK...!!

stiki (3) napsal 06.03.2018 v 22:59

Ako celkovo to nieje skarede, ani vykon nevadi..len mi vadi ze CELE to je vyrobene v cine.. mozno by pomohlo keby to clovek videl nazivo, osahal ...atd.
PS: par rokov nazad som dufal v to co ma mira592 v avatare.. proste novu modernu jawu

mira592 (35) napsal 06.03.2018 v 21:11

To je debata mimo dané téma. Ten motor Shineray 400 vychází z osvědčeného modelu Hondy, je sice z číny, ale špatný nijak není. Je slabý. Nejsme v komunismu za ostnatym drátem, aby sem nemohly proudit díly cizích států. Jen jawa to pojala po svém -vyrobila v podstatě jen tu nálepku. To je mrzute. Pokud to někomu vystačí, tak O K.

Targus (430) napsal 06.03.2018 v 19:56+1

míra592:

Steve cz psal o šílenostech, které se stavějí pod pláštíkem ekologického boje za studenější a zelenější zítřky. Nic proti tomu, naše civilizace opravdu úspěšně pracuje na svém zániku, ale v punktu oturbených kafemlýnků s predikovanou životností a nutností jezdit do drahých servisů s každou ko-pííííp-nou má bohužel pravdu. Naprosto nechápu, jak může např. projít konstrukce auta, na kterém se mění žárovka v předním světlometu tři čtvrti hodiny, a to ještě na servisním zvedáku. Anebo jak může bruselský pomatenec tolerovat chlazení katalyzátoru vstřikováním benzínu. Příkladů takových "vychytávek Ládi Hrušky" jsou na silnicích desítky.

sirr (55) napsal 06.03.2018 v 08:44

mira592 : co je na Italské SWM s čínským investorem (čínskými motory,tlumiči atd...) tak užitně hodnotného?

IvanDvoutakťák (5059) napsal 06.03.2018 v 07:57

Steve-CZ :

... bude, bohužel, ještě hůř a "bůhví" jestli
všechen ten hnůj vůbec ještě půjde jednou odklidit . . .

mira592 (35) napsal 06.03.2018 v 07:54

Ale jo, Romet 400ccm tam má být . Steve-Cz: máš v tom slušný hockey ! Zkus se podívat třeba na SWM. Cena a užitná hodnota, dobrý.

bigfury (0) napsal 05.03.2018 v 22:24

Doufám, že se mýlím, ale podle seznamu vystavovatelů tuhle motorku v Brně neuvidíme??!

Předchozí
1 2 3 4 5 6 7... 8
Následující



TOPlist