globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: JAWA 21 problém s předstihem
Zdravím, mám problém při nastavení předstihu...
Odtrh nastavím v HÚ na 0,4 podle spárové měrky...a když už mam píst posunutý na 1,4 před HÚ, tak točím statorem, ale na kladívku je pořád obrovská mezera (rozhodně ne na spárovou měrku 0,05). Díky tomu to nemůžu furt nastavit a nevím co už s tím.
Díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 21 problém s předstihem

23.3.2024 v 14:32 | Nahoru | #1
Zdar, natočíš HU, nastavíš odtrh, otočíš o hodnotu předstihu zpět ,kolik to poznáš na měrce předstihu a kontroluješ odtrh. otočíš rotorem směrem vlevo.pokud je velký nebo naopak malý, povolíš šrouby který drží desku na statoru a otočíš jemně doprava nebo doleva, abys ho seřídil. pak to zkontroluješ a je to. nic na tom není. jinak sorry, hodnoty předstih odtrh z hlavy nevím a nechce se mi hledat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 21 problém s předstihem

23.3.2024 v 16:01 | Nahoru | #2
rg250> Ale právě že to nejde seřídit...můžu točit jak doprava tak doleva, ale nejde to na tu správnou hodnotu dostat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 21 problém s předstihem

23.3.2024 v 16:13 | Nahoru | #3
moje-moto> vačku máš dobrou, kladívko není omleté?

JAWA 21 problém s předstihem

23.3.2024 v 16:37 | Nahoru | #4
moje-moto: odtrh na kladívku nastav, když vačka kladívko zvedne svým vrcholem na maximální výšku. Připrav si cigaretový papírek a vlož ho mezi otevřené kontakty u kladívka. Pootáčej motorem po směru rotace za jízdy, papírek se stiskne mezi kontakty a v momentě, kdy cigaretový papírek při pootáčení motorem ve směru jízdy půjde vytáhnout, změř předstih. Nebude-li správně, přenastav ho.

Naposledy editováno 23.03.2024 16:56:07

(reakce na) JAWA 21 problém s předstihem

23.3.2024 v 17:33 | Nahoru | #5
kokoška.> kladívko nové, originál PAL, vačku už jsem zkoušel měnit...a bez výsledku...

JAWA 21 problém s předstihem

23.3.2024 v 18:27 | Nahoru | #6
Kdy to háže jiskru? Nikdy? Vačka z velkých motorek je "záměnná" ale má jiný profil pak to pálí u dolní úvratě.

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 21 problém s předstihem

23.3.2024 v 18:31 | Nahoru | #7
Kvalita slovenských supersportů odpovídá zemi původu.
Je obvyklé, že otočíš rotorem, do míst kde očekáváš seřízení odtrhu (seřídíš) a po otočení dál se kladívko ještě víc otevře.
Uplně jsem nepochopil tvůj problém, ale připadá mi to tak. Teda, chci poukázat na to, že v HU neni uplně vhodný seřizovat odtrh.

Po x tém přečtení, mi došlo, že ti nejde otočit stator na patřičnej předstih ? A jakej předstih tam teda máš ?
Máš správnej stator/rotor ? 20/30W ? (05/20 označení)
Nemáš střihlej čep polohy rotoru ?
Starší motory měly menší vybrání na cívky statoru, tak tam pak vychází občas hůř novější 30W zapalování.. (nelze s ním moc hýbat)

Naposledy editováno 23.03.2024 18:32:56

(reakce na) JAWA 21 problém s předstihem

23.3.2024 v 19:37 | Nahoru | #8
Frantas> stator a rotor má označení 20 na nálitcích-je to tedy 30W. Rotor čep má, to jsem kontroloval jako první. A předstih je tam obrovský, takže to nechce táhnout od spodu...ale asi to dřív bylo jediné možné seřízení, které šlo nebo nevím. Samozřejmě jsem zkoušel měnit vačku, ale nepomohlo...

1 reakcí na tento příspěvek JAWA 21 problém s předstihem

24.3.2024 v 10:40 | Nahoru | #9
A máš to vačku na Pionýra? Vačka na 125,175,250 a 350 je trochu jiná a na tu předstih neseřídíš.

