Téma: sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR
Ahoj motobando,

Jelikož otestovat se má vše, na stará kolena, mám jako doplněk, Hondu CBR1000RR.

Je krásná, červená, pěkně vrčí, rychle jede, ale... Prdlajz tomu rozumím. V přimce jedu, brzdím, při běžné jízdě se kochám, i když s velkým respektem... Tam asi není moc co řešit, je to raketa se super zrychlením a obtékající vzduch mi poradí, jak se v sedle chovat. Netuším ale, co si mohu dovoliv v zatáčkách. V autě mám najeto cca 1,6mil km, tam bych řekl, že mám cit pro pneu, cítím jakou mají athezi, kdy se začínají odrtrhávat... na motorce ale zkušenost a cit nejsou, absolutně netuším, co pneu a celá moto snese a jak jsou adhezní limity čitelné, jak moc má můj styl jízdy daleko ke ztrátě kontaktu s asfaltem. Jestli je to v mém případě 50%, 70%, nebo jezdím jen na 20% možností pneu/motorky. V zatáčkách jezdím na můj podled, jak dědek “na jistotu”. Mám v hlavě nastaveno, že jak mi ujede přední kolo, ležím. Nic proti ničemu, bezpečnost především, ale... Rád bych znal alespoň trochu limity, ke kterým se ale přibližovat nechci.

Na fárošovi jsou málo jeté pneu, Metzeler Sportec M7RR, motorka je aktuálné po velkém servisu, nechal jsem pro jistotu vyměnit náplně, filtry a seřídit vše. Sichr je sichr. Motka tedy je v cajku. Vše homologované. Oblečení s chráničema jsem koupil z DE od Revit, přilbu Shark, ostatní od Motozem RCA. Tak s cébéerkem ladím i já

Sháním někoho zkušeného, kdo se se mnou projede, řekne my co a jak. Testovat formou pokus omyl bych na letišti dokázal, ale... to bolí a taky je škoda odřených plechů Další možnost, možná nejlepší... je okruh, ale tam asi neee, jelikož si myslím, že bych na ringu byl se svým řidičským uměnim akorát tak pro ostudu

Prosím poraďte, někoho zkušeného, trpělivého, někoho, kdo umí zkušenosti předat. Ideál v Jižních Čechách, jsem z Tábora.

Dáme vyjížďku, pokecáme, něco se přiučím a za předané cenné zkušenosti rád zaplatím. Upozorňuji, jsem takto silnou silničkou nepolíben, tedy chce to trpělivost

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 11:43 | Nahoru | #1
Doporučil bych nějakou motoškolu. TřebaMíra Lisý tam ti myslim poradí nejlíp než někdo kdo ti bude vnucovat svuj styl ježdění a hlavně tě to budou učit na uzavřeném okruhu.

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 11:43 | Nahoru | #2
Zdar, pokud nejsou prachy až takový problém, celkem slušnou reputaci má Dan Rubín : motocoach

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 11:53 | Nahoru | #3
otazka je, jestli nejak zasadne vadi, ze jezdis na jistotu a neblizis se limitum stroje.... pokud si nechces tou cestou "uceni se" projit pomalu sam, tak okruh pod vedenim nekoho zkusenoho te urcite posune o velkej kus dal...

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 12:07 | Nahoru | #4
Najdi si motoškolu, která má kurzy v Brně, nebo Mostě (bohuzel pro Tebe obojí daleko, ale dá se to hodit na vlek). Případně Sršeň to dělá na letišti ( Tchořovice u Blatné ,) a pak se jezdí na Šumavě. Dneska je toho už dost. Tam opravdu můžeš poznat limity stroje. Nějaké kroužení na parkovišti, nebo malém okruhu je na velkých sportech spíš trápení.

Ale v provozu te limity CBR1000RR trapit nemusi, pokud máš slušné pneu a tlumiče v dobrém stavu. Tak když si před apexem pootevřeš plyn, aby nebrzdil motor, tak Tě to v zatáčkách podrží na stupačku. Jediné kde by jsi to mohl utrhnout je na výjezdu plynem, ale to sám pocítíš, že už zadek prokluzuje. Hlavně se musí přidávat co nejvíce plynule. Pochopitelně, když ve velkým naklonu najednou otočíš plyn naplno, nebo zamáčkneš brzdu tak ležíš, to je asi jasný...

Naposledy editováno 13.04.2018 12:13:54

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 12:11 | Nahoru | #5
Jak psáno výše, ideálně motoškola. jinak každá guma se chová při ztrátě adheze jinak.... Občas mě guma podržela i když jsem nechápal jak ale taky se mi stalo že mi ustřelila přední a absolutně jsem neviděl příčinu... A pokud máme stejnou představu o ježdění na kochačku tak se k limitům asi ani neblížíš. Ono u většiny jezdců platí že na silnici se k limitu pneu ani nedostanou.

1 reakcí na tento příspěvek sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 12:22 | Nahoru | #6
http://www.motorkari.cz/tema/?t=111676

pro otevření očí na začátek

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 12:37 | Nahoru | #7
Čau. Dost důležitý sedět na moto uvolněný a pracovat tělem. Strnulost a ztuhlé lokty to je špatný. To je takovej základ. Řádně dofoukat gumy a pomalu se rozjíždět. Přeji spoustu km a radosti. 👍

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

13.4.2018 v 13:15 | Nahoru | #8
koukal jsem na Sršně, školu má snad i vyprodanou, možná několik málo idividuálů v létě... Míra Lysí tam občas nějaké volné místo má, ale také za dlouho, skoro vše vyprodané. Asi to začnu obvolávat, jistě po telefonu vymyslí více, než vidím na webu v kalendáři. Objednal jsem si vlek (bednu) bude v květnu, tedy s moto budu časem flexibilnější.

Někdo vyjetý, kdo by si chtěl třeba jen přivydělat tu není? Jsem fakt začátečník, každá rada dobrá. Každá rada cenná

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

13.4.2018 v 13:17 | Nahoru | #9

D-fens píše: http://www.motorkari.cz/tema/?t=111676

pro otevření očí na začátek



moc díky, ale bohužel to video již není dostupné

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

13.4.2018 v 13:36 | Nahoru | #10
Čau,
jak psali kluci dřív. Na silnici se k limitům pneu a motky ani nepřiblížíš. Pokud upadneš, tak to bude na probržděný předek nebo utržené zadní kolo pod plynem.
Musíš prostě jezdit a zkoušet. Na brzdy citlivě a přidávat plyn plynule.
Nedělal bych si starosti, je to přívětivá motka, která pobere dost chyb.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 13:41 | Nahoru | #11
MirJel>

E: a studuj

Naposledy editováno 13.04.2018 13:43:34

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 14:01 | Nahoru | #12
okruhu se neboj, vzdycky je tam skupina pro pomale a nikdo se ti smat nebude .. a faros proste patri na okruh

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 14:09 | Nahoru | #13
Mě vyhovuje individuální kurz s Krejzou, jak přístupem,cvičením a i finančně.....krom toho jeho dogma není na koleno do 15 minut a výuku má také přes interkom pokud zájemce o kurz vlastní....
Samozřejmě jsem krom Liseho vyzkoušel všechny výše jmenované také....
E: dal bych padáky jestli se bojíš o plechy a na někoho kdo Tě potahá v zatáčkách bych se vykašlal....právě možnosti letiště .....kde nejsi nervózní jestli Tě to nevynese ze zatáčky jsou dle mého laického pohledu lepší...

Naposledy editováno 13.04.2018 14:12:37

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

13.4.2018 v 17:39 | Nahoru | #14
D-fens> To video je dokonalé... jsem na parkovišti v autě, viděl jsem zatím jen cca 50 minut a vidím se ve všem... Těch chyb co dělám... skolák v první třiďe... asi vážně musím na okruh... Mooc díky

1 reakcí na tento příspěvek sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

13.4.2018 v 19:36 | Nahoru | #15
Mužeš vyrazit se mnou, hlavni je jezdit a moc neblaznit, když budeš chtít napiš tel. do zpráv a někam vyrazíme.

(reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

13.4.2018 v 21:10 | Nahoru | #16

erl píše: Mužeš vyrazit se mnou, hlavni je jezdit a moc neblaznit, když budeš chtít napiš tel. do zpráv a někam vyrazíme.



Písnu do zprávy 😉

(reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

15.4.2018 v 07:20 | Nahoru | #17

MirJel píše: D-fens> To video je dokonalé... jsem na parkovišti v autě, viděl jsem zatím jen cca 50 minut a vidím se ve všem... Těch chyb co dělám... skolák v první třiďe... asi vážně musím na okruh... Mooc díky



je důležité si uvědomit co a jak motorka dělá a zažít si ty správé návyky a jezdit a jezdit

1 reakcí na tento příspěvek sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 15.4.2018 v 09:38 | Nahoru | #18
Když se domluvíš s někým kdo před tebou svižně pojede tak budeš mít dobrou referenci co je bez problémů zvládnutelné. Chce to, aby předjezdec jel v zatáčkách sice ne nějak na hraně, ale pořád plynule a svižně a mezi zatáčkama na tebe vždycky posečkal, abys ho zas dojel, srovnal krok a najížděl do další zatáčky v rozumným závěsu a vyrovnanou stejnou rychlostí (tím myslím, abys ho nestíhal až do další zatáčky a tím ji pak přepálil na nájezdu). A vzhledem k tvýmu nájezdu v autě a celkovýmu přístupu to máš určitě srovnaný tak, že když nebudeš mít pocit, že to zvládneš, tak se nebudeš snažit jet za každou cenu stejně rychle - necháš si ho prostě v tý zatáčce ujet. Pojedeš dle pocitu, ale stále budeš vidět referenci, kolik máš rezervu co mašina a gumy snesou (a ony toho snesou hodně), což by ti mělo dodat na klidu a sebedůvěře. Zároveň když budeš sledovat předjezdce, tak využiješ základní pravidlo - mašina jede tam, kam jezdec kouká! U začátečníků je obzvlášť zrádný, že jakmile v zatáčce vytuhneš a lekneš se "to nedám" , nenaklopíš pořádně a koukneš ven ze zatáčky - tak vyletíš! Při sledování toho před sebou a "čtení" jeho jízdy nebudeš mít čas na tyhle zrádný myšlenky - jen budeš sledovat kde je, kdy brzdí a jak to klopí.

Okruh, motoškola - to je supr, ale vždycky k tomu budeš muset přidat i pár tisíc kiláků nájezdu na silnici.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

15.4.2018 v 10:07 | Nahoru | #19
charlie.vtx1800> Třeba se pletu co píšeš je rozumný ale když jako úplný začátečník budu mít před sebou jezdce co mě "ukazuje" jak co projet tak jsem minimálně 2-3 vteriny pomalejší než on, pokud se na něj nelepíš... a moje najezdy do zatáček, kopírování "stopy" je úplně jiný než prvního jezdce....tzn pro mě úplně základní cviky na letišti nebo v motoškole je víc přínosný než si za "zkušeným" jezdcem vypěstovat to horší.....neboť dobrý jezdec neznamená automaticky i skvejy učitel...

(reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 15.4.2018 v 12:09 | Nahoru | #20

Gahan37 píše: charlie.vtx1800> Třeba se pletu co píšeš je rozumný ale když jako úplný začátečník budu mít před sebou jezdce co mě "ukazuje" jak co projet tak jsem minimálně 2-3 vteriny pomalejší než on, pokud se na něj nelepíš... a moje najezdy do zatáček, kopírování "stopy" je úplně jiný než prvního jezdce....tzn pro mě úplně základní cviky na letišti nebo v motoškole je víc přínosný než si za "zkušeným" jezdcem vypěstovat to horší.....neboť dobrý jezdec neznamená automaticky i skvejy učitel...



Taktak, že to projel ten přede mnou ještě neznamená, že to dám já ....

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

16.4.2018 v 14:25 | Nahoru | #21
Pánové, vše mi zde dává hodně, opravdu si beru k srdci každé slovo. Díky za ně. Včera jsem byl na výletě se synkem a jeli jsme cestou necestou i kolem letiště v Bechyni. Stál tam kamion, stany, mobilní servis, opičí dráhy a kolem motorky. Neodolal jsem, zastavil a chvíli jsme pozorovali cvrkot. Co tam třeba holky dělaly na mašinách, nad tím jsem zíral.

škola se jmenuje http://crazyday.cz

Dostal jsem zde na ně od účastníků do zpráv super reference, tak jsem jim volal a objednal se. Jsou to kaskadéři, co dělají různé show a zde trénují a mají školu... Nemyslím si, že je to přesně to co jsem zde původně hledal, ale možná i lépe. Je to intenzivní několikadenní trénink, jezdí se na jejich motorkách, začíná se na padesátkách, přes stopětadváci a čtyřkolky se postupně dojede na šestistovky. Motorky mají vybavené o padáky, a speciální nástavce třeba pro jízdu na zadním kole... tedy bomba, jak porozumět chování motorek během pár dnů. Cena se mi zdá rozumná, na to, že v ceně je vše, i mototrky, i benzín, i pneu, i jídlo, i ubytování, i pády na moto.... Začíná se na ploše vždy v 8:30 a končí se v 18.hod, to je přesun na večeři do hotelu. Mají ještě asi tři poslední místa, pokud by se někdo chtěl přidat.

1 reakcí na tento příspěvek sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

16.4.2018 v 17:00 | Nahoru | #22
Tak to je tak 10-12t kurz....znám pár lidí co to absolvovali....jestli začít zrovna tímhle toť otázka kterou si odpovíš po akci.....

(reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

16.4.2018 v 18:17 | Nahoru | #23

Gahan37 píše: Tak to je tak 10-12t kurz....znám pár lidí co to absolvovali....jestli začít zrovna tímhle toť otázka kterou si odpovíš po akci.....



10.900,- tři dny intenzivního kurzu, se vším kolem... tedy stačí kyž tam přijedu s peňeženkou v jeansech a tričku

Jak říkám, nemyslím si, že je to přesně to co hledám, ale na rovinu, vše na moto je o váze, přenášení centráže a dávkování výkonu. Pokud se tři dny učím jezdit po zadním, a hlavně na půjčené motorce, s půjčenou výbavou... něco to člověku dá. Za ty prachy možná nebudu mít ani jeden pád na motorce vlastní 😁 Oďřené moto, oblečení... už to vidím cenově

Šršeň, Lysý a pod, mají docela vyprodáno a hlavně za tu cenu u nich mám někdy v pozdním termínu “jen” značkovou radu, co dělat lépe, vše ostatní si platím sám... tedy nakonec je ta cena u crazydays nízká.

Asi jooo, vrhnu se na toto, projedu se s nějakýma klukama co mi zde psali do zprávy... děkuji jim za to a v průběhu léta vyrazím na okruk, trochu dopilovat. Stejně to chce hlevné vysedět v sedle a ujet mnoho km.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
300 ZGH Hořice 2018 , přímý přenos ... Honda CBR 1000RR Fireblade Martinr9 3 Dnes v 18:55 Motogpmania
Honda cbr 1000rr fireblade vs Yamah... Yamaha YZF-R1, Honda CBR 1000RR Fireblade Marek999 4 15.5.2018 v 21:37 FiZzeR
Chod brzdové páčky u CBR 1000RR r v... Honda CBR 1000RR Fireblade lukejk 0 11.5.2018 v 22:33 lukejk
CBR 1000 rr Fireblade predni vidle ... Honda CBR 1000RR Fireblade mkperformance 3 10.5.2018 v 17:34 kratasss
Samolepka Honda CBR 1000RR Fireblade fready2 1 7.5.2018 v 17:34 CB600


motozem_rsa_kveten
Objednat reklamu
TOPlist