Moje vize je taková,že bych do cca 4,5 tisíce otáček nastavil ekonomický mód na spotřebu,a nad touto hodnotou bych dopřál motoru směs pro optimální výkon.
Je ochoten někdo pustit kapánek svého "know how" a poradit optimální hodnoty?
Naposledy editováno 23.10.2017 21:20:55
1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální hodnota AFR?
Navíc "v terénu" se mi do toho motají další proměnné.Zjistil sem,že můžu ladit furt dokola,protože každý den je jiná teplota vzduch,vlhkost,vítr...Brzda v místnosti by umožnila referenční nastavení a zbytek by se provedl kompenzacemi.Je teda pravda že se snažím ladit především za bezvětří a při 20 stupních,ale na silnici mi do toho kecá taky klesání a stoupání silnice.
ale s tím předstihem -že může jít ve vysokých otáčkách do plusových hodnot,to jsem opravdu netušil,tohle je proti základním principům chodu motoru.
jsem od přírody nedůvěřivý,budu nad touto možností přemýšlet a hledat další fakta...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální hodnota AFR?
Anti píše: A já myslel,že poměr AFR platí pro všechny zážehové motory stejně...Motor má moje aktuální motorka a požadavky jsou v prvním příspěvku.Do 4,5 tisíce na spotřebu,v druhé části otáčkového spektra "na výkon".Toto rozdělení nabízí jak ekonomický styl jízdy,tak trochu víc dynamiky ve vyšších otáčkách.
Jediné co hledám je jedna hodnota AFR na spotřebu a druhá na optimální spalování bez ohledu na spotřebu.
Upozorňuji že nechci "hledat koně" a dělat z mého dělníka závodní stroj.Jen mě zajímají mezní hodnoty AFR pro běžné použití.
Hodnoty směšovacího poměru jsou na obrázku. Rozumné je použít rozsah 12,5 - 15,5, s hranicemi zapalitelnosti někde od 10:1 do 18:1
Jurawood píše: Jak ono to s tím kolik obohatit je... zkusím něco malinko na zamyšlení?
To máš úplně easy
Tak třeba, já už pár měsíců řeším jaká je top směs pro LPG, nevěřil by si jaký to je problém něco o tom najít. Zkusil jsem oslovit několik největších firem v čr, zjistil jsem, že vůbec netuší o čem moc mluvím a shodili to do roviny, že toto není potřeba řešit. Takže zahraničí, nejvíc o tom ví rusi.
Plyn má jiný směšovací poměr (15,6:1), ale stechiometrická je u každého paliva vždy 1. Teď záleží jak moc se dané palivo dokáže rozvířit, odpařit, jak je velká komprese.
Plyn už se ale téměř vždy vstřikuje už zplynovaný a proto se používá v openloop režimu ochuzení od benzínové mapy, protože plynová už by byla moc bohatá.
Ochlazování se také nekoná, ale při plném zatížení se vstřikuje každý třeba pátý vstřik jeden impulz benzínový.
U toho benzínu, jestli dáš 12,7 nebo 13,2 asi nenaměříš na brzdě rozdíl.. ale může to ovlivnit předstihovou mapu, a zase ta naopak ovlivní spalování... zkus si o 10st posunout předstih a mrkni co to udělá z AFR.. no a teď čemu věřit.
Ve vztahu k uvedenému, neví někdo o někom v ČR, kdo nastavuje LPG na brzdě? Mám předělaného Trailblazera na LPG, motor I-6 4,2L (Vortec, název GM Atlas), 201Kw. A ať to ve firmě kde to montovali zkoušeli ladit jak chtěli, prostě nejsem úplně spokojený. Zatímco u auta na denní crcání po okreskách do práce (peugeot 206 1,4i 55kw) je lpg udělané tak, že rozdíl výkonu mezi lpg a benzínem je obtížně poznatelný a spíš až v nejvyšších otáčkách, tak trailblazer na LPG prostě jede znatelně hůř. A nevěřím tomu, že to bez brzdy je schopný někdo to pořádně nastavit...
1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?
Plynare ktery si myslim problematice dost rozumi a ma zkusenosti s us a uk autama najdes na autohificlubu pod nickem radek.613 - chces najit kontakt na firmu?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální hodnota AFR?
Jinak,na změnu zdvihu kašlu,maximálně něco přivrtám a naučím se používat vyšší spektrum otáček...
fugo> No 50tis. za ladění LPG u auta by byl asi nákladový úlet, to by celá ta akce poněkud ztrácela ekonomický smysl
1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?
uz jsem si vzpomnel, je to autoSVA, ale radsi si projed i naky ref...
1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?
Slávek-TDM píše: Bludevil> ja mam u LPG ve svym sestivalci nastaveni na sraba - ve 4 tisicich nebo pri plne otevrenych vstrikach prepina zpatky do benzinu a kdyz situace pomine, tak se po vterine vraci vstrik po vstriku zase na LPG. Neni to sice prilis sofistikovany reseni, ale nebyl jsem schopnej to ve vysokych otackach odladit tak, abych byl spokojenej a bal jsem se, ze si chudou smesi podpalim ventily.
Asi si to na tohle nechám předělat taky, protože reduktor na 200+kW zcela zjevně při plném plynu od cca 4500 otáček nestíhá (auto začne lehce cukat, jsou cítit problémy s tím, že nějaký válec asi pořádně ne vždycky zapálí), takže stejně pokud chci provětrat peří, tak ručně přepínám na benzín. Nicméně, ten motor má takový charakter, že se stejně nad 3500 otáček podívá fakt docela výjimečně, nemluvě o tom, že pak člověk musí počítat s rozpočtem prostoru na ubrždění toho rozvášněného ingotu
Naposledy editováno 28.02.2018 08:12:03
1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?
Kam nejlépe umístit širokopásmovou sondu?
Chtěl bych konečně doladit svoji Ducati kde si nejsem jistý zvolenými tryskami některým z předchozích majitelů.
Čím si nejsem jistý je jak blízko sondu k výfukovému kanálu umístit abych jí nepoškodil.
Co jsem se dočetl tak čím blíže k motoru sonda bude tím lépe ale nemůže dojít i k poškození vlivem vysoké teploty?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Optimální hodnota AFR?
pokud máš více válců do jednoho výfuku,tak logicky za místo,kde se sbíhají.
každopádně minimáně půl metru od konce výfuku,ono se to nezdá,ale pokud máš ladˇák-takže jen rouru,tak to dokáže natáhnout kyslík do výfuku celkem hluboko a měří to pak hovadiny.
1 reakcí na tento příspěvek Optimální hodnota AFR?
Dneska jsem sondu zkoušel na scooteru.
Udělal jsem jen prodloužení koncovky o cca metr aby se sonda neproplachovala a navařil matici. Loni jsem karbec nebyl schopný seřídit aby se motor nedusil nebo svíčka nebyla bílá. Se sondou do 30-ti minut hotovo i se zahřátím.
Mám z toho fakt radost
Pro letošek jsem vyjel s přezbrojenou elektronikou,jinými pneumatikami,přidaným vyvažovákem klikového hřídele a jinak nastavenou "nulou" na škrtící klapce.Výsledkem je že moje pilovaná loňská palivová mapa je naprosto nepoužitelná.Celou dobu se ukazatel pohybuje s lamdou pod 10.Takže mě čeká nové nastavování.Osobně by mě zajímalo,jak je to možné.Jestli je efektivnější spalování,nebo lambda senzor ukazuje jinak...
Taky jsem si názorně vyzkoušel vliv předstihu na výkon.Zapojil jsem i snímač rychlosti abych mohl kompenzovat mapy dle zařazeného rychlostního stupně,a z nějakého důvodu se mi aktivovala funkce "pit control".V praxi to znamená,že jednotka dokázala udržovat maximální rychlost na zadaných 80 km jen snižováním předstihu.Mohl jsem točit heftem jak chtěl,přes 80 jsem se nedostal.
Edit> asi blbost, uvedomil jsem si, ze by to bylo chudsi. Teda pokud nemas cidlo teploty nebo vahu vzduchu...
Naposledy editováno 02.04.2018 18:50:12