bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč nedavat pionyra do servisu
2.12.2017 v 17:24
Chtěl bych se s vámi podělit o příhodu mého kamaráda. Začal o to tak že mi napsal sms jestli nevím jak spravit řazení,po krátkém vysvětlování mi odpověděl že to dá do servisu . Jelikož bydlí daleko. Po zhruba půlroce přijeli na chatu a ptám se jak dopadl pincek . No nadával že ho to vyšlo na 8000 a pionyr stejně nejede .

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 16:05 | Nahoru | #121
No ty stary zlaty osmivalce jsou tak easy, ze poradne je umi v CR jen par lidi o napechovani elektronikou asi ani nemluvit... tohle "dedek" neudela ani omylem, i blby odvzdusneni brzd jedine s diagnostikou

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 16:51 | Nahoru | #122

PetrXX píše: No ty stary zlaty osmivalce jsou tak easy, ze poradne je umi v CR jen par lidi o napechovani elektronikou asi ani nemluvit... tohle "dedek" neudela ani omylem, i blby odvzdusneni brzd jedine s diagnostikou



to uz jsi u moc novejch stroju :) ale deda mel t87 s motorem z t603 a na 8 to moc dlouho nejelo, interval kdy se v tom vrtal byl docela kratkej...

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 17:01 | Nahoru | #123
assassin> no jo, ale kolik ryze mechanickych V8 ti dnes na dilne pristane? :)
Si pamatuju moje stary jednickovy scirocco, elektrika prakticky zadna, vsechno mechanika :) paradni auto, rad na nej vzpominam

2 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 17:09 | Nahoru | #124
to je jedno,že je to vehement nespolehlivej a že z toho furt něco teče. je to krásný

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 17:16 | Nahoru | #125
nemako>
No ty novejsi jsou krapet komplikovanejsi


Naposledy editováno 11.12.2017 17:17:21

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 17:20 | Nahoru | #126
PetrXX> taky už nejsou tak hezký. já vím,jsem postiženej úchyl já to nechci,je s tím starost,ale líbí se mi to. mám čtyřválcovýho boxera a nejezdím,protože to nikdo nechce seřídit. ono to jede,ale na hovno a nechci to kurvit

Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 19:27 | Nahoru | #127
Assassin, ja som myslel mechanicke prevedenie prednych brzd konkretne, elektroniku nemusim, ale dnes sa jej vyhnut neda. Nove auta maju vela veci spravidla riesene jednoducho. Ale pre mna je symbol geniality motor fire od fiatu, jednoduche, v punte je okolo toho miesta jak pre dalsi motor a ventily se nepotkaji.

Ale rouzumiem ti, na pojebanom leone kvoli chladicu treba zhodit cely predok aj s naraznikom, turbo je tiez nedostupne, pre alternator treba dat dolu hydrauliku riadenia. No kokot, co to navrhoval.

Naposledy editováno 11.12.2017 19:28:43

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 21:11 | Nahoru | #128
Joo, chlapi, dělat třeba rozvody na benzínovým Audi 3.0 6.válec do V A6 je slast, motor je otočenej, že jsou rozvody pod palubkou a dle Audi motor ven, radši jsme vyndali převodovku a udělali je zespoda, asi jediná A6 na který se dělali v ČR preventivně rozvody při 160tkm, nebejt to kámoš tak se na to vyprdnem Normálně to najede přes 300tkm úplně v klidu, ale kámoš byl vysranej tak jsme to vyměnili skoro nový za Fungl nový A to nemluvím o týdenním shánění aretačních přípravků na tenhle motor, i v Audi nám řekli, že to tam ještě nedělali...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 22:10 | Nahoru | #129
dewwil> chlape nejsi sam kdo delalal rozvody na a6 zezadu - kdo to nedelal nevi jaka je to pakarna a vubec se nedivim ze to stoji ve znackovem ranec

Naposledy editováno 11.12.2017 22:11:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 22:38 | Nahoru | #130
Není to tahle pomsta?

Proč nedavat pionyra do servisu

11.12.2017 v 23:52 | Nahoru | #131
pomsta konstruktera :D :D ale jsou i jine fajnove speky...treba od BMW :D

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 01:28 | Nahoru | #132
1100Virago> Krásný orloj, také už jsem měl tu čest + motor do šroubku a blok cestoval na výbrus. Dva propálené písty. Najeto poctivých 210k

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 04:10 | Nahoru | #133
1100virago, to je vtip, alebo je to fotka realnych rozvodov?

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 04:12 | Nahoru | #134

jean192 píše: 1100virago, to je vtip, alebo je to fotka realnych rozvodov?



Tak to zas neni tak zly, najde se i složitější klubko hadů

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 08:06 | Nahoru | #135

nemako píše: to je jedno,že je to vehement nespolehlivej a že z toho furt něco teče. je to krásný



Njn, ten motor nema snad ani jedno gufero, jenom labyrinty, tak co by z toho ten olej furt nechcal

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 08:09 | Nahoru | #136

1100Virago píše: Není to tahle pomsta?



Na novych A6tkach 3,0tdi odchazi tenhle jednorady retizek pry uz po 60 000 km ...fakt chutovka kvuli rozvodum vyndavat cely motor ven...

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 09:11 | Nahoru | #137

Assassin: Tak to zas neni tak zly, najde se i složitější klubko hadů

Tak som asi divný, ale pri pohľade na to riešenie mi vztávajú vlasy dupkom. Tá retiazka je z čínskej babety? Čudujem sa, že to vydrží tých 60 tisíc km. Väčší umelec bol už len ten, čo navrhoval toto:

Naposledy editováno 12.12.2017 09:11:20

Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 09:19 | Nahoru | #138
jean: no docela bych chtel videt tvoje konstrukcni reseni... ja teda zivotnost retezu od oka urcit neumim, ten co mam ve starem bmw vypada stejne. 60tis km je prehnany, na starejch autech se casto po 60tis delala GO, jenze to nejak vsichni zapomneli... auta jako 911 - tam se motor vyndava kvuli kazdy blbosti a ty vzduchace taky najeli mezi GO par km... ale to je porad modla...

ja si porad myslim, ze se o tom hlavne popise hodne internetu....

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 09:28 | Nahoru | #139
jean192: Po 60 000 neodchází ten řetízek, ale kleknul jeho olejový napínák, shodný s proslulým HTP motorem Tady je kompletní příběh

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 10:54 | Nahoru | #140
Assassin 120000 km vydržala aj blbá škoda 105. Ja životnosť od oka tiež neurčím, ale ked staré motory mali zdvojenú reťaz, ktorá sa v motorkách používala na prenos celého výkonu, tak asi hentaká bicyklová retiazka rovnakú pevnosť mať nebude - navyše, ktorý starý motor končil na reťazovom rozvode? 911 je športové auto roky vyyrábané relatívne v malom množstve.

1100 Virago, ja sa čudujem, že sa to vôbec rozbehlo

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 11:37 | Nahoru | #141
Jean: 105 jsem měl a na původní motor jsem najezdil dost přes 200kkm, než odešel na vačku, původní z fabriky... ale staral jsem se o něj poctivě.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 11:43 | Nahoru | #142

jean192 píše: Assassin 120000 km vydržala aj blbá škoda 105. Ja životnosť od oka tiež neurčím, ale ked staré motory mali zdvojenú reťaz, ktorá sa v motorkách používala na prenos celého výkonu, tak asi hentaká bicyklová retiazka rovnakú pevnosť mať nebude - navyše, ktorý starý motor končil na reťazovom rozvode? 911 je športové auto roky vyyrábané relatívne v malom množstve.

