bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR
Ahoj motobando,

Jelikož otestovat se má vše, na stará kolena, mám jako doplněk, Hondu CBR1000RR.

Je krásná, červená, pěkně vrčí, rychle jede, ale... Prdlajz tomu rozumím. V přimce jedu, brzdím, při běžné jízdě se kochám, i když s velkým respektem... Tam asi není moc co řešit, je to raketa se super zrychlením a obtékající vzduch mi poradí, jak se v sedle chovat. Netuším ale, co si mohu dovoliv v zatáčkách. V autě mám najeto cca 1,6mil km, tam bych řekl, že mám cit pro pneu, cítím jakou mají athezi, kdy se začínají odrtrhávat... na motorce ale zkušenost a cit nejsou, absolutně netuším, co pneu a celá moto snese a jak jsou adhezní limity čitelné, jak moc má můj styl jízdy daleko ke ztrátě kontaktu s asfaltem. Jestli je to v mém případě 50%, 70%, nebo jezdím jen na 20% možností pneu/motorky. V zatáčkách jezdím na můj podled, jak dědek “na jistotu”. Mám v hlavě nastaveno, že jak mi ujede přední kolo, ležím. Nic proti ničemu, bezpečnost především, ale... Rád bych znal alespoň trochu limity, ke kterým se ale přibližovat nechci.

Na fárošovi jsou málo jeté pneu, Metzeler Sportec M7RR, motorka je aktuálné po velkém servisu, nechal jsem pro jistotu vyměnit náplně, filtry a seřídit vše. Sichr je sichr. Motka tedy je v cajku. Vše homologované. Oblečení s chráničema jsem koupil z DE od Revit, přilbu Shark, ostatní od Motozem RCA. Tak s cébéerkem ladím i já

Sháním někoho zkušeného, kdo se se mnou projede, řekne my co a jak. Testovat formou pokus omyl bych na letišti dokázal, ale... to bolí a taky je škoda odřených plechů Další možnost, možná nejlepší... je okruh, ale tam asi neee, jelikož si myslím, že bych na ringu byl se svým řidičským uměnim akorát tak pro ostudu

Prosím poraďte, někoho zkušeného, trpělivého, někoho, kdo umí zkušenosti předat. Ideál v Jižních Čechách, jsem z Tábora.

Dáme vyjížďku, pokecáme, něco se přiučím a za předané cenné zkušenosti rád zaplatím. Upozorňuji, jsem takto silnou silničkou nepolíben, tedy chce to trpělivost

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 11:43 | Nahoru | #1
Doporučil bych nějakou motoškolu. TřebaMíra Lisý tam ti myslim poradí nejlíp než někdo kdo ti bude vnucovat svuj styl ježdění a hlavně tě to budou učit na uzavřeném okruhu.

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 11:43 | Nahoru | #2
Zdar, pokud nejsou prachy až takový problém, celkem slušnou reputaci má Dan Rubín : motocoach

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 11:53 | Nahoru | #3
otazka je, jestli nejak zasadne vadi, ze jezdis na jistotu a neblizis se limitum stroje.... pokud si nechces tou cestou "uceni se" projit pomalu sam, tak okruh pod vedenim nekoho zkusenoho te urcite posune o velkej kus dal...

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 12:07 | Nahoru | #4
Najdi si motoškolu, která má kurzy v Brně, nebo Mostě (bohuzel pro Tebe obojí daleko, ale dá se to hodit na vlek). Případně Sršeň to dělá na letišti ( Tchořovice u Blatné ,) a pak se jezdí na Šumavě. Dneska je toho už dost. Tam opravdu můžeš poznat limity stroje. Nějaké kroužení na parkovišti, nebo malém okruhu je na velkých sportech spíš trápení.

Ale v provozu te limity CBR1000RR trapit nemusi, pokud máš slušné pneu a tlumiče v dobrém stavu. Tak když si před apexem pootevřeš plyn, aby nebrzdil motor, tak Tě to v zatáčkách podrží na stupačku. Jediné kde by jsi to mohl utrhnout je na výjezdu plynem, ale to sám pocítíš, že už zadek prokluzuje. Hlavně se musí přidávat co nejvíce plynule. Pochopitelně, když ve velkým naklonu najednou otočíš plyn naplno, nebo zamáčkneš brzdu tak ležíš, to je asi jasný...

Naposledy editováno 13.04.2018 12:13:54

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 12:11 | Nahoru | #5
Jak psáno výše, ideálně motoškola. jinak každá guma se chová při ztrátě adheze jinak.... Občas mě guma podržela i když jsem nechápal jak ale taky se mi stalo že mi ustřelila přední a absolutně jsem neviděl příčinu... A pokud máme stejnou představu o ježdění na kochačku tak se k limitům asi ani neblížíš. Ono u většiny jezdců platí že na silnici se k limitu pneu ani nedostanou.

