globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Používáte Loctite na šrouby?
 
29.5.2017 v 19:25
Napadla mě myšlenka, používat vždy na šroubky Loctite. Potom by se nemusely tolik utahovat a nemusel by se pokaždé používat momentový klíč. Např. na šroubky které drží brzdové třmeny používám obyčejně momentový klíč, ale s Loctitem by mi to stačilo s citem utáhnout bez momenťáku a přesto bych měl jistotu, že mi to za jízdy nepovolí. Nemáte s tím někdo zkušenost?

Mimochodem, málokdo to ví, ale když ve fabrice montují motorku, tak obyčejně nepoužívají na šrouby vazelinu. Utahovací momenty, které jsou v servisní příručce, jsou však dělány na šrouby bez vazelíny. Proto když ji použijete, měli byste zároveň správně zvolit nižší kroutící moment, jinak by se mohly závity strhnout.

Naposledy editováno 02.06.2017 18:40:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte Loctite na šrouby?

2.6.2017 v 07:16 | Nahoru | #1

Dolph-cz píše: co je na tom divného,že se šroubek namaže vazelinou?když ho chci za pár let zase povolit.........

a to nemluvím o závitech v hliníku.2x dotáhneš a po třetí vyšroubuješ šroub i se závitem-nebo ještě hůř,šroub se zakousne a ukroutí.

miluju idioty,co jsou ostří jak žiletky,všemu rozumí a profil si uzamknou,aby se na to hovno co tam má nemohl nikdo podívat.



jestli je ti milejší jednoduchost demontáže před provozní bezpečností, tak si to maž třeba opodeldokem....
Možná by bylo dobře, kdyby sis přečetl znovu ten úvodní příspěvek autora vlákna, mimochodem u něj ti zřejmě nevadí zamčenej profil.

Je pravda, že jsem trochu podcenil schopnost lidí sprostě urážet a určitý zakořenělý přístupy, který jsem považoval už za výjimečný. A protože to tu nepovažuju za duel nebo soutěž, tak toho nechám (přísloví o napovídání pořád platí).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Používáte Loctite na šrouby?

2.6.2017 v 10:05 | Nahoru | #2
Laduj>

Hoši, hoši... když je to tu samej odborník, tak se rovnou zeptám, jaký vliv má na utahovací moment / (ne)mazání / lepení povrchová úprava a technologické zpracování šroubu???

Ono totiž závity šroubů lze válcovat za studena, za tepla, soustružit nožem, frézovat, v maticích tvářet tvářecím závitníkem atd... a logicky pak bude ten závit mít jinou povrchovou drsnost, bude mít jiné mechanické vlastnosti (porušení vláken materiálu vs. zpevnění tvářením) atp.

Šrouby se navíc také zinkují, niklují, černí, ve zvláštních případech fosfátují nebo kadmiují a kdo ví něco o povrchových úpravách tak také ví, jak se která tato úprava projeví ve třecích vlastnostech a zvláště v korozi. Zajímalo by mne tedy, jaký vliv na utahovací moment a ostatní zde zmíněné věci má povrchová úprava závitu šroubu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist