Téma: BMW K1200S - "poskakující" spojka
Už nějakou chvíli mám problém se spojkou.

Symptomy: když je motor (olej) teplý, je vše OK. Když je studený, při záběru spojky jsou slyšet divné zvuky a místo aby byl záběr spojky plynulý, spojka "poskakuje", třeba do kopce se skoro nedá plynule rozjet, poskakuje to. Lamely jsem vyměnil (včetně plechů) za nové, Barnett, bez větší změny.

Nenapadá vás, co s tím?
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 13.4.2017 v 01:05 | Nahoru | #1
Spojkový koš je k.o. nejspíš.Buď je posekanej od lamel ale to by bylo spíš přání to se dá opravit nebo což je pravděpodobnější je po smrti torzní tlumení koše,zatim jsem nenašel nikoho kdo by to opravil spíš ani se na to nikdo nechtěl kouknout(psal jsem do firem co dělají renovace dvouhmot).Špatnej koš má ještě taky projev když to nastartuješ po delší odstávce tak v tom zarachotí jak kdyby z toho mělo něco vypadnout.

1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka

13.4.2017 v 09:48 | Nahoru | #2
Mne robi spojka to iste... Menil som uz aj spojku aj prevodovku. Vysledok bol bez zmeny

(reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka

13.4.2017 v 11:31 | Nahoru | #3
Milda.nisin> co tam ma bmw jak otlumeni ? Predpokladam pruziny ne ?

1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka

13.4.2017 v 17:10 | Nahoru | #4
Jo jsou tam pruziny zadnej zazrak to neni a dohromady je to snejtovany.Nejty povolej pruziny unavej a pak to rachodi jak srotak.

(reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka

13.4.2017 v 17:13 | Nahoru | #5
durinkos> menil jsi i kos+vnitrni kos?

1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka

13.4.2017 v 20:34 | Nahoru | #6
Ano. Menil som aj kos aj lamely

(reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka

13.4.2017 v 21:39 | Nahoru | #7
durinkos> vnitrni kos(unasec plechu),pritlacnou talirovou pruzinu taky?spojka byla nova nebo jeta?znacku oleje jsi zkousel zmenit?

1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka

Skvělá odpověď, děkuji! 14.4.2017 v 09:31 | Nahoru | #8
Vymenil som komplet to co je na obrazku okrem toho pritlacneho loziska. Olej som menit neskusal. Davam tam ten castrol 5w40.










(reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka

14.4.2017 v 13:34 | Nahoru | #9
durinkos> A měnil jsi ten vnější spojkový koš za nový nebo za jetý? Není možné, že jsi tam dal vnější koš se stejnou závadou?

Převodovku jsem měnil taky, ta první vyměněná z K1200S vydržela jen chvíli, ta z K1300S která je tam teď je zatím v pohodě. Ale ta spojka mě drtí

To poskakování je trochu závislé na oleji. Zkusil jsem tam místo 10W40 dát 5W40, jak se teď předepisuje, bylo to s ním trochu lepší, nevím ale jestli to je způsobené tím, že tam je nový olej, nebo tím, že to byl nový olej. Každopádně teď po nové náplni s 10W40 je to zase horší. S novým olejem je to ale vždy o něco lepší než s vyjetým.

A znovu: jakmile se olej/motor ohřeje na provozní teplotu, problém skoro zmizí.

Jo, ještě jak psal Milda.nisin, potvrzuju: když moto dýl stojí (třeba přes noc), při startování to nechutně zaharaší, jakože se jde spojka rozpadnout. Při dalších startech už to není tak výrazné.

Naposledy editováno 14.04.2017 14:15:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka

14.4.2017 v 14:12 | Nahoru | #10
Milda.nisin> hmmm, to jsem nechtěl slyšet, nový vnější koš je za nesmyslné peníze, jetý - musel bych jich vyzkoušet asi několik, než bych natrefil na nějaký, který z tohoto hlediska bude OK. Nebo dá se to nějak poznat dřív, než ho nainstaluju?

Co na tom reálně odchází? Já si vždycky myslel, že to jsou prostě dva kotouče, mezi nima něco co má nějaký třecí vlastnosti a pružiny to celé udržují v nějaké střední poloze a tlačí k sobě.

> Špatnej koš má ještě taky projev když to nastartuješ po delší odstávce tak v tom zarachotí jak kdyby z toho mělo něco vypadnout.
přesně, potvrzuju

Stačí pak většinou vyměnit ten vnější koš? Nebo ještě něco z toho obrázku, co dával Durinkos?

Naposledy editováno 14.04.2017 14:15:07

BMW K1200S - "poskakující" spojka

14.4.2017 v 17:44 | Nahoru | #11
Tak jsem našel firmu, kde by měli vnější koše "regenerovat":
http://allegro.pl/ko...cja-i6776308668.html

zkusím Polákům napsat, jestli by to podle jejich názoru pomohlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka

14.4.2017 v 18:57 | Nahoru | #12
> Špatnej koš má ještě taky projev když to nastartuješ po delší odstávce tak v tom zarachotí jak kdyby z toho mělo něco vypadnout.
přesně, potvrzuju

Co jsem teda zjišťoval já, tak to zarachtání po studeném startu je napínák rozvodového řetězu. Přestože se ve svolávačce měnil tak občas při studeném startu zarachtá. To samé spojka, při puštěné páčce je slyšet, což je její standardní projev.

Lze zaměnit spojku z 13ky za 12ku stejně jako převodovka?

Nemůže být v háji hydraulika spojky? Tohle je fakt divný že to po zahřátí nedělá.

(reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka

14.4.2017 v 20:29 | Nahoru | #13
Novis> napínák ne, jeho rachtání uz znám

Co se týče té teploty: nevim, já jsem si to vysvětloval tak, že vyšší teplota = řidší olej = to tření mezi těma dvěma kotouči ve vnějším spojkovém koši ma nějaký jiný charakter, stejně jako když tam dám zastudena řídší olej = 5W40 místo 10W40

1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka

15.4.2017 v 01:57 | Nahoru | #14
U durinkose mě už nic moc nenapadá proč mu to stále zlobí podle foto to vypadá že to dával celý nový.Zkusil bych zaměnit značku oleje jestli nastane změna já tam leju castrol 10w-40 taky to někdy poškubává ale nic hroznýho.Mě spíš vadí že mi to dostatečně nevypne na místě tam strčit neutrál bejvá peklo.Na výměnu koše se taky chystám.Na koši je jednoznačně poznat v jaký je kondici ze zadu jsou vidět pružiny,opotřebením jsou kratší a jak se uvolní tak jsou i závity ošoupaný a nýty rozvolněný.Do takovýho stavu se dostane klidně před nájezdem 30tis. km takže kupovat starší na dálku je blbost.Dej vědět jak jsi dopadl s Polákama,třeba to uměj repasovat.Podle zkušeností durinkose to nevyřeší škubání.Jednoznačně nevim jestli jde přehodit velký koš 12-13 maj jiný kolečka na pohon olejového čerpadla-čelní kolíky,neni to problém s celym košem dát kolečko ale uproštřed je ložisko a jeho vnitřní část může být jiná.V hydralice bych nehledal souvislost s poskakovánim,v pracovnim válci je výklopná polokoule ta si s případnou nesouosostí poradí.Při puštěné páčce rachotí převodovka bych řekl,krom spojky,to je vlastnost,převodovka je tlakově mazaná ale jinak je nasucho.Rozvoďák rachotí protože se vytahá a pomněrně brzo se vytahá,na svolávačku tam dávali jinej napínak to moc nepomůže a plast kolem kolečka na klice aby se zabránilo přeskočení je lepší vyměnit řetěz+kola zavčasu než vymejšlet nějaký hovadiny.Já ho měnil kolem 50tis km asi by ještě vydržel ale s výhledem že najede zase 50 to neřešim.Olej 5w-40 se tam leje jen protože bmw to leje do novejch motorek.

BMW K1200S - "poskakující" spojka

15.4.2017 v 13:51 | Nahoru | #15
Zkusil bych pořádně odvzdušnit kapalinový okruh ovládání spojky, pokud je tam bublina, tak by mohla způsobit škubání spojky, ale ty divné zvuky ne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka

15.4.2017 v 19:00 | Nahoru | #16

Milda.nisin píše: Jo jsou tam pruziny zadnej zazrak to neni a dohromady je to snejtovany.Nejty povolej pruziny unavej a pak to rachodi jak srotak.



Kdysi jsem videl jak si nekdo repasoval spojku , odvrtal nejty a misto nich pouzil pevnostni srouby s nizkoprofilovejma matkama. Tusim ze to bylo nejaky enduro.
Takze vono zrepasovat se to asi da, kdyz se chce.
Bejt tebou to vyndam a zjistuju kde to ma vule.

BMW K1200S - "poskakující" spojka

15.4.2017 v 21:25 | Nahoru | #17
Jo,suzuki v-strom tuším litrový,řešil to borec že to roznýtoval,a nacpal tam pružiny z lamely na favorita a zase snýtoval,dokonce to dělal několika véstromákům,když to pohledáš,tak to určitě najdeš.Otázka je jak jsou ty pružiny řešené u bmw,a jaké by tam šly dát.

(reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka

16.4.2017 v 09:34 | Nahoru | #18
gugo> jo, taky nad tím uvažuju. Kousek od nás vyrábějí pružiny na zakázku, nemají problém změřit tvrdost a rozměry stávající a podle toho vyrobit novou. Jenom budu muset sehnat nějaký starší vnější koš, se kterým si budu moct hrát, venku už je hezky a nechce se mi měsíc stát. Pokud to bude opravdu "jenom" pružinama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka

16.4.2017 v 10:03 | Nahoru | #19

Milda.nisin píše: Na koši je jednoznačně poznat v jaký je kondici ze zadu jsou vidět pružiny,opotřebením jsou kratší a jak se uvolní tak jsou i závity ošoupaný a nýty rozvolněný.Do takovýho stavu se dostane klidně před nájezdem 30tis. km takže kupovat starší na dálku je blbost. Při puštěné páčce rachotí převodovka bych řekl,krom spojky,to je vlastnost,převodovky. Rozvoďák rachotí protože se vytahá a pomněrně brzo se vytahá,na svolávačku tam dávali jinej napínak to moc nepomůže a plast kolem kolečka na klice aby se zabránilo přeskočení je lepší vyměnit řetěz+kola zavčasu než vymejšlet nějaký hovadiny.Já ho měnil kolem 50tis km asi by ještě vydržel ale s výhledem že najede zase 50 to neřešim.


30 tisíc km a řešit spojku?
Ne u motardu nebo u krosky, ale u dálkového "prémiového" cesťáku za půl milionu korun??

Pro srovnání - nájezd 300 tisíc mil (skoro půl milionu kilometrů) během 11 let na Hondě CBR 600 F4i ročník 2004...


Začínal na tom jako úplný ucho - byla to jeho vůbec první motorka. A po tom půl milionu kilometrů má stále originální spojku (holt nejspíš ty dálkové jízdy po Státech a minimum spojkování).

Jak říkají někteří znalci - Honda je sterilní a nudná.

(reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka

16.4.2017 v 11:52 | Nahoru | #20
Dovi> Nekdo to rika o HOnde jako takove ??? Co ja jsem slysel tak se to povida o NC ...to nesmis vztahovat na celou znacku

BMW K1200S - "poskakující" spojka

16.4.2017 v 13:01 | Nahoru | #21
Jo, to máš pravdu, v Česku si všech sedm znalců odhlasovalo, že NCčko ta nejnudnější Honda, rozpočtovka "Made in Japan" s původní cenou cca 130 tKč. Při nájezdu čtvrt milionu km a výměně jen vodní pumpy a ložisek v kolech je to 50 odstínů nudy na silnici i při servisu.

Ale ať nejsme moc off-topic, podstata příspěvku byla jinde - v těch pouhých 30 tisících km u prémiového jednostopého cestovního korábu. To by přeneseno na automobily znamenalo řešit u luxusního milionového+ auta s převážně dálkovým provozem jeho spojku už po řekněme 50 tisících km. Spíš to ale vypadá, že někde udělali soudruzi (tentokrát z NSR) chybu při tom "kvalitním" provedení spojky (a rozvodů) u vlajkové lodi BMW za půl milionu Kč.

2 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka

16.4.2017 v 19:10 | Nahoru | #22
Těch konstrukčních problémů bylo (a stále ještě je) u Káček hodně. Životnost třicet tisíc km pro spojku ale není určitě průměr. Já na té "svojí" spojce mám najeto něco přes sto tisíc s původními lamelami, až teď se projevují problémy.

Jinou věcí je to, že hodně dílů na motorce mám už z K1300, která se určitě povedla líp (převodovka u K1200 byla krize, airbox), problémové věci mám taky ošetřené (nový válec spojky, kuličková ložiska v řadičce, ...). Motor mám už taky vyměněný (za motor z K1200GT s najetými cca 30t a všemi provedenými svolávačkami), takže se mi to prodávat nechce - nic jako K12/13 prostě na trhu není.

Půl milionu kilometrů to určitě nevydrží, přece jen těch 120kW tomu dává zabrat. Dalších sto tisíc by to ale s pár výměnama vydržet mohlo

Naposledy editováno 16.04.2017 19:14:41

BMW K1200S - "poskakující" spojka

16.4.2017 v 21:34 | Nahoru | #23
bacha na tu 5w40.kamarádovi vyměnili v autorizáku a za 200km zadřel.

tahle motorka 10let jezdila na 10w40 a já nechápu,která chytrá hlava vymyslela tam najednou nalit tuhle řídkou srajdu.

(reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka

17.4.2017 v 12:07 | Nahoru | #24
wimi> podle mě to je jen v oleji, máš tam špatný olej

moje zkušenosti: když jsem si koupil magnu pravidelný servis iron moto, šestka ječela do kopce tak že jsi překopl pětku nedalo se to poslouchat,prej špatné kolečka, ložiska, vyměnil jsem jen olej M7ADS IV superturbo, od té doby přestal motor kouřit a převodovka stichla, leta jezdím jen na tento olej,

jedna zmých jaw trpěla stejným problémem, první rozjezt prostě skočil hrk, nešlo se plynule rozjet, všichni radili výměnu spojky, vypustil jsem olej a dal červenýolej do automatických převodovek, prostě jen tak, litr mi zbyl, olej je tam už více let v mraze nemám problém s prvním rozjezdem,

BMW K1200S - "poskakující" spojka

17.4.2017 v 12:44 | Nahoru | #25
nebo taková zajímavost s olejem mám tři pincky, všechny mají nové spojky od jednoho dodavatele motomax hodonín,

všechny mají olej M7ADS IV superturbo,

jeden pincek když stojí víc jak měsíc přilepí se spojka

dělá to jen ten jeden

(reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka

17.4.2017 v 12:58 | Nahoru | #26
wimi> Castrol Power 1 Racing 4T 10W-50

tento olej by měl řešit problém, samozřejmě zakoupený u ověřeného dodavatele, kupuji ho v kelly

Naposledy editováno 17.04.2017 13:13:13

BMW K1200S - "poskakující" spojka

17.4.2017 v 14:47 | Nahoru | #27
ach jo

1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka

17.4.2017 v 15:12 | Nahoru | #28
felixxx to dobře zabil už to vypadalo že něco vypotíme a pak takovej zásek. O změně oleje jsem psal výše.

1 reakcí na tento příspěvek BMW K1200S - "poskakující" spojka

17.4.2017 v 16:07 | Nahoru | #29

Už nějakou chvíli mám problém se spojkou.

Symptomy: když je motor (olej) teplý, je vše OK. Když je studený, při záběru spojky jsou slyšet divné zvuky a místo aby byl záběr spojky plynulý, spojka "poskakuje", třeba do kopce se skoro nedá plynule rozjet, poskakuje to. Lamely jsem vyměnil (včetně plechů) za nové, Barnett, bez větší změny.

Nenapadá vás, co s tím?



Ahoj Pánové,

trošku odbíháte....

protože si chci koupit K1200S tak se tak trošku dívám kolem a kolem. Našel jsem, že tyhle motorky tím trpí. Jak tlakem oleje, tak rozstřikem ve spojce a také malým tlakem na napínáku řetězu. Pokud umíš anglicky, krásně to tady všecko zhrnul tenhle borec z Austrálie!



Pokud ne, tak jak jsem pochopil jde o pružiny na spojkovém koši. Lze je na ''partizána'' vyměnit ale pozor na nýty nejsou přímé ale zkosené a je třeba to dobře osadit. Nebo můžeš koupit nový koš...kolem 30tis, a pak je možnost bouračky nebo ebay a to nejlépe z roku 08 a výš. Pozor 1300 a 1200 mají rozdíly.

V tom videu kluk zmiňuje i jak dostat více oleje do spojky a to je vyměnit tu malinkou tyčinku za verzi čtyři. Kup v BMW a musíš trošku opilovat pakliže máš rv. 05 nebo 06. Pak je to dobré i do budoucna.

No a když už v tom budeš, tak je tady ještě drobnost s napínákama řetězů. Pokd košem jeden na olejovou pumpu a pak primár v pravo dole- ten by dle svolavačky měl mít plastový kryt.

To je asi tak vše k mému tří dennímu vyhledávání, snad si pojedete mašinu někdo koupit semnou aŤ taky vím nač si dát bacha :)))

Naposledy editováno 17.04.2017 16:22:14

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW K1200S - "poskakující" spojka

17.4.2017 v 18:52 | Nahoru | #30

Milda.nisin píše: felixxx to dobře zabil už to vypadalo že něco vypotíme a pak takovej zásek. O změně oleje jsem psal výše.



zkušeností mám samoška víc,

to je popis problémů jen u mých motorek, nikomu tím nic nevnucuju,

co se týče motorů BMW a jejich převodového ústrojí je nejefektivnější vzít vin a navštivit autorizák, než navštěvovat drbník s žádným výsledkem
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Umístění telefonu na řidítka? BMW K 1200 GT Pumpy 24 25.10.2017 v 07:46 Brůča.
Motorky BMW BMW R 1200 RT, BMW K 1200 GT Kuklák 6 18.10.2017 v 20:44 Kuklák
Čidlo paliva BMW K1200R BMW K 1200 R Ross007 3 24.9.2017 v 11:54 malčus77
Světlo BMW k1200r BMW K 1200 R malda81 2 19.9.2017 v 11:49 malda81
Cestovně sportovní BMW K 1200 RS, BMW K 1200 GT Brůča. 18 17.9.2017 v 19:30 FishX3

TOPlist