globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.
9.6.2017 v 02:29
Tak nevim, chci zachranovat ci nikoli , nicmene zvazuji moznost zacit na stara kolena nostit chanic patere ci airbag.

A ted ktery, je toho na trhu mraky.

1. asi bych rad kdyby mne to pri jizde moc 'nesralo¨' - takze pohodli, ventilace, vaha, omezenni pohybu
2. rad bych aby provoz nestal mega majlant a i kdyz neco najeto mam, porad jsem stejne pitomec co se pousti na mista kde nema co delat - bylo by fajn az nekde blbe zakopnu a vystreli mi to do ksichtu mne opetovne nabiti nestalo majlant
3. nemusi to stat raketu
4. melo by to fungovat, povazuji to za funkcni doplnek o ktery moc nestojim, ne o designovou vopicarnu - na pokec na pumpe si umim najit jina temata

Tak a ted ukazte kdo tu umi krom kafrani i neco k veci

Nebranim se ani bunde s integrovanym airbagem ale ve vecnem tematu kuze-textil je pro mne vitezem kuze.... i kdyz nikoli kombo, ale bunda sepla s kalhotami


Naposledy editováno 09.06.2017 02:38:38

1 reakcí na tento příspěvek Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

Skvělá odpověď, děkuji! 10.6.2017 v 12:40 | Nahoru | #31
Mam vestu Held, pro které to vyrábí Helite. Moje důvody výběru:
- Held byla krapet levnější než Helite, tak jsem zvolil ji.
- Páteřák jsem nechtěl kvůli nepohodlí a pocení. Pod vestu příjemně fouká, takže i při 30 stupních se jede dobře. Páteřák je ve vestě integrovaný.
- Airbagovou bundu jsem nechtěl kvůli sezónnosti. Pod vestu dám normální bundu nebo meshovou bundu nebo jen tričko na krátké projížďky ve vedrech.
- Elektronicky aktivované vesty jsem vyloučil kvůli ceně a spolehlivosti (aktivace když to není třeba - tam ale budou určitě velké pokroky).
- Barvu jsem zvolil fluo. Colness faktor je s vestou stejně v prdeli, tak ať jsem alespoň dobře viděn. Nejčastější příčina nezaviněných nehod motorkářů je, že jsou přehlédnuti.
- Rychlost jsem neřešil, přes 130 skoro nejezdím.
- Absolvoval jsem mini "pád", kdy mi při zastavování motorka již téměř při nulové rychosti podklouzla na bahýnku u silnice. Já jsem zůstal jaksi stát a motorka mi ležela mezi nohama. K aktivaci vesty nedošlo, stejně jako při sesedání na benzinkách.
- Starost mi dělá jednu a to je "skok". Představuji si, že kdyby mi někdo poslal do cesty auto, tak se pokusím jej přeskočit, aby to schytaly jen nohy a ne trup a hlava. Nevím, jestli je to reálné. S připoutáním k motorce to určitě bude o něco méně reálnější.

Mr.Dreamer píše:
>>>Stejně tak to rozhodně není náhrada páteřáku, ten se v první řadě snaží zabránit poškození míchy a pohltit (rozložit) silné nárazy, které by mohli páteř poškodit, nemusí se nijak spouštět a bude to vždy pevnější, než stlačený vzduch.<<<

Held/Helite má velmi tuhý páteřák přímo ve vestě. Na trubce je video, jak chlápka ve vestě kdosi mlátí ostrou sekerou do zad.

(reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

10.6.2017 v 12:56 | Nahoru | #32

FJRPEPA píše: Sice to není k Airbagu, Ale za mě, nejraději jezdím v obyčejnejch džínách a v tričku. Ovšem tam kde to počasí dovoluje. Motorka je o svobodě a v tom tričku a džínách se cítím nejlépe. Ale je jistě každého věc v čem jezdí nejraději, tudíž o airbegách nevím nic.


Rybo, dej prosim Pepovi podekovani za skvelou odpoved...

