globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nouzové brzdění
10.8.2017 v 16:25
Zdravím motorkáři,
dneska jsem pohořel na zkouškách na 125ccm při nouzovém brzděním, trénoval jsem, ale i tak jsem s tím měl problémy a věděl jsem že to bude těsné, ale doufal jsem. Přejel jsem čáru o cca 40 cm, což je málo ale zároveň i hodně . Tímto Vás žádám o jakékoliv rady na příští zkoušky, které už nechci pokazit takovou zbytečností. Brzdění na přesnost mezi dvě čáry, kde se podle pana komisaře brzdí jenom přední brzdou jsem sice zvládl, ale až na druhý pokus. Při prvním pokusu nouzového brzdění, kde se opět podle pana komisaře brzdí už i přední a zadní se za mnou zakouřilo a projel jsem čáru, při druhém pokusu jsem zastavil cca 40 cm za čárou jak jsem dříve zmiňoval. Věřil jsem že to zvládnu a budu Vás na cestách zdravit, ale ještě není ten čas. Proto Vás prosím ještě jednou, přečtěte si toto, pokud máte, určitě napište jak na to a pomozte mi k tomu být "motorkářem" a zlepšovat své dovednosti.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

11.8.2017 v 19:52 | Nahoru | #1

DrDNA01 píše: PlusOne a A-jap: pro zacatecnika je urcite dobre brzdit i zadni brzdou, ale nebyl bych tak kategoricky v soudech o ucinnosti, at jiz v zatacce, nebo na rovine. Mrkni na videa zavodu. Spousta pilotu bud vubec motorku zadni brzdou nestabilizuje (napr Kevin Schwarz , nebo az ve fazi oblouku pouzivaji trail breaking (hlavne u malych kubatur, ktery nebrzdi motorem viz )

A nejvic me fascinuje toto videjko MM, kde je videt ta neskutecna vzdalenost, ujeta v zatacce na prednim kole pod brzdou pri brzdeni z 300 na 75kmh.



Videa pěkný, ale proč sakra každej argumentuje jezdcema MotoGP, kteří mají naprosto jiné podmínky, než účastníci běžného silničního provozu??? Když pominu výkon a parametry obecně těch motorek, předehřáté speciální pneumatiky, samotnou trať, která je suchá a čistá, a fakt, že nouzově z nich musí brzdit opravdu málokdo, zatímco na silnici ti to může zachránit prdel, pak mi to srovnání postrádá absolutně smysl.

Xawerius > Učme se jsem absolvoval letos v květnu, a tam se na používání zadní brzdy hodně zaměřovali. Na druhou stranu Silniční Motoškola, a Drn speciálně, jí věnoval jen letmej pohled, a nechal nás raději jezdit na okruhu. Byl jsem vděčnej za oboje, a z obojího jsem si vzal svoje. Ale faktem je, že zadní brzdu používám v provozu víc, jak přední. Kdyby totiž byla tak k hovnu, jak tu z tvrzení některých nepřímo vyplývá, neměli by ji namontovanou ani ti borci z MotoGP, kterejma se tady s takovou oblibou argumentuje.

Naposledy editováno 11.08.2017 19:57:06

(reakce na) Nouzové brzdění

11.8.2017 v 20:07 | Nahoru | #2
PlusOne> Principielně mi nešlo o to jak je zadní brzda nutna pro ten manévr u zkoušek - v pohodě to ubrzdí předek. Spíš o tu chybu, že noha reaguje rychleji než ruka a to zpravidla necitlivě nadoraz - plus k tomu špatné vedení motorky a tím i blbé použití přední brzdy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nouzové brzdění

14.8.2017 v 08:57 | Nahoru | #3

PlusOne píše: Videa pěkný, ale proč sakra každej argumentuje jezdcema MotoGP, kteří mají naprosto jiné podmínky, než účastníci běžného silničního provozu??? Když pominu výkon a parametry obecně těch motorek, předehřáté speciální pneumatiky, samotnou trať, která je suchá a čistá, a fakt, že nouzově z nich musí brzdit opravdu málokdo, zatímco na silnici ti to může zachránit prdel, pak mi to srovnání postrádá absolutně smysl.



Nejvic me bavi ta poznamka o tom, ze oni v MotoGP nouzove nebrzdi. No asi mas pravdu, ale intenzita jejich brzdeni pred zatackou je mnohem vyssi a v mnohem rychlejsim sledu, nez kdyz nekomu z nas ve sto pade skoci do cesty srna, nebo plechovkar. Mimochodem to "krizove brzdeni" v autoskole je taky na ciste silnici, pri rovne jizde a v suchu. V realnem zivote je to pak mnohdy uplne jinak, ale ted se bavime o autoskole a spachani testu "krizove brzdeni".
Hele ja nerozporuju uzitecnost zadni brzdy. Staci pisek, sterk, nebo voda a i ja, kterej mam zazity zlozvyk zadni nepouzivat, zacnu honem rychle hrabat nozickou a hledat tu zapomenutou packu zadni brzdy. Ale jinak si nemyslim, ze na modernich pneu a suche silnici a pri spravne aplikaci predni brzdy ma zadni az tak velky brzdny efekt pri opravdu intenzivnim brzdeni. A na test v autoskole mi prijde naopak bezpecnejsi sled: pustit plyn, zamacknout predni a teprve az jsem stabilni, tak pak tuknout do zadni, aby komisar videl snahu, ale ne moc, aby se to neblokovalo. Protoze za to Te taky muzou vyhodit. A jak to kdosi psal, az skoro pri uplnem zastaveni vymacknout v klidu spojku.

Edit: A proc ukazuje kazdy jen MotoGP? No protoze ze zavodu v Kotehulkach nejsou takovy videa. Jinak bys tam videl to samy v kapesnim vydani..

Naposledy editováno 14.08.2017 09:00:12
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist