Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.
Jak brzdíte vy?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit
Krejza píše: Souhlasím, že je to rychlejší. Ale zároveň tím dostaneš kola na hranu dříve a extrémně změníš pozici těla, čímž se ti bude motorka špatně ovládat . Čím vyšší rychlost, tím větší hovadina motorku pod sebe sklápět.
Dá se tento způsob využít, když se potřebuješ na malou vzdálenost vyhnout díře, kanálu, nebo třeba krátký slalom. Ale pokud to moc neumíš, spíš si usteleš než dosáhneš požadovaného cíle.
Třeba se mi vůbec nelíbí, jak se učí výhybný manévr. Intenzivní brzdění, takže se soustředíš jen na něj a ne situaci kolem tebe. Potom vymáčknout spojku, tím se ti stane z motorky kurevsky těžké kolo. A jako poslední ji sklopit pod sebe ve velikém úhlu. Raději bych viděl začít ne tak silným brzděním a během toho hledat únikovou cestu a překážku objet klidně ve vyšší rychlosti.
tohle spíš závisí na konkrétním pilotovi a jak vyhodnotí situaci...