Zdravím všechny motorkáře a chtěl bych poprosit o radu a zkušenosti majitele Jawy 350 typ 640 a podobné. Před téměř dvaceti lety jsem z rodiných důvodů prodal svého mazlíka 250/559. Nedávno jsem si domů přivezl dost zanedbanou, ale ještě funkční 640 black style. Už jsem ji přezul, vyměnil obložení brzd, spínače, filtr, elektronický přerušovač směrovek. A teď dotaz:
Motorka dost kouří a chtěl bych zkusit vyčistit a seřídit karburátor, který se chová prapodivně. Karburátor je Jikov. Máte někdo zkušenost s opravnou sadou co se prodává k tomuto karburátoru? Na motorce je Wape Z04, lze u toho hnout s předstihem a jak ho případně měřit?
Díky za jakěkoliv odpovědi a doufám, že budou užitečné nejen pro mne.
S pozdravem Viktor
Naposledy editováno 22.10.2016 23:26:52
1 reakcí na tento příspěvek Opravy a seřízení Jawa 350 typ 640
expert217 píše: Za mě jednoduchý návod. Nerýpej do něčeho, co funguje. Zmírňovat kouřivost u Jawy se v konečném důsledku projeví akorát na snížené životnosti. Co se týká karbecu. Rozebrat, vyčistit, zkontrolovat dovírání sytiče a vůli šoupátka, pak složit, někým odborně zdatným seřídit a už do teho nehrabat. Vapečko 04 je super bezúdržbová záležitost, která potřebuje k životu jen nabitou baterku. Zbytek věcí už řešíš podle stylu jízdy a rychlostech, ve kterých se pohybuješ. Osobně se 640 nalítám 6-10000 km ročně z toho minimálně jedna víkendová dovolená o delce 1000 km. Takže při občasné údržbě je 640 spolehlivý a v celku pohodlný společník na cestování.
Ahoj, dík za odpověď.
Co funguje, to se neopravuje. Stará známá věc. Ale mašina je líná a hulí, jak by jela na páru. Stydím se za to v kopci trochu vzít. Jinak mix 1:40. V úvodu jsem psal, měl jsem před lety dvaapůlu panelku, a tam jsem si předstih a karbec seřizoval, tak o tom trochu ponětí mám. O tom předstihu jsem se chtěl jen ujistit, že jak je zapalko uchyceno, tak se s ním ani hýbat nedá. Ale není nad radu zkušeného. Tady na té třindě jsem opravil hrubé závady na brzdách, v elektrice a teď je na řadě motor. Když si totiž projedu trasu, kudy jsem před dvaceti lety jezdil na dvaapůle, tak kromě toho kouře žádný velký rozdíl.Tachometr nepočítá, kdoví, kolik nalítala potom, co se zastavil. Karburátor na nastavení nereaguje, jak by měl (myslím tím bohatost při volnoběhu a sytič), proto ho řeším. Každá rada cenná, ještě jednou dík.
Viktor
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 | Marec222 | 6 | 19.4.2024 v 22:07 Drak1 |
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 35 | 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo |
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 | frds1206 | 32 | 23.8.2023 v 15:22 frds1206 |
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 | frds1206 | 18 | 8.7.2023 v 01:00 frds1206 |
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 | misooo4623 | 37 | 13.4.2023 v 22:52 Julip2 |