globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Poloha paty v zatáčce
5.6.2017 v 12:54
Zdravím,
mám dotaz, který nevím úplně kam zařadit. Na mé ninje zx6r 06 v zatáčce pořád nemůžů přijít na ideální polohy chodidla na vnitřní straně při zatáčení a vysednutí. Špička nohy(prsty) jsou opřené o okraj stupačky, noha vytočená cca 45 stupňů, ale problém mám s patou na levé straně motorky, v zatáčce mi do ní brnká kyvka a mě to vyhazuje z rovnováhy. Mám i přepákování od PP tuningu, nastavené úplně nahoru, takže tam už taky nic nevymyslím.
Dělá vám to taky na supersportech? Řešíte to např. vyšším custom chráničem pat, jinou polohou nohy nebo vám nevadí, že vám kyvka nadzvedává patu, když se zhoupne? Botu mám normální velikosti, cca 44, racingovou... Na pravé straně je to vpohodě, tam se zapřu špičkou o stupačku a patou o heel guard a jsem vklidu.
Za postřehy nebo rady budu rád :)

Poloha paty v zatáčce

5.6.2017 v 13:09 | Nahoru | #1
Podivej se na videa, ale kazdej ma haksny a rozsahy kloubu jiny..podle me treba zavodni jezdci maji vnitrni nohu na spicce a chodidlo hodne nahoru a celou nohu dost vytocenou. Kyvku na Kawe necitim, na Suzuki jsem se ji ale mirne dotykal.
Treba tady je pohled na nohu jezdce:


Naposledy editováno 05.06.2017 13:10:15

Poloha paty v zatáčce

5.6.2017 v 15:34 | Nahoru | #2





Ja si tou levou patou odírám kryt retezu

1 reakcí na tento příspěvek Poloha paty v zatáčce

5.6.2017 v 18:09 | Nahoru | #3
A proc tu nohu vytacis o 45 stupnu, ma to nejakej smysl?

1 reakcí na tento příspěvek Poloha paty v zatáčce

5.6.2017 v 20:07 | Nahoru | #4
Nohu nedávej na kraj stupačky ale měj ji u kraje rámu a jen tu nohu nakláněj, nevytáčej. To co děláš ti prodře podrážku body, kazí odezvu a navíc pak jde noha prní do kontaktu s dráhou.
Takhle to vypadá, když to někdo dělá správně:

1 reakcí na tento příspěvek Poloha paty v zatáčce

6.6.2017 v 13:16 | Nahoru | #5
Hele, komerční sportování mě míjí na všech úrovních, žel už i včetně toho motoristického, takže o sundavání nohy před zatáčkou na silničních motorkách jsem už něco zaslech, ale ještě jsem to neviděl. Až teď v tomhle videu. To plachtění nohou před zatáčkou, to je uhozenej módní hit, nebo to má i nějaký skutečný praktický přínos. Chápu to u krosu nebo enduru, ale na silnici? To se jako hodlá odrážet nohou? Napadá mě ještě zvětšený odpor vzduchu na té správné straně před zatáčkou a posunutí těžiště, ale jinak už asi nic.
Přijde mi, že nějaký motokrosový závodník přešel na silniční sport a i přes své tvrdě zažrané návyky s krosky zde začal sklízet úspěchy. A ostatní ho jako blbečci začali napodobovat, protože chtěli být stejně zajímaví.
Ale možná jsem jen blbeček já sám, když to nechápu a přijde mi to přinejmenším legrační...

(reakce na) Poloha paty v zatáčce

6.6.2017 v 13:23 | Nahoru | #6

mim1 píše: Hele, komerční sportování mě míjí na všech úrovních, žel už i včetně toho motoristického, takže o sundavání nohy před zatáčkou na silničních motorkách jsem už něco zaslech, ale ještě jsem to neviděl. Až teď v tomhle videu. To plachtění nohou před zatáčkou, to je uhozenej módní hit, nebo to má i nějaký skutečný praktický přínos. Chápu to u krosu nebo enduru, ale na silnici? To se jako hodlá odrážet nohou? Napadá mě ještě zvětšený odpor vzduchu na té správné straně před zatáčkou a posunutí těžiště, ale jinak už asi nic.
Přijde mi, že nějaký motokrosový závodník přešel na silniční sport a i přes své tvrdě zažrané návyky s krosky zde začal sklízet úspěchy. A ostatní ho jako blbečci začali napodobovat, protože chtěli být stejně zajímaví.
Ale možná jsem jen blbeček já sám, když to nechápu a přijde mi to přinejmenším legrační...



Když jdeš ve 250 na plné brzdy a připravuješ se na trail, ta motorka je dost neklidná a když vystrčíš nohu, můžeš s ní lépe pracovat a začít stáčet k apexu. Další výhoda je, že dostaneš váhu na přední kolo, které při trail braking hrozně lehce pustí.
Osobně jsem nikdy nedokázal to využít a tak to nedělám a raději se koukám, abych jel správnou stopu, ale profíci jezdí naprosto jinou ligu a tam to pak klidně znamená rozdíl mezi dobře projetou zákrutou nebo vynesením a nutností si pak vzít pozdější apex (a dát tak možnost aby tě ten za tebou vzal vnitřkem).
Pokud jezdíš na profi úrovní, už to znáš a pokud ne, učit se to nemusíš, tak nezbývá než obdivovat ty, kteří to umí .

Poloha paty v zatáčce

6.6.2017 v 14:48 | Nahoru | #7
Dík
S mojí možná rychlejší, přesto stále jen rekreační turistikou, mi tajemství těchto nuancí zůstane ukryto.
S vědomím toho, že to nějaký smysl má, si na to třeba časem i zvyknu. Teda jako že mi to přestane připadat uhozený

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce

6.6.2017 v 15:06 | Nahoru | #8

Stev píše: A proc tu nohu vytacis o 45 stupnu, ma to nejakej smysl?



Naposledy editováno 06.06.2017 15:07:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce

6.6.2017 v 15:26 | Nahoru | #9
psenap> bohuzel bez zvuku, ale to video od dreamera mi prijde lepsi. Na okruhu kdyz se vyseda tak tam pri dostatecnym naklonu koleno padne prakticky samo, a malokterej zavodnik koleno vystrkuje, spis ho schovavaj at si neubiraj uhel naklonu. Pro silnici pri okruhovym tempu pak plati to samy. A vystrkovat koleno do strany pri silnicnim tempu mi prijde zbytecny.

edit: nebo jestli je tohle 45 stupnu, vic tu nohu nevystrkuju ...







Naposledy editováno 06.06.2017 15:30:24

Poloha paty v zatáčce

6.6.2017 v 15:35 | Nahoru | #10
tím nechci říkat že příklad na fotce je dobrej, ale jako ilustrace že na koleno není třeba vystrkovat nohu, on by to měl být důsledek náklonu, a ne cíl projetí zatáčky. A jinak mi vystrkování smysl nedává.

Poloha paty v zatáčce

9.6.2017 v 08:42 | Nahoru | #11
obecně na dnešních SS, co mají zadní kyvku s výztuhami se to na levé straně prostě stává, že se tam tou patou občas dotýkáš. Stačí obejít motorky kluků co trošku jezdí a uvidíš, že to má každý druhý. U kyvek typu "jekl bez výztuh" se tohle nestává.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce

9.6.2017 v 10:06 | Nahoru | #12
Mr.Dreamer> a já si myslel, jak blbě to dělám, když mám kolikrát podrážku na páčce a on to v tom videu dělá taky tak :-B

(reakce na) Poloha paty v zatáčce

9.6.2017 v 10:16 | Nahoru | #13

Stev píše: A vystrkovat koleno do strany pri silnicnim tempu mi prijde zbytecny.

edit: nebo jestli je tohle 45 stupnu, vic tu nohu nevystrkuju ...



Neni tempo jako tempo.

Slajdr na zemi by mel byt jako indikator hrany zadni gumy. Tzn., jak se slider odlepi, uz muzes poradne gasovat, pze vis, ze mas dostatek stycny plochy.

Jinak nohu (chodidlo) nekroutim, tak nevim.

(reakce na) Poloha paty v zatáčce

9.6.2017 v 19:55 | Nahoru | #14

psenap píše:



Tenhle ale radí, jak koleno vystrčit co nejvíc, aby to na fotkách vypadalo hustě. Že to u něj s technikou jízdy bude špatné poznáš už tím, že chce, abys zatěžoval stupačku a pak ještě brkal sliderem na botě o zem. V tu chvíli ti funguje hůře podvozek, odezva do stupaček žádná, a pokud se ti noha smekne, usteleš si.
Podívej se na profi jezdce, co se jim stane, když se jim smekne noha ze stupačky, malinko je to rozhodí a ztratí v té zatáčce jednu desetinu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce

9.6.2017 v 22:38 | Nahoru | #15

klubko píše: Mr.Dreamer> a já si myslel, jak blbě to dělám, když mám kolikrát podrážku na páčce a on to v tom videu dělá taky tak :-B


Jestli tvoje motorka potřebuje krotit zadni brzdou jako ty GP dukatky, tak to rozhodně děláš dobře

(reakce na) Poloha paty v zatáčce

9.6.2017 v 23:05 | Nahoru | #16
tomasd.> tož potřebuje, znáš to, když se necháš unyst, tak to pak brzdíš i očima ale většinou asi brzdím oběma brzdama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce

10.6.2017 v 00:15 | Nahoru | #17

tomasd. píše: Jestli tvoje motorka potřebuje krotit zadni brzdou jako ty GP dukatky, tak to rozhodně děláš dobře



Ono to není jen o krocení, ale jak píše klubko, občas seš prostě moc nadšenej, vlítneš tam a pak zjistíš, že tohle tam už možná nesložíš, tak se ta zadní na utažení zatáčky sakra hodí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce

10.6.2017 v 01:59 | Nahoru | #18

Mr.Dreamer píše: Ono to není jen o krocení, ale jak píše klubko, občas seš prostě moc nadšenej, vlítneš tam a pak zjistíš, že tohle tam už možná nesložíš, tak se ta zadní na utažení zatáčky sakra hodí.



chápu, i když myslel jsem spíš na to, jak občas přišlápne (nebo nepouští) páčku i při akceleraci

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce

10.6.2017 v 03:31 | Nahoru | #19

tomasd. píše: chápu, i když myslel jsem spíš na to, jak občas přišlápne (nebo nepouští) páčku i při akceleraci



JJ, to je trochu jinej level, já si to max přišlápnu, když se motorka trochu moc roztancuje, ale ten cit, kteří tihle jezdci mají, to je krása pohledět (a tiše závidět ).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce

10.6.2017 v 15:54 | Nahoru | #20
Mr.Dreamer> no tak to já jsem hodně daleko k tomu, že bych to potřeboval Se právě snažím učit používat zadní normálně

jj, je to pěkný koukání

(reakce na) Poloha paty v zatáčce

10.6.2017 v 16:00 | Nahoru | #21

tomasd. píše: Mr.Dreamer> no tak to já jsem hodně daleko k tomu, že bych to potřeboval Se právě snažím učit používat zadní normálně

jj, je to pěkný koukání



To není o učení, stačí mít motorku v tak dezolátním stavu, že je neklidná i když stojí v garáží .

1 reakcí na tento příspěvek Poloha paty v zatáčce

10.6.2017 v 16:12 | Nahoru | #22
btw, závodníci, dotaz, změnil jsem trošku rozložení váhy - dal jsem nižší řídítka, jsem víc nad předním kolem. Na nájezdu do zatáčky i při průjezdu je vše OK, na výjezdech ze zatáček mám pocit, že je zadek lehčí než dřív. A to nijak závratně na výjezdech netopím. Pneu Bridgest. S20evo foukám dle manuálu výrobce moto (teď v teplech spíš míň, než víc), podvozek je na standardním nastavení komplet vpředu vzadu. Ublížím něčemu, když na zadku o klik nebo dva změkčím útlum při stlačování a nic dalšího? Nebo spíš zalaborovat s tlakem zadní pryže?
(Jinak je podvozek super, nerovnosti žehlí, přitom se to nehoupe a nevlní, při brzdění nic neposkakuje ani se nepotápí. Hmotnost pylota 80 bez výbavy.)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce

10.6.2017 v 18:13 | Nahoru | #23

tomasd. píše: btw, závodníci, dotaz, změnil jsem trošku rozložení váhy - dal jsem nižší řídítka, jsem víc nad předním kolem. Na nájezdu do zatáčky i při průjezdu je vše OK, na výjezdech ze zatáček mám pocit, že je zadek lehčí než dřív. A to nijak závratně na výjezdech netopím. Pneu Bridgest. S20evo foukám dle manuálu výrobce moto (teď v teplech spíš míň, než víc), podvozek je na standardním nastavení komplet vpředu vzadu. Ublížím něčemu, když na zadku o klik nebo dva změkčím útlum při stlačování a nic dalšího? Nebo spíš zalaborovat s tlakem zadní pryže?
(Jinak je podvozek super, nerovnosti žehlí, přitom se to nehoupe a nevlní, při brzdění nic neposkakuje ani se nepotápí. Hmotnost pylota 80 bez výbavy.)



Tohle hoď spíše sem a hlavně s fotkou gumy. Pokud ti tlak doteď vyhovoval, tak bych na to nesahal a nastavil právě ten podvozek, dělal jsi po změně řídítek znovu SAG? To je celkem základ .

(reakce na) Poloha paty v zatáčce

11.6.2017 v 14:57 | Nahoru | #24
Mr.Dreamer> OK. díky

Poloha paty v zatáčce

12.6.2017 v 14:54 | Nahoru | #25
Oka chlapi díky, ja prave daval nohu jako v tom videu od psenapa, to co tady daval dreamer, to je mimo moje chapani, zadni brzdu neumim v zatacce vyuzivat vubec
Nohu u kraje rámu jsem kdysi zkoušel, ale prave mi moc nesedelo, ze se mi spatne oteviraji kycle. V kombinaci s naklonenim nohy to ale tak spatne byt nemusí. Asi zatim jen zmensim uhel boty s rámem, at se o tu kyvku dotknu co nejmin a nebudu to resit.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja Motojenej69 11 23.9.2023 v 20:08 puffybodie
Homologačni štitek Kawasaki ZX-6R Ninja LimakRR 0 14.8.2023 v 17:06 LimakRR


TOPlist