globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vymena prvniho oleje po 3000km?
31.1.2017 v 16:55
Zdar, vim ze uz s tim nic nenadelam, ale presto mne zajima Vas nazor. Dle servisky byl prvni olej vymenen bud v 3100 nebo 3400, neda se to urcit. Bud je prepsana 1 nebo 4. Otazka je jasna. Co to muze zpusobit a je to problem ohledne zivotnosti? Nic si nepomuzu, ale zajima me to.. dik za pochopeni..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

1.2.2017 v 10:50 | Nahoru | #31
mára929r> tohle je vážně doporučení prodejce??
Vypadá to jako dost velkej opruz...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

1.2.2017 v 10:57 | Nahoru | #32

mára929r píše: prvních 1000 km točit max do 4 tis otáček (rychlost kolem 75 km/h¨- což byl opruz a utrpení v jednom ) - první garančka a výměna oleje (zajíždělo se na minerál, po 1000 km se dala syntetika)
dalších 1000 km točit max do 6 tis otáček, poté už pomalu do plna
druhá garančka po 12 000 km nebo po roce (co nastane dřív - já budu mít po roce najeto cca 4000 km, takže proběhne druhá garančka)
takto jsem zajížděl novou Z800 přímo z K2 Praha



a je to opravdu ten spravnej zabeh? ja zas od lidi co stavi motory do zavodaku slysel/cetl uplne jinej postup. vyrobce doporucuje co je vyhodne pro nej, ne pro zakaznika...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

1.2.2017 v 17:15 | Nahoru | #33

dewwil píše: ...ale mění každý i já rovnou s oilem, ikdyž to dle výrobce není třeba pokud použiješ origo filtr, s Hiflo a jinejma filtrama s druhovýroby je to jasný 6000km a ven s tím...


To znm. ze Hilfo a jiny bezne dostupny filtry narozdil od origosa ty dve vymeny nevydrzi nebo proc menit po kazdy? Mam na XJ interval 10 000km a filtr kazdou druhou vymenu. A dodrzuju to i s Hilfem. Takze Hilfo menim po 20 000km. Proto se ptam.

Vymena prvniho oleje po 3000km?

1.2.2017 v 20:34 | Nahoru | #34
Zajimave, motor je zajety po 3000km, ale mel by se parkrat vymenit olej, to ja nemam, plnim jen ty 3000km Pekne porovnani pistu, syntetiku nepouzivat v zabehu, s ni si nesednou krouzky na valec, moc klouze. A nejezdit jak posranej, trochu tomu nalozit. On tam psal,ze kdyz jezdis pomalu,tak krouzky vytvrdnou driv nez se stacej zalapovat,aby dobre tesnily. muzete cist pratele..google to kdyztak prelouskne

http://www.mototuneu...break_in_secrets.htm

Naposledy editováno 01.02.2017 20:34:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

1.2.2017 v 23:20 | Nahoru | #35

assassin píše: a je to opravdu ten spravnej zabeh? ja zas od lidi co stavi motory do zavodaku slysel/cetl uplne jinej postup. vyrobce doporucuje co je vyhodne pro nej, ne pro zakaznika...



a aký postup si počul/čítal ty?
Dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

1.2.2017 v 23:35 | Nahoru | #36

Zlesa píše: mára929r> tohle je vážně doporučení prodejce??
Vypadá to jako dost velkej opruz...



opruz to je, hlavně těch prvních 1000 km, když je max rychlost 75 km/h. a průser je že to vůbec nepřibývá. celý odpo v sedle a najeto mizerných 150 km

(reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

1.2.2017 v 23:36 | Nahoru | #37

assassin píše: a je to opravdu ten spravnej zabeh? ja zas od lidi co stavi motory do zavodaku slysel/cetl uplne jinej postup. vyrobce doporucuje co je vyhodne pro nej, ne pro zakaznika...



jestli je správný nebo ne, ti nepovim, páč nejsem konstruktér. ale co mi prodejce řekl, toho jsem se držel. a opravdu nebudu dělat něco jiného, jen proto že to někdo slyšel/říkal a nebo že jedna bába povídala

Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 06:47 | Nahoru | #38
Já tedy nejsem odborník, ale myslim si že první interval je krátkej právě kvůli otěru a částicím v oleji. Za
a) aby se nepřicpal filtr a nesnížil se tím tlak mazání.
b) aby se nepřicpal mazací kanál a nezadřelo se to.
Jestli se tam dává minerál bude určitě nějaká " raketová technologie" jako obal toho, že se stejně po 1000km vypustí. Proč tam dávat něco "long life" kdyz to je na 1000km. No nic.
Podtrženo sečteno... Pokud se doteď nic nevyvrbilo... Nechal bych to spát

Naposledy editováno 02.02.2017 07:18:47

(reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 08:42 | Nahoru | #39

mára929r píše: opruz to je, hlavně těch prvních 1000 km, když je max rychlost 75 km/h. a průser je že to vůbec nepřibývá. celý odpo v sedle a najeto mizerných 150 km



Tak na to bych se asi vys-ral :D Tohle bych fakt neuměl Kdysi třeba u fichtla jsme přišli na to, že čím prasácky se zajížděl po GO tak tím lépe jel

1 reakcí na tento příspěvek Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 08:51 | Nahoru | #40
danielos: motor kterej se nepridre nepojede to "zavodni" zajizdeni je dost podobny, trapi to na brzde az se zacne "zatahovat" tak mu povoli a tak porad dokola :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 09:04 | Nahoru | #41
assassin> Jsem prave taky slysel ze je dobry dat motoru v zabehu v ramci moznosti couda....
Ze prej to pak lip jede, proto se ptam

Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 09:07 | Nahoru | #42
Byla o tom tady hromada debat ... obecně se dělíme asi na tři skupiny:

a) ta nejnovější ... podle některých prodejců, což pak její zastánci propagují, protože přeci technika pokročila, se dnes již motory nezajíždí. Máme dnes zcela jiné materiály, kosmické a převratné ...není to potřeba

b) posránkové ... hlavně v klidu, moc netočit, moc netahat, aby se tomu něco nestalo

c) ti s kterejma se ztotožňuju i já ... žádnej extrém s otáčkama, tudíž ani moc ani málo a tahat co nejvíc skrz celý povolený/ rozumný otáčkový spektrum...

(reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 09:20 | Nahoru | #43

Zlesa píše: assassin> Jsem prave taky slysel ze je dobry dat motoru v zabehu v ramci moznosti couda....
Ze prej to pak lip jede, proto se ptam



jo aby motor mel max vykon, je potreba aby mel vetsi vule. k vzajemnemu obrusovani ploch dochazi jen par minut ze zacatku, proto ta vetsi zatez.

Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 09:36 | Nahoru | #44
Ještě jsem neměl to štěstí,abych měl motorku od nova,ale mohu posloužit se zkušenostmi s novým osobákem a novým kamionem.
Pryč je doba Škůdek,Žigulů,Trábošú a pod. ,kdy se muselo opatrně zajíždět,jinak šel motor do kytek.
Dostali jsme 2 lidi nový kamion. Jsem také zastánce,nedávat tomu od začátku čočku,ale zase to vyloženě šetřit je také špatně. Jak osobák,tak i kamion jeli o chlup lépe,když se to s opatrností prohánělo. Myslím si,že u těch motorek to bude podobné,akorát s tak velkým výkonem u tak malé věci se to bude u dvou kusů hodně těžko rozeznávat. To by asi bylo poznat na nějakým měřeným okruhu a i tak by hodně záleželo na jezdcích.
Jestli píšou první výměna oilu po 1000km a máš tam 3000km,tak bych to vyměnil,mrkl na ten olej,aby tam nebyl nějaký nadměrný otěr a myslím že jsi tomu neublížil. Možná spíš pomohl
t_freedom- c) je správně-aspoň myslím-a také to tak dělám.

Naposledy editováno 02.02.2017 09:38:26

(reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 09:58 | Nahoru | #45

Vulgi.svk_BA píše: a aký postup si počul/čítal ty?
Dík



otázka nebyla na mě, nicméně už jsem motor zajížděl. Zkráceně podle týhle tabulky, a udělal bych to na každý motorce, včetně nový.

Ještě to popíšu, nechce se mi tabulka předělávat do češtiny

- do 500 km nechat motor ohřát před jízdou
- dělat přestávky aby motor vychladnul protože teoreticky jsou v místech zvýšenýho tření vyšší teploty (hot spots)
- po 500 vyměnit první olej a po 2 tis vyměnit druhej.
- nedržet stálý otáčky
- dávat co nejvíc buď plnej plyn (i od nízkejch otáček) nebo ho mít zavřenej

Mezi 500 a 2000 tis jsem byl na brzdě i den na okruhu ...





Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 10:19 | Nahoru | #46
kdysi v pravěku sem pracoval u Hondy a při jednom workshopu sem se ptal na olej z výroby a bylo mi řečeno že se při výrobě zpravidla dává to co je doporučeno manuálem.

Jinak k tomu zajíždění je (dle mého názoru) nedůležitější:
nepodtáčet, plynule ohřívat motor tak aby v motoru nevznikalo pnutí dané rozdílnou teplotní roztažností.
V minulosti jsem měl dvě předváděčky co se na nich vyřádily novináři a bez jediného problému.
Například ta Honda co mam v profilu si nikdy nevzala ani kapku oleje (od výměny do výměny bylo neustále stejně na rysce)

(reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 13:20 | Nahoru | #47

zdenysrx6 píše: Artepx> máš to za jedna



A ty k..y a to pivo . Holka na vdávání.

Jinak chápu dotaz uživatele. Prostě když koupí motorku motorku s najetejma pár km,
tak chce mít co nejlepší pocit, že je jako nová. Myslím, že je to přesně jak píše Artepx, ale v tomhle nájezdu to ničemu nevadí. Takže v klidu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 13:41 | Nahoru | #48

Koudy01 píše: To znm. ze Hilfo a jiny bezne dostupny filtry narozdil od origosa ty dve vymeny nevydrzi nebo proc menit po kazdy? Mam na XJ interval 10 000km a filtr kazdou druhou vymenu. A dodrzuju to i s Hilfem. Takze Hilfo menim po 20 000km. Proto se ptam.


To je něco, co já třeba nikdy nepochopil-proč výrobce doporučuje měnit filtr ob výměnu...samozřejmě na toto doporučení z vysoka se*u a měním filtr vždy s olejem, těch 150Kč navíc je opravdu zanedbatelná částka.

(reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 15:47 | Nahoru | #49

fockewulf píše: To je něco, co já třeba nikdy nepochopil-proč výrobce doporučuje měnit filtr ob výměnu...samozřejmě na toto doporučení z vysoka se*u a měním filtr vždy s olejem, těch 150Kč navíc je opravdu zanedbatelná částka.



To jo, ale nekde sem celt, jak i dewwil zminoval, ze filtr lip filtruje, kdyz je starsi (smz. asi ne 100 let nebo 150000km). Tak proto to tak delam. Jenom me zarazilo, ze podle prispevku, co sem vyse citoval jen original a HIlfo ne. Pritom to neni zadna kosmicka technologie ne?

Naposledy editováno 02.02.2017 15:49:54

2 reakcí na tento příspěvek Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 16:00 | Nahoru | #50
Vzhledem k principu filtru mi uniká, jak může starší filtr líp filtrovat, ale ok, proč ne, nejsem tribotechnik.

Co se týče filtrů, tak tam hlavně hraje roli kvalita použitého materiálu a celková plocha filtru ne? Kuchni originál, Hiflo a hned budeš +/- vědět na čem jsi

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 16:23 | Nahoru | #51

fockewulf píše: Vzhledem k principu filtru mi uniká, jak může starší filtr líp filtrovat, ale ok, proč ne, nejsem tribotechnik.

Co se týče filtrů, tak tam hlavně hraje roli kvalita použitého materiálu a celková plocha filtru ne? Kuchni originál, Hiflo a hned budeš +/- vědět na čem jsi



jak chceš kvalitu materiálu hodnotit? Ještě by mohla hrát roli kvalita konstrukce, třeba by se mohl seknout obtokový ventil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 16:31 | Nahoru | #52

fockewulf píše: Vzhledem k principu filtru mi uniká, jak může starší filtr líp filtrovat, ale ok, proč ne, nejsem tribotechnik.



Taky mi to unika, ale kdyby to bylo potreba menit pokazdy, nedavaji to do tech manualu kazdou druhou, ne? Ne ze by mne tech 150kc zabilo, utopim v motorce mnohem vic a na mnohem vetsich zbytecnostech, ale pisou ob jednu, menim ob jednu. Svicky pisou po dvaceti a taky je menim po dvaceti a ne v pulce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 20:35 | Nahoru | #53

Stev píše: jak chceš kvalitu materiálu hodnotit? Ještě by mohla hrát roli kvalita konstrukce, třeba by se mohl seknout obtokový ventil.


samozřejmě jen subjektivě, jak jinak

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 20:44 | Nahoru | #54

fockewulf píše: samozřejmě jen subjektivě, jak jinak



Rozumim, vykuchas oba filtry, kouknes na ne, reknes hmm, a job done

(reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 21:34 | Nahoru | #55
Stev> to jako vážně, tak snad subjektivně vidíš, jak to vypadá, jestli tam je zpětný filtr(což u Hiflo tuším je standard), můžeš poměřit např. sílu materiálu a papír snad můžeš odhadnout, popřípadě i zvážit (pokud máš váhu s přesností na 0,1g )a vypočítat gramáž. Jasně, že to je vše jen hrubý odhad, druhá možnost je poslat to do laborky nebo zjistit, kdo dodává OEM filtry výrobci motorky.

1 reakcí na tento příspěvek Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 21:53 | Nahoru | #56
Ten origo zmiňuji proto, že třeba je v něm více namotanýho filtračního materiálu do harmoniky (papíru atp..) a podle něj dělá výrobce manuál pro svý motorky (ne pro Hiflo, K&N atp.(nehaním, taky používám, ale každou výměnu oilu), co se týče obtokovýho ventilu tak většina motorkovejch má otvírací tlak 0,8 - 1bar, kvalitu a přesnost otvírání jsem nezkoumal. Jednoduchej test si můžete provést i třeba u káry, pokud tam máš třeba origo filtr (většinou výrobce MAN nebo Mahle) a koupíš druhovýrobu třeba Champion, Filtron nebo Strachline či naopak tak si ten starej schovej a až budeš měnit i ten druhej tak tu harmoniku rozbal a natáhni je vedle sebe, original je skoro vždy delší a když ne tak se skládá z více vrstev materiálu a to samý třeba u vložek oil filtrů, ale můžeš si zkusma vykuchat i patronu, proto origo nechám ob výměnu a neorigo s výměnou oilu po 6000km. Třeba na TLR jsem dával pořád origo (ta stovka navíc je hned ušetřená při další výměně, kdybych dával neorigo) a TL1000R nalítalo přes 180tkm než šlo do světa, měnil se jen spotřebák a kontroly ventilů... Ale vzducháč jsem měl K&N to se mi nechtělo vyhazovat furt hrachy za papíráky v Suzuki, ikdyž je K&N o dost horší ve filtraci luftu...

(reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 22:00 | Nahoru | #57
dewwil> Dik za vysvetleni

1 reakcí na tento příspěvek Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 22:36 | Nahoru | #58
No zajíždět vysokootáčkovej čtyřvál tavením ve 4 tis ot je docela mazec, to je to nejhorší, co lze v záběhu udělat...

(reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 23:12 | Nahoru | #59

SuperSic58 píše: No zajíždět vysokootáčkovej čtyřvál tavením ve 4 tis ot je docela mazec, to je to nejhorší, co lze v záběhu udělat...



v roce 2004 se R1 (co mám v profilu) zajížděla prvních 1000 km do 6 tis otáček
a ty kdyby jsi vypláznul 420 litrů za funglovku a měl by jsi zajíždět jak radí výrobce + prodejce, tak by sis řekl svým selskym rozumem že tavit R1 v záběhu do 6 tis otáček je kokotina a hned by jsi jí dával napít, páč ti to připadá tak správný + ti to poradili místní inženýři?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vymena prvniho oleje po 3000km?

2.2.2017 v 23:14 | Nahoru | #60

Koudy01 píše: Taky mi to unika, ale kdyby to bylo potreba menit pokazdy, nedavaji to do tech manualu kazdou druhou, ne? Ne ze by mne tech 150kc zabilo, utopim v motorce mnohem vic a na mnohem vetsich zbytecnostech, ale pisou ob jednu, menim ob jednu. Svicky pisou po dvaceti a taky je menim po dvaceti a ne v pulce



ale zase ušetříš tak dvě deci oleje co ti zbyde v oil filtru a to se vyplatí
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Chladič ko Kawasaki ZX-6R Ninja Czradekos 4 7.11.2023 v 08:02 dewwil
Kawasaki ZX6R - výrobni štítek Kawasaki ZX-6R Ninja dinosaurus 10 23.10.2023 v 10:58 FJRPEPA
ZX-6R 636 reťazový kit Kawasaki ZX-6R Ninja Aeroad 27 15.10.2023 v 10:28 Aeroad
Zx4rr Kawasaki ZX-6R Ninja Motojenej69 11 23.9.2023 v 20:08 puffybodie
Homologačni štitek Kawasaki ZX-6R Ninja LimakRR 0 14.8.2023 v 17:06 LimakRR


TOPlist