(reakce na) JAWA 21 problém s předstihem

24.3.2024 v 14:02 | Nahoru | #10
Vítězslav_Máří> ano, měnil jsem 3 vačky, všechny koupené pro Pio a bez výsledku...

JAWA 21 problém s předstihem

24.3.2024 v 16:05 | Nahoru | #11
Čau, niekedy sa to pohyblivé kladívko vie posrať a to tak, že to nevidno. Odmontuj ho a pozri či ten plech čo drží pertinax=to čo sa šmýka po vačke, nie je prasknutý. Niekedy, je tá plsť suchá a keď to nemažeš tak to vie prasknúť. Potom ďaľšia vec, tie plechy skrutky a všetko okolo zapaľovania je už v takomto čase poriadne doje..ané. Viem, opravoval som to roku pána 1975-90. Už vtedy to bolo poničené. Ja sám som mal Mustanga, fungľovku, tam to ešte šlo nastavovať ako si písal v úvode. Postup čo si popísal máš správny, no musíš sa s tým trošku pohrať. Ja som to robil aj s tým cigaretovým papierikom a s odtrhom , 0,4 v hornej úvrati. Lepší spôsob je robiť to s baterkou a žiarovkou. Ja som používal 4,5V baterku a žiarovku. Vieš ako to funguje? Keď sa tie platiny=kladívka rozpoja vtedy to hodí iskru. Polohu piestu vo valci som meral indikátorovými hodinkami , keď som nemal tak skrutkovač, naň nalepiť tú žltú pásku ( dá sa na ňu kresliť), na tú pásku si urobíš čiarky hornú úvrať a bod zápalu, to je tých ako si písal 1,4 mm. Hornú úvrať = keď je piest v najvyššej polohe, bod zápalu =piest nižšie o 1,4 mm. Napojíš drôtiky a keď žiarovka zhasne tak sa platinky rozpoja a vtedy to hodí iskru. No a v hornej úvrati to musí mať okolo tých 0,4 mm. Tak to dookola robíš, kľúčom č. 10 vrátiš piest pred hornú úvrať , pomaly otáčaš kľukovkou v smere chodu motoru až žiarovka zasvieti. Druhou rukou si držíš skrutkovač a opieraš ho o piest. Musí zasvietiť na ryske bod zápalu, potom nasleduje horná úvrať. Vtedy musí byť odtrh 0,4 . A teraz zas, otočiť kľukou späť proti chodu motoru a znovu otáčať v smere chodu motoru a sledovať kedy sa žiarovka rozsvieti. Keď to nepôjde, tak si zavolaj k tomu nejakého starého dedka ako som ja , čo to vie a nech ti to urobí. Do roku 1975 mi to tiež nastavovali dedkovia, čo to vedeli, až potom ma to strýko naučil ako 15.ročného.

JAWA 21 problém s předstihem

24.3.2024 v 19:42 | Nahoru | #12
Nevím buď máš blbou vacku, a nebo blbě složenou kliku, pokud někdo kliku repasoval,nemusel se trefit a máš posunutý kolik na zapalku

JAWA 21 problém s předstihem

25.3.2024 v 11:50 | Nahoru | #13
Platí všetko, čo tu starí puberťáci už napísali, chcem len dodať, že aj vybehané uloženie kľukovky ( = ložiská) to nastavovanie predstihu vie riadne skomplikovať.
Mne sa v praveku neraz s mojimi šrotmi stalo, že pri nastavovaní to bolo O.K. ( 0,4 mm) a po dvoch otáčkach kľuky už tam bola iná hodnota. Teda vačka lieta, otvára kladívko, ako sa jej zachce. Navyše tam občas aj poriadne iskry lietajú a veľmi rád potom odchádzajú aj kondenzátory.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jak poznat kdy byl vyroben pionýr p... [1, 2] Jawa 50/21 Pionýr macgiver66 40 24.4.2024 v 13:59 FJRPEPA
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Pístní kroužky Jawa 50/21 Pionýr ales799 29 12.4.2024 v 20:35 elvis78
Jawa 23 Mustang vynechává na trojku Jawa 50/23 Mustang jirkaven 13 12.4.2024 v 08:48 jirkaven
Pionýr se dusí Jawa 50/21 Pionýr Jawa_Babetta 14 10.4.2024 v 11:00 FJRPEPA


TOPlist