globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Co je to za vehement
5.4.2024 v 20:27
Jak tohle funguje? Že vraj ozajstný a svetový patent ...
Předchozí
1 2
Následující

Co je to za vehement

5.4.2024 v 20:29 | Nahoru | #1
Z druhé strany to vypadá podobně.

2 reakcí na tento příspěvek Co je to za vehement

5.4.2024 v 20:36 | Nahoru | #2
vidis ne? si ten mechanismus nepredstavis? neuvolnis? no koukal jsem do toho docela dlouho...

1) dela to progresivitu - je tam prepakovani cca 1:2 ... tzn na 60mm zdvihu toho teleskopu to udela 120mm zdvihu kola... ( co jsem cetl, mel problem sehnat pruziny co to daji... necekane, pruziny s dvakrat vetsi tuhosti se do tubusu s beznym prumerem cpou hur...)
za me - prinos diskutabilni, je otazka, jestli na takovem stroji nekdo potrebuje progresivni prubeh vepredu - ja myslim, ze ne.

2) osa kola v prubehu zdvihu rotuje "dopredu" a kompenzuje "zkraceni rozvoru" ktere vychazi z geometrie teleskopicke vidlice - no tady bych rekl, ze je prinos opet diskutabilni, protoze to zkraceni rozvoru a zmena uhlu a stopy u klasicke vidlice usnadnuje zataceni...

3) nepotapi se to pri brzdeni (udajne, to uz si v hlave nepredstavim a jeste jsem si to v CADu nerozhybal, ale mam to v planu ) - opet se o tom da diskutovat, hlavne z duvodu zminenem v bodu 2 - ruzne antidive systemy uz zkousel kdekdo a neujalo se to...

no a celkove mi to prijde jako docela slusna neodpruzena hmota navic... takze spis vec jak se odlisit - kdo si hraje nezlobi, me se to libi... ikdyz si myslim, ze je to k hovnu

Naposledy editováno 05.04.2024 20:38:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:01 | Nahoru | #3
assassin> Ty taky hned zkazíš každou srandu. Ale jsem rád, že jsi to napsal ty, protože teď už se s tím nemusím psát já.
To krátké kyvné rameno, ve kterém je osa kola, mi připomíná vidlici Stadiona - jak to chtělo jezdce zabít v určité fázi opotřebení a rozviklanosti. Těch čepů, ložisek a poddajných prvků je tady poměrně hodně. No nic, počkáme si na první jízdní test.

1 reakcí na tento příspěvek Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:01 | Nahoru | #4
Čau, ja už pátram, kde býva. Volá sa Roman Juriš. Pôjdem sa na ten vehement pozrieť osobne a spýtam sa ho na to, teda, keď ho vypátram. Meno som našiel na nete, tam je nejaký článok o ňom.

Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:08 | Nahoru | #5
Pěkná práce...

(reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:08 | Nahoru | #6
Krautkopf> jo to ja to jen potreboval okomentovat, ze jen tak hecujes zabavu mi bylo jasne

Nejvtipnejsi mi prislo to, ze to ma progresivni predek se slozitym prepakovanim a vzadu kde to dava smysl je tlumic naprimo...

Ono kdyz si k tomu clovek precte, ze pan konstrukter neumi v CADu a tak se k vysledku dobral serii pokusu a omylu s narezanyma plechovyma trojuhelnikama, tak se nabizi otazka jaka veda je v pozadi coz teda u me nesnizuje respekt k tvurci Prukopnictvi slepych ulicek me vzdy fascinovalo ... a klidne se touhle metodou prijde na reseni ktery vedec s klasickym vzdelanim nikdy neobjevi...

Naposledy editováno 05.04.2024 21:10:39

Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:12 | Nahoru | #7
krokos> je to uz na spouste prestiznich webu (a nas prestizni server ma clanek o tomto stroji v premium sekci pro platici ctenare, jestli se nepletu), ale treba tady:
https://www.bikeexif...a-xs400-custom-frame

1 reakcí na tento příspěvek Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:12 | Nahoru | #8
Nepsal náhodou jak moc musel upravovat tlumení?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:20 | Nahoru | #9
Tomassino> technicke detaily tam nejsou, ale melo by to byt cele nove - tlumeni musi "tlumit" dvakrat vice nez kdyby byl na tlumici 120mm zdvih... tzn to zvysuje naroky na presnost soucastek, zatezuje to vic olej... myslim, ze takovy tlumic bude vice bojovat s kavitaci...

