Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...
Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)
Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur
mariano píše: 690 zrovna není etalon nerozbitnosti
aspoň první ročníky nebyly
Myslím tím spíš "nerozbitnost" platů a absence píčovin který se snadno ulámou. Ale nikdy jsem ji neměl, tak mi třeba něco uniklo. O mechanickejch trablech vím.
Čau, Tom
TomElefant750 píše: Myslím tím spíš "nerozbitnost" platů a absence píčovin který se snadno ulámou. Ale nikdy jsem ji neměl, tak mi třeba něco uniklo. O mechanickejch trablech vím.
Čau, Tom
tachometr (ale bez toho se dá jet), spony na uchycení plastů byly schopný propíchnout chladič (zase to jde rychle zaletovat), plasty u chladiče to chtělo dát na drcpásky (aby se nevyrval úchat plastu z chladiče), brzdových pák jsem kupoval asi 8 (jsou levný, tuším 2.800 jedna), má to spoustu čidel (když ti to začne nečekaně chcípat, nebo nedojedeš...taky fajn).
upadlý zadní blinkry (v čr jsem jezdil s blinkrama) samy od sebe (vibrace) jsem ani nepočítal
nebyla to špatná motorka, a vzpomínám na ni rád, ale občas mi připadalo, že na tom nikdo neudělal "intenzivní 14 denní výlet do rumunských hor" a že to vymysleli na "rychlejší pole/louky/les" a pořádně neodzkoušeli (no, jezdil jsem hlavně s lehkýma a uměl - umím dodnes - to bezkonkurenčně nejmíň )
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS | 1705ol | 87 | 25.4.2024 v 10:45 Míra1970 |
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... | karosa | 44 | 16.4.2024 v 07:49 Koudy01 |
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin | Kadlina | 16 | 4.4.2024 v 21:40 Anti |
Kufry Vario BMW F 800 GS | ZbyD | 5 | 24.3.2024 v 16:19 ZbyD |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |