globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč nedavat pionyra do servisu
2.12.2017 v 17:24
Chtěl bych se s vámi podělit o příhodu mého kamaráda. Začal o to tak že mi napsal sms jestli nevím jak spravit řazení,po krátkém vysvětlování mi odpověděl že to dá do servisu . Jelikož bydlí daleko. Po zhruba půlroce přijeli na chatu a ptám se jak dopadl pincek . No nadával že ho to vyšlo na 8000 a pionyr stejně nejede .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 01:17 | Nahoru | #1

pech. píše: Mrkev: zamrzání lanovodů je ultimátní blud... nezažil jsem n ikoho komu by zamrzly...

Tomuto argumentu úplně nerozumím. Ruční brzda nám i přes občasné používání pravidelně zamrzá na všech našich autech zejména v období, kdy po oblevě následuje mráz. Neznám žádný dlouhodobější způsob, jak zabránit rozsoleným sračkám dostat se do bowdenu a při poklesu teploty tam přes noc následně zamrznout.

pech. píše: Ohledně parkování přes kvalt. hrozí to vždycky, je jedno jestli předkem do kopce nebo z kopce na jedničku nebo na zpátečku... rozdíl je jen v tom, jestlo to za ten řetízetk hatá odspodu nebo přes vačku, pokud zařadíš čumákem dolů jedničku, nebo zařadíš čumákem dolů zpátečku

Napínák je vždy na té straně řetězu, která není v přímém tahu. Což ty jako odborník předpokládám víš. Pokud to tedy "za řetízek tahá odspodu", může být napínák zatěžován násobně více než při opačném směru. Z toho se dá vyvodit rozdíl mezi velikostí zatížení napínáku při otáčení kliky správným nebo opačným směrem.
Budu-li parkovat předkem do kopce se zařazenou jedničkou, bude mít gravitace snahu otáčet klikou proti směru, tím taky tahat za rozvodový řetěz opačně a protože napínák bude mezi klikou a vačkami pod řetězem v tahu, bude napínák zatěžovaný mnohem víc, než normálně. Ano, na toto není dimenzovaný a může se stát, že bude po něm.
Budu-li parkovat předkem do kopce se zařazenou zpátečkou, pak se zatížení napínáku nijak neliší od běžného zatížení, které nastane po nastartování motoru, protože v tahu mezi klikou a vačkami je řetěz na druhé straně soukolí, než je napínák.

pech. píše: Mrkev: pokud máš neoblomnou obsesi

Ano, mám neoblomnou obsesi se dozvědět, jak to, že napínák trpí při parkování s kvaltem mnohem víc než při nastartovaném motoru a jaký je rozdíl v silách, přenášených rozvoďákem na napínák při parkování a při běhu motoru. Ale zatím jsem se dozvěděl velké, hnědé nic.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

13.12.2017 v 09:57 | Nahoru | #2
vybouřená_mrkev>

jak to, že napínák trpí při parkování s kvaltem mnohem víc než při nastartovaném motoru

Pokud je i hydraulický tak si tam nějaký rozdíl dokážu představit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 2 27.4.2024 v 17:22 Frantas
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy


TOPlist