1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu
Takže to dělám jen v rodině a pro blízké známé, které předem důkladně připravím na to, že to nebude do zejtra a že to nebude za 15,50- a že je to pořád jen starý sráč, který nebude jezdit zcela bez potíží a na věky, protože prostě chce svoje a za zanedbané obstarávání se odvděčí ztroskotáním... Oni ale na to obstarávání nejsou zvyklí, dnešní věci to nevyžadují.... To je právě o tom, že to potřebuje kontrolovat věci, občas něco poštélnout, přimáznout, dotáhnout... to jsou prostě ty naše stroje a naši otcové, dědové a pradědové to byli zvyklí dělat... možná i proto že tehdá si koupit wergl stálo mnohem více peněz, těžko se sháněly i když už ty peníze byly a tak se starali aby jim vydržel jezdit třeba 20-30 let..
Naposled jsem tu měl fíka zadřeného na opravu a vyšlo to navíc než trojku, protože tam byla rovnou i KO spojka a další drobnosti, kdyby to klika nepřežila téměř bez úhony (dělal jsem jen vrchní futro) bylo by to dražší.... mno a pak už narážíš, objednáš lamely . nejdou na koš, musí se protáhnout na soustruhu, koupíš plechy, musíš si je sám vysrážet, koupíš píst stanoveného rozměru a ten není dodržen, tak ho musíš upravit aby se to neňaflo, koupíš segrovky a jsou nevhodného provedení (silný drát).... mno běs, všechno dodělávat na koleni....
Pak jsem tu měl ČZ 150 tři krabice věcí, celkem tak na dva motory... největší problém byly zkurvené kartery, ty druhé ještě zkurvenější, takže zachraňovat kartery (šroubkové pojistky místo segrovek, futrování děr pro ložiska, lepení, odbahnění v ultrazvuku), futrování palice, zakázková oprava ojnice, protože koupit už se nedá, čep kliky KO, futro rotoru KO, převinutí cívek zapalování, výbrus, píst, kruhy.. atd. atd. atd.. a máš tady bežnou opravu motoru za cca 10k... kdybych v těch bednách nenašel dílyze třech spojek, které vyšly na 1 spojku, která byla Ok, tak by to bylo ještě o litr dražší....
Málokdo je ale ochoten toto pochopit.... protože je to přece jen Jawa a ta je jednoduchá....
Další příklad... Chlápek: - mám čezetu hovno ujeto, ale nejde vytočit do obrátek, chtěl bych to prodat.. poraď co s tím, čezetu přece opraví každej.... tak jsem mu řekl, když to opraví každej, tak mně s tíém nezatěžuj a pokud to po mně opravit chceš, tak mně to přivez domů a já na tom pak můžu vyšívat.... takhle vydržel dva roky, než pochopil, že věštit nebudu a přivezl to.... byl to zkurvený karter na pravé straně - sálo si to falešnej vzduch pod zapalováním protože někdo strhnul závity...
Generálka nejběžnějšího motoru jednoválce je tak 5-7kkč, dvouválec to je desítka, pokdu je to něco starého na co se blbě honí věci a musí se něco řešit alternativně, tak je to i víc, renovace běžné plívy jako je kejchačka/panelka za pade.... to když jim vyložíš, tak se pozná kdo je ochoten to výměnou za svoji neznalost nebo časový press zaplatit, nebo se na to vysrat...
Naposledy editováno 03.12.2017 12:16:17
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr | AdaM123456 | 11 | 7.5.2024 v 14:01 pavelgl1 |
Barva Jawa 20 Jawa 50/20 Pionýr | Mety21 | 7 | 3.5.2024 v 22:50 Kohlstein |
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | HonzaH08 | 9 | 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA |
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 2 | 27.4.2024 v 17:22 Frantas |
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr | Kyselizeli | 38 | 6.4.2024 v 18:24 docent |