globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Schody na zadní pneu
Zdravím a chci se poradit. Vyfocená pneu Michelin Pilot Road II má najeto cca 10 tis. km a po poslední dovolené (najeto cca 3000 km) ve dvou s plnou bagáží se udělaly takovýhle schody. Ta vyšší část vzorku je úplně jako skokanskej můstek. Je to tím, že je špatně nastavený tlumení nebo jen tím, že jsem řezal v Alpách zatáčky, někdy i dost brzdil a takhle naložená motorka tu gumu prostě odrovnala? Nebo je to ještě něčím jiným? Ve předu jsou taky schody, ale menší a stejně to v určitý malý rychlosti v zatáčce (30 - 50 km) vibruje do řídítek. Budu gumy měnit a nerad bych to tam měl hned od začátku... Díky za postřehy

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 16:22 | Nahoru | #1
Krejza> Tak jeste jednou. To, co je v tom videu je spatny nebo spatne nastaveny tlumic. je tam cela velka ploska, pravidelne okolo gumy. Ale opotrebeni vzroku tak, jak tu postovali vyse a jak jsem nakreslil, je jen a ciste zalezitost elasticke deformace pneu. A ta zavisi na vzorku (tvrdosti smesi, hustote a sklonu drazek) a na tocivem momentu, ktery aplikujes na pneu (pri akceleraci a brzdeni). Takze je pochopitenle, ze kluci na slickach to nevidi stejne, jako to nevidi cestovatele s relativne slabyma motorkama, kteri nedivocej. Naopak lidi, co maj 100+ konovou motorku a na tom sportovni mekkou smes a alespon sem tam zatahaji na vyjezdech maji ty hrany ozuzlany vzdy. Tak uz tu prestante tvorit teorie o tlumicich.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Schody na zadní pneu

19.7.2017 v 16:40 | Nahoru | #2
DrDNA01> Takže proto jedna a ta samá guma bude mít jednou zvedlou přední hranu vzorku a podruhé zadní, nebo třeba taky žádnou.

Jako příklad Ti uvedu předek na Versysu. Jezdím Angel GT, sportovně cestovní gumy. Už asi osmou sadu. S originální viskozitou oleje se nic nedělo, žádný okraj se nezvedal. Trochu jsem změnil, dal hustější. Světe div se, je to krapet přetlumené a po cca 2000km na gumě se jedna hrana začíná zvedat. Jediný viditelný rozdíl je právě olej. Jízdní styl sice upravuju, ale natolik pomalu, že bych ho mohl vyloučit. Výše uvedená situace se navíc stala na jedné a té samé gumě.
Zkus mi tedy vysvětlit, jak jsem k výše uvedené zvedlé hraně přišel jinak, než zásahem do tlumiče?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Zachrastění po vrknutí plynem - nap... [1, 2] Honda VFR 800, Honda VFR 800X Crossrunner Obo67 36 27.5.2024 v 11:28 ZdendaDH
Sundání nádrže bez vypuštění VFR 80... Honda VFR 800 Mike70 6 1.4.2024 v 21:27 Mike70
Převoz moto [1, 2] Honda VFR 800 Corlis 37 14.3.2024 v 11:17 Gahan37
Oživení VFR 800 rv 2000 Honda VFR 800 JARYN82 27 23.11.2023 v 22:54 JARYN82
VFR 800 - spojka skoro ON/OFF Honda VFR 800 Ferda22 2 4.10.2023 v 15:18 ja1


TOPlist