globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak brzdit
 
8.8.2016 v 22:14
Podle autoškoly i motoškoly se má brzdit postupným odřazováním, na každém stupni pustit spojku. Má to nějaký dobrý důvod?
Já brzdím brzdou až do rychlosti např. 10 km/h a pak to najednou přehrkám z pětky na jedničku. Příjde mi to tak pohodlnější. Motorka neprotestuje, žádné ošklivé zvuky se z ní nelinou. Mluvím o brždění před křižovatkou. Před zatáčkou to dělám stejně, ale nejdu na jedničku přirozeně.

Jak brzdíte vy?
Anketa: Jak brzdím
Převážně motorem, stupeň po stupni
98%
152
Převážně brzdou, řazení přehrkám najednou
2%
3

2 reakcí na tento příspěvek Jak brzdit

9.8.2016 v 13:56 | Nahoru | #1
Měl jsem možnost projet teď několiktrát Tuono 2003, ale aby to zase nějak závratně brzdilo motorem se říct nedá, spíš moto reaguje oproti 4V tím, že se hůř dávkuje na nižší kvalty. Samo sebou, že to brzdí víc jak 4V, ale aby Ti to blokovalo kolo, nebo jsi nemusel vůbec brzdit, je naprostá blbost. Je tam anti-hop, ale ten funguje jen ve větších otáčkách, takže na jízdu jen s ubraním plynu to nemá vliv.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 15:10 | Nahoru | #2
Sonicek> divný, mně brzdí Vévoda jako kjáva.... Když neletíš palici, tak vůbec nemusíš sahat na brzdy...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak brzdit

9.8.2016 v 15:25 | Nahoru | #3

Sonicek píše: Měl jsem možnost projet teď několiktrát Tuono 2003, ale aby to zase nějak závratně brzdilo motorem se říct nedá, spíš moto reaguje oproti 4V tím, že se hůř dávkuje na nižší kvalty. Samo sebou, že to brzdí víc jak 4V, ale aby Ti to blokovalo kolo, nebo jsi nemusel vůbec brzdit, je naprostá blbost. Je tam anti-hop, ale ten funguje jen ve větších otáčkách, takže na jízdu jen s ubraním plynu to nemá vliv.


takže si jel na Tuonu 2003 platí to pro všechny dvouvály? ...neblázni člověče.
A jestli je to ten originál Aprilia "antihop " tak to není antihop...

Hlemýžď píše: Ještě bych rád opravil tovu mylnou představu, že když je zmáčknutá spojka (tedy v rozpojeném stavu), tak se lamely neopotřebovávají. je to přesně naopak. Lamely v rozpojeném stavu nejsou schopny přenést krouťák, alo nejso uplně od sebe. ony po sobě kloužou a otírají se a tudíž se opotřebovávají velmi hodně, a intenzivně se zahřívají. Pokud držíš spojku zmáčknutou dlouho, můžeš jí spálit.. Smrdí to podobně jako spálené brzdy. Nejvíc se pak opotřebovávají v okamžiku rozjezdu, kdyz při plynulém rozjezdu začínáš pouštět spojku a přidávat plyn. Zvýšíš přítlak, ale přidáním plynu I krouťákák, takže dochází k velmi intenzivnímu tření až do okamžiku, kdy dojde k plnému přenosu krou´táku a lamely přenesou veškerou třecí sílu a přestanou po sobě kouzat. Tento přechodový časový okamžik je naštěstí krátký, jinakby to spojka odnesla. Po té co už je spojka spojená se lamely již neopotřebovávají. takže skutečnost je přesně opačná než ses domníval, spojku opotřebováváš, kdž jí držíš zmáčknutou, tj při řazení a při rozjezdech. nikoliv jízdou.



při vystavení spojky je tření mizivý... určitě ne takový, že by se pálila ( v autě už vůbec ne, tam spíš dostává na frak ložisko)...a už vůbec ne v olejový lázni - na to zapomeň ... zbytek máš více méně pravdu.
Největší kouř dostává při rozjezdech a podřazování bez srovnání otáček ... zvedání na zadní přes spojku atd. to jsou věci co jí extrémně vadí.

Naposledy editováno 09.08.2016 15:39:32
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist