bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nezvyk při dření stupačky
26.8.2017 v 16:47
Zdravím pány i dámy,

Prosím o radu, jak si zvyknout na dření stupačky a boty o zem? V náklonu je to v pohodě, pořád se učím a trénuji, ale jakmile se dostanu do velkeho náklonu a čárnu o zem, leknu se toho pocitu v noze a uvědomění si a trochu rovnám, automaticky. Dnes mě to díky tomu vyneslo ze zatáčky a nedobrzdit, tak letim srázem dolů, chybělo půl metru, naštěstí auto v protisměru bylo daleko. Tolik dnešní štěstí, díky Bohu, teď k otázce, jak jste si zvykali vy?
Předchozí
1 2
Následující

Nezvyk při dření stupačky

26.8.2017 v 16:59 | Nahoru | #1
Kup si přepákování

Nezvyk při dření stupačky

26.8.2017 v 18:17 | Nahoru | #2
Nebo si pořiď motorku, která dře stupačkama o zem až když leží

Nezvyk při dření stupačky

26.8.2017 v 18:36 | Nahoru | #3
nepises na cem jezdis pokud je to nejakej chrom a třásně tak tam budeš dřít asi pořád a za pár desítek zatáček už ti to přijde v poho

1 reakcí na tento příspěvek Nezvyk při dření stupačky

26.8.2017 v 19:27 | Nahoru | #4
Zvykat si na skrtani stupackou ? Na okruhu treba, ale v provozu to u spouty motorek znamena za uz nemas moc rezervu. A nemelo by se tak standartne jezdit. Takze bud zpomalit, nebo si poridit sportovnejsi motorku.

1 reakcí na tento příspěvek Nezvyk při dření stupačky

26.8.2017 v 20:15 | Nahoru | #5
Ja zvedam nohu abych si nebrousil drahy boty a ten zvuk od stupacky ( stojanku, vyfuku apod..) neresim..
Pak obcas prijde highsider, zlomeny zebra, klicni kost atd.
Ale to se casem taky naucis neresit, dobrej je aulin a kdyz je hodně zle, tak tramal

(reakce na) Nezvyk při dření stupačky

26.8.2017 v 20:16 | Nahoru | #6

SVSkritek píše: Zvykat si na skrtani stupackou ? Na okruhu treba, ale v provozu to u spouty motorek znamena za uz nemas moc rezervu. A nemelo by se tak standartne jezdit. Takze bud zpomalit, nebo si poridit sportovnejsi motorku.



Nebo nebejt predposranej a mit dobrou urazovku

Nezvyk při dření stupačky

26.8.2017 v 20:47 | Nahoru | #7
Děkuji za rady a odezvu. Jezdím na hornetovi 600. Zpomalit bych trochu měl, protože se chci naučit spíše techniku, ať mam ze zatáčky ten dobrý pocit z projetí. Když do ní vletím, je to spíš na sílu. Nemám strach, snad trochu respektu, to škrknutí i očekávám, ale v okamžik, kdy se to stane, tak se leknu. Pořád můžu zkusit okruh, popř motoškolu, tam snad tohle přejde.

Edit.. 2 pismena

Naposledy editováno 26.08.2017 20:48:21

1 reakcí na tento příspěvek Nezvyk při dření stupačky

26.8.2017 v 20:54 | Nahoru | #8
Nevím, jak jezdíš. Ale co si mírně vysednout ? Ale mírně, ne na tom viset jak opica z cirkusu.

Nezvyk při dření stupačky

26.8.2017 v 21:07 | Nahoru | #9
Vysedat jsem zkoušel hned ze začátku, když jsem neumě lzatáčet, asi jen pro pocit, neuměl jsem. Vyzkouším a uvidím. Škrkám i sliderama bot, ale měl jsem za to, že se normálne škrtá při velkém náklonu, minimálně kolenem teda. Občas mi přijde, že to do té zatáčky lámu na silu, občas to jde samo i s povedeným výjezdem a ten pocit je pak úžasný. Raději ale zpomalím a dám se na tu techniku.

2 reakcí na tento příspěvek Nezvyk při dření stupačky

26.8.2017 v 21:20 | Nahoru | #10
Škrtat stupačkou není na Hornetovi žádný problém, to je OK. Máš-li pod stupačkou ještě našroubované hlásiče, tak vyšroubovat. Ale škrtat botou není dobře, pravděpodobně máš hnáty na lachtana. Měj nohy na stupačkách tak, že budeš mít stupačku někde pod třetinou podrážky nebo jak to napsat. Prostě skoro na špičkách.

Nezvyk při dření stupačky

26.8.2017 v 21:54 | Nahoru | #11
Jak píše kolega, nohy měj skoro na špičkách. Nelámat moto pod sebe a být uvolněný. Na sílu bych to tam moc necpal, to opravdu radši trochu zpomal...

Nezvyk při dření stupačky

26.8.2017 v 22:59 | Nahoru | #12
normálně špunty do uší ať to drnčení neslyšíš a až vlítneš do zatáčky, neboj se toho, zavři oči a nějak to dopadne
jo, a tu dobrou úrazovku bych pro jistotu nepodceňoval

Nezvyk při dření stupačky

26.8.2017 v 23:03 | Nahoru | #13
zkus si najít nějaké letiště poblíž a tam si to zkoušet.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezvyk při dření stupačky

27.8.2017 v 10:08 | Nahoru | #14

vybouřená_mrkev píše: Škrtat stupačkou není na Hornetovi žádný problém, to je OK. Máš-li pod stupačkou ještě našroubované hlásiče, tak vyšroubovat. Ale škrtat botou není dobře, pravděpodobně máš hnáty na lachtana. Měj nohy na stupačkách tak, že budeš mít stupačku někde pod třetinou podrážky nebo jak to napsat. Prostě skoro na špičkách.



Presne tak. Spicky na stupacku a nemuzes drit sliderama bot. A pokud te sere, ze strejchas stupackama a vadi ti to, dej si tam prepakovani. Ale nejsem si uplne jistej, jestli hornet ma natolik dobrej podvozek, ze by te pustil do nejakyho extremniho naklonu.

1 reakcí na tento příspěvek Nezvyk při dření stupačky

27.8.2017 v 11:04 | Nahoru | #15
Zdar, děkuji, letiště vyzkouším, super nápad. Nohy na lachtana nemám, spíš to bude tím lámáním. Uvolním se a budu zkoušet. Na horneta přepákování dávat nebudu, naučím se na něm maximum a pošlu ho dál do služby, je šikovný. Není to až tak o tom zvuku, spíš o pocitu v noze. K životu to nepotřebuji, takže zpomalím, jen se chci naučit jezdit zatáčky bez chyb s dobrým pocitem, bezpečně a zároveň bez poserpruhů. Mám milimetr až dva ale za jakou cenu. Na starých gumách, které ještě bývalý majitelelé, nebyl ani ten milimetr, žmolky až na kraj.

2 reakcí na tento příspěvek Nezvyk při dření stupačky

27.8.2017 v 11:54 | Nahoru | #16
Najeď si na nějaký známý úsek a projeď si ho několikrát tam a z5 s tím, že si pokaždé škrtneš, zvykneš si pak velmi rychle (nebo ještě lépe okruh).
Pokud jde o škrtání nohou, to je špatnou pozicí na stupačce, stačí to dělat jako pacient tady:

PS: Myslím pozici nohy na stupačce, ne použití zadní brzdy nebo tu svižnost .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezvyk při dření stupačky

27.8.2017 v 11:58 | Nahoru | #17
Constantine6> ja jsem hodne skrkal na fz1n. Hodne pomohlo pritvrzeni podvozku na max. Ale i tak jsem obcas skrkal. Je to nebezpecne, protoze se pak mas 3ti kontaktni bod - zmensi se tlak na pneu o ten tlak na stupacku a spadnes. Vyresil jsem to vysedanim.. pak uz jsem nemel gumu ojetou az do kraje, ale jel jsem rychleji a mohl jsem vic a bezpecnej akcelerovat na vyjezdu.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezvyk při dření stupačky

27.8.2017 v 12:23 | Nahoru | #18

jahůd píše: Constantine6> ja jsem hodne skrkal na fz1n. Hodne pomohlo pritvrzeni podvozku na max. Ale i tak jsem obcas skrkal. Je to nebezpecne, protoze se pak mas 3ti kontaktni bod - zmensi se tlak na pneu o ten tlak na stupacku a spadnes. Vyresil jsem to vysedanim.. pak uz jsem nemel gumu ojetou az do kraje, ale jel jsem rychleji a mohl jsem vic a bezpecnej akcelerovat na vyjezdu.



Nic takového se samozřejmě nestane, právě kvůli tomu jsou ty stupačky sklápěcí. Toho bys docílil pouze, pokud bys měl v zatáčce na stupačkách váhu (což je mimochodem chyba, váha má být na zadku).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezvyk při dření stupačky

27.8.2017 v 12:30 | Nahoru | #19

Mr.Dreamer píše: Nic takového se samozřejmě nestane, právě kvůli tomu jsou ty stupačky sklápěcí. Toho bys docílil pouze, pokud bys měl v zatáčce na stupačkách váhu (což je mimochodem chyba, váha má být na zadku).


No právě, že váhu by jsi měl mít na stupackach a ne na sedle. Stejně jako třeba na koni. Aby jsi pomahal tlumeni...

(reakce na) Nezvyk při dření stupačky

27.8.2017 v 12:39 | Nahoru | #20

SVSkritek píše: No právě, že váhu by jsi měl mít na stupackach a ne na sedle. Stejně jako třeba na koni. Aby jsi pomahal tlumeni...



A kolikrát dáváš maximální náklon na rozflákaném povrchu, kde odpružení dělá, co může, aby to pobralo? To, že jsi ve stupačkách, nijak nesníží celkovou váhu soupravy, tlumiče budou stále stejně stlačené, jediný rozdíl bude, že místo toho, aby byl tlak tvé váhy na motorku konstantní, jak tomu je, když sedíš na zadku, tak se bude stále měnit, protože nohy nejsou z kamene a v zatáčce působí vysoká dostředivá síla, takže tvé nohy se budou stále mírně krčit a narovnávat, tedy naopak přidělávat podvozku práci. Navíc jako bonus se pak nesklopí, pokud je dostaneš na zem, samá pozitiva .
Do stupaček jdeš pro to, abys snížil hmotnost soustavy, kterou podvozek musí odpružit. Takže pokud třeba jedeš ve 150 přes přejezd, je dobrý nápad zvednout se ze sedla.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezvyk při dření stupačky

27.8.2017 v 15:02 | Nahoru | #21
Mr.Dreamer> to chapu, ze jsou sklapeci. Ale mluvim z vlatni zkusenosti. Mam obrovske nohy a tim padem i boty. A v zatacce se mi o neco zahakla bota a nemohl jsem ji posunout na spicku na stupacku. A kdyz zacala stupacka drit drel jsem i botou a sprajcnuta bota nedovolila stupacce se sklopit. Tim padem rikam, ze skrkani stupackou je nebezpecne a nemelo by se dit. A jizda nebo motorka by se mela upravit tak, aby se stupaskou neskrkalo.

(reakce na) Nezvyk při dření stupačky

27.8.2017 v 16:00 | Nahoru | #22

vybouřená_mrkev píše: Škrtat stupačkou není na Hornetovi žádný problém, to je OK. Máš-li pod stupačkou ještě našroubované hlásiče, tak vyšroubovat. Ale škrtat botou není dobře, pravděpodobně máš hnáty na lachtana. Měj nohy na stupačkách tak, že budeš mít stupačku někde pod třetinou podrážky nebo jak to napsat. Prostě skoro na špičkách.

Na ZZRu jsem takhle vyšrouboval hlásiče a pak přišli kapoty, na Hornetu to asi nehrozí Ale jinak mám stejný problém škrtnutí čímkoliv z mašiny mě jenom pěkně rozhodí, teďka mě zase sere ochranný rám motoru. (Bandit 1250)

(reakce na) Nezvyk při dření stupačky

27.8.2017 v 20:58 | Nahoru | #23

jahůd píše: Mr.Dreamer> to chapu, ze jsou sklapeci. Ale mluvim z vlatni zkusenosti. Mam obrovske nohy a tim padem i boty. A v zatacce se mi o neco zahakla bota a nemohl jsem ji posunout na spicku na stupacku. A kdyz zacala stupacka drit drel jsem i botou a sprajcnuta bota nedovolila stupacce se sklopit. Tim padem rikam, ze skrkani stupackou je nebezpecne a nemelo by se dit. A jizda nebo motorka by se mela upravit tak, aby se stupaskou neskrkalo.



Jestli máš nějakou 52 tak nemohu mluvit, s tím nemám zkušenost ani s nikým, kdo by takovou nohu měl, já mám 48 a nohou škrtnu jen, když si ji dám špatně, pak to je sakra nepříjemné, ale nadávat mohu leda tak sobě, ale to, že se stupačka dotkne země a sklopí se problém fakt není, ale komu to překáží nebo kdo má stupačky tak nízko, že už se sklápějí moc, je tady už zmiňované přepáčko ;) .

(reakce na) Nezvyk při dření stupačky

27.8.2017 v 22:24 | Nahoru | #24

dva_hrnce píše: Ja zvedam nohu abych si nebrousil drahy boty a ten zvuk od stupacky ( stojanku, vyfuku apod..) neresim..
Pak obcas prijde highsider, zlomeny zebra, klicni kost atd.
Ale to se casem taky naucis neresit, dobrej je aulin a kdyz je hodně zle, tak tramal


Tramal je no.1 a dat si na nej jedno maly,tak ma odvahy k nacviku na rozdavani

Nezvyk při dření stupačky

27.8.2017 v 22:34 | Nahoru | #25
Sice jiný typ moto (XV 1900) ale taky jsem měl problém si zvyknout. Stratoliner na svou hmotnost zvládá zatáčky neskutečně stabilně a mnoho rádoby pilotů BMW by mohlo povídat... Na škrábání hlásičů jsem si zvykl až v Alpách, kde jsem s půlmetrovou liškou jisker jezdil každou vracečku. No a zvykl jsem si až tak, že jsem pár týdnů zpátky projel pravou vracečku u Ottenschlagu tak, že jsem se opřel o držák výfuku a pak i rám motorky. Nějakou náhodou jsem to zvednuté zadní kolo ze silnice ustál, minul auto v protisměru a jel si na benzinku vyměnit posraný trencle... Což okomentoval kolega na CBR XX: to je ti nahovno že hlásič varovně škrká když potřebuješ zatočit víc... Takže hodně štěstí

Nezvyk při dření stupačky

Skvělá odpověď, děkuji! 27.8.2017 v 22:44 | Nahoru | #26
Ve známých úsecích škrtám stupačky skoro pořád, už je mám sedřené téměř po gumu. Pokud máš nohu na stupačce správně (abys měl odezvu od mašiny), tak v případě stupačky bez hlásiče budeš škrtat i sliderem na botě. Zkoušel jsem různé pozice, ale není to ono (prostě tu mašinu necítím tak dobře). Na hornetu jsou sklopné stupačky, tak tam není to riziko pádu tak vysoké, ale stejně pak příjde na řadu řadička (tu jsem taky musel přizvednout) a brzová páčka, které se už neuhnou. Co se týče horneta, tak při škrtání stupačkou už je stejně podvozkem na limitu.

Další debata je samozřejmě technika jízdy v zatáčkách. Dost často se stává, že jedu za někým s SS, který má evidentně větší náklon, přitom já ještě nejedu naplno. V opačném případě ho ztratím, takže náklon není to nejdůležitější pro rychlost.

Naposledy editováno 27.08.2017 22:45:48

Nezvyk při dření stupačky

28.8.2017 v 07:31 | Nahoru | #27
Zkusil bych vysedat, dost to pomůže

Nezvyk při dření stupačky

28.8.2017 v 07:49 | Nahoru | #28
Jediný, kdo to tady nakousl, je Johnny1. Náklon je jen jedna z veličin, které můžeš použít. Všechny ostatní odpovědi se věnují právě jemu a pozici chodidla.

Druhou a mnohem důležitější veličinou je rychlost zatočení (sklopení motorky). Čím rychleji zatočíš, tím razantněji upravíš stopu, můžeš dříve na plyn a při stejné rychlosti získáš menší náklon.

Těžiště v místě stupačky je vhodné pouze při zatočení - power steering z Twistu. Potom už se v ideálním případě držíš vnější nohou se zadkem na sedle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nezvyk při dření stupačky

28.8.2017 v 18:58 | Nahoru | #29

Rogerer píše: Nevím, jak jezdíš. Ale co si mírně vysednout ? Ale mírně, ne na tom viset jak opica z cirkusu.


Na tomto typu motorky pokud nevysedneš minimálně na půl prdele, tak to ani nepoznáš. Tím že pořádně vysedneš a zalezeš celým tělem vedle motorky ti umožní na tom vůbec rozumně jezdit, jinak to je spíš tak na rovinky

(reakce na) Nezvyk při dření stupačky

28.8.2017 v 18:59 | Nahoru | #30

StiefTomas píše: Presne tak. Spicky na stupacku a nemuzes drit sliderama bot. A pokud te sere, ze strejchas stupackama a vadi ti to, dej si tam prepakovani. Ale nejsem si uplne jistej, jestli hornet ma natolik dobrej podvozek, ze by te pustil do nejakyho extremniho naklonu.


Boty mam odřený obě, stojím zásadně na špičkách. Holt mám haxny vel. 46 a když se k tomu přidá ten slider na botě, je to delší než stupačka
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist