Začínám Dělat autoškolu, za pár dní bych měl jít na první jízdy s instruktorem...
Potřebuji si ale ujasnit pár věcí, Na věci které tu za chvíli položím, mi v Autoškole nedokázali dá se říct odpovědět, respektive každý tvrdil něco jiného...
Jedná se o to že na motorce jsem nikdy před tím nejezdil takže nemám žádné zkušenosti....
Tudíž bych se chtěl zeptat jak na motorce zatáčet
Koukal jsem na pár videí, i na pár příspěvků zde na foru ale moc moudrý nejsem, spíše se mi to všechno plete...
Zde na foru jsem koukal že existuje takzvané kontra řízení
( prý stačí odtlačit pravé, nebo levé řídítko a motorka zatočí prakticky sama. Aspoň tak jsem to tedy pochopil já )
Ilustrační obrázek zde: http://www.suzukiba...oads/2680_kontra.jpg
Abych to lehce rozvedl pochopil jsem to tak, že když odtlačím například pravé řídítko motorka zatočí Doprava, a zase naopak, když odtlačím levé řídítko motorka zatočí do Leva
( Zároveň jsem ale pochopil že tento jev funguje pouze při určité rychlosti cca od 30 km/h )
Zároveň jsem koukal na video viz zde:
A tam na řídítka tlačí jakoby z vrchu...
Mohl by mi tedy někdo srozumitelně vysvětlit, jak tedy na motorce zatáčet ?
Předem Děkuji
( Pokud na vás tento dotaz působí směšně, tak se omlouvám, ale rád bych si ujasnil pár věcí, než sednout na motorku a něco udělat... )
Pokud jsem dal tento dotaz do nesprávné sekce, tak se omlouvám, ale jsem tu dnes poprvé.
2 reakcí na tento příspěvek Jak zatáčet na motorce
1- rychlost
2- tvar pneu
3- poloměr zatáčky
4- váha jezdce
5- atd.
Když se budeš otáčet na široké silnici též nedáváš kontra, pokud jedeš 160 po dálnici a máš kilometr dlouhou zatáčku,též nedáváš kontra, v alpách v hodně ostrejch zatáčkách na jedničku, též nedáváš kontra a nebo nemusíš.
Naposledy editováno 05.09.2017 11:28:53
Neplet sem kolo, ktere vedes. Motorka s jezdcem za jizdy je reverzni kyvadlo, kde navic jezdec a motorka jsou vuci sobe objekty s pruznou vazbou. A abys tento system dostal z rovnovahy, musis bud vyuzit gyroskopickym efektem stabilizovane motorky a tedy rozdilnych setrvacnych sil pilota a motorky, nebo kontra rizeni. Pritom to prvni je mnohem pomalejsi proces, nez kontra. A dokonce i kdyz Kerut tvrdi opak, tak i u te jednokolky k vychyleni musi pouzit kontra - tedy pohyb v opacnem smeru, nez chce zatacet. Tim soustavu reverzniho kyvadla vychyli smerem do zatacky.
Je to stejny, jako balancovat klacek na ruce. Budes-li chtit presunout klacek doprava, musis ho nejdriv soupnout doleva, on zacne padat doprava a ty se pak za nim otacis. To je cely. Ale to je fuk. Je videt, ze i jedinci bez fyzikalni prupravy a zcela bez technicke predstavivosti jsou na svych FJR schopni zatacet, takze o nic nejde...
edit: pismenka
Naposledy editováno 05.09.2017 13:40:20
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zatáčet na motorce
FJRPEPA píše: Ale pochopitelně je mnoho možností které to ovlivňují.
1- rychlost
2- tvar pneu
3- poloměr zatáčky
4- váha jezdce
5- atd.
Když se budeš otáčet na široké silnici též nedáváš kontra, pokud jedeš 160 po dálnici a máš kilometr dlouhou zatáčku,též nedáváš kontra, v alpách v hodně ostrejch zatáčkách na jedničku, též nedáváš kontra a nebo nemusíš.
Hochu, jseš fakt vedle jak ta jedle.
Prostě raději jen jezdi.
A úvahám o (ne)fungování countersteeringu se raději vyhni.
Nemyslím to zle, ale tohle prostě nedáváš.