globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)

Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

1 reakcí na tento příspěvek Hmotnosti (c)endur

2.12.2017 v 10:38 | Nahoru | #1
Bohužel je vodní pumpa na TA/AT málo schovaná (stejně jako spodní přední část karteru), takže nešikovný náraz zespodu se do pumpy či karteru přes šusplech stejně přenese Vyřešil jsem to vložením asi 1 cm silných gumových pruhů pod rámové trubky, tím už je šusplech dost daleko a guma navíc nějakou tu energii nárazu pohltí.
Mám za to, že Dan ten motor stejně měnil, protože snad zkroucená jedna hlava???
Právě na těch samo-domo úpravách motorek je hezky vidět, jak relativně lehce jde dát pár kilo dolů. Ale potom už nastane zlom, kdy každé deka znamená zásadní zásah do konstrukce. Třeba nahrazení ocelového přepákování přímým uložením jsou dobré tak mínus 3 tisíce gramů, ale plus 3 tisíce Euro za odpovídající tlumič :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

2.12.2017 v 10:40 | Nahoru | #2
vilemx> Imho resit 3 kila na motorce typy TA je blbost. 3 kila bude zrhuba rozdil mezi tim kdyz pojedu vysranej a s prazdnym camelbagem

Edit: vo tom ze TA by chtel zadni lepsi tlumic, vo tom zadna

Naposledy editováno 02.12.2017 10:41:21
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 87 25.4.2024 v 10:45 Míra1970
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Kufry Vario BMW F 800 GS ZbyD 5 24.3.2024 v 16:19 ZbyD
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK


TOPlist