1 reakcí na tento příspěvek Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

10.6.2017 v 15:41 | Nahoru | #33
Taky o vestě hodně přemýšlím , ale občas jedu taky trošičku rychleji a ty normální vesty budou asi plápolat. A našel jsem tohle, jen ta cena ..

https://www.topmoto....rbagova-Vesta-GP-Air

(reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

10.6.2017 v 15:48 | Nahoru | #34

steve1 píše: FishX3> Docela dobrý, ale předpokládám, že pořizovací cena je zas někde jinde než u vesty. Taky mám pocit, že oproti vestě to absolutně nezafixuje krční páteř a hlavu.

Je fakt, že jak psal výše Mr.Dreamer, tak na okruhu ti to ten první pád moc nezachrání, protože podle mne je tam naprostá většina pádů, že si s motorkou lehneš a kloužeš s ní do ochranných zón. Tohle se při běžném ježdění v provozu dá trochu eliminovat tím, že si tu šňůru stáhneš na minimum, aby se airbag aktivoval i při minimálním "vysednutí" z moto. Což zase na okruhu, kde na té motorce tancuješ zleva doprava nejde a bude tě to omezovat. Samozřejmě ti ta vesta (ale myslím, že vlastně žádný airbag) nepomůže, když to ve 150 narveš čelně do kamionu. Co se ale týče náhrady za páteřák, tak právě Helite (Held) má na zádech pevný krunýř (není to úplně tvrdý plast), který pomáhá roznést případný náraz na ostřejší hranu - kámen, trubku (skladba tělo/airbag/krunýř/překážka). Zároveň chrání vlastní airbag proti propíchnutí. A pokud se airbag neaktivuje, tak aspoň trochu nahrazuje ten páteřák.

Vzhledem k osobní zkušenosti, kdy jsem na výstavě působil jako figurína a po odpálení airbagu mě několikrát přetáhli basebalovou pálkou přes záda (jako kohokoli jiného kdo to na sobě nechal odpálit), tak jsem téměř nic necítil a v pohodě fungoval dál. Myslím, že takovýto názorný test-předváděčku si netroufne udělat jakýkoli prodejce sebelepších páteřáků...



Pálkou do páteřáku na zádech dostat klidně můžeš a bude to také jen poklepání, jen pak ten páteřák mohou vyhodit, protože není stavěný na větší množství nárazů, zatím co na vestě jen dají novou bombičku, která je moc nestojí.

(reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

10.6.2017 v 15:51 | Nahoru | #35

Michago píše: Mam vestu Held, pro které to vyrábí Helite. Moje důvody výběru:
- Held byla krapet levnější než Helite, tak jsem zvolil ji.
- Páteřák jsem nechtěl kvůli nepohodlí a pocení. Pod vestu příjemně fouká, takže i při 30 stupních se jede dobře. Páteřák je ve vestě integrovaný.
- Airbagovou bundu jsem nechtěl kvůli sezónnosti. Pod vestu dám normální bundu nebo meshovou bundu nebo jen tričko na krátké projížďky ve vedrech.
- Elektronicky aktivované vesty jsem vyloučil kvůli ceně a spolehlivosti (aktivace když to není třeba - tam ale budou určitě velké pokroky).
- Barvu jsem zvolil fluo. Colness faktor je s vestou stejně v prdeli, tak ať jsem alespoň dobře viděn. Nejčastější příčina nezaviněných nehod motorkářů je, že jsou přehlédnuti.
- Rychlost jsem neřešil, přes 130 skoro nejezdím.
- Absolvoval jsem mini "pád", kdy mi při zastavování motorka již téměř při nulové rychosti podklouzla na bahýnku u silnice. Já jsem zůstal jaksi stát a motorka mi ležela mezi nohama. K aktivaci vesty nedošlo, stejně jako při sesedání na benzinkách.
- Starost mi dělá jednu a to je "skok". Představuji si, že kdyby mi někdo poslal do cesty auto, tak se pokusím jej přeskočit, aby to schytaly jen nohy a ne trup a hlava. Nevím, jestli je to reálné. S připoutáním k motorce to určitě bude o něco méně reálnější.

