mám dotaz, který nevím úplně kam zařadit. Na mé ninje zx6r 06 v zatáčce pořád nemůžů přijít na ideální polohy chodidla na vnitřní straně při zatáčení a vysednutí. Špička nohy(prsty) jsou opřené o okraj stupačky, noha vytočená cca 45 stupňů, ale problém mám s patou na levé straně motorky, v zatáčce mi do ní brnká kyvka a mě to vyhazuje z rovnováhy. Mám i přepákování od PP tuningu, nastavené úplně nahoru, takže tam už taky nic nevymyslím.
Dělá vám to taky na supersportech? Řešíte to např. vyšším custom chráničem pat, jinou polohou nohy nebo vám nevadí, že vám kyvka nadzvedává patu, když se zhoupne? Botu mám normální velikosti, cca 44, racingovou... Na pravé straně je to vpohodě, tam se zapřu špičkou o stupačku a patou o heel guard a jsem vklidu.
Za postřehy nebo rady budu rád :)
Treba tady je pohled na nohu jezdce:
Naposledy editováno 05.06.2017 13:10:15
1 reakcí na tento příspěvek Poloha paty v zatáčce
1 reakcí na tento příspěvek Poloha paty v zatáčce
Takhle to vypadá, když to někdo dělá správně:
1 reakcí na tento příspěvek Poloha paty v zatáčce
Přijde mi, že nějaký motokrosový závodník přešel na silniční sport a i přes své tvrdě zažrané návyky s krosky zde začal sklízet úspěchy. A ostatní ho jako blbečci začali napodobovat, protože chtěli být stejně zajímaví.
Ale možná jsem jen blbeček já sám, když to nechápu a přijde mi to přinejmenším legrační...
mim1 píše: Hele, komerční sportování mě míjí na všech úrovních, žel už i včetně toho motoristického, takže o sundavání nohy před zatáčkou na silničních motorkách jsem už něco zaslech, ale ještě jsem to neviděl. Až teď v tomhle videu. To plachtění nohou před zatáčkou, to je uhozenej módní hit, nebo to má i nějaký skutečný praktický přínos. Chápu to u krosu nebo enduru, ale na silnici? To se jako hodlá odrážet nohou? Napadá mě ještě zvětšený odpor vzduchu na té správné straně před zatáčkou a posunutí těžiště, ale jinak už asi nic.
Přijde mi, že nějaký motokrosový závodník přešel na silniční sport a i přes své tvrdě zažrané návyky s krosky zde začal sklízet úspěchy. A ostatní ho jako blbečci začali napodobovat, protože chtěli být stejně zajímaví.
Ale možná jsem jen blbeček já sám, když to nechápu a přijde mi to přinejmenším legrační...
Když jdeš ve 250 na plné brzdy a připravuješ se na trail, ta motorka je dost neklidná a když vystrčíš nohu, můžeš s ní lépe pracovat a začít stáčet k apexu. Další výhoda je, že dostaneš váhu na přední kolo, které při trail braking hrozně lehce pustí.
Osobně jsem nikdy nedokázal to využít a tak to nedělám a raději se koukám, abych jel správnou stopu, ale profíci jezdí naprosto jinou ligu a tam to pak klidně znamená rozdíl mezi dobře projetou zákrutou nebo vynesením a nutností si pak vzít pozdější apex (a dát tak možnost aby tě ten za tebou vzal vnitřkem).
Pokud jezdíš na profi úrovní, už to znáš a pokud ne, učit se to nemusíš, tak nezbývá než obdivovat ty, kteří to umí .
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce
Stev píše: A proc tu nohu vytacis o 45 stupnu, ma to nejakej smysl?
Naposledy editováno 06.06.2017 15:07:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce
edit: nebo jestli je tohle 45 stupnu, vic tu nohu nevystrkuju ...
Naposledy editováno 06.06.2017 15:30:24
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce
Stev píše: A vystrkovat koleno do strany pri silnicnim tempu mi prijde zbytecny.
edit: nebo jestli je tohle 45 stupnu, vic tu nohu nevystrkuju ...
Neni tempo jako tempo.
Slajdr na zemi by mel byt jako indikator hrany zadni gumy. Tzn., jak se slider odlepi, uz muzes poradne gasovat, pze vis, ze mas dostatek stycny plochy.
Jinak nohu (chodidlo) nekroutim, tak nevim.
psenap píše:
Tenhle ale radí, jak koleno vystrčit co nejvíc, aby to na fotkách vypadalo hustě. Že to u něj s technikou jízdy bude špatné poznáš už tím, že chce, abys zatěžoval stupačku a pak ještě brkal sliderem na botě o zem. V tu chvíli ti funguje hůře podvozek, odezva do stupaček žádná, a pokud se ti noha smekne, usteleš si.
Podívej se na profi jezdce, co se jim stane, když se jim smekne noha ze stupačky, malinko je to rozhodí a ztratí v té zatáčce jednu desetinu...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce
klubko píše: Mr.Dreamer> a já si myslel, jak blbě to dělám, když mám kolikrát podrážku na páčce a on to v tom videu dělá taky tak :-B
Jestli tvoje motorka potřebuje krotit zadni brzdou jako ty GP dukatky, tak to rozhodně děláš dobře
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce
tomasd. píše: Jestli tvoje motorka potřebuje krotit zadni brzdou jako ty GP dukatky, tak to rozhodně děláš dobře
Ono to není jen o krocení, ale jak píše klubko, občas seš prostě moc nadšenej, vlítneš tam a pak zjistíš, že tohle tam už možná nesložíš, tak se ta zadní na utažení zatáčky sakra hodí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce
Mr.Dreamer píše: Ono to není jen o krocení, ale jak píše klubko, občas seš prostě moc nadšenej, vlítneš tam a pak zjistíš, že tohle tam už možná nesložíš, tak se ta zadní na utažení zatáčky sakra hodí.
chápu, i když myslel jsem spíš na to, jak občas přišlápne (nebo nepouští) páčku i při akceleraci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce
tomasd. píše: chápu, i když myslel jsem spíš na to, jak občas přišlápne (nebo nepouští) páčku i při akceleraci
JJ, to je trochu jinej level, já si to max přišlápnu, když se motorka trochu moc roztancuje, ale ten cit, kteří tihle jezdci mají, to je krása pohledět (a tiše závidět ).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce
jj, je to pěkný koukání
tomasd. píše: Mr.Dreamer> no tak to já jsem hodně daleko k tomu, že bych to potřeboval Se právě snažím učit používat zadní normálně
jj, je to pěkný koukání
To není o učení, stačí mít motorku v tak dezolátním stavu, že je neklidná i když stojí v garáží .
1 reakcí na tento příspěvek Poloha paty v zatáčce
(Jinak je podvozek super, nerovnosti žehlí, přitom se to nehoupe a nevlní, při brzdění nic neposkakuje ani se nepotápí. Hmotnost pylota 80 bez výbavy.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Poloha paty v zatáčce
tomasd. píše: btw, závodníci, dotaz, změnil jsem trošku rozložení váhy - dal jsem nižší řídítka, jsem víc nad předním kolem. Na nájezdu do zatáčky i při průjezdu je vše OK, na výjezdech ze zatáček mám pocit, že je zadek lehčí než dřív. A to nijak závratně na výjezdech netopím. Pneu Bridgest. S20evo foukám dle manuálu výrobce moto (teď v teplech spíš míň, než víc), podvozek je na standardním nastavení komplet vpředu vzadu. Ublížím něčemu, když na zadku o klik nebo dva změkčím útlum při stlačování a nic dalšího? Nebo spíš zalaborovat s tlakem zadní pryže?
(Jinak je podvozek super, nerovnosti žehlí, přitom se to nehoupe a nevlní, při brzdění nic neposkakuje ani se nepotápí. Hmotnost pylota 80 bez výbavy.)
Tohle hoď spíše sem a hlavně s fotkou gumy. Pokud ti tlak doteď vyhovoval, tak bych na to nesahal a nastavil právě ten podvozek, dělal jsi po změně řídítek znovu SAG? To je celkem základ .
Nohu u kraje rámu jsem kdysi zkoušel, ale prave mi moc nesedelo, ze se mi spatne oteviraji kycle. V kombinaci s naklonenim nohy to ale tak spatne byt nemusí. Asi zatim jen zmensim uhel boty s rámem, at se o tu kyvku dotknu co nejmin a nebudu to resit.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja | Czradekos | 4 | 7.11.2023 v 08:02 dewwil |
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja | dinosaurus | 10 | 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA |
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja | Aeroad | 27 | 15.10.2023 v 10:28 Aeroad |
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja | Motojenej69 | 11 | 23.9.2023 v 20:08 puffybodie |
Homologačni štitek Kawasaki ZX-6R Ninja | LimakRR | 0 | 14.8.2023 v 17:06 LimakRR |