bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Teleskopy - hladina, nebo množství
Zdravím vespolek. Když procházím diskuze nad množstvím oleje do předních vidlic vidím, že někdo radí v mililitrech, jiný radí držet výšku hladiny od vrchu stlačeného teleskopu.
V servisním manuálu Suzuki DL1000 je uvedeno "Capacity 505 ml(každá noha)" a dále "Fork oil level 133,0 mm", tedy oba parametry. Dá se spolehnout na to, že když tam naliju 505 ml, bude hladina 133,0 mm od vrchu?
Nechce se mi komplet rozebírat vidlice a chci pouze vyvměnit olej, tím pádem ale nezměřím tu výšku.
Ještě poznámka, z každé nohy jsem vylil rovných 400 ml.
Na druhou stranu co se stane, když tam bude krapet víc?
Nazdar a díky.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

27.12.2017 v 20:35 | Nahoru | #1

dewwil píše: Krleš70> Hele to neber osobně, ale fakt je to lepší udělat komplet, tedy vylejt, rozebrat, vyčistit, nový gufera(někdy i prachovky a futra dle opotřebení) nestojí to majlant a ty dvě hodinky tě nezabijou a máš jistotu, že jsi to udělal tak jak se má. Mě když dají lidi moto nebo vidle na servis tlumičů tak měním vždy i gufera, protože to stejně musím rozdělat, abych vyčistil i kal co je právě usazen uvnitř vidlice vespod, to že to necháš vykapávat i den bez rozebrání nic nevyřeší, je to bahýnko co se zastaví uvnitř tlumiče a ven se ho při troše štěstí dostane troška, zbytek ulpí v labyrintech tlumiče a na jeho stěnách, pak naleješ nový olej a zbytek bordelu je tam furt, pak to obrušuje ty vodící futra kluzáků a i tvrdochrom na nich. Výrobce většinou doporučuje výměnu oleje ve vidlích co dva roky u některých modelů i rok a u závodního použití i dříve a vždy se mění i gufera, nikde v manuálu jsem neviděl, že by tam bylo, vylejte olej vrchem a nalejte nový... Proto ti tu každý říká, rozebrat, vyčistit a nová gufera, případně po kontrole i jiné části tlumičů. Je to jako turecká káva, nahoře kapalina, dole kal(lógr) a ten přes tlumič neproteče... Proto to popichování ber jako dobrou radu a ne jako útok na tvou osobu, nikdo znalý z nebe nespadl



souhlasím s tebou výjma jedné věci - výměna vodítek. To není zrovna práce pro laika a málokdo dokáže vyhodnotit, kdy se to má měnit..

(reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

27.12.2017 v 20:42 | Nahoru | #2
RUTAN> to je pravda, no nechal jsem se trochu unést Jinak jsem byl rád, že u tebe v shopu byly k dostání, na R1 RN09 už v originálu nejsou nikde, ale K-Tech super, vidle už měly vůli a při brzdách vibrovaly, nyní jak po kolejích

(reakce na) Teleskopy - hladina, nebo množství

27.12.2017 v 21:22 | Nahoru | #3
RUTAN> tak jako neuskodis tim urcite nicemu i kdyz samozrejme pokud se to meni pravidlene, neplave v tom stoletej humus a pokud ty futra o sebe vzajemne moc neotluces pri vyrazeni gufer (myslim teda u klasickejch vidli, u USD to jde mozna i chytrejs, vrchem.. nez vyrazenim trubky z kluzaku, nevim, nedelal jsem..) tak asi jo, staci zkouknout povrch a ocistit..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Origo kufry DL 1000 14-16 Suzuki DL 1000 V-Strom Hlubas 8 21.1.2024 v 15:00 jarekol
v strom Suzuki DL 1000 V-Strom aldags 6 20.1.2024 v 21:47 aldags
Rozsvicující se kontrolka motoru Suzuki DL 1000 V-Strom Mastik4 9 17.9.2023 v 21:03 dzudas
kontrolka oleje Suzuki DL 1000 V-Strom akimek314 1 8.9.2023 v 06:36 milor


TOPlist