globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Schody na zadní pneu
Zdravím a chci se poradit. Vyfocená pneu Michelin Pilot Road II má najeto cca 10 tis. km a po poslední dovolené (najeto cca 3000 km) ve dvou s plnou bagáží se udělaly takovýhle schody. Ta vyšší část vzorku je úplně jako skokanskej můstek. Je to tím, že je špatně nastavený tlumení nebo jen tím, že jsem řezal v Alpách zatáčky, někdy i dost brzdil a takhle naložená motorka tu gumu prostě odrovnala? Nebo je to ještě něčím jiným? Ve předu jsou taky schody, ale menší a stejně to v určitý malý rychlosti v zatáčce (30 - 50 km) vibruje do řídítek. Budu gumy měnit a nerad bych to tam měl hned od začátku... Díky za postřehy

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 09:14 | Nahoru | #1

Krejza píše: ramlik> ne, prdel si nedělám ani v nejmenším. Od tohoto všeho, pohlcovat nerovnosti, reagovat na ně, přenášet zatížení při akceleraci a brzdění jsou tu vidlice a tlumič.
Pokud toto chceš i po pneumatice, proč máš tedy na motorce odpružení?

Počítat s pneumatikou jako funkčním prvkem odpružení je špatně. Ta je na motorce z jiného důvodu
Nehledě na to, že její pružící a tlumící schopnosti nejsi schopen ovlivnit, nastavit.



Já mám za to, že právě k vůli tomu byly pneumatiky vynalezeny.
To, že je jejich funkce nedosahuje našich požadavků, je věc jiná. ...i když, hardtailů taky jezdí dost.

(reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 09:30 | Nahoru | #2

ramlik píše: Já mám za to, že právě k vůli tomu byly pneumatiky vynalezeny.
To, že je jejich funkce nedosahuje našich požadavků, je věc jiná. ...i když, hardtailů taky jezdí dost.



Teoretizujes v oboru kde nemas znalosti nejakejma vseobecnejma domnenkama - ala proc byla vynalezena pneumatika. V tomhle smyslu je pro každého kdo o tom neco tuší ta diskuze ztráta casu. Ale to je tak nejak spolecne pro vetsinu technických diskuzi tady.

(reakce na) Schody na zadní pneu

3.8.2017 v 09:48 | Nahoru | #3

ramlik píše: Já mám za to, že právě k vůli tomu byly pneumatiky vynalezeny.
To, že je jejich funkce nedosahuje našich požadavků, je věc jiná. ...i když, hardtailů taky jezdí dost.



Ano, byly k tomu vynalezeny, aby se nemuselo jezdit po železných obručích. Pak někdo přidal pružinu, aby to bylo ještě příjemnější. Jenže ta zase houpe až moc. Takže tlumič je logický krok.
Když se přesunu do současnosti, kde každý komponent má svoji úlohu, tak vidím jasnou funkci pružiny a tlumiče. Úlohu, o kterou ulehčily pneumatice a ta tak může plnit funkci přenosu sil při zrychlování a brzdění a nabízí přilnavost s povrchem.
Proč tedy pořád chtít po pneumatice, aby plnila více funkcí, zvláště, když máme k tomu přímo určené komponenty?

Je to moje teorie, domněnka. Jenom není pouze moje, ale i mnoha dalších zkušenějších lidí, kteří tomu skutečně rozumí.

Naposledy editováno 03.08.2017 10:02:55
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 36 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist