bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Youngtimer na menší cestování
17.10.2016 v 10:56
Zdravím,
přemýšlím nad koupí nějakého youngtimera na občasné výlety na víkend, dovolená, apod. "Naháče" jako XS400 přes XJ550 po Z650 a jim podobné, roky 78-85, řekněme. Je jich spousty. Cenově tak do 35tis a výběr docela je.

Jsou tyhle motorky schopný najet třeba 5tis km ročně? Nebo už je to spíš na výstavku, je to křehký, jak se něco podělá, nejde to sehnat, apod. Samozřejmě záleží na stavu při koupi, ale obecně.
Nečekám od toho megavýkon ani megapodvozek. Čekám od toho pohodový svezení, relax, nějakou spolehlivost.

Byl jsem se na něco podívat, ale borci to měli spíš na velmi občasné krátké projetí, takže jasnou odpověď jsem nedostal.

Asi mám roupy, že začíná zima

Naposledy editováno 17.10.2016 10:58:02

1 reakcí na tento příspěvek Youngtimer na menší cestování

19.10.2016 v 08:05 | Nahoru | #1
O sehnání ND až takový strach nemám, byť jsem teda byl upozorněn, že třeba pryžové díly do karburátorů jsou HODNĚ drahé a je velká šance, že budou po těch letech KO. Proto mi bylo doporučeno jít do r.v. 78-81, kdy byly karburátory šoupátkové a víceméně bezúdržbové. Samozřejmě by se mi úplně nelíbilo, kdybych musel hodit hned do servisu 10tis. O motorky jsem zvyklej se starat (mám ostré enduro, takže olej 10mth, rozety vydrží tak 40mth, filtr tak 3mth, atd. atd.) a třeba Triple měl před sezonou preventivní servis (dle výrobce ve 20tis km) za 10tis. Ale tak to je motorka za 170tis a přijde mi to k ní adekvátní.

Jinak řečeno, ten rozpočet bych rád udržel. Původně jsem chtěl v té ceně nějaké Transalpa apod. Ale nakonec jsem zjistil, že mě to neláká a tyhle "levný" endura už vypadají dost zastarale a pořídil bych jedině, kdybych pro ně měl fakt využití. Zadání je prostě motorka typu naháč (i když už se mi docela začaly líbit i ty polokapoty z tý doby), která je schopná ject minimálně něco nad hranici pravidel silničního provozu s nějakou normální akcelerací. A je schopná to vydržet několik tisíc kilometrů několik let.

(reakce na) Youngtimer na menší cestování

19.10.2016 v 10:46 | Nahoru | #2

Animals21 píše: O sehnání ND až takový strach nemám, byť jsem teda byl upozorněn, že třeba pryžové díly do karburátorů jsou HODNĚ drahé a je velká šance, že budou po těch letech KO. Proto mi bylo doporučeno jít do r.v. 78-81, kdy byly karburátory šoupátkové a víceméně bezúdržbové.



Jenom malý komentář :).
Membrány sice něco stojí, ale pokud na tý motorce chceš fakt jezdit a najezdit víc jak 5tkm ročně, tak bych do šoupátkovejch karburátorů nešel. Spotřeba bude vždycky větší, směs nebude tak přesná jako u rovnotlakýho karburátoru a to co zaplatíš navíc za větší spotřebu bude ročně tak to co stojí jedna membrána která pak vydrží dalších 15 let...
Potom, zas tolik motorek s čistě šoupátkovym karbcem taky nejni. Honda v týhle době docela s oblibou používala rovnotlaký karbce, který měly místo membrány šoupě s pístkem - takže tam nejni membrána, ale ten pístek se celkem snadno vychodí a pak to nějak seřídit nebo opravit je celkem adventůra dražší než nový membrány.

Naposledy editováno 19.10.2016 10:47:15
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Co je to za vehement [1, 2] Yamaha XS 400 Krautkopf 34 6.4.2024 v 22:23 Valve
Yamaha xs 400 - uložení čepu vahadl... Yamaha XS 400 T_O_M 19 1.7.2023 v 08:01 jdu900fire_blejt
Půjčil by mi prosím někdo carbtune? Yamaha XJ 550 Nukem 4 11.2.2023 v 21:13 Hlaa
Repase předních tlumičů Yamaha XJ55... Yamaha XJ 550 jawarmaniak 8 17.9.2022 v 18:15 udinar
Yamaha XS 400 motor - prasklý karter Yamaha XS 400 Ferryouda 8 27.9.2021 v 22:23 Ferryouda


TOPlist