globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)

Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

29.11.2017 v 18:16 | Nahoru | #1

Mig_35 píše: . A jestli to váží 150 nebo 250 kilo je celkem jedno, dokud to nezvedáš:)


Bohužel v některých případech ta kila jsou rozhodující - trakce, boření do měkkého podkladu, , (ne)možnost přizvednutí kola záběrem motoru, atd.
Všechny ty nadopované Multiny mají pro mě osobně jednu zásadní chybu - veřím tomu, že jsou perfektně vyrobeny na efekt, nikoliv na denní dřinu. Prostě si nedovenu moc představit sbalit se na měsíc do Tramtárie a tam Multistradu Enduro hoblovat delší dobu po šutrech, v potoce, tahat to z kolejí od Zilu, seškrabovat kravince z čidel, vysypávat písek z airboxu, atd.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

30.11.2017 v 08:13 | Nahoru | #2

vilemx píše: Bohužel v některých případech ta kila jsou rozhodující - trakce, boření do měkkého podkladu, , (ne)možnost přizvednutí kola záběrem motoru, atd.
Všechny ty nadopované Multiny mají pro mě osobně jednu zásadní chybu - veřím tomu, že jsou perfektně vyrobeny na efekt, nikoliv na denní dřinu. Prostě si nedovenu moc představit sbalit se na měsíc do Tramtárie a tam Multistradu Enduro hoblovat delší dobu po šutrech, v potoce, tahat to z kolejí od Zilu, seškrabovat kravince z čidel, vysypávat písek z airboxu, atd.



Tak si zacni predstavovat lepe (napravo se pak dostanes i k peti dilne serii co natocil, tohle je jen upoutavka)



E: I kdyz ano, je mozno rict, ze lolo neni normalni

Naposledy editováno 30.11.2017 08:18:13
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 88 Dnes v 10:02 Míra1970
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 7.5.2024 v 08:39 Radek_S
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 4.5.2024 v 11:25 Tomassino
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti


TOPlist