Mimochodem, málokdo to ví, ale když ve fabrice montují motorku, tak obyčejně nepoužívají na šrouby vazelinu. Utahovací momenty, které jsou v servisní příručce, jsou však dělány na šrouby bez vazelíny. Proto když ji použijete, měli byste zároveň správně zvolit nižší kroutící moment, jinak by se mohly závity strhnout.
Naposledy editováno 02.06.2017 18:40:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte Loctite na šrouby?
Hoši, hoši... když je to tu samej odborník, tak se rovnou zeptám, jaký vliv má na utahovací moment / (ne)mazání / lepení povrchová úprava a technologické zpracování šroubu???
Ono totiž závity šroubů lze válcovat za studena, za tepla, soustružit nožem, frézovat, v maticích tvářet tvářecím závitníkem atd... a logicky pak bude ten závit mít jinou povrchovou drsnost, bude mít jiné mechanické vlastnosti (porušení vláken materiálu vs. zpevnění tvářením) atp.
Šrouby se navíc také zinkují, niklují, černí, ve zvláštních případech fosfátují nebo kadmiují a kdo ví něco o povrchových úpravách tak také ví, jak se která tato úprava projeví ve třecích vlastnostech a zvláště v korozi. Zajímalo by mne tedy, jaký vliv na utahovací moment a ostatní zde zmíněné věci má povrchová úprava závitu šroubu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte Loctite na šrouby?
Mazat závity je můj názor, ani sem ho zpočátku neprezentoval, ale tady zas vznikla flame-war, že každej, kdo namaže závit je pitomej a proto sem se proti tomu ohradil. Toť vše.