1 reakcí na tento příspěvek sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 12:22 | Nahoru | #6
http://www.motorkari.cz/tema/?t=111676

pro otevření očí na začátek

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 12:37 | Nahoru | #7
Čau. Dost důležitý sedět na moto uvolněný a pracovat tělem. Strnulost a ztuhlé lokty to je špatný. To je takovej základ. Řádně dofoukat gumy a pomalu se rozjíždět. Přeji spoustu km a radosti. 👍

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 13:41 | Nahoru | #8
MirJel>

E: a studuj

Naposledy editováno 13.04.2018 13:43:34

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 14:01 | Nahoru | #9
okruhu se neboj, vzdycky je tam skupina pro pomale a nikdo se ti smat nebude .. a faros proste patri na okruh

sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2018 v 14:09 | Nahoru | #10
Mě vyhovuje individuální kurz s Krejzou, jak přístupem,cvičením a i finančně.....krom toho jeho dogma není na koleno do 15 minut a výuku má také přes interkom pokud zájemce o kurz vlastní....
Samozřejmě jsem krom Liseho vyzkoušel všechny výše jmenované také....
E: dal bych padáky jestli se bojíš o plechy a na někoho kdo Tě potahá v zatáčkách bych se vykašlal....právě možnosti letiště .....kde nejsi nervózní jestli Tě to nevynese ze zatáčky jsou dle mého laického pohledu lepší...

Naposledy editováno 13.04.2018 14:12:37

1 reakcí na tento příspěvek sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 15.4.2018 v 09:38 | Nahoru | #11
Když se domluvíš s někým kdo před tebou svižně pojede tak budeš mít dobrou referenci co je bez problémů zvládnutelné. Chce to, aby předjezdec jel v zatáčkách sice ne nějak na hraně, ale pořád plynule a svižně a mezi zatáčkama na tebe vždycky posečkal, abys ho zas dojel, srovnal krok a najížděl do další zatáčky v rozumným závěsu a vyrovnanou stejnou rychlostí (tím myslím, abys ho nestíhal až do další zatáčky a tím ji pak přepálil na nájezdu). A vzhledem k tvýmu nájezdu v autě a celkovýmu přístupu to máš určitě srovnaný tak, že když nebudeš mít pocit, že to zvládneš, tak se nebudeš snažit jet za každou cenu stejně rychle - necháš si ho prostě v tý zatáčce ujet. Pojedeš dle pocitu, ale stále budeš vidět referenci, kolik máš rezervu co mašina a gumy snesou (a ony toho snesou hodně), což by ti mělo dodat na klidu a sebedůvěře. Zároveň když budeš sledovat předjezdce, tak využiješ základní pravidlo - mašina jede tam, kam jezdec kouká! U začátečníků je obzvlášť zrádný, že jakmile v zatáčce vytuhneš a lekneš se "to nedám" , nenaklopíš pořádně a koukneš ven ze zatáčky - tak vyletíš! Při sledování toho před sebou a "čtení" jeho jízdy nebudeš mít čas na tyhle zrádný myšlenky - jen budeš sledovat kde je, kdy brzdí a jak to klopí.

Okruh, motoškola - to je supr, ale vždycky k tomu budeš muset přidat i pár tisíc kiláků nájezdu na silnici.

(reakce na) sháním nějakého "instruktora" na CBR1000RR

Skvělá odpověď, děkuji! 15.4.2018 v 12:09 | Nahoru | #12

Gahan37 píše: charlie.vtx1800> Třeba se pletu co píšeš je rozumný ale když jako úplný začátečník budu mít před sebou jezdce co mě "ukazuje" jak co projet tak jsem minimálně 2-3 vteriny pomalejší než on, pokud se na něj nelepíš... a moje najezdy do zatáček, kopírování "stopy" je úplně jiný než prvního jezdce....tzn pro mě úplně základní cviky na letišti nebo v motoškole je víc přínosný než si za "zkušeným" jezdcem vypěstovat to horší.....neboť dobrý jezdec neznamená automaticky i skvejy učitel...



Taktak, že to projel ten přede mnou ještě neznamená, že to dám já ....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 590 Dnes v 21:45 IvanDvoutakťák
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade Chmelda1 6 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade AlbiAlbi 24 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade karloss200 1 4.1.2024 v 18:55 RTSbike
Quickshifter SC59 Honda CBR 1000RR Fireblade kain80 3 13.12.2023 v 20:11 kain80


TOPlist