Mr.Dreamer píše:
>>>Stejně tak to rozhodně není náhrada páteřáku, ten se v první řadě snaží zabránit poškození míchy a pohltit (rozložit) silné nárazy, které by mohli páteř poškodit, nemusí se nijak spouštět a bude to vždy pevnější, než stlačený vzduch.<<<

Held/Helite má velmi tuhý páteřák přímo ve vestě. Na trubce je video, jak chlápka ve vestě kdosi mlátí ostrou sekerou do zad.



JJ, v tom se shodneme, když k té vestě páteřák dají, tak to samozřejmě páteřák ne jen nahradí, ale prostě to páteřák je, na okruhu jsem viděl skoro vždy vestu bez páteřáku, prostě máš normální páteřák přímo na těle, na tom pevně kombinézu a na to už volnější vestu. Na silnici asi chceš trochu více pohodlí, tak tam ta tvá varianta dává smysl .

(reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

10.6.2017 v 20:17 | Nahoru | #36

FJRPEPA píše: Sice to není k Airbagu, Ale za mě, nejraději jezdím v obyčejnejch džínách a v tričku. Ovšem tam kde to počasí dovoluje. Motorka je o svobodě a v tom tričku a džínách se cítím nejlépe. Ale je jistě každého věc v čem jezdí nejraději, tudíž o airbegách nevím nic.



Jo super info , krom toho ze o hovne tj mimo tema , tak tě už vidím jak s chutí potkáš v tričku v 180 km za h čmeláka - to je jako hrát nahej paintball . Jo je to možný, ale moc podpobnychj pitomcu neznám.Toliko mé poděkování kterým plním prosbu Jiřina a zakončuji starým ale platným : Děkujeme , odejděte!

(reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

10.6.2017 v 20:20 | Nahoru | #37

bandit70 píše: Taky o vestě hodně přemýšlím , ale občas jedu taky trošičku rychleji a ty normální vesty budou asi plápolat. A našel jsem tohle, jen ta cena ..

https://www.topmoto....Vesta-GP-Air [/quote]

Daval jsem na ni odkaz - jde o verzi přes hrb.

Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

10.6.2017 v 20:22 | Nahoru | #38
Co nějake zkušenosti s dalšími vyrobci krom Helite (asi prukopnik a vedouci značka) a HELD promne problematicka (pro mne komplikovane protoze zatim vše co jsme od nich měl - jede hodne v Louisu - neslo o vestu ale rukavice atd se sralo)

Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

10.6.2017 v 21:52 | Nahoru | #39
.

Naposledy editováno 09.07.2018 19:33:30

1 reakcí na tento příspěvek Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

10.6.2017 v 21:57 | Nahoru | #40
Ahoj, byl jsem na jedné bezpečnostní akci pro motorkáře a co se týče airbeg byli kaskadéří zatím proti. Důvodem je to že celý život požínali jednu přilbu a nic se jí nestalo ale při požití airbegu museli kupovat nové přilby. Hlava byla pěkně pobouchaná. A taky po silnici neklouzali ale poskakovali jak kulička na dlažbě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

10.6.2017 v 22:02 | Nahoru | #41
Jirka22> jak to je myšleno s tou prilbou ( podle výrobce bys měl měnit při každém pádu např i z motorky na zem - to při mé šikovnosti a ceně 16 tis by mne asi zruinovalo :)) to poskakovani jako hopik mne taky napadlo

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

Skvělá odpověď, děkuji! 10.6.2017 v 22:19 | Nahoru | #42
FishX3> Prostě přilbu zničili při testech a říkali že když nemají airbeg tak se postarají o hlavu tak že s ní netlučou o zem. Jinak jsem četl pojednání o reakční době airbegu a zdravotníci doporučují elektronickou verzi protože je rychlejší. Mechanické provedení je těsně na hraně použitelnosti časové prodlevy. A to si piš že po bouračkách jsem hodně zjišťoval co a jak. A skončil jsem u pořádného páteřáku. Zajímaví je dnes airbag od BMW.

Naposledy editováno 10.06.2017 22:23:11

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

10.6.2017 v 23:38 | Nahoru | #43
Jirka22> co
Máš na mysli od BMW? Co jsem koukal preprodava airbag alpinestars

Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

11.6.2017 v 12:35 | Nahoru | #44
Já jsem si pořídil Helite vestu (fluo), za jízdy mi to nepohodlné nepřijde a doufám že jí nikdy nevyzkouším...
Maximálně za dva roky až budu měnit bombičku

(reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

11.6.2017 v 13:48 | Nahoru | #45

FishX3 píše: Jirka22> co
Máš na mysli od BMW? Co jsem koukal preprodava airbag alpinestars



Vím, že BMW prodává kombinézy (produkce Dianese a BMW jim do toho trochu kecá), tak možná dělají i páteřáky. Tak jako tak, výrobců páreřáků je kupa, mám tu nějaké testy, ale je to starší, z doby, kdy jsem já vybíral (Tryonic Feel).
Jirka22> Díky za info, koukám, že to vidí podobně jako já. Teď se jen nezrakvit dříve, než ty elektronické zlevní .

1 reakcí na tento příspěvek Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 10:06 | Nahoru | #46
Jezdim v Helite a krom noseni zadnou jinou zkusenost zatim nastesti nemam :). Snad jen, ze me nikterak neomezuje a bez ni si po te dobe pripadam jak nahatej

Dotaz na majitele. Dle diskuze to vypada, ze ma bombicka atest jen na urcitou dobu. Nevi nekdo?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 12:35 | Nahoru | #47

Dejf_cz píše: Dotaz na majitele. Dle diskuze to vypada, ze ma bombicka atest jen na urcitou dobu. Nevi nekdo?



Taky mne výrok Midnightmara zarazil. Pokud já si vzpomínám, tak v návodu se píše, že je vhodné občas zkontrolovat hmotnost bombičky. Pokud neklesne pod určitou hranici, tak je ok.

Kdo má návod po ruce a volnou chvilku, nechť se prosím mrkne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 13:08 | Nahoru | #48
Jirka22> Čau, nepopírám a nerozporuji, že kaskadéři s těmi airbagy nemají nejlepší zkušenosti, respektive že je z výše uvedeného důvodu nepoužívají.
Nicméně srovnávat běžného jezdce na motorce, který má za sebou možná 1-2 bouračky v životě (nebo ještě lépe žádnou), s člověkem, pro kterého je bourání v podstatě živnost, mi přijde jako nesmysl. Kaskadér v 99% případů ví kdy, kde a jak bude bourat, jak bude padat z motorky, čeká to a plánuje to. Má zažité pohyby, dopady apod. Ale v běžném provozu běžný člověk nemá šanci chovat se jako kaskadér. Ten si rozhodně nenaplánuje kdy a kde bude bourat a kéž by se všem podařilo alespoň trochu vyskočit z motorky (jak už to někdo výše uváděl a sám bych se o to taky rád v případě havárie pokusil) a předmět srážky přeskočil. Co se s mým tělem bude dít dál už opravdu nemám ani sebemenší odvahu plánovat. Pak budu rád, že jsem vůbec přežil a nějaká poškrábaná-rozmlácená helma mě zajímat nebude. Spíš budu vděčný, že splnila svůj účel a zachránila mi hlavu.

FishX3> Zpětně si říkám, že jestli opravdu v běžném provozu jezdíš tak jak jsi psal dříve, tak by to spíš chtělo sehnat kontakt na fakt dobrého a rychlého anděla strážného než kvalitní airbag...

Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 13:14 | Nahoru | #49
Mám Helite Turtle a o víkendu jsem si ji na party cvičně odpálil a dobré:) hodně tě to sevře a zafixuje hlavu. výměna bombičky za 700 je easy..

(reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 13:17 | Nahoru | #50
Michago> Návod po ruce nemám, ale určitě se to kontroluje jen podle hmotnosti. Je tam určitá tolerance +- kolik musí bombička vážit.
Osobně jsem si po dvou letech airbag "preventivně" odpálil (na tehdejší doporučení prodejce), vyměnil jsem bombičku za náhradní, kterou jsem koupil už tehdy s airbagem, a jezdím s ním dál...

Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 14:05 | Nahoru | #51
A neubižuje takové bezdůvodné odpálení tomu airbagu ? Přecejen je to určitě značný ráz pro ten materiál. A nějaké švy tam asi taky budou trpět. Já bych to asi nezneužíval.

1 reakcí na tento příspěvek Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 14:27 | Nahoru | #52
Pokud vestu, tak Helite, pokud Helite, tak určitě Fluo (ne kvůli barvě, ale kvůli materiálu). Nedávno jsem jich objednával asi 7 (za slušný peníz), ale osobně jsem nakonec cuknul a od koupi ustoupil.

Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 16:00 | Nahoru | #53
tak jsem hledal a je to přesně jak říkáte. Pouze se váží s tolerancí +- 3g a mění taky pokud vykazuje známky poškození.

Jezdí někdo i s hrbem pod vestou nebo jsem jedinej pacient?

(reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 17:37 | Nahoru | #54

steve1 píše:

FishX3> Zpětně si říkám, že jestli opravdu v běžném provozu jezdíš tak jak jsi psal dříve, tak by to spíš chtělo sehnat kontakt na fakt dobrého a rychlého anděla strážného než kvalitní airbag...



Hele nejsem nejrychlejší,, nejsem ani nejpomalejší ale 180-220 je pro mne vcelku běžná cestovní rychlost na silnici 1-2 třídy . Neříkám že prumerna , o tom zadna. Ale nebdueme se tvářit ze je pro mne 180 nejaka maximalka , proste ta jizda je dynamicka ....takze logicky resim co na mme bude delat obleceni v techto rychlostech

(reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 17:38 | Nahoru | #55

PetrS píše: Pokud vestu, tak Helite, pokud Helite, tak určitě Fluo (ne kvůli barvě, ale kvůli materiálu). Nedávno jsem jich objednával asi 7 (za slušný peníz), ale osobně jsem nakonec cuknul a od koupi ustoupil.


Proc helite.

1 reakcí na tento příspěvek Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 17:42 | Nahoru | #56
.

Naposledy editováno 09.07.2018 19:33:28

(reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 18:14 | Nahoru | #57

motograf píše: Pořád nevím jaké rozdíly mezi vestami hledáš - když se ve 180 rosekas tak jaký parametr ocekavas že udělá rozdíl ?



Rozdily? Rozdily 20tis Kč ... proste kterou a proč .

Co se týká rychlosti která Vás očividně fascinuje nicméně v reálu to je lehce nadprumerne . Znam lidi pro ktere jsem brzda nebo minimalne jsou citelně rychlejší - např nepochybuji že tu Rutan jezdí ostřeji - ALE KUWA TO JE PRECI FUK. Netahame si tu trika, jde o to co dělá ta vesta na těle při naší jízdě a ta je holt u kazdeho jina. Nekdo by mohl tahnout padak a b ude mu to jedno, někdo holt jezdi o kilo rychleji a to se všechny tyhle ptakoviny chovaji uplně jinak.

A pokud te zajima ktere parametry resim, stacilo se podivat do uvodu tohoto tematu, zdaleka to neni jen to jak dalece budu mt v bezpeci svou prdel , to je jen jedne z parametru,...

Naposledy editováno 12.06.2017 18:16:45

1 reakcí na tento příspěvek Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 18:50 | Nahoru | #58
.

Naposledy editováno 09.07.2018 19:33:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 19:15 | Nahoru | #59
motograf> no vidíš a mne trebas zajíma zd ma nekdo zkusenost helite turtle vs Helite GP Air



15 vs 18tis

Naposledy editováno 12.06.2017 19:16:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Airbag MOTO - Tak kterou, je jich mraky.

12.6.2017 v 19:20 | Nahoru | #60

FishX3 píše: motograf> no vidíš a mne trebas zajíma zd ma nekdo zkusenost helite turtle vs Helite GP Air



15 vs 18tis



Pokud máš hrb, vezmi gp air, pokud nemáš, ber turtle, tam není moc co řešit (pokud se tedy rozhodneš pro mechanicky ovládanou vestu).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist