bmw_r1300gs_cartec





Téma: Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
 
22.2.2018 v 16:46
Sice se to týká aut, ale myslím, že pro spoustu motoristů to může být důležité.
Dneska by měl v Německu Nejvyšší správní soud rozhodovat v žalobě, která požaduje zákaz vjezdu dieselových aut do center velkých německých měst. Na to už dopředu reagují některé automobilky tiskovými prohlášeními, že dieselové motory přestanou do osobních aut úplně nabízet.

Jak si myslíte, že rozsudek dopadne?
Preferujete v osobním autě benzínový nebo dieselový motor?
Kdybyste se měli dnes rozhodovat pro nákup nového osobního vozu, vzali byste vůz s dieselovým motorem? (Tato otázka je vztažena zejména k autům, která najedou např. více než 40 000 Km ročně, případně k větším SUV).

V poslední době je kolem toho dost hysterie a v Evropě začíná podíl aut s dieselovými motory výrazně klesat. Jaký na to máte názor?

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 12:26 | Nahoru | #181

jetam píše: nemako> tak jasne, na nejaky maly zábavný auto jo, ale tam jsem to zatim nedopracoval. Zatim furt nekam neco vozím A na to jak jezdím mi tohle vyhovuje

já už právě nic nevozím a jezdím většinou sám,takže například bmw 435 kupé mi připadá jako rozumnej nápad. nesežere mě to a jede to až moc. vážně o tom uvažuju,dokud mi ještě stát vrátí dph. na druhou stranu mám ještě dobrý a spolehlivý auto,za který nic moc nedostanu a uplně mi stačí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 00:24 | Nahoru | #182

Beranidlo píše: Jurawood> Tak jsem se na to fordí forum podíval .... diskutující vemena, argumenty na padnutí. Jinak ten konkrétní odkaz vede na zakarbonovaný píst přímovstřikového benzínového motoru, což, zdá se, někteří ještě nepobrali. Příčina je podle mě jasná. Na začátku je jízda v "úsporném" režimu, s přímovstřikovým turbobenzíňákem kadla-kadla. Spalováním neodpařeného paliva se tvoří saze, zakarbonuje píst a a horní kroužek. Přes takto utěsněný první pístní kroužek bez profuku pak působí na můstek pístu mezi prvním a druhým kroužkem velké síly od tlaku plynů a můstek se časem vylomí. Následuje stejný mechanismus vedoucí k vylomení dalších můstků, kdy se to definitivně kouslo a roztrhlo vložku válce.
Ale úplně na začátku nejspíš nebyl příčinou tlak ve válci, ale tlak na cenu - snaha vyždímat z levných materiálů a levné výroby maximální parametry. A protože v moderní továrně nedělá motor jeden nebo dva skuteční odborníci, ale obrovský houf diletantů, kteří umí vyřešit jen svoje dílčí úkoly bez vazby na ostatní, výsledek je takto žalostný.

Já teda nemám věšteckou kouli,ale řekl bych z té fotky že je to v tom místě roztavené, i pojistný kroužek na čepu je vyhřátý ne?

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 08:36 | Nahoru | #183
axs> Možná je tam v prostoru chybějícího můstku i díra skrz píst. Ve finále to musel být skutečně masivní profuk a spalování oleje. Nad tím mechanismem vzniku této závady je samozřejmě možné vést polemiku.

Naposledy editováno 26.02.2018 08:37:28

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 09:30 | Nahoru | #184
Beranidlo> uzivateli bych v tomto pripade vinu nedaval. Jednak uz velka mnozina aut se prodava s automatem, kde otacky pri konstantni jizde ovlivnis tezko a druhak sam vyrobce do manualu montuje napovedu razeni, ktera ukazuje naprosty picoviny. U TSI motoru mi furt radila radit dalsi kvalt kolem 1500 otacek... Sice byla nizka spotreba (prumer jsme s 1.2 TSI meli pod 6), ale co se delo ve spalovacim prostoru pokud jel s autem kolega, kterej radil podle tech sipek, to si ani nepredstavuju.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 12:28 | Nahoru | #185

assassin píše: 308 je dvoulitr. Nevim co ma společného elektronika atd s motorem, ale sere se tam vse. Ja mel 205ku a uz nikdy...

sluzebakama jsem jezdil docela dost, mel jsem prave treba passata nebo smaxe(vetsina dílu stejnejch s mondeem, jen tezsi) - to treba doted jezdi a ma pres 400tis
Fabii 1.4tdi atd atd...

Jo a krome toho jsem delal ve vývoji v automotive, tak mam trosku predstavu jak se co kazi globálně, podle databaze výrobce - ne podle zkusenosti jednoho garazoveho servisu ,tusim jak se co vyvíjí atd...

Btw jedtli teda beres dvoulitr jako velkej motor :) tak to pak joo ... vykon jako ta malorazka to ma az v o dost vyšších otáčkách a ty jsou podle me hlavní nepřítel životnosti. Jo a v te dobe to byl nejvetsi motor v nabídce, jake motory tam byly jako nejmenší? Kdyz zo srovnávate s nejmenším současným motorem? Ono totiz v současné dobe bude nejvetsi motor u tehle kategorie aut oturbena 1.6 nebo 2.0 a to je fakt ve srovnání s dvoulitrem atmosférou "smesnej moturek" :D



Ale jde o to, jakeho passata... 1,4tsi, byť to má 92kw tak je prostě holý nesmysl na auto, co má 1,5t bez posádky A zrovna S-max využíval diesely PSA nebo vlastní benzíny, takže ano, ta hrozná francouzská mrdka a ono to funguje...
Elektronika byla jen taková odbočka...
No vidíš a já jsem dělal deset let pro firmu, která dodavatelsky vyvýjela karosářské díly pro největší sračkomet u nás z MB... A když už se náhodou něco začalo kazit, tak se čekalo na to, kolik přijde stížností a když se toho nechytilo moc zákazníků, tak se to hezky ututlalo.Takže něco o tom, jak se co na autě dělá taky vím

Ne, beru třeba dvoulitr jako standartní motor vhodnej pro takový auto. 5,0 V8 je zase druhý extrém, který nikdy neměl a nebude mít adekvátní využití. Pokud se bavíme o osobních autech. Do osobáku stačí objem do 3,0.

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 12:47 | Nahoru | #186
Ovce 1.9Tdi spokojenost.
Peugeot 3.0i v6 taky spokojenost.
Až udělají benzín, který se křivkou průběhu výkonu alespoň trošku přiblíží těm mým starým prkačům a vydrží bez problémů půl miliónu km, klidně si to koupím. Zatím je současná koncepce jen mizerná parodie.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 15:00 | Nahoru | #187

zdenek86 píše: Ale jde o to, jakeho passata... 1,4tsi, byť to má 92kw tak je prostě holý nesmysl na auto, co má 1,5t bez posádky A zrovna S-max využíval diesely PSA nebo vlastní benzíny, takže ano, ta hrozná francouzská mrdka a ono to funguje...
Elektronika byla jen taková odbočka...
No vidíš a já jsem dělal deset let pro firmu, která dodavatelsky vyvýjela karosářské díly pro největší sračkomet u nás z MB... A když už se náhodou něco začalo kazit, tak se čekalo na to, kolik přijde stížností a když se toho nechytilo moc zákazníků, tak se to hezky ututlalo.Takže něco o tom, jak se co na autě dělá taky vím

Ne, beru třeba dvoulitr jako standartní motor vhodnej pro takový auto. 5,0 V8 je zase druhý extrém, který nikdy neměl a nebude mít adekvátní využití. Pokud se bavíme o osobních autech. Do osobáku stačí objem do 3,0.



3litr jede ve stejnem aute stejne nebo hur jako ta 1,4t ono kdyz do 1,4nafoukas cca 1bar ..tak se ten motor chova cca jako atmosferickej 3litr, tzn "stejnej" kroutak ve stejnejch otackach atd... jen vyssi tlaky, ale to vzhledem k tomu, ze u diselu je to skoro o rad jinde tak tlaky u benzinaku nejsouzasadni problem.
ja teda nevidim na 1,4t motoru nic spatnyho, rozhodne lepsi nez ty ruzny 2,0 atmosfery ve starejch krapech, ktery nejedou a chlastaj... a ve finale se serou uplne stejne jak ty novy :D

novy auto s velkym motorem si nekoupi nikdo a ojety taky temer nikdo... ale muze za to EU :D

dily od dodavatele je trosku neco jinyho nez vyvoj... a to, ze nekdo dodava shit, vi, ze se to ututlava a pak je jeste schopnej na foru plakat, ze to stoji za hovno protoze brusel... to uz radeji bez komentare.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 15:04 | Nahoru | #188

chiro2 píše: Ovce 1.9Tdi spokojenost.
Peugeot 3.0i v6 taky spokojenost.
Až udělají benzín, který se křivkou průběhu výkonu alespoň trošku přiblíží těm mým starým prkačům a vydrží bez problémů půl miliónu km, klidně si to koupím. Zatím je současná koncepce jen mizerná parodie.



moderni benzin bude mit "krivku" lepsi nez to co mas skoro kazdej. na oktavce co se tyka prubehu teda nic dobryho neznam a to ji mame doma ... kolem 2tis zatahne a pak mrtvo, dost ulet s tim predjizdet... krom toho ta nase ma 370tis a pul milionu ... to tezko, uz ted je na tom aute znat, ze je to ojetej srac. verim tomu, ze moderni auto to zvladne snaze...(tech 5mega)

ja uz bych oktavkou asi jezdit nechtel... obcas si ji pujcuju, protoze jsem neme tazny a to je fakt hroznej pekac

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 15:29 | Nahoru | #189

zdenek86 píše: Ne, beru třeba dvoulitr jako standartní motor vhodnej pro takový auto. 5,0 V8 je zase druhý extrém, který nikdy neměl a nebude mít adekvátní využití. Pokud se bavíme o osobních autech. Do osobáku stačí objem do 3,0.



To je trochu sporne tvrzeni. moje 4.4 na dalnici ve 140 toci neco pres dva tisice (no, toci... prevaluje se tam) a prijemny zatah je do 240 velmi plynuly. Na dalnice je takovy objem skvely, cely Nemecko v levym pruhu s kafem v ruce.
A valce jak novy, prave proto ze to nehoni vysoky otacky maji jeste viditelny drazky z vyroby :)

2 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 15:38 | Nahoru | #190
petrXX: to je prave ono, aby to melo vlastnosti tech "velkejch" motoru co se tu vyzdvihuji, musi to byt takhle velkej motor... zas takhle velkej motor bez kurvitek se v evrope nedelal, protoze to maj top auta = top technika = kurvitka.

to co se tu vydava za velky motory (tzn dvoulitry) tak se to i v tech "papirovejch" autech musi tocit aby to melo jakous takous dynamiku... ostatne proto tu nekteri vyzdvihuji charakter ropaku.... protoze ty benzinaky kdyz nemaji turbo a 3,0+ tak temer nejedou. moje 328 ma podobnej "zatah" jako 19tdi... to je proste fakt. a to je na dnesni dobu spis takovy "minimum" - jenze ja bych si stejny auto jako novy nemohl dovolit (bylo v te dobe vic jak za mega) takze je pomerne jasny, proc se ty auta neprodavaj a tim padem proc upada jejich vyroba... ale jo, klidne to muzem hodit na brusel....

ona i ta 206 s 16v 2,0 byla nova skoro za pul mice (podle vybavy) a to je slusnej ulet dat za neco jako je fabie pul mega... tech se taky urcite prodalo spousta

Naposledy editováno 26.02.2018 15:41:04

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 15:44 | Nahoru | #191
kompakt se šestiválcem přes 40 000 eur tuším dokonce 47 to byl kasovní trhák jako blázen

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 15:51 | Nahoru | #192
assassin> no on ten velky motor byt bez kurvitek ala valvetronic, tak je jednodussi a nejspis spolehlivejsi, jenze misto prumernych 12litru by zral 25 :) a mel nizsi vykon.
Pritom ten motor "udelat" aby slapal jak hodiny neni zadna tragedie, komplet pretesneni, voditka retezu a vubec vseho co se muze vysrat prijde na 70 tisic, coz je cena prednich svetel. A to si dovolim rict, ze ten motor potom prezije auto, pokud to udela nekdo kdo tomu rozumi - resp neslysel jsem, ze by se motor po takovem servise vysral. Vim o jedne vyjimce, vysypany 4.8 biturbo, ale to je jina story.
Ja osobne na 4.4 nemuzu rict kriveho slova, ten motor i projev miluju. Raketa to neni, ale na moje potreby nad hlavu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 16:10 | Nahoru | #193

assassin píše: moderni benzin bude mit "krivku" lepsi nez to co mas skoro kazdej. na oktavce co se tyka prubehu teda nic dobryho neznam a to ji mame doma ... kolem 2tis zatahne a pak mrtvo, dost ulet s tim predjizdet... krom toho ta nase ma 370tis a pul milionu ... to tezko, uz ted je na tom aute znat, ze je to ojetej srac. verim tomu, ze moderni auto to zvladne snaze...(tech 5mega)

ja uz bych oktavkou asi jezdit nechtel... obcas si ji pujcuju, protoze jsem neme tazny a to je fakt hroznej pekac


Ovci beru spíš jako tuctovku na každodenní ježdění. Ale, když skočím do nové 1.4Tsi, je to vydechlina jako prase. Oba moje pekáče táhnou rozhodně líp. O spotřebě nemluvit. Ta TSi prostě bez toček nejede. Jak říkám, kilowatty jsou mi u zadele, ale obsah nenahradíš.
Edit: Soused má Najeto 480 a šlape jako za mlada.

Naposledy editováno 26.02.2018 16:13:39

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 16:11 | Nahoru | #194
.

Naposledy editováno 26.02.2018 16:13:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 16:14 | Nahoru | #195
chiro2> tak vo tom to ale je, s 1,4 máš jezdit jinak :) já minule jezdil v 1,4 TSI gofu a lítalo to jak splašený

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 16:18 | Nahoru | #196
Chiro: ja vim o nekolika autech s htp co maj pul mega a v pohode...

V nasi oktavce uz se toho dost menilo a hodne by se toho jeste vymenilo, kdyby mela byt jako zamlada...

Naposledy editováno 26.02.2018 16:19:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 17:21 | Nahoru | #197

jetam píše: chiro2> tak vo tom to ale je, s 1,4 máš jezdit jinak :) já minule jezdil v 1,4 TSI gofu a lítalo to jak splašený


Já vím jak s tím jet aby se to hejbalo svižně. Ale pak to žere víc než můj atmosferickej třílitr a navíc, jsem zvědav v jaký to bude kondici ve 300tkm.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 17:32 | Nahoru | #198

assassin píše: Chiro: ja vim o nekolika autech s htp co maj pul mega a v pohode...

V nasi oktavce uz se toho dost menilo a hodne by se toho jeste vymenilo, kdyby mela byt jako zamlada...

no jo, ale tam to mas v nazvu, hovno to pojede, tak od toho nikdo nic neceka a nehoni to

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 17:50 | Nahoru | #199
wegas> Náhodou ale, naši to mají a na ty jejich pocuky po okrese je to zlatý.

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 18:00 | Nahoru | #200
Jen taková myšlenka... Docela by mě zajímalo, jak by se chovala benzínová 1.6 bez turba, šestiválec o výkonu cca 110 koní. A jaká by byla životnost.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 18:04 | Nahoru | #201
chiro2> myslím že mazda dělala 1,8 šestiválec a nějak se to neujalo. o menším nevím

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

26.2.2018 v 18:59 | Nahoru | #202
chiro2> ono obecne se s tím chce naučit jezdit :) já to měl chvíli pujčený a za pár dní jsem to stáhl o 2L/100km když jsem zjsitil jak s tím ale jo bude to žrát vždy trošku víc

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

27.2.2018 v 19:37 | Nahoru | #203

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

27.2.2018 v 20:55 | Nahoru | #204
To se dalo čekat .

A tady je reakce autobazarů.

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

28.2.2018 v 11:06 | Nahoru | #205

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

28.2.2018 v 14:36 | Nahoru | #206
Me zrovna tohle neprijde jako uplne nesmyslná regulace (ikdyz je mi v ideálním pripade nesympaticka kazda regulace)

Jezdit do centra mesta autem je blbost, jezdit tam velkym autem je úplná blbost a diesely jsou z principu hlavne v tech velkejch autech.
Jasny problemu je vic - ale je potreba resit alespoň neco, treba tema regulacema aut se navic vytváří poptávka po novych, a jejich vyroba je motor ekonomiky.... jasne, je to jen oddalování průšvihu, ale je zas moznost, ze ten cas navic umožní nalezení nějakého lepšího reseni. Druha moznost je se na to vysrat hned a nechat to tu total zkolabovat.

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

28.2.2018 v 14:51 | Nahoru | #207
Video: https://streamable.com/2b7cy

Takovymhle lidem bych natahl hadici z vyfuku do kabiny. Tohle je velmi casty jev u podobnych plecek, kterych v CR jezdi kvatna. Muj nazor je, ze vsechny nafty smrdi a polovina z nich jeste kouri jak prase. Proto jsem pro jejich zakaz. Minimalne ve mestech.

Downsizing a podobny vyse zminovane problemy jsou mi uplne u zadele. Jenom proste nechci dychat tyhle sra*** a neverim, ze to paleni v krku, kdyz intenzivne dycham v oblasti dopravnich tepen je neco dobryho a myslim si, ze to jsou prave naftovy plecky, co za to muzou. Novy nebo stary, u me je to stejnej srot.

Naposledy editováno 28.02.2018 14:54:27

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

28.2.2018 v 15:13 | Nahoru | #208

TRIBES píše: Downsizing a podobny vyse zminovane problemy jsou mi uplne u zadele. Jenom proste nechci dychat tyhle sra*** a neverim, ze to paleni v krku, kdyz intenzivne dycham v oblasti dopravnich tepen je neco dobryho a myslim si, ze to jsou prave naftovy plecky, co za to muzou.


A teď si představ, že právě ten downsizing má na svědomí nárůst produkce mikrosazí nově i u benzíňáků.

Jsem také toho názoru, že denní dojíždění do města je nejrozumnější adept pro přechod na elektriku nebo socku. Na druhou strranu zakázat vjezd všem vozidlům od určítého stáří nebo normy je k nas**ní nejvíc pro příležitostné návštěvníky, kteří svým provozem (jednou za měsíc projet centrem) ovzduší v principu takřka nezamoří.

Naposledy editováno 28.02.2018 15:14:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

28.2.2018 v 15:39 | Nahoru | #209
vilemx> víc to nasere toho,kdo v centru bydlí a má nafťáka. ale já bych nestahoval kalhoty,brod je ještě daleko

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

28.2.2018 v 16:04 | Nahoru | #210

nemako píše: vilemx> víc to nasere toho,kdo v centru bydlí a má nafťáka. ale já bych nestahoval kalhoty,brod je ještě daleko


Předpokládám, že ti si prosadí výjimku. Něco podobného, jako když se uvažovalo o zavedení eko plaket. Už teď dobroserové pindají, že uřady, záchranka, fízlové, apod. tu výjimku 100 % dostanou, protože veřejný zájem

Naposledy editováno 28.02.2018 16:05:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist