bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?
15.1.2018 v 21:48
Čaute,
udělal jsem něco, co ani nebylo tak třeba - ale zvědavost a touha si něco dokázat je fakt silná zbraň..
3 měsíce v práci nic nedělání a venku počasí pod psa - rozhodl jsem se rozdělat kompletně motor, protože patřím k lidem, kteří nervačí z toho, že něco nemá hladký chod - bere o trošku víc oleje než jen ormál, tichoulilinké cinkání a menší vibrace. Jen tak.
Rozdělat motor pro mě samotného, bez nějakých zkušeností, rad apod. byla naprostá hračka. A složit ho až na silikon na kartery z mé strany nebude žádný problém - cokoliv vytáhnu z krabice, ve které mám všechny součástky, tak přesně vím, na jakém místě byla a v jaké pozici tam byla a jak ji tam zase dát zpátky.
Jenže tím končí všechna sranda.
Když už to mám rozdělané, tak bych rád tento rok na tom objezdil něco málo po Evropě a buď to na zimu prodám ( budu moct rozšířit na neomezeno -A NÉ, NEBUDU PRODÁVAT POKAŽENOU MOTORKU ! ) nebo si s ní ještě užiji i příští rok - pokud bych kupoval všechny šály, kroužky

Potřeboval bych pomoci/poradit, jak postupovat dále - podle fotek ( nějaký šulek mě musel odvést zrcadlovku, tak ta kvalita je nic moc ) říct, jestli měnit šály,kroužky apod. - základem všeho je, že stávající součástky budou v tolerancích.

1. Hlava - vizuálně ok - změření všech tolerancí, rovinatosti apod. v labině, výměna gufer a popř. půlměsíčků a lapování. Foto bude pozdějic.

2. Válce - bez rýh, krásně vyleštěné zrcátko - musí se akorát honovat.

3. Písty - viz fotky - Ta velká tloušťka karbone je v pohodě na 45tkm ? Takovou já mám na egr ventilu po 160tkm. Otázka je co kroužky - 1 blbá sada stojí blbých 1300 - 74x1,18mm - na zakázku se 2 sady nedají udělat ? Po obvodech bez rýh, pravý má na povrchu rýhy ( od čeho ? ) + pravý má ko čep - a to jsem ho ještě musel z tama musel vytloukat natvrdo kladivem.
Levý : 1 2 3
Pravý : 1 2 3
Ty stopy po stranách jsou jenom v místech, kde jsou kroužky "rozřízle" - po stranách vypadají takhle

4. Ojnice - viz fotky - levá ok, pravá ko - dokáže mi ji někdo v ČR opravit ? Pokud ne, v tom případě problém ( buď jetá z Polska nebo nevím (dávat 4 litry za novou se mi moc nechce) - zase bude potřeba "vyřešit" tolerance
Levá : 1 2
Pravá : 1 2

5. Klika - viz fotky - vyvážit - po tom, jak si mě min. rok rozletěl magnet na rotoru a přes sítko bylo stěží vidět tak překvapila.
1 2 3 4

6. šály - viz fotky - Odmastil jsem je a když po nich jezdím prstem, jsou krásně hladké - ale zase změna zbarvení na krajích.
1 2 3


Aktuální jsem za gufera a sadu těsnění na 3 tisících.

A teď je otázka, co by se mělo vyměnit a co se musí vyměnit. - pokud to zvládne ještě 15 tkm, tak není potřeba to hned měnit - nemám problém ty peníze do toho vrazit, ale abych s tím ujel tento rok 10tkm a v září či příští rok ji prodával za 30-40% peněz = nákupka + peníze, které jsem do ní vrazil za opravy a údržbu..

Jenom zajímavost - fotku nemám tak použiju z netu, ale je celkem zajímavé, že potom, co člověk vytáhne ven válce se mu vysype do motoru větší množství bordelu

Na závěr - Děkuji

2 reakcí na tento příspěvek Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

17.1.2018 v 17:33 | Nahoru | #1
Všem pro mě normálním děkuji těm kterým se chce zvracet - doufám, že zaskočí

Zrovna to honování nechávám na někom, kdo se tím živí ( s vrtačkou se bude asi těžko odhadovat rychlost otáček ku rychlosti vertikálního posunu a hlavně hloubka)
Jenom dodám, že pod pojmem honování si představuju "zdrsnění" vnitřek válce, aby na stranách zůstaval olejový film.

Sofía> stručně a výstižně napsané díky - jestli se můžu zeptat z kama pochází ty vědomosti ? Či to máš od někoho nebo z literatury apodobně.

Naposledy editováno 17.01.2018 17:58:57

(reakce na) Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

18.1.2018 v 13:35 | Nahoru | #2
zak1n> špatná představa, honování je finální povrchová úprava, která má zajistit správný rozměr a ovalitu válce- to v první řadě. Další někde v řadě je drsnost povrchu kvůli udržení olej. filmu

Naposledy editováno 18.01.2018 13:36:15

(reakce na) Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

18.1.2018 v 15:58 | Nahoru | #3

zak1n píše:

Sofía> stručně a výstižně napsané díky - jestli se můžu zeptat z kama pochází ty vědomosti ? Či to máš od někoho nebo z literatury apodobně.



K honování se vyjadřovat nebudu, bo to tu už vlastně zaznělo.

Moje vědomosti nejsou jen z literatury, ale hlavně z praxe. Dokavad jsem to měl ještě kde dělat, tak jsem podobné opravy běžně dělal... akorát pravda, že spíše na větších motorech (osobáky a zvláště náklaďáky, kde se to ještě více vyplatí).

honzabiker> Nevím jak u vás na vsi, ale když si necháš u nás na vsi repasovat klikovku třeba do Jawy (jednobuch s bronzem), tak nový čep pod dynamo stojí nějakých 300 kaček, nový pístní čep vyjde na nějakých 70 kaček (do stovky) a bronzové pouzdro kolem stovky a všechno to dělá daný člověk doma sám, tj. od materiálu, přes soustružení, nechá to zušlechtit/zakalit a pak to ještě obrousí a vejde se do těchto peněz. Oprava horního oka ojnice, pokud to není tvrdé nebo nejde o přesný rozměr (18 H7 apod), tak se také dá převrtat snadno nebo jen přestružit třeba stavitelným výstružníkem... takže nevím, co by na tom mělo stát majlant.

Dtto úprava vývrtu pro pístní čep v pístu se nechá udělat stavitelným/atyp výstružníkem, pokud jde o změnu rozměru cca 0,1 mm (přídavek na obrobení výstružníkem v těchto rozměrech je typicky 0,2 mm). Jen si dovolím ještě jednu poznámku, na písty to chce buď výstružník s čepem a vodítkem, nebo atyp dlouhý výstružník, protože u pístů větších průměrů je třeba "obrábět" obě díry zároveň a nikoli z jedné a druhé strany, protože to jinak nikdy nebude souosé (při ručním stružení).

A ještě jedna závěrečná poznámka, jak se dá často ušetřit... Například pístní čepy a ventily jsou tak přiblblé součástky, že se dají poměrně snadno zaměňovat, neb tam často záleží jen na dvou průměrech a délce a všechno toto se dá různě modifikovat.
Takže například když chceš pístní čep 18 do motorů ČZ 125, což se běžně nedalo sehnat, tak se prostě na gumovce pod vodou zkrátil čep ze 175 a čelo se zabrousilo na brusce na kulato... pokud si do starých škodovek potřeboval ventily s dříkem 7,96 mm (palcové rozměry), tak se vzaly ventily z Favorita, dřík se nechal na centerlessu olíznout a protože ventily byly tuším větší, tak se ještě upravoval talířek... takto se opravovaly hlavy běžně, problém nastal akorát tehdy, kdy byly ventily s tvrdokovovým návarem dosedací plochy (výfukové), protože tam to logicky kvůli návaru nešlo zmenšit.

Howgh.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 21 Včera v 22:24 emánek27
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 Včera v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist