globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč nedavat pionyra do servisu
2.12.2017 v 17:24
Chtěl bych se s vámi podělit o příhodu mého kamaráda. Začal o to tak že mi napsal sms jestli nevím jak spravit řazení,po krátkém vysvětlování mi odpověděl že to dá do servisu . Jelikož bydlí daleko. Po zhruba půlroce přijeli na chatu a ptám se jak dopadl pincek . No nadával že ho to vyšlo na 8000 a pionyr stejně nejede .

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

3.12.2017 v 11:57 | Nahoru | #1
Já to dělám taky nerad, jednak z důvodu času, druhak z důvodu nekvality dnešních ND, kdyse fakt nedá zaručit dlouhodobá spolehlivost a za třetí proto, že jen málokdo z lidí toužících po opravě podobných werglů chápe - že i ty dnešní nepříliš kvaltiní díly stojí dost peněz a práce není zadarmo...

Takže to dělám jen v rodině a pro blízké známé, které předem důkladně připravím na to, že to nebude do zejtra a že to nebude za 15,50- a že je to pořád jen starý sráč, který nebude jezdit zcela bez potíží a na věky, protože prostě chce svoje a za zanedbané obstarávání se odvděčí ztroskotáním... Oni ale na to obstarávání nejsou zvyklí, dnešní věci to nevyžadují.... To je právě o tom, že to potřebuje kontrolovat věci, občas něco poštélnout, přimáznout, dotáhnout... to jsou prostě ty naše stroje a naši otcové, dědové a pradědové to byli zvyklí dělat... možná i proto že tehdá si koupit wergl stálo mnohem více peněz, těžko se sháněly i když už ty peníze byly a tak se starali aby jim vydržel jezdit třeba 20-30 let..

Naposled jsem tu měl fíka zadřeného na opravu a vyšlo to navíc než trojku, protože tam byla rovnou i KO spojka a další drobnosti, kdyby to klika nepřežila téměř bez úhony (dělal jsem jen vrchní futro) bylo by to dražší.... mno a pak už narážíš, objednáš lamely . nejdou na koš, musí se protáhnout na soustruhu, koupíš plechy, musíš si je sám vysrážet, koupíš píst stanoveného rozměru a ten není dodržen, tak ho musíš upravit aby se to neňaflo, koupíš segrovky a jsou nevhodného provedení (silný drát).... mno běs, všechno dodělávat na koleni....

Pak jsem tu měl ČZ 150 tři krabice věcí, celkem tak na dva motory... největší problém byly zkurvené kartery, ty druhé ještě zkurvenější, takže zachraňovat kartery (šroubkové pojistky místo segrovek, futrování děr pro ložiska, lepení, odbahnění v ultrazvuku), futrování palice, zakázková oprava ojnice, protože koupit už se nedá, čep kliky KO, futro rotoru KO, převinutí cívek zapalování, výbrus, píst, kruhy.. atd. atd. atd.. a máš tady bežnou opravu motoru za cca 10k... kdybych v těch bednách nenašel dílyze třech spojek, které vyšly na 1 spojku, která byla Ok, tak by to bylo ještě o litr dražší....

Málokdo je ale ochoten toto pochopit.... protože je to přece jen Jawa a ta je jednoduchá....

Další příklad... Chlápek: - mám čezetu hovno ujeto, ale nejde vytočit do obrátek, chtěl bych to prodat.. poraď co s tím, čezetu přece opraví každej.... tak jsem mu řekl, když to opraví každej, tak mně s tíém nezatěžuj a pokud to po mně opravit chceš, tak mně to přivez domů a já na tom pak můžu vyšívat.... takhle vydržel dva roky, než pochopil, že věštit nebudu a přivezl to.... byl to zkurvený karter na pravé straně - sálo si to falešnej vzduch pod zapalováním protože někdo strhnul závity...

Generálka nejběžnějšího motoru jednoválce je tak 5-7kkč, dvouválec to je desítka, pokdu je to něco starého na co se blbě honí věci a musí se něco řešit alternativně, tak je to i víc, renovace běžné plívy jako je kejchačka/panelka za pade.... to když jim vyložíš, tak se pozná kdo je ochoten to výměnou za svoji neznalost nebo časový press zaplatit, nebo se na to vysrat...

Naposledy editováno 03.12.2017 12:16:17

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

3.12.2017 v 12:44 | Nahoru | #2

pech. píše: Já to dělám taky nerad, časový press zaplatit, nebo se na to vysrat...



podle mě jen nemáš v hlavě srovnáno co si za to říct, nic víc, pake nemusíš bečet slohovky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 11 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr Mety21 7 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... HonzaH08 9 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 2 27.4.2024 v 17:22 Frantas
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent


TOPlist