u tlumice ta polovicni draha znamena dvojnasobek problemu - zadni tlumici jednotky maji mnohem mensi zdvih kvuli prepakovani a aby fungovaly, temer vyhradne jde o uzavrene a natlakovane tlumice, prave kvuli zabraneni kavitaci.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:21 | Nahoru | #10
assassin> tam se na tom predku pohybuje uplne vsecko ?
Pri bzdeni jde vidle dolu, osa kola dopredu, blatnik se tlaci nahoru. A ten brzdovej trmen je nekde nabodlej na ose kola rotuje - posouva se se sni?

Chapu to dobre?

Mne to prijde cele zbytecne slozite a vlastne k nicemu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:27 | Nahoru | #11
assassin> Proto se ptám....
Na metodu pokus- omyl vcelku dost výzkumnej úkol aby to chodilo...
Jedna věc je péro, ale ten sníženej průtok oleje musí bejt vcelku laborka...

(reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:35 | Nahoru | #12
P_B> Snahou je brzdnou reakci převést na pevnou část (nohavici vidle) aby se to nepotápělo.

(reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:35 | Nahoru | #13
Tomassino> jak jsem psal, me se to libi... takze nechci vypadat jako nekdo kdo spini praci druhych...

kazdopadne vyvoj takoveho odpruzeni tak aby fungovalo neni ukol pro jednoho cloveka a garaz bez vybaveni .. jedna vec je knowhow, software (ano neni to nutnost, ale ja uz bych bez CADu nechtel dnes delat ani kolicek na pradlo) a druha vec je testovani - shock dyno, telemetrie... bez toho nejspis funkcni odpruzeni vyvinout nejde. Ale jak rikam, jsou veci mezi nebem a zemi ...

Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:36 | Nahoru | #14
Jak říkám- krásná práce...

1 reakcí na tento příspěvek Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:39 | Nahoru | #15
Jednoduché a lehké provedení anti-dive vozily stroje Garelli - toto je z roku 1982. Délkou ramene, na kterém je reakce brzdy, se určuje síla, která přizvedává při brzdění předek.

Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:41 | Nahoru | #16
Vypada to hezky s tim souhlasim, ale jak pise assa. Vysledek bude asi hodne na vode.

Takova hezka ficura. Na koukani.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:42 | Nahoru | #17
Krautkopf> ja to rikam porad, ze z mechaniky uz bylo vse vynalezeno a proti nasim predkum jsme fakt zabari

ten monokok je taky dobrej, fakt elegantni stroj

Naposledy editováno 05.04.2024 21:44:50

1 reakcí na tento příspěvek Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:46 | Nahoru | #18
Tady se píše o tom vehementu asi úplně nejvíc https://www.bikebound.com/2024/03/26/xs400/ , se spoustou detailních fotek, i z výroby. A s odkazy na ostatní Jurajovy projekty.

Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:50 | Nahoru | #19
Kdo si hraje, nezlobí...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:50 | Nahoru | #20
assassin> Při pohledu na tu Garelli si říkám, že na hladkém asfaltu by to fungovat mělo, ale co se stane, až to začne s vidlicí lomcovat na hrbolech a třmen začne proti kotouči lítat nahoru - dolů?
e - písmenko

Naposledy editováno 05.04.2024 22:05:42

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:54 | Nahoru | #21
Krautkopf> super, dik
Zaujala me fotka z jeho predchozi stavby 990Duka:

..ad antidive, za me jsou to slepe cesty trvalo to dlouho, nez jsem prijal, ze dokonale sasi neexistuje a hlavne nemuze byt stejne pro vsechny .. a navic si ani nemyslim, ze muze vzniknout pouze na zaklade vedy - protoze rychle casy zajede pilot na zaklade pocitu a ty se designuji dost blbe

Naposledy editováno 05.04.2024 21:57:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 21:56 | Nahoru | #22
Krautkopf> ten trmen je tam nabodlej na ose ne? A muze se pohybovat. Jinak by to nedavalo smysl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 22:03 | Nahoru | #23
assassin> No, já jsem s německým řešením oddělení tlumení od brzdový reakce spokojenej jako želva.
Je pravdou že rameno zapřený do motoru problém řeší, jen přidalo pár kilo do kolonky odpružený hmoty...
Ale člověk se s tim naučí žít, musí jen chtít.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 22:03 | Nahoru | #24
P_B> A při propružení kola na hrbolu se ten třmen pootáčí proti směru otáčení kotouče. A vzápětí jde obráceným směrem. Pro mě je otázka, jak to vylepší nebo zhorší pérování a brzdění, když se to vzájemně ovlivňuje.

(reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 22:06 | Nahoru | #25
Krautkopf> na tuto otazku nedokazi odpovedet.

(reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 22:10 | Nahoru | #26
Tomassino> ja na tom nikdy nenajel moc kilometru, takze nedokazu delat velke soudy (a je otazka jak objektivni by byly soudy u stroju na kterych jsem toho najel vice ) ... a kvuli zvyku na klasicke reseni stejne poznam jen, ze je to jine ...
Kazdopadne se moje jezdeni presunulo spis smerem k terenu a k okruhu a tam to tele-reseni neni uplne to ono.

z nove 1300GS jsem ale fakt nadsenej... to se podle me hodne povedlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 22:20 | Nahoru | #27

Krautkopf píše: P_B> A při propružení kola na hrbolu se ten třmen pootáčí proti směru otáčení kotouče. A vzápětí jde obráceným směrem. Pro mě je otázka, jak to vylepší nebo zhorší pérování a brzdění, když se to vzájemně ovlivňuje.



na tohle tema jsem se bavil s Garethem v https://www.reactivesuspension.com/ a daval priklad nejakeho pilota v BSB kterej nebyl s motorkou spokojenej dokud ji na brzdach nedostal nadoraz - proste tvrdil, ze nezataci.
Prestoze odpruzeni pak nemelo zadnou dostupnou drahu, stejne s takhle nastavenou motorkou zajizdel top casy a to anglicke okruhy nepatri mezi ty s nejlepsim povrchem - byl to nejakej rychlej pilot, ale ja moc na sledovani toho jak jezdi ostatni nejsem, takze mi jmeno nic nereklo a navic jsem ho stejne zapomnel.
Gareth, myslim, suzuki tyco dopomohl k titulu v BSB a o odpruzeni neco malo vi.
Takze co pilot to jine pozadavky na techniku a nekdo opravdu zajede nejlepe na povestnych vratech od stodoly...

Naposledy editováno 05.04.2024 22:21:32

1 reakcí na tento příspěvek Co je to za vehement

5.4.2024 v 22:21 | Nahoru | #28
Kdysi bylo pár pokusů tlačné vidlice. Na motorkách se sajdou se používá zcela běžně, protože jednak teleskopická vidle nemá dostatečnou torzní tuhost a také protože u sajdy mnohem víc vadí zkracování rozvoru. Pokud by na tlačnou vidli, která má běžné normální zadní tlumiče uchycené napřímo, přidal jednoduché přepákování, měl by obdobnou funkci mnohem levněji a bez takovéhoto mechanického harakiri.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 22:23 | Nahoru | #29

krokoš píše: Čau, ja už pátram, kde býva. Volá sa Roman Juriš. Pôjdem sa na ten vehement pozrieť osobne a spýtam sa ho na to, teda, keď ho vypátram. Meno som našiel na nete, tam je nejaký článok o ňom.


Řekl bych, že tady ho máš, alias Romoto .

(reakce na) Co je to za vehement

5.4.2024 v 22:26 | Nahoru | #30
Deadman> takova reseni uz tu taky byla... Krautkopf treba neco vyhrabe
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Yamaha xs 400 - uložení čepu vahadl... Yamaha XS 400 T_O_M 19 1.7.2023 v 08:01 jdu900fire_blejt
Yamaha XS 400 motor - prasklý karter Yamaha XS 400 Ferryouda 8 27.9.2021 v 22:23 Ferryouda
Osvětlení SPZ Yamaha xs400 1981 Yamaha XS 400 Semifoxxa 5 9.3.2021 v 01:35 Massakra
Výroba laminátového krytu - dotaz Yamaha XS 400 Kylarek 22 8.1.2021 v 17:22 krokoš
Yamaha XS 400 DOHC drátěné kola Yamaha XS 400 sekáčmagor 23 3.6.2020 v 00:46 assassin


TOPlist