globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč nedavat pionyra do servisu
2.12.2017 v 17:24
Chtěl bych se s vámi podělit o příhodu mého kamaráda. Začal o to tak že mi napsal sms jestli nevím jak spravit řazení,po krátkém vysvětlování mi odpověděl že to dá do servisu . Jelikož bydlí daleko. Po zhruba půlroce přijeli na chatu a ptám se jak dopadl pincek . No nadával že ho to vyšlo na 8000 a pionyr stejně nejede .

Proč nedavat pionyra do servisu

5.12.2017 v 20:57 | Nahoru | #61
Ondrero: nebejt to tak daleko, šel bych.. Začínal jsem na kusovce (cnc), pak šel za lepšími technologiemi do automotive, a pak ještě jednou za opat lepšími technologiemi... ale začíná mne to navzdory pěkným technologiiím dost srát pro tu atmosféru kdy se řeší vteřiny a pak se čeká půl dne na odlitky.... Takže až budu měnit práci příště, budu se snažit aby to automotive nebyl.... Mám sezimák s maturitou a praxi 13 let, mašiny jsem schopen připravovit od A do Z, heidenhain i isokód (sinumerik, uni-pro).....

2 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

5.12.2017 v 21:13 | Nahoru | #62
Já právě dělal seřizovače a pak technologa v jedné vetší firmě. Ale nebylo to nic pro mě. Vymýšlet přípravky a přitom sledovat jak to operátoři ojebávaj, vše zničej, neměří a nedodržují postupy. Neustálé dohady s kontrolou kvůli rozměrům. Na 3D měrovém centru špatné rozměry a přitom jsem věděl, že je to správně. Háčka opravovaná sprejem a další zvěrstva. Já si radši jedu v klidu na svojí mašině, podle sebe a žádné normy.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

5.12.2017 v 21:17 | Nahoru | #63

Ondrero píše: Turba sem tahám proto, aby si lidi uvědomili, že ten kdo umí nebude dělat Jawy za pár korun a radši se dá na lepší project. Teda až na fandy a staré pány po garážích.
A že těch lidí umí stále méně.
Rok sháníme brusiče na kulato, soustružníka na CNC mašinu. Kusová výroba. Pěkná práce. Žádná opičárna v automotive fabrice.
A nikdo nechce...
Šéf by chtěl koupit velkou CNC horizontku...No na co, když na to nejsou lidi.
Taky jsem tu schopny dělat výbrusy na velké vyvrtávačce, dělat kliky, čepy....
Ale proč bych to dělal, když pak lidi brblají jak je to drahé.
To si radši odbudu směnu s nohama nahoře , když mašina jede výrobu .
Ve 14:30 jedu domů s čistou hlavou....
.


Tak tohle ti fakt závidím

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

5.12.2017 v 21:22 | Nahoru | #64

vybouřená_mrkev píše: ...Ještě že netoužím být také správným píchačem, protože by to patrně znamenalo poslat svou hezkou mladou ženu do řiti a nabalit si nějakou smrdutou důchodkyni s pásovým oparem.



Jinak Ondrero pekna prace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

5.12.2017 v 23:11 | Nahoru | #65
Duplex

Naposledy editováno 05.12.2017 23:16:12

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

5.12.2017 v 23:15 | Nahoru | #66
ONDRERO: tak já zacal v kusovce na cnc vyvrtavacce, pak převážně cnc soustruh uz při škole, po maturitě jsem dva roky pokračoval, ale sralo mne že nejmladší masina byla stará 20 let a začal jsem se bát, že zakrním, tak jsem šel na automotive do čz dělat serizovace, poměrně rychle jsem se vyšvihl a dělal na nových projektech, což mne i bavilo, vydržel jsem to deset let, jenže mezitim ta technologie zacala upadat i tam, protože, za těch v10 let nekoupili nic vyspělejšího, tak jsem odešel ke konkurenci, protože tam byla technológie vyspělejší, to je všechno dobré ale čím dál tím víc mně serou dementi mezi operátory, právě z důvodů, které pises..... 3d to je taky kapitola, máš průměr, máš kalibr, ten do nej jde a oni to naměřili o kilo menší a zastaví ti to i kdyz to reálně neni pravda... uz jsem zažil že to promerovali i desetiny, když to měli na hovno zkalibrovane a pak jim dokazujes klasickými meridly, že naměřili bludy......

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

6.12.2017 v 06:44 | Nahoru | #67
Já donesl na kontrolu výrobky. Oměřili je, dali protokol o tom co vše je špatně a mám seřídit.
Tak jsem na nic nesáhl a za hodinu donesl ty samé. Oměřili a vrátili, že jsou O.K
A jiní seřizovači (jantaři) hned na mašinu a ladit podle protokolu, až si to ve finále celé rozesrali
Na seřizovače se dostal ten, kdo umí nejlépe uklízet,zametat a správně vypisovat lístečky a dodržovat SEDNI-LEHNI-PŘINES.
Ale jestli ví co jsou řezný podmínky, rozdíly mezi nástrojema, co znamenají pevnostní čísla na šroubech na přípravky....Vůbec
Ondrooo mě tam praskl závitník......ukaaaž jo no aha závitník do průchozí díry co tahá špony dolů pustit do slepé díry
No nic, už je mi zase špatně.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

6.12.2017 v 07:56 | Nahoru | #68
Ondrero> no vidis ja byl zrejme ten neschopny operator....pac ja kdyz zacinal delal jsem na masine a nektere vymysli technologu(lamaci rekordu )byli mimo zdravy rozum tak jsme to ojebavali at nama masiny jdou a nerozpadaji se za behu......a proto jsem se na to vysral a sel do uplne jinneho oboru...

E: jakmile jsem skoncil na masine delal jsem technika(stejny curak podle tebe jako serizovac) po cca dvou letech jsem skoncil na technologii ale to jsem byl taky curak podle tveho mineni...... Ukazal si se jako pekne samolibi koko...

Naposledy editováno 06.12.2017 08:00:27

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

6.12.2017 v 08:37 | Nahoru | #69

Ondrero píše: Já donesl na kontrolu výrobky. Oměřili je, dali protokol o tom co vše je špatně a mám seřídit.
Tak jsem na nic nesáhl a za hodinu donesl ty samé. Oměřili a vrátili, že jsou O.K



Jo to je taky běžná věc, proto jsem to vždycky podle nich ladil s opatrností... oni tam píšou hektary a nepřihlíží vůbec k tomu že je mašina studená, ohřátá, jestli to souvisí/nesouvisí s odlitkem, jestli je nástroj novej, nebo jetej a nejsou schopni dovodit si jakým směrem se bude rozměr ubírat.... Málokterej třidéčkář má rozum, když čtvrtina, je to ještě dobré typickej příklad - zrovna při auditu, naměřil třidéčkář že hází turbínovka mezi soustruženejma stranama 1,7milimetru z osy... čumím na ten kus a když víš co dělá první upnutí a co druhé, tak vidíš - a říkám mu, že je to píčovina, aby to házelo o parník, když to pětidesetinové sražení tam je rovnoměrné... nevysvětli, nevyšvetlit, nevysvětlit, tak dyž jsem jí natočil na desce a házala pár stovek, se byli ochotni zamyslet, jestli to nenasnímalo nějak kravsky.... další příklad: " zastavujeme výrobu, jedete sračky - rozměr 35,5 je kratší o tři desetiny" - vezmu šuperu, měřím to pár stovek od nominálu - říkám mu hele to je píčovina, sice šuplera, ale ať nežeru, víc jak desetinu od nominálu to nebude a tolerance jsou dvě.... on: já to měři 2x aje to prostě špatně... hovno špatně, měřil to 2x, ale 2x blbě on... to jsou prostě pořád boje s nima.....

HorniGSX: i mezi seřizovači jsou lidi co nemaj páru, on ví že když má na protokolu X tak namačká tam a tam to a to, ale souvislosti nezná, nemá základy.... Protože kdo na to má školu, tak pokaždý nechce chodit štelovat mašiny na noční směny a sloužit tam tlupě cvičenejch opic, tak se to motivuje prachama a berou se ti, kteří jsou to ochotni dělat i když k tomu nemají školu, naopak mezi opicema jsou lidi, kteří znají, školu mají, ale nechtějí to dělat, protože prostě čistá hlava, naloží tam X kusů a nazdar zejtra.... takže jeho myšlenka směřovala myslím tímto směrem.

Ad rekordmani: ty myslíš nejspíš ty, kteří nakouří brutální řezný podmínky aby nahnali čas, ale že mají program plnej zcel zbvytečnejch, nebo zbytečně dalekejch odjezdů, výměn nástrojů, polohování 4/5 osy.... to už nevyladí ne?

Proč nedavat pionyra do servisu

6.12.2017 v 12:37 | Nahoru | #70
HornisGSX: Jenže já se bavil pouze o té firmě, kde jsem dělal a taky proč jsem z ní odešel.
Takže nechápu tvůj příspěvek a urážky.
Delali tam operatori za 12 tis cistyho.
Tak co to asi bylo za elitu.....
15x reknes jak maji upnout kus. Jednoducha vec do pripravku. A stejne ti to po hodine daj spatne a namrdaj stroj.
A z tehlech lidi jak jsem psal se pak stavali serizovaci.
Ale porad jsme u jedne firmy. Nebavil jsem se obecne.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

7.12.2017 v 00:18 | Nahoru | #71
CARDAX píše: HornisGSX> ....kdo nejezdil na jawe neni motorkar....

vybouřená_mrkev píše: A to je velmi hlubokomyslná myšlenka. Vždycky jsem chtěl motorku jen proto, abych byl správný motorkář a nějaké pohodové svezení mi bylo úplně u prdele. Teď už konečně chápu, v čem je chyba a hned to jdu napravit. Prodám Suzuki, koupím si Jawu a snad se mi konečně splní dávný sen být správným motorkářem. Nejsem si teda jistý, jestli to všechno budu časově a finančně zvládat, protože kromě správného motorkáře jsem chtěl vždycky být také správným divákem, což znamená, že budu muset prodat plazmovku a koupit Teslu Color, pájku, dvě kila cínu a osciloskop. Ale za ten pocit to přece stojí. Co na tom, že místo poklidného sledování Ordinace v růžové zahradě budu řešit studeňáky a vypálené elektrónky z Tesly Holomóc. Ještě že netoužím být také správným píchačem, protože by to patrně znamenalo poslat svou hezkou mladou ženu do řiti a nabalit si nějakou smrdutou důchodkyni s pásovým oparem.

S tim souhlasim.Já jsem asi správný motorkář,pár fichtlů a velkejch jaw jsem měl,ale byli fakt dobrý s něma jet max.k rybníku na pivo nebo na zábavu,abych nešel v noci pěšky domu.Když jsem vzal nějakou babu na výlet i na víc dní někam dál, tak jsem to pořád šteloval bylo to fakt trapný.Přístě už jezdili s frajerama co měli nový Fáčka.Na druhou stranu asi to k tomu mládí patřilo a užila se stim i sranda.

Proč nedavat pionyra do servisu

8.12.2017 v 00:29 | Nahoru | #72
Ahoj přátelé jedné stopy. Vyrůstal jsem v rodině motorkářů. Děda koupil v roce 1957 jawu 250/353 novou, Děda +Táta + Já jsme najeli 200 000 km projela celé ČSSR,ČSFR,ČR,mám ji doma. Babička dělala na poště a jezdila do sousední dědiny na jawě 555 z roku 1958 na té jsem začínal.Pak jsem dostal od strejdy pionýra jawa 20 a otec má doma jawa 21.Dřiv nic jiného nebylo tak se jezdilo co bylo.Motorky si servisujem doma. Můj syn umí složit motor(pionýra)+seřídit a nastartovat motor ve svěráku v dílně,je mu 15 let.Pro nás je motorka radost.

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

8.12.2017 v 09:02 | Nahoru | #73

vybouřená_mrkev píše: Z této informace usuzuji, že tvůj kamarád je nesvéprávný dement a jako takovému ti to patří.



(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

8.12.2017 v 18:56 | Nahoru | #74
cuir> Moje řeč. :
Vaši zakázku umme zrealizovat,ale jsem přesvědčen že najdete vhodnější zhotovitele. Tady máte nekolik, podle mého názoru, relevantnejsich kontaktu.
.... Ne, ne určitě není otázka peněz a za tyhle kontakty ručím, ale z principu, naše firma respektuje výhradně tržní cenu.
...Ano,rozumim,cena záliby, ano pěkný stroj, přes prostředníka s detaily radi pomůžeme,ale záruky za realizaci odmítám.
... Ne,jako koncový nefiremni zákazník se opravdu nemůžete predem vzdát svých budoucich reklamacnich práv.
....Ne, a to vím docela jistě, protože obdobné smlouvy nás v minulosti stály,na právnících, podstatněvíce nez maximalni fakturovatelny baget.

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

9.12.2017 v 09:44 | Nahoru | #75
Doprdele co je to dnes za lidi že si neumí opravit vlastního pincka.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

9.12.2017 v 10:18 | Nahoru | #76

Davecherokee píše: Doprdele co je to dnes za lidi že si neumí opravit vlastního pincka.


A bude hůř. To až odroste generace lidí, co měli možnost tunit a bastlit jednoduché stroje, jako Jawa, Simson, Favorit, Felda, Žigul. 

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

9.12.2017 v 11:00 | Nahoru | #77

vilemx píše: A bude hůř. To až odroste generace lidí, co měli možnost tunit a bastlit jednoduché stroje, jako Jawa, Simson, Favorit, Felda, Žigul. 



pred lety jsem mel pronajatou garaz na ulici Brafova v Brne..hned vedle integrovane stredni skoly automobilni. Po praci jsem vlitnul do garaze kde jsem pokracoval v oprave auta. Bylo to cervene placate auto s vyklapecima svetlama.
No a z brany vylezlo par ucnu... a jeden z nich hlasi... hele vole divej, von tam ma rozebrany Ferrari !
Druhej na to rika... ty vole to neni Ferrari, ferrari ma motor vzadu.

A tohle je budoucnost naroda, ktere budeme davat na opravu sva auta a tim padem i sve zdravi...no potes koste, kdyz ani nenajdou motor... ale mozna taky dobre :D :D

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

9.12.2017 v 18:45 | Nahoru | #78
Někdo umí to a nekdo umí ono, nikdo neumí všechno... nicméně automechanik by MX5 nebo co to tam v té garáži měl za wergl od ferarri rozeznat mohl....

Navíc oni dnes nepostupují při heldání závady postupově a logikou, jen si nechají vypsat chyby - které jsou často bludem, protože ta chyba je často následek a ne příčinato je pro ně středobod... nejsou schopni seřídit karburátor nebo rozdělovač....

Naposledy editováno 09.12.2017 18:48:45

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

9.12.2017 v 18:46 | Nahoru | #79

pech. píše: Někdo umí to a nekdo umí ono, nikdo neumí všechno... nicméně automechanik by MX5 nebo co to tam v té garáži měl za wergl od ferarri rozeznat mohl....



jeste hur.... byl to ford :D :D

Proč nedavat pionyra do servisu

9.12.2017 v 18:49 | Nahoru | #80
Cuir: takže Probe?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

9.12.2017 v 18:56 | Nahoru | #81

vilemx píše: A bude hůř. To až odroste generace lidí, co měli možnost tunit a bastlit jednoduché stroje, jako Jawa, Simson, Favorit, Felda, Žigul. 



no nevim, ja teda tyhle dovednosti temer nepoužívám, i auto vozím do servisu. Ona to zas takova zábava neni a ten cas se da využit lepe.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

9.12.2017 v 18:58 | Nahoru | #82

cuir píše: pred lety jsem mel pronajatou garaz na ulici Brafova v Brne..hned vedle integrovane stredni skoly automobilni. Po praci jsem vlitnul do garaze kde jsem pokracoval v oprave auta. Bylo to cervene placate auto s vyklapecima svetlama.
No a z brany vylezlo par ucnu... a jeden z nich hlasi... hele vole divej, von tam ma rozebrany Ferrari !
Druhej na to rika... ty vole to neni Ferrari, ferrari ma motor vzadu.

A tohle je budoucnost naroda, ktere budeme davat na opravu sva auta a tim padem i sve zdravi...no potes koste, kdyz ani nenajdou motor... ale mozna taky dobre :D :D



Hele nejak to nechapu, vzdyt ferrari ma vetsinou motor vzadu (kdyz teda pominu, ze spravne je to uprostred) - vepredu ho maji převážně jen velka GT ne?

Pech: on uz dnes mechanik karburator nebo rozdelovac ani nepotká, to uz je zalezitost veteránů a ty lidi vozi je specialistovi, nebo šílenců co se v tom beztak vrtaj sami

Naposledy editováno 09.12.2017 19:04:38

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

9.12.2017 v 19:20 | Nahoru | #83
Karburátorovejch werglů je v provozu pořád poměrně dost... a lidem co takovou věc provozují a sami s s tím neporadí nemá takřka kdo pomoct krom kutilů veteránistů, nebo zkušených plynařů co mají bohaté zkušenosti s přestavbami a seřizováním žigulíků a škodovek, proto to seštélnout umí, nebo staří dědci na emisích co v té době začínali dělat svoji prácia karburátorových werglů byla většina... Rozdělovač přetrval i u jednobodek, byť ve zjednodušeném provedení..

1 reakcí na tento příspěvek Proč nedavat pionyra do servisu

9.12.2017 v 19:21 | Nahoru | #84
assasin, jsou i ferrari co mají motor vepředu, jako Daytona, 550, FF a mnoho dalších....

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

9.12.2017 v 22:14 | Nahoru | #85

assassin píše: .......(kdyz teda pominu, ze spravne je to uprostred).....

.........



presne jak pises... v technickych oborech je potreba vyjadrovat se presne.

Pane doktore budeme muset amputovat
vrrrmmmm
ale ne tu tu druhou
vrrrmmmm
ale ne ruku NOHU!
vrrrmmmm
ale vzdyt jsem rikala, ze ne tuhle, ale tu druhou
vrrrmmmm

a z pacienta zbyl jen trupík :D protoze se odbornik neumel dostatecne presne vyjadrit.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 10:08 | Nahoru | #86

assassin píše: no nevim, ja teda tyhle dovednosti temer nepoužívám, i auto vozím do servisu. Ona to zas takova zábava neni a ten cas se da využit lepe.

Nevěřím že bys vozil auto do servisu,kde pracuje jen mekánik, který za mlada jen vozil auta do servisu, vrtat se v něčem ho nebavilo a tento čas využil lépe (ne všichni mají na to/chtějí studovat a živit se jen hlavou)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 10:45 | Nahoru | #87

pech. píše: assasin, jsou i ferrari co mají motor vepředu, jako Daytona, 550, FF a mnoho dalších....



...ja to tam, ale prece pisu :)

Btw, ja neznam nikoho kdo by provozoval auto s karburátorem, takze me se nezda, ze by takových jezdilo jeste dost

Cuir: v tomhle pripade bych taky rekl "motor vzadu", navic tihle mechanici asi moc casto auta s motorem uprostred opravovat nebudou, nejspis ani ta s motorem vzadu :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 10:48 | Nahoru | #88

assassin píše: ...ja to tam, ale prece pisu :)

Btw, ja neznam nikoho kdo by provozoval auto s karburátorem, takze me se nezda, ze by takových jezdilo jeste dost

Cuir: v tomhle pripade bych taky rekl "motor vzadu", navic tihle mechanici asi moc casto auta s motorem uprostred opravovat nebudou, nejspis ani ta s motorem vzadu :)



S tím motorem vzadu nemyslíš zrovna Š 120?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 10:49 | Nahoru | #89

axs píše: Nevěřím že bys vozil auto do servisu,kde pracuje jen mekánik, který za mlada jen vozil auta do servisu, vrtat se v něčem ho nebavilo a tento čas využil lépe (ne všichni mají na to/chtějí studovat a živit se jen hlavou)



Hele ja vubec netusim co "muj" mechanik delal za mlada :) Ja jsem par starejch krapu rozebranejch mel a novy volvo opravit neumim, on jo, takze predpokladam, ze na zigulech se to nenaučil :)

(reakce na) Proč nedavat pionyra do servisu

10.12.2017 v 10:51 | Nahoru | #90

FILODENDRON píše: S tím motorem vzadu nemyslíš zrovna Š 120?



Tech uz vetsinu vzala rez :) tech par lidi co to ma at uz si mysli, ze maj veterán, nebo ze maj jeste kvalitní a spolehlivý auto bez kurvitek tak se v tom po nedělích vrtaj sami
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Trojka mlátí Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 2 27.4.2024 v 17:22 Frantas
Pionýr vynechává a hodně kouří Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/21 Pionýr AdaM123456 9 15.4.2024 v 11:47 pavelgl1
Lze přihlásit vyřazené tp [1, 2] Jawa 50/20 Pionýr Kyselizeli 38 6.4.2024 v 18:24 docent
Jawa 50 nemá výkon Jawa 50/20 Pionýr Dominik07 7 1.4.2024 v 13:50 Dominik07
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... moje-moto 13 25.3.2024 v 11:50 papiboy


TOPlist