bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?
15.1.2018 v 21:48
Čaute,
udělal jsem něco, co ani nebylo tak třeba - ale zvědavost a touha si něco dokázat je fakt silná zbraň..
3 měsíce v práci nic nedělání a venku počasí pod psa - rozhodl jsem se rozdělat kompletně motor, protože patřím k lidem, kteří nervačí z toho, že něco nemá hladký chod - bere o trošku víc oleje než jen ormál, tichoulilinké cinkání a menší vibrace. Jen tak.
Rozdělat motor pro mě samotného, bez nějakých zkušeností, rad apod. byla naprostá hračka. A složit ho až na silikon na kartery z mé strany nebude žádný problém - cokoliv vytáhnu z krabice, ve které mám všechny součástky, tak přesně vím, na jakém místě byla a v jaké pozici tam byla a jak ji tam zase dát zpátky.
Jenže tím končí všechna sranda.
Když už to mám rozdělané, tak bych rád tento rok na tom objezdil něco málo po Evropě a buď to na zimu prodám ( budu moct rozšířit na neomezeno -A NÉ, NEBUDU PRODÁVAT POKAŽENOU MOTORKU ! ) nebo si s ní ještě užiji i příští rok - pokud bych kupoval všechny šály, kroužky

Potřeboval bych pomoci/poradit, jak postupovat dále - podle fotek ( nějaký šulek mě musel odvést zrcadlovku, tak ta kvalita je nic moc ) říct, jestli měnit šály,kroužky apod. - základem všeho je, že stávající součástky budou v tolerancích.

1. Hlava - vizuálně ok - změření všech tolerancí, rovinatosti apod. v labině, výměna gufer a popř. půlměsíčků a lapování. Foto bude pozdějic.

2. Válce - bez rýh, krásně vyleštěné zrcátko - musí se akorát honovat.

3. Písty - viz fotky - Ta velká tloušťka karbone je v pohodě na 45tkm ? Takovou já mám na egr ventilu po 160tkm. Otázka je co kroužky - 1 blbá sada stojí blbých 1300 - 74x1,18mm - na zakázku se 2 sady nedají udělat ? Po obvodech bez rýh, pravý má na povrchu rýhy ( od čeho ? ) + pravý má ko čep - a to jsem ho ještě musel z tama musel vytloukat natvrdo kladivem.
Levý : 1 2 3
Pravý : 1 2 3
Ty stopy po stranách jsou jenom v místech, kde jsou kroužky "rozřízle" - po stranách vypadají takhle

4. Ojnice - viz fotky - levá ok, pravá ko - dokáže mi ji někdo v ČR opravit ? Pokud ne, v tom případě problém ( buď jetá z Polska nebo nevím (dávat 4 litry za novou se mi moc nechce) - zase bude potřeba "vyřešit" tolerance
Levá : 1 2
Pravá : 1 2

5. Klika - viz fotky - vyvážit - po tom, jak si mě min. rok rozletěl magnet na rotoru a přes sítko bylo stěží vidět tak překvapila.
1 2 3 4

6. šály - viz fotky - Odmastil jsem je a když po nich jezdím prstem, jsou krásně hladké - ale zase změna zbarvení na krajích.
1 2 3


Aktuální jsem za gufera a sadu těsnění na 3 tisících.

A teď je otázka, co by se mělo vyměnit a co se musí vyměnit. - pokud to zvládne ještě 15 tkm, tak není potřeba to hned měnit - nemám problém ty peníze do toho vrazit, ale abych s tím ujel tento rok 10tkm a v září či příští rok ji prodával za 30-40% peněz = nákupka + peníze, které jsem do ní vrazil za opravy a údržbu..

Jenom zajímavost - fotku nemám tak použiju z netu, ale je celkem zajímavé, že potom, co člověk vytáhne ven válce se mu vysype do motoru větší množství bordelu

Na závěr - Děkuji

2 reakcí na tento příspěvek Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 08:53 | Nahoru | #1
Přesně takové reakce jsem čekal Něco jsem musel napsat, ať tu není 95% komentářů že jsem to půlil zbytečně a že jsem to měl střelit dál a koupit si něco jiného - takové odpovědi tady jsou naprosto normální a já bych se za ně styděl.
Až na cinkání s tím moc nepůjde udělat - je to vzducháč. A to cinkání ? Nevím co s tím předchozí majitel dělal, ale ve vaně jsem našel jen tak nějaký čep.

(reakce na) Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 08:59 | Nahoru | #2
zak1n> Musi byt i sranda ne? Jako kdyz jsou na to vlohy, zrucnost, chut a cas, tak je to i dobra zabava. Ale asi vis sam moc dobre, ze bezny nasledny kupec to moc v penezich neoceni. Je to mozne, ale musis pak cekat a to znamena, ze klidne jeste sezonu na tom odjezdis, takze to oprav pro sebe. Pojede to zase o neco lepe a ty s tim budes schopny jezdit vice a casteji na limitu a pojezdit i jinaci strelce a to je pak jeste lepsi zabava prece

(reakce na) Jen tak rozdělání motoru - co všechno vyměnit ?

16.1.2018 v 09:36 | Nahoru | #3

zak1n píše: Přesně takové reakce jsem čekal Něco jsem musel napsat, ať tu není 95% komentářů že jsem to půlil zbytečně a že jsem to měl střelit dál a koupit si něco jiného - takové odpovědi tady jsou naprosto normální a já bych se za ně styděl.
Až na cinkání s tím moc nepůjde udělat - je to vzducháč. A to cinkání ? Nevím co s tím předchozí majitel dělal, ale ve vaně jsem našel jen tak nějaký čep.



To je ale přesně ten způsob, jak se tyto stroje servisují. Člověk to koupí lehce přes dvě pětky a když si potom zběžně spočítá kolik by to GO vyšlo, tak mi vyšlo že i s obrovskou spotřebou oleje litr+ na 1000 si za cenu GO můžu toho oleje koupit na 100 000km. Tak jsem to potom prodal s tím, že motor je zralý na GO a některý z dalších majitelů si to vzal k srdci, protože nedávno se prodávala ve stavu motor ok

Ale toto mě pobavilo. Dle čeho usuzuješ, že to má najeto jen 45tkm?

Ta velká tloušťka karbone je v pohodě na 45tkm ? Takovou já mám na egr ventilu po 160tkm.

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 21 28.4.2024 v 22:24 emánek27
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava
Výměna brzdové kapaliny Suzuki GS 500E Nexartesus 20 1.4.2024 v 20:21 šmudla


TOPlist