bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?
15.1.2018 v 21:48
Čaute,
udělal jsem něco, co ani nebylo tak třeba - ale zvědavost a touha si něco dokázat je fakt silná zbraň..
3 měsíce v práci nic nedělání a venku počasí pod psa - rozhodl jsem se rozdělat kompletně motor, protože patřím k lidem, kteří nervačí z toho, že něco nemá hladký chod - bere o trošku víc oleje než jen ormál, tichoulilinké cinkání a menší vibrace. Jen tak.
Rozdělat motor pro mě samotného, bez nějakých zkušeností, rad apod. byla naprostá hračka. A složit ho až na silikon na kartery z mé strany nebude žádný problém - cokoliv vytáhnu z krabice, ve které mám všechny součástky, tak přesně vím, na jakém místě byla a v jaké pozici tam byla a jak ji tam zase dát zpátky.
Jenže tím končí všechna sranda.
Když už to mám rozdělané, tak bych rád tento rok na tom objezdil něco málo po Evropě a buď to na zimu prodám ( budu moct rozšířit na neomezeno -A NÉ, NEBUDU PRODÁVAT POKAŽENOU MOTORKU ! ) nebo si s ní ještě užiji i příští rok - pokud bych kupoval všechny šály, kroužky

Potřeboval bych pomoci/poradit, jak postupovat dále - podle fotek ( nějaký šulek mě musel odvést zrcadlovku, tak ta kvalita je nic moc ) říct, jestli měnit šály,kroužky apod. - základem všeho je, že stávající součástky budou v tolerancích.

1. Hlava - vizuálně ok - změření všech tolerancí, rovinatosti apod. v labině, výměna gufer a popř. půlměsíčků a lapování. Foto bude pozdějic.

2. Válce - bez rýh, krásně vyleštěné zrcátko - musí se akorát honovat.

3. Písty - viz fotky - Ta velká tloušťka karbone je v pohodě na 45tkm ? Takovou já mám na egr ventilu po 160tkm. Otázka je co kroužky - 1 blbá sada stojí blbých 1300 - 74x1,18mm - na zakázku se 2 sady nedají udělat ? Po obvodech bez rýh, pravý má na povrchu rýhy ( od čeho ? ) + pravý má ko čep - a to jsem ho ještě musel z tama musel vytloukat natvrdo kladivem.
Levý : 1 2 3
Pravý : 1 2 3
Ty stopy po stranách jsou jenom v místech, kde jsou kroužky "rozřízle" - po stranách vypadají takhle

4. Ojnice - viz fotky - levá ok, pravá ko - dokáže mi ji někdo v ČR opravit ? Pokud ne, v tom případě problém ( buď jetá z Polska nebo nevím (dávat 4 litry za novou se mi moc nechce) - zase bude potřeba "vyřešit" tolerance
Levá : 1 2
Pravá : 1 2

5. Klika - viz fotky - vyvážit - po tom, jak si mě min. rok rozletěl magnet na rotoru a přes sítko bylo stěží vidět tak překvapila.
1 2 3 4

6. šály - viz fotky - Odmastil jsem je a když po nich jezdím prstem, jsou krásně hladké - ale zase změna zbarvení na krajích.
1 2 3


Aktuální jsem za gufera a sadu těsnění na 3 tisících.

A teď je otázka, co by se mělo vyměnit a co se musí vyměnit. - pokud to zvládne ještě 15 tkm, tak není potřeba to hned měnit - nemám problém ty peníze do toho vrazit, ale abych s tím ujel tento rok 10tkm a v září či příští rok ji prodával za 30-40% peněz = nákupka + peníze, které jsem do ní vrazil za opravy a údržbu..

Jenom zajímavost - fotku nemám tak použiju z netu, ale je celkem zajímavé, že potom, co člověk vytáhne ven válce se mu vysype do motoru větší množství bordelu

Na závěr - Děkuji

1 reakcí na tento příspěvek Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

17.1.2018 v 13:27 | Nahoru | #1
Možná to tu už někdo psal, takže třeba bude opakování, ale pár nezávazných info ode mě (neznám přímo tento motor):

Z hlediska ojnice je rozhodující, jestli je v tom oku nalisovaný čep nebo bronzové pouzdro (obojí možné). Pokud není to oko nějak moc šišaté a moc toho tam nechybí, tak pokud je čep zalisovaný v ojce a točí se v pístu (motory Rotax), pak při této opravě se nechá opravit horní oko ojnice na nejbližší rozumný rozměr (např +0,1 mm), udělá se pro to atyp čep a díra v pístu se přestruží. Následně je to sice nezaměnitelný s origo díly, ale životnostně je to zcela ekvivalentní, taže tě to vlastně nemusí moc zajímat.

Pokud je v tom bronz a není oko vytažené nebo připálené, tak opět opravit oko a udělat na míru bronz. Varianta je to lepší, protože píst i čep zůstávají dle origo.

Jinak pokud tě napadne ojnici měnit, tak pozor na hmotnostní třídu a vyvážení (delá-li se to u těchto motorů), nicméně překontrolovat bys to určitě měl, aby to pak nekulhalo a nevylágroval si nové šály.

(Obdobně se dá opravit ojnice, pokud je protočené spodní oko od přidřených šál. Zde se ofrézují obě dosedací plochy víka ojnice a vyvrtá se do ní nová díra pro šály... ovšem pak se musí dovážit i zbytek ojnic...).

Do honování válců bych se tedy rozhodně nepouštěl, protože pokud zjistíš, k čemu je honování, tak pochopíš... každopádně pokud to přehonuješ a dáš tam stejný píst, opět jen zvětšíš vůli na pístu a bude to klepat o to více.

Howgh.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

17.1.2018 v 22:50 | Nahoru | #2

Sofía píše: ...pak při této opravě se nechá opravit horní oko ojnice na nejbližší rozumný rozměr (např +0,1 mm), udělá se pro to atyp čep a díra v pístu se přestruží...


To je sice možnost ale při ceně nový ojnice cca. 3000,- mnohem dražší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 21 Včera v 22:24 emánek27
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 Včera v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist