bmw_r1300gs_cartec





Téma: Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu
 
22.2.2018 v 16:46
Sice se to týká aut, ale myslím, že pro spoustu motoristů to může být důležité.
Dneska by měl v Německu Nejvyšší správní soud rozhodovat v žalobě, která požaduje zákaz vjezdu dieselových aut do center velkých německých měst. Na to už dopředu reagují některé automobilky tiskovými prohlášeními, že dieselové motory přestanou do osobních aut úplně nabízet.

Jak si myslíte, že rozsudek dopadne?
Preferujete v osobním autě benzínový nebo dieselový motor?
Kdybyste se měli dnes rozhodovat pro nákup nového osobního vozu, vzali byste vůz s dieselovým motorem? (Tato otázka je vztažena zejména k autům, která najedou např. více než 40 000 Km ročně, případně k větším SUV).

V poslední době je kolem toho dost hysterie a v Evropě začíná podíl aut s dieselovými motory výrazně klesat. Jaký na to máte názor?

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 14:06 | Nahoru | #151
Předloni jsem klukovi nechal Volvo V 40 1.8 benzín, rok 1999, mělo najeto 380.000 km, dnes už má přes 430.000 km a motor šlape jako hodinky, nic se na něm doposud neposralo. Mění se jenom čepy, brzdy a další spotřebák.
Základ je pravidelná výměna kvalitního oleje a filtru po max. 10.000 km. Sami jsme zvědaví, kolik to ještě dá.
Chtěl bych vidět po takové porci km ty litrový tříhrnky s turbem.
Ale dnes není zájem vyrábět nesmrtelný auta, spíš naopak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 14:08 | Nahoru | #152

assassin píše: Aha takze ti umřely 3 sluzebaky co ostatním drzi stovky tisíc bez problemu a drzi ti 400tis 206ka - nam zase zadnej pezot nefungoval dyl jak mesic v kuse, bracha ma ted 308 a tam snad neni jedinej dil se kterym by nebyl problem :D



Jenže ta 308ka je co? Novodoba mrdka s malorážkou, to je to, na co tady celou dobu poukazuju a patrně Ti to uniklo
Kromě toho, jak říkáš ty auta, která ostatním slouží stovky tisíc km... ty s nima máš nějakou vlastní zkušenost? Superb, passat, mondeo? To jsou auta, která si pořizují právě firmy a klientela, která rozhodně nebude svoje zkušenosti nijak ventilovat na žádném fóru. Takže obraz o spolehlivosti je dost zkreslený. Protože když se to posere, dá se to do servisu a nikdo to neřeší Pro mě osobní zkušenost a raději si koupím starý křáp, protože světě div se, ale potřebuju od auta, aby mě dovezlo z A do B. A jestli to má bluetooth, 20 asistentů a půlmetrovej tablet uprostřed je mi u pr****

Naposledy editováno 24.02.2018 14:36:14

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 15:00 | Nahoru | #153

PinkPanther píše: Ale dnes není zájem vyrábět nesmrtelný auta, spíš naopak.


Z jedne strany mas pravdu, z druhe ne tak uplne.
Kvalitni auta dvacet let zpet staly vzhledem k prijmum raketu jako prase. Dnes je auto stredni tridy podstatne dostupnejsi. Takze bud budeme chtit vymazleny auta, kde budou misto plastovejch nacvaku srouby a drevo bude drevo a ne olepenej plast, ale nachystej si 2x bezny ceny.
Btw, Dfens - fabia a kchatovani kchostu to popsal docela hezky, vcetne realnych cisel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 16:36 | Nahoru | #154

zdenek86 píše: Jenže ta 308ka je co? Novodoba mrdka s malorážkou, to je to, na co tady celou dobu poukazuju a patrně Ti to uniklo
Kromě toho, jak říkáš ty auta, která ostatním slouží stovky tisíc km... ty s nima máš nějakou vlastní zkušenost? Superb, passat, mondeo? To jsou auta, která si pořizují právě firmy a klientela, která rozhodně nebude svoje zkušenosti nijak ventilovat na žádném fóru. Takže obraz o spolehlivosti je dost zkreslený. Protože když se to posere, dá se to do servisu a nikdo to neřeší Pro mě osobní zkušenost a raději si koupím starý křáp, protože světě div se, ale potřebuju od auta, aby mě dovezlo z A do B. A jestli to má bluetooth, 20 asistentů a půlmetrovej tablet uprostřed je mi u pr****



308 je dvoulitr. Nevim co ma společného elektronika atd s motorem, ale sere se tam vse. Ja mel 205ku a uz nikdy...

sluzebakama jsem jezdil docela dost, mel jsem prave treba passata nebo smaxe(vetsina dílu stejnejch s mondeem, jen tezsi) - to treba doted jezdi a ma pres 400tis
Fabii 1.4tdi atd atd...

Jo a krome toho jsem delal ve vývoji v automotive, tak mam trosku predstavu jak se co kazi globálně, podle databaze výrobce - ne podle zkusenosti jednoho garazoveho servisu ,tusim jak se co vyvíjí atd...

Btw jedtli teda beres dvoulitr jako velkej motor :) tak to pak joo ... vykon jako ta malorazka to ma az v o dost vyšších otáčkách a ty jsou podle me hlavní nepřítel životnosti. Jo a v te dobe to byl nejvetsi motor v nabídce, jake motory tam byly jako nejmenší? Kdyz zo srovnávate s nejmenším současným motorem? Ono totiz v současné dobe bude nejvetsi motor u tehle kategorie aut oturbena 1.6 nebo 2.0 a to je fakt ve srovnání s dvoulitrem atmosférou "smesnej moturek" :D

Naposledy editováno 24.02.2018 17:04:58

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 17:08 | Nahoru | #155

yzf07 píše: Tak to jo, ale neznám žádnyho 2 litra kterej jezdí do 6l, bohužel jenom kecy.


https://photos.app.goo.gl/gCG2UuYxAK0HZsrA2
je to dovolená, plynu to bylo reálně cca 6l/100km. 6*13=78hal. / km.
Ukaž mi jediný diesel co žere méně jak o 100% víc.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 17:13 | Nahoru | #156
Jurawood> Tak jsem se na to fordí forum podíval .... diskutující vemena, argumenty na padnutí. Jinak ten konkrétní odkaz vede na zakarbonovaný píst přímovstřikového benzínového motoru, což, zdá se, někteří ještě nepobrali. Příčina je podle mě jasná. Na začátku je jízda v "úsporném" režimu, s přímovstřikovým turbobenzíňákem kadla-kadla. Spalováním neodpařeného paliva se tvoří saze, zakarbonuje píst a a horní kroužek. Přes takto utěsněný první pístní kroužek bez profuku pak působí na můstek pístu mezi prvním a druhým kroužkem velké síly od tlaku plynů a můstek se časem vylomí. Následuje stejný mechanismus vedoucí k vylomení dalších můstků, kdy se to definitivně kouslo a roztrhlo vložku válce.
Ale úplně na začátku nejspíš nebyl příčinou tlak ve válci, ale tlak na cenu - snaha vyždímat z levných materiálů a levné výroby maximální parametry. A protože v moderní továrně nedělá motor jeden nebo dva skuteční odborníci, ale obrovský houf diletantů, kteří umí vyřešit jen svoje dílčí úkoly bez vazby na ostatní, výsledek je takto žalostný.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 17:13 | Nahoru | #157

Jurawood píše: https://photos.app.goo.gl/gCG2UuYxAK0HZsrA2
je to dovolená, plynu to bylo reálně cca 6l/100km. 6*13=78hal. / km.
Ukaž mi jediný diesel co žere méně jak o 100% víc.



Tak ja treba s 205 s 1.8d jezdil za min a nechtěj vedet jaky "palivo" se do toho dalo nalejt a za kolik se dalo sehnat :)

Me je fuk kolik co zere, v aute trávím docela velkou cast zivota a i tenhle cas si chci užít - za ty prachy co bych usporil si zadnej cas navic nekoupim...

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 17:15 | Nahoru | #158

Jurawood píše: https://photos.app.goo.gl/gCG2UuYxAK0HZsrA2
je to dovolená, plynu to bylo reálně cca 6l/100km. 6*13=78hal. / km.
Ukaž mi jediný diesel co žere méně jak o 100% víc.


Což ovšem není daný nějakou genialitou motoru na LPG ale podstatně nižší spotřební daní oproti benzínu a naftě, pokud by spotřební daň byla stejná tak by to tak veselý nebylo
Čau, Tom

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 17:16 | Nahoru | #159
ok...já to nedělám pro úsporu, mě to baví

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 17:34 | Nahoru | #160

nemako píše: v usa a u šejků není spotřeba tak důležitá. tady si auto,který žere 15 litrů koupí málo kdo.


Jenže to se zase oklikou dostáváme k tomu, jestli je menší zlo propálit 15 litrů s relativně čistými splodinami po dobu stovek tisíc km nebo podporovat oturbené maloobjeny, které sice umí za půlku, ale lítají z toho mikrosaze a fůra dusíku, navíc s problematickou životnostía funkčností čištění spalin.
Jak je možné, že podle US norem atmo V8 proleze, ale evropské vyhoněné maloobjemy mají problém?

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 18:12 | Nahoru | #161

Jurawood píše: https://photos.app.goo.gl/gCG2UuYxAK0HZsrA2
je to dovolená, plynu to bylo reálně cca 6l/100km. 6*13=78hal. / km.
Ukaž mi jediný diesel co žere méně jak o 100% víc.



Tos tu dovolenou jel 90 po dálnici.
Tdi 66-81 kw, v pohodě za 5 litru, za 6 to jezdí po městě a při rychlosti 150 kmh. Dokonce volvo D5 pětiválec po okreskách slušná jízda do 110 kmh jezdí do 6L.
citroen xantia 1,9 td taky jezdila do 6litru. atd, mužu klidně pokračovat. Mám celej život naftáky, vím o čem mluvím.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 19:26 | Nahoru | #162

vilemx píše: Jenže to se zase oklikou dostáváme k tomu, jestli je menší zlo propálit 15 litrů s relativně čistými splodinami po dobu stovek tisíc km nebo podporovat oturbené maloobjeny, které sice umí za půlku, ale lítají z toho mikrosaze a fůra dusíku, navíc s problematickou životnostía funkčností čištění spalin.
Jak je možné, že podle US norem atmo V8 proleze, ale evropské vyhoněné maloobjemy mají problém?

nejsem odborník na auta,ale jen uživatel. jednu věc ale vím,že americký monstra s V8 a spotřebou ruský mlátičky tu skoro nikdo nekupuje a že spolehlivý to taky moc není. kamarád má jeep srt a bojí se s tím jezdit,protože převodovka si žije vlastním životem a nikdo to neumí vyřešit. když to ale jede,je to mazec,to zase jo žere to v pohodě dvacet litrů,to není uplně typický auto pro soustružníka z kolbenky. ten si koupí 1,6 tdi a je rád,že ho to veze,neřeší ekologii

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 20:16 | Nahoru | #163
nemako> jenze ony ty megavelky motory se moc neprodavaji ani v USA. Byl jsem tam za podivneho magora kdyz jsem mel Crown Victoria V8 5.0, neuveritelne tam jedou japonsky auta ala Nissan a Toyota (prdel je, ze u motorek to je podobny, na jednoho Haryka clovek potka jednu Yamahu nebo Suzuki).
IMO to je "setrvacnost trhu" z dob kdy je cena paliv vubec netrapila, amici sami uz ted sakra zvazuji jestli auto co zere 30, nebo polovinu.

Btw California ma jedny z nejprisnejsich emisnich limitu, mam za to ze prisnejsi nez evropske.
Nevedet co roupama, tak si poridim Dodge RAM 5.7 hemi, jenze to ma bohuzel tak malo mista na zadnich sedackach ze jsem si nechal zajit chut. Ale moc hezkej nakladacek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 22:49 | Nahoru | #164
PetrXX> Za magora jsi nebyl kvůli tomu motoru, ale kvůli tomu, v jakém autě jsi ten motor měl

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

24.2.2018 v 22:58 | Nahoru | #165
Deadman> mel jsem paradni policejni karu akorat si neumim predstavit s tim nekoho nahanet, ta vec v zatacce reagovala az po dvou otocenich volantem a kolkovane zadosti ze chci zmenit smer jizdy.
Ale ten ZVUK, ten me bavil ukrutne. Spotreba uz min, 30 litru a bylo uplne jedno jak jedu. Proste jsem nastartoval a rucicka palivomeru se posunula doleva

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 02:07 | Nahoru | #166
Kdybych měl tolik kacek na provoz a i na koupi 😀 mel bych auto v benzinu..Audi RS6 2015+ nebo tak..ale bohuzel tolik nemam..jezdim s autem v nafte 3.0+2x turbo a nemuzu si stezovat,ten kroutak je neskutecnej...s benzinem podobne kategorie,bych se tak nikdy neprojel...jinak bydlim v Nemecku a nejaky Euro normy jsou mi u pr...

Naposledy editováno 25.02.2018 02:09:00

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 09:31 | Nahoru | #167
PetrXX> tady se ale řeší u spotřeby,jestli 6 nebo 8. osobně znám jen dva lidi,který si kupujou nový auta s objemem motoru 5 a víc litrů. většina koupí 1,6 maximálně. ono to totiž uplně stačí. pokud nemáš auto jako koníčka,ale jako přepravník.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 09:49 | Nahoru | #168
nemako> to vidim stejne, on ani hlavne neni duvod mit motor 3litry + (ostatne on neni ani v USA, kde se jezdi kadla-kadla). 120k motor pred deseti lety byl podstatne vetsi nez dnesni 120k takze kdyz mi "staci" 100k (pamatujes na prvni motor Oktavky, ktery mel 100 koni? to bylo slavy) tak v klidu koupim malej motor a neresim.
Kdyby motory zustaly stejnych objemu tak dnes ma kazdy auto 200k plus :) sice bychom nenadavali na downsizing, ale fakt nevim kolik lidi by chtelo prekonovanej motor.

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 10:07 | Nahoru | #169
mohl by mi nektery z odborniku vysvetlit system vzniku mikrosazi u dieselu s DPF vs vznik "cistych" emisi u stareho dieselu? co je u tech motoru tak odlisne, ze u jednoho vznikaji pri spalovani nafty nebezpecne mikrosaze a u druheho ne?

treba vilemx?

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 10:54 | Nahoru | #170
Zřejmě to myslíš jako zkouškovou otázku a odpověď znáš Hodně zjednodušeně:
Obrovský tlak + pidi díry vstřikovačů = malá kapička paliva => malá saze.
U přímovstřik. benzínu je krátký čas mezi vstřikem a zapálením = nestačí se odpařit, z kapiček opět vznikají malé saze.
EGR ventil, resp. rekuperace efekt ještě umocňuje.

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 11:08 | Nahoru | #171
Minulý rok jsem si koupil nové auto zase diesel. Mě ta charakteristika diesel motoru je pořád bližší než benzín. Bylo na výběr bud 1,4 Tsi nebo 2,0 Tdi. Nakonec jsem vzal ten diesel. Tak uvidíme. Euro 6 to splnuje, dřív by takové auto mělo spotrebu 8 - 10 lt, dnes má okolo 6ti. Tak snad to stihnu dojezdit než to zakážou. Je to zajímavý, Avie, Liazky, Tatry pořad jezděj, z vejfuku jde magi v kostkách a nikdo to neřeší. Zatím co u nového dieselového auta se z toho vejfuku dá "dejchat". Aspon mi tedy přijde že to moc nesmrdí.

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 11:19 | Nahoru | #172
Vilemx: me se teda vubec nezda ten mechanismus vzniku mikrocastic - maly vs velky kapicky nafty.
Je nejakej seriozni zdroj informace, ze nanocastice jsou specifikum novych dieselu a stare jsou ok? Ja kdyz jsem po tom patral tak byl vysledek ten, ze ty nanocastice vytvari kazdej diesel a nijak zvlast se to nelisi - ta pozornost na nove diesely je o tom ze tyhle castice projdou dpf filtrem. Tzn z noveho dieselu jdou jen tyhle castice pod 50nm a u stareho jdou ven tyhle plus jeste ty ostatni vetsi...

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 11:28 | Nahoru | #173

PetrXX píše: nemako> to vidim stejne, on ani hlavne neni duvod mit motor 3litry + (ostatne on neni ani v USA, kde se jezdi kadla-kadla). 120k motor pred deseti lety byl podstatne vetsi nez dnesni 120k takze kdyz mi "staci" 100k (pamatujes na prvni motor Oktavky, ktery mel 100 koni? to bylo slavy) tak v klidu koupim malej motor a neresim.
Kdyby motory zustaly stejnych objemu tak dnes ma kazdy auto 200k plus :) sice bychom nenadavali na downsizing, ale fakt nevim kolik lidi by chtelo prekonovanej motor.

když kamarád dotáhnul někdy v roce 93 z německa audi 80.1,9 tdi,bylo to děsný dělo se spotřebou pod 6 a koukal jsme na to jako blázni. bmw tds bylo z jinýho světa a dneska jsou to líný traktory. nejsilnější supersporty měly 400 koní a fiat ritmo 125tc kraloval dneska 125 koní má ten litrovej tříválec a je to zdroj posměchu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 11:31 | Nahoru | #174

Lume123 píše: Kdybych měl tolik kacek na provoz a i na koupi 😀 mel bych auto v benzinu..Audi RS6 2015+ nebo tak..ale bohuzel tolik nemam..jezdim s autem v nafte 3.0+2x turbo a nemuzu si stezovat,ten kroutak je neskutecnej...s benzinem podobne kategorie,bych se tak nikdy neprojel...jinak bydlim v Nemecku a nejaky Euro normy jsou mi u pr ...



Aby jsi se za chvíli nedivil.

1 reakcí na tento příspěvek Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 11:35 | Nahoru | #175
Me jsou taky naftaky sympatictejsi

Ale jak psal petr s odkazem na dfens..lidi casto srovnavaj nesrovnatelny..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 11:39 | Nahoru | #176

jetam píše: Me jsou taky naftaky sympatictejsi

Ale jak psal petr s odkazem na dfens..lidi casto srovnavaj nesrovnatelny..

do rodinnýho kombíka na tahání vozejku se mi taky víc líbí. v kupé radši benzín. všechno má svoje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 11:48 | Nahoru | #177
nemako> tak jasne, na nejaky maly zábavný auto jo, ale tam jsem to zatim nedopracoval. Zatim furt nekam neco vozím A na to jak jezdím mi tohle vyhovuje

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 11:56 | Nahoru | #178
Pro střední a větší SUV je ten projev dieselu IMO taky vhodnější.

(reakce na) Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 12:18 | Nahoru | #179

FILODENDRON píše: Aby jsi se za chvíli nedivil.



no oni se tady vsichni radi vymlouvaji na EU... ale ja treba ted resim motorku dovezenou z USA kterou v cechach neslo prihlasit, v nemecku to slo uplne snadno... takovejch prikladu bude spousta, vetsinou jsou to jen vymluvy a omluvy pro vlastni neschopnost - umime hovno, ale svedeme to na to, ze nas svazuje brusel, opravdu rad bych aby proslo to vystoupeni z EU - zajimalo by me, na co bysme se vymlouvali pototom, protoze to, ze bysme najednou zacli fungovat opravdu nehrozi...

Jak myslíte, že to dopadne s diesely v Německu

25.2.2018 v 12:20 | Nahoru | #180
o jakym "projevu" dieselu se tu vlastne bavime? jasne SUV s 3,0 ropakem taha hezky prives, ale nemuzu ho srovnavat s 2,0 benzinem. ja pokud srovnam to same auto - treba X5 s ropakem a benzinovou V8 - tak nevim co je na tom ropaku ten "lepsi projev"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist