globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč nedavat pionyra do servisu
2.12.2017 v 17:24
Chtěl bych se s vámi podělit o příhodu mého kamaráda. Začal o to tak že mi napsal sms jestli nevím jak spravit řazení,po krátkém vysvětlování mi odpověděl že to dá do servisu . Jelikož bydlí daleko. Po zhruba půlroce přijeli na chatu a ptám se jak dopadl pincek . No nadával že ho to vyšlo na 8000 a pionyr stejně nejede .

3 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 23:58 | Nahoru | #1
Mrkev: zamrzání lanovodů je ultimátní blud... nezažil jsem n ikoho komu by zamrzly... jediní, kteří měli kdy problé s lanovody byli ti, kteří ruční brzdu zásadně nepoužívají aby se jim náhodou neopotřebila, nezamrzla, nezasekla, pak někomu půjčí werk a onose to fakt sekne, protože je to zatuhlé tím nepoužíváním, ničím jiným...

Ohledně parkování přes kvalt. hrozí to vždycky, je jedno jestli předkem do kopce nebo z kopce na jedničku nebo na zpátečku... rozdíl je jen v tom, jestlo to za ten řetízetk hatá odspodu nebo přes vačku, pokud zařadíš čumákem dolů jedničku, nebo zařadíš čumákem dolů zpátečku

zatahuju ručku vždy a po statisíce kilometrů naježdených rozličnými wergly včetně velmi starých, svých i cizích a nezamrzlo to nikdy mně ani nikomu koho znám..

Mrkev: Jednoduše - zatahuj ručku, pokud máš neoblomnou obsesi tam strčit nějaký kvalt udělej to až potom co jsi ji zatáhl... pokud máš pro změnu obsesi že něco selže a auto ujede, tak jednak v prudkém kopci ho ten stoplý motor stejně neudrží- to jsem viděl, kdy mne přes kvalt v ještě celkem mírném svahu zaparkovaná a následně se přesto rozjetá oktávka dohopsala kvalt nekvalt asi tak metr za můj povoz kde se opřela o ten barák vedle kterého jsem stál.... pokud máš tedy obsesi že se to rozjede, kvalt tomu někdy stejně nezabrání, tak to buď stoč k obrubníku, protože když to poskočí, tak se to během toho půl metru co to k tomu obrubníku musí ujet než se to o něj opře nerozdovádí tak aby se to nezastavilo, nebo si kup zakládací klín... A vůbec nikdy tam nestrkej protikvalt.. to jsi mohl dělat tak u werku s OHV rozvodem, kde byl pohon vačky buď ozubenými koly, nebo krátkým řetězem bez napínáku, bez dvouhmoty, bez dalších věcí, které umožňují to, co dřívější auta neumožňovala...

Assasin: ty brzdiče vzadu umírají z jiných důvodů než používání ruční brzdy, většinou je to kontrukční chyba nebo nedokolanost utěsnění pístnic a bajonetu, když umře těsnění... většinou se dá poměrně levně zrepasovat, pokud se to podchytí všas, než stihnou uvnitř vyreznout...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 00:25 | Nahoru | #2

pech. píše: Mrkev: zamrzání lanovodů je ultimátní blud... nezažil jsem n ikoho komu by zamrzly... jediní, kteří měli kdy problé s lanovody byli ti, kteří ruční brzdu zásadně nepoužívají aby se jim náhodou neopotřebila, nezamrzla, nezasekla, pak někomu půjčí werk a onose to fakt sekne, protože je to zatuhlé tím nepoužíváním, ničím jiným...

Ohledně parkování přes kvalt. hrozí to vždycky, je jedno jestli předkem do kopce nebo z kopce na jedničku nebo na zpátečku... rozdíl je jen v tom, jestlo to za ten řetízetk hatá odspodu nebo přes vačku, pokud zařadíš čumákem dolů jedničku, nebo zařadíš čumákem dolů zpátečku

zatahuju ručku vždy a po statisíce kilometrů naježdených rozličnými wergly včetně velmi starých, svých i cizích a nezamrzlo to nikdy mně ani nikomu koho znám..

Mrkev: Jednoduše - zatahuj ručku, pokud máš neoblomnou obsesi tam strčit nějaký kvalt udělej to až potom co jsi ji zatáhl... pokud máš pro změnu obsesi že něco selže a auto ujede, tak jednak v prudkém kopci ho ten stoplý motor stejně neudrží- to jsem viděl, kdy mne přes kvalt v ještě celkem mírném svahu zaparkovaná a následně se přesto rozjetá oktávka dohopsala kvalt nekvalt asi tak metr za můj povoz kde se opřela o ten barák vedle kterého jsem stál.... pokud máš tedy obsesi že se to rozjede, kvalt tomu někdy stejně nezabrání, tak to buď stoč k obrubníku, protože když to poskočí, tak se to během toho půl metru co to k tomu obrubníku musí ujet než se to o něj opře nerozdovádí tak aby se to nezastavilo, nebo si kup zakládací klín... A vůbec nikdy tam nestrkej protikvalt.. to jsi mohl dělat tak u werku s OHV rozvodem, kde byl pohon vačky buď ozubenými koly, nebo krátkým řetězem bez napínáku, bez dvouhmoty, bez dalších věcí, které umožňují to, co dřívější auta neumožňovala...

Assasin: ty brzdiče vzadu umírají z jiných důvodů než používání ruční brzdy, většinou je to kontrukční chyba nebo nedokolanost utěsnění pístnic a bajonetu, když umře těsnění... většinou se dá poměrně levně zrepasovat, pokud se to podchytí všas, než stihnou uvnitř vyreznout...



Tesneni ok, vyrezly taky nebyly, na miste vse fungovalo ok, pri jizde si samovolne pribrzdovaly... Vule ve sroubu. Co to zpusobilo nevim, mechanik tvrdil, ze rozjizdeni bez odbrzdeni kdyz necham odbrzdeni na automatice - me se to nezda, ale k temhle datum a hlavne v tehle automobilce nemam pristup.

Brzdy mi na zigulu zamrzly (pouzivala se tam docela dost) a na 110ce mi zamrzl i plyn

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 01:17 | Nahoru | #3

pech. píše: Mrkev: zamrzání lanovodů je ultimátní blud... nezažil jsem n ikoho komu by zamrzly...

Tomuto argumentu úplně nerozumím. Ruční brzda nám i přes občasné používání pravidelně zamrzá na všech našich autech zejména v období, kdy po oblevě následuje mráz. Neznám žádný dlouhodobější způsob, jak zabránit rozsoleným sračkám dostat se do bowdenu a při poklesu teploty tam přes noc následně zamrznout.

pech. píše: Ohledně parkování přes kvalt. hrozí to vždycky, je jedno jestli předkem do kopce nebo z kopce na jedničku nebo na zpátečku... rozdíl je jen v tom, jestlo to za ten řetízetk hatá odspodu nebo přes vačku, pokud zařadíš čumákem dolů jedničku, nebo zařadíš čumákem dolů zpátečku

Napínák je vždy na té straně řetězu, která není v přímém tahu. Což ty jako odborník předpokládám víš. Pokud to tedy "za řetízek tahá odspodu", může být napínák zatěžován násobně více než při opačném směru. Z toho se dá vyvodit rozdíl mezi velikostí zatížení napínáku při otáčení kliky správným nebo opačným směrem.
Budu-li parkovat předkem do kopce se zařazenou jedničkou, bude mít gravitace snahu otáčet klikou proti směru, tím taky tahat za rozvodový řetěz opačně a protože napínák bude mezi klikou a vačkami pod řetězem v tahu, bude napínák zatěžovaný mnohem víc, než normálně. Ano, na toto není dimenzovaný a může se stát, že bude po něm.
Budu-li parkovat předkem do kopce se zařazenou zpátečkou, pak se zatížení napínáku nijak neliší od běžného zatížení, které nastane po nastartování motoru, protože v tahu mezi klikou a vačkami je řetěz na druhé straně soukolí, než je napínák.

pech. píše: Mrkev: pokud máš neoblomnou obsesi

Ano, mám neoblomnou obsesi se dozvědět, jak to, že napínák trpí při parkování s kvaltem mnohem víc než při nastartovaném motoru a jaký je rozdíl v silách, přenášených rozvoďákem na napínák při parkování a při běhu motoru. Ale zatím jsem se dozvěděl velké, hnědé nic.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 09:47 | Nahoru | #4
pech.>

zatahuju ručku vždy

Tak jsou okolnosti kdy to není dobrá rada, i když máš brzdy v top stavu, třeba na bubnových brzdách pokud zabrzdíš ručku do fest zahřátých brzd a necháš to zchladnout.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 2 27.4.2024 v 17:22 Frantas
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy


TOPlist