globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hmotnosti (c)endur
Podzimní zamyšlení
Když jsou na trh uvedený nový motorky, tak se obecně nadává, jaký jsou to těžký mrchy a snad jsem tu někde pochytil, že dřív byly 100 koňový a 100 kilový a že byly víc enduro.
Tak by mě zajímalo, co je vlastně ta pravá (c)enduro nebo dokonce dual-sport motorka?
Vycházím z toho, že takové Varadero má 100 kobyl, litrovej dvouvál a cca 265kg pohotovostní. V-strom 1000 má taky 100 kobyl, taky litrovej dvouvál a papírově 214kg suchou a 238kg pohotovostní. Mně na váze ukázal 249kg (padáky, rám kufrů, nářadí pod sedlem).
To KTM 950/990 je jiná. To je prý lehká motorka. Ale jen v internetové diskuzi, protože podle manuálu má 206/208kg suchou takže cca 233kg pohotovostní. Zase + pár kg za rám a nosič kufrů eventuálně šusplech.
Takové 800kila jako f800gs nebo Tiger 800xc jsou na tom taky trochu líp. F800gs začíná na 194kg suché a 217kg pohotovostní a Tiger 800xc má 190kg suchou a 215kg pohotovostní.
Tenere 660 je na tom ještě líp. Ta má 183kg suchou a 208kg pohotovostní!
Ale to už jsme u motorek, který mají 90, resp 85 nebo dokonce 50 kobyl!!
No a když se koukám na etalony jako Africa Twin 750 202kg suché resp 236kg pohotovostní na 60 kobyl, SuperTenere 750 má taky 203/234kg a 68kobyl...

Záleží samozřejmě i na poloze těžiště, takže
R1200GS 2013 má těžiště 736mm za a 292mm nad osou předního kola (jsem vyčetl z nějakého pdf)
CRF1000L má těžiště 856mm za a 185mm nad osou předního kola (jsem vydedukoval v obrázku, kde je těžiště vyznačené)

Naposledy editováno 28.11.2017 14:08:54

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

30.11.2017 v 08:13 | Nahoru | #1

vilemx píše: Bohužel v některých případech ta kila jsou rozhodující - trakce, boření do měkkého podkladu, , (ne)možnost přizvednutí kola záběrem motoru, atd.
Všechny ty nadopované Multiny mají pro mě osobně jednu zásadní chybu - veřím tomu, že jsou perfektně vyrobeny na efekt, nikoliv na denní dřinu. Prostě si nedovenu moc představit sbalit se na měsíc do Tramtárie a tam Multistradu Enduro hoblovat delší dobu po šutrech, v potoce, tahat to z kolejí od Zilu, seškrabovat kravince z čidel, vysypávat písek z airboxu, atd.



Tak si zacni predstavovat lepe (napravo se pak dostanes i k peti dilne serii co natocil, tohle je jen upoutavka)



E: I kdyz ano, je mozno rict, ze lolo neni normalni

Naposledy editováno 30.11.2017 08:18:13

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

30.11.2017 v 08:57 | Nahoru | #2
puffybodie> dyt je tam taky hovno, celou dobu jede po asfaltu nebo po zpevnenejch cestach. Tomu bych nerikal teren. Z tech ukazek co tam jsou by tohle mohl jet pomalu na supersportu.

(reakce na) Hmotnosti (c)endur

30.11.2017 v 09:38 | Nahoru | #3
puffybodie> Tohle je přesně dnešní marketing, asi jako u BMW jejich Gs trophy, kdy dvanactky jezdi občas věci co bych si na sestkovem cenduru dvakrát rozmyslel, ale ukážou ti co vše se rozbilo za ten tyden? Myslíš ze ta motorka jako Afrika bude konkurence schopna za 25 let? Podle me nebude ani pojizdna, je to pro paradu, jako hodinky co jsou vodeodolny do 200 metru, ale ty je vemes max do městského bazénu, je to paráda na kterou slyší zákazník, ale vesměs nesmyslná aura, kterou musí prokouknout každej co ma v terénu něco najeto a ví, co motorka musí snášet z dlouhodobého hlediska ... jedině o čem se muže samozřejmě zase polemizovat je, ze je pro někoho terén a pro někoho terén a ono asi teprve až po tom, co si kdo uvědomí, že je pro něj teren si musí motorku vybrat, pro někoho pak muže byt Multistrada ideál a pro jiného muže byt 701 neohrabana a těžká

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Hmotnosti (c)endur

30.11.2017 v 09:47 | Nahoru | #4
puffybodie> hmmm, ale nikde tam nevidím, že by s tím jezdil v "terénu". Z pohledu obyčejného Rusa (i z mého) prostě jen jede po silnici, kde chybí asfalt a je mokro . Vzhledem k tomu, že v bahně i písku jede krokem "na lachtana", tak je evidentní, že hmotnost na nezpevněném povrchu opravdu hraje roli. Jak psal TomášK, každý prostě máme jiné měřítko, co je terén a jak má vypadat jízda v terénu - jet krokem a šourat obě špičky po zemi rozhodně ne.

Naposledy editováno 30.11.2017 09:51:59
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
F 800 GS - 2024 [1, 2, 3] BMW F 800 GS 1705ol 88 Dnes v 10:02 Míra1970
Rozšíření bočního stojánku Triumph ... Triumph Tiger 800 XC karosa 7 7.5.2024 v 08:39 Radek_S
Kola z BMW F850GS na 800GSA BMW F 800 GS, BMW F 800 GS Adventure, BMW F 850 GS MartasUS 1 4.5.2024 v 11:25 Tomassino
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti


TOPlist