1100 Virago, ja sa čudujem, že sa to vôbec rozbehlo



jo vydrzela... nektera. ty ale naopak beres, ze ta audi nevydrzi zadna 60tis.

tohle je jen rozvod, tam se neprenasi "cely vykon" , ty vis jaka sila se tam tim retezem prenasi? a od oka poznas, ze ten retez tu silu nevydrzi? tohle je tam spocitane, i testovane, ty bys tam dal mnohonasobne predimenzovanej retez? ono by pak vyslo to auto velky jako tank. navic to ze se neco brutalne predimenzuje, tu spolehlivost naopak muze snizit, setrvacnost te velke hmoty atd....i bicyklova retiazka by nejspis stacila.

jakej starej motor konci na retezovym rozvode? nechapu... vim ale, ze vetsina starych aut koncila s najezdem do 200tis, a kazdejch par km se tam neco resilo. dnesni auta daji obvykle 200tis bez zavady. lidi si nepamatuji, jak tyhle stroje jezdily, kolik vydrzely a jak se na tom vse sralo... zvlastni, ze si vsichni ty fajnovy auta nenechali

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 11:45 | Nahoru | #143

pech. píše: Jean: 105 jsem měl a na původní motor jsem najezdil dost přes 200kkm, než odešel na vačku, původní z fabriky... ale staral jsem se o něj poctivě.



par poslednich sluzebaku co jsem mel, dalo 300+ bez zasadnich problemu, nikdo se o ne nijak zasadne nestaral a asi tusis jak se jezdi se sluzebakem...

Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 11:49 | Nahoru | #144
problém chřadnoucích rozvodů dnešní aut je způsoben více věcmi. jednak dimenzace na hranu, druhak odlehčená mechanika motorů s minimem setrvačných hmot, která způsobuje trhaný chod motoru,který sice není vidět ani slyšet, ale je ( dříve ho požíraly ty větší setrvačné hmoty) dneskase to řeší dvouhmotou, a gelovými silentbloky aby to netříslou autem, takže jsou ty řetízky namáhány mnohem vícnárazově než plynule.. poslední věcí jsou dementní rádci řazení, jež nutí řidiče radit nahoru stova se motor sebere, protože je to vhodné pro dementní meřící cyklus a řidič ise to nakonec naučí využívat tahat motor z volnoběhu i při vysoké zátěži, protože to díky plochému průběhu výkonu daném schopnosti přelňování mít dostatek výkonu už v malých otáčkách... proto to vysoké zatížení necítí, protože motůrek se viditelně nebrání tím, že by odmítal zrychlovat a duněl, nebo škubal... takže řidiči nedojde jak moc motoru škodí tím, že odebírá značný výkon při malých otáčkách, což způsobuje další značné prohloubení rázového namáhání......

Jak si myslíte že vyřešili problém rozvodů prvních TSi? v malých otáčkách seškrtili výkon, řidič podřadí, protože to nejede a půl problému je vyřešeno, protože se motor nenachází vg režimu, jež mu nejvíc škodí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 11:50 | Nahoru | #145

nemako píše: PetrXX> taky už nejsou tak hezký. já vím,jsem postiženej úchyl já to nechci,je s tím starost,ale líbí se mi to. mám čtyřválcovýho boxera a nejezdím,protože to nikdo nechce seřídit. ono to jede,ale na hovno a nechci to kurvit



CO to je za werk: čtyřválec boxer a dva karbenátky? karmann, nebo nějaká alfa?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 12:55 | Nahoru | #146

assassin píše: to uz jsi u moc novejch stroju :) ale deda mel t87 s motorem z t603 a na 8 to moc dlouho nejelo, interval kdy se v tom vrtal byl docela kratkej...


Tato diskuse se - jak koukám, vzdálila původnímu tématu. Mám Jawu 05, Jawu 20 a v servisu byly. Obě. Máme tady motoservis, zabývající se pouze malými motocykly. Babetty, pionýry, Simsony, Betky...majitel dělá poctivě, kvalitně, není drahý. Uživí se, má v dílně i 15 strojů v pořadí. A lidi mají zájem.
Mám Škodu 120. Najeto dost přes 200 tisíc, rozvody původní. Motor jede a jede. Spolehlivost sama. Kolegova Fabia HTP 60 tisíc km. A na GO. Rozvody KO. Tak nevím...
A k Tvému příspěvku. S Tatrou 603 jsem najezdil dost kilometrů. Na 8 válců jede opravdu jen chvíli. Třeba 1000 kilometrů. Potom odejde svíčka. Nebo ventil. Nebo něco jiného. Před asi 10 lety jsem jel po dálnici Brno - Praha. Z Brna jsem jel na 8 válců, v cíli fungovalo jen šest. Spotřeba 18 litrů na sto km. Kdo má Tatru 87 nebo 603 jako výletní vůz, proč ne ? My jí ale měli v rodině ( bratr , strojař ) jako auto k běžnému ježdění. A to je hodina jízdy - hodina práce na autě.

Naposledy editováno 12.12.2017 12:55:38

Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 13:15 | Nahoru | #147
assasin: já měl hned tu první serii (s dodělaným 5kvaltem), ke konci bylo vyběhaný uložení vačky, klepala klika za studena a začala brát ve zvýšenej míře olej... ale změnilo se to celkem náhle... bylo to pořád dobrý, dobrý, dobrý a pak to začalo... že se se to muselo řešit poměrně akutně... válce písky OK, klika dost jetá, nejhůř na tom bylo uložená vačky a zdvihátka... mno což ujela dost.... Já čekal že to přijde dřív a nakonec o více než 100kkm přetáhla očekávání motor odešel když měl najeto hodně přes 200kkm, ale celej čtvrtmega to nebyl... překopalo se to na eMkový motor a ten jezdil až do smrti karoserie.

Ty poslední motory o kterých píšeš byly lepší, měly jinak řešené spodní uložení kliky plnoprůtokové čištění oleje a lepší písty, oleje bral méně, ten původní sice bral málo, ale kontinuleně, než odešel, tak litr mezi výměnama dolejt, tzn, celkem dva, spotřerba oleje toho emkového byla citelně nižší...

Nemůžu si na to stěžovat, já jí taky honil jak nadmutou kozu - co taky jinýho zbejvá, když jezdíš celou republiku včetně dálnic s autem s výkonem 45koní... s tím pětikvaltem to ale šlo, sprnter to nebyl, ale udržovat slušnou rychlost to dovedlo, když jsi se nestyděl točit 5000ot dí kopce

Ohledně starání: myslel jsem tím to,že jsem měnil olej, fridex, prováděl všechna seřízení a přimazávání všech věcí na autě podle intervalů v knize a staral se o to aby to hned neshnilo.. jezdilo to dlouho a spolehlivě, bez ostychu jsem s tím jezdil velmi dlouhé trasy až do doby, než jsem se toho auta pro kovomorku zbavil - kdo nadává tak se většinou usvědčí tím, že se o auto nestará a ono mu to pak spočítá... I když jsem se ho zbavoval bylo plně pojízdné a funkční, startovalo na první šup i v mrazech, jen karoserie byla neopravitelně shnilá, což se není čemu divit, byla tou dobou stará dost přes 30 let...

Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 13:30 | Nahoru | #148
Milan: rozvody jsem na 105 za celou dobu nedělal, až když někde při nájezdu přes 200km motor odešel na celkové opotřebení, tak šly ven s celým motorem...

Jinak mám doma na skladě CPLT motor 742-105 ve velmi slušném stavu, nechceš ho? mně je celkem nahovno, protože to auto už nemám, tobe by do auta pasoval a na ceně se určitě rozumně domluvíme... původně byl počítán jako forotní do traktůrka, ale na tom ten původní neujezdíme, když nesmí na silnici a jezdí se s ním je po zahradě...

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 14:27 | Nahoru | #149

pech. píše: CO to je za werk: čtyřválec boxer a dva karbenátky? karmann, nebo nějaká alfa?

porsche

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

12.12.2017 v 18:12 | Nahoru | #150
912? 356?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy
JAWA 21 přechod volnoběh provozní r... Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 2 23.3.2024 v 14:06 moje-moto


TOPlist