bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Geometrie 950 sm.
23.5.2016 v 20:08
Zdar chlapi, dnes jsem dotahoval řetěz a zaskočilo mě měření. Předpokládám že přední kolo se zadním by mělo být co nejvíc přesně v ose. Zvedl jsem zadek na stojan přes kyvku, řídítka nastavil do vodorovné polohy. Vzal jsem hlinikovou lat, přiložil pres zadní gumu a u predku měřil vzdálenost k lati, měřil jsem u rafku ve dvou místech vzadu i v předu a rozměry stejne. Přiložil jsem lat na druhou stranu a také v předu i v zadu stejne ale o centimetr víc . Nemohl by nekdo poradit kde muze být problém? Bourana není. Je to jak kdybych vzal zadní kolo a o centimetr ho šoupnul k jedné straně. Ještě jsem měřil vzdálenost od disku k vnitřní straně a u řetězu jsou to 4 cm a k brzde jen 3.

Geometrie 950 sm.

23.5.2016 v 20:42 | Nahoru | #1
Pokud to víš na 100%, že není bouraná, tak potom záleží na přesnoti napnutí řetězu spolu s ustavením polohy řídítek a samozřejmě na přesnosti vůbec celého tohoto měření. Navíc je to vyosené pouze o 5mm a ne 1 cm, jak uvádíš.

1 reakcí na tento příspěvek Geometrie 950 sm.

23.5.2016 v 22:42 | Nahoru | #2
Tak že to vyoseni je v pořádku?

(reakce na) Geometrie 950 sm.

23.5.2016 v 23:12 | Nahoru | #3
Jardik.021> Pokud to měření není provedeno opravdu precizně, tak nelze určit, zda to je v pořádku. Nepozoruješ rozdíl mezi průjezdem zatáčkou vpravo a vlevo?

1 reakcí na tento příspěvek Geometrie 950 sm.

24.5.2016 v 04:02 | Nahoru | #4
Psal jsi, že je to vyosene o 5mm, a ne o 1 cm. Tak se ptám jestli to vyoseni 5mm, je v pořádku.
Měřil jsem naprosto precizně, několika způsoby.vždy 1cm.
Průjezd zatáčkou je v pohodě. Řeším to jen celou dobu, protože u rychlosti nad 150 se začnou vlnit řídítka a zrychlení by následovalo pád. Ložiska v předku jsem nechal udělat, nová guma, dvakrát vyvážený, tlumiče nastavený a přesto to dělá. Tak uz jdu po všem.

2 reakcí na tento příspěvek Geometrie 950 sm.

24.5.2016 v 06:57 | Nahoru | #5
Ono stačí, jestli nemáš zadní kolo úplně v ose, pořádně koukni na šponováky. Jedna strana o milimetr jinak a na tu vzdálenost k přednímu kolu to udělá centimetr jako nic. Jinak 950 SM je v rychlostech nad 150 km/h nervózní a ma tendence se vlnit, je to dáno stavbou stroje - poměrně lehká, dlouhé zdvihy odpružení + ta plachta nad předním kolem... Záleží jak hodně to dělá tobě, tu nervozitu jsem cítil taky, ale nebezpečné mi to nepřišlo.

(reakce na) Geometrie 950 sm.

24.5.2016 v 08:32 | Nahoru | #6
Jardik.021> V pořádku to není, ale katastrofa taky ne. Tu motoku jsi kupoval novou? Klidně mohla být nabouraná zezadu (auto nedobrzdilo před křižovatkou apod.), a tedy jinak není poškozená.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie 950 sm.

24.5.2016 v 08:58 | Nahoru | #7

Sete píše: Ono stačí, jestli nemáš zadní kolo úplně v ose, pořádně koukni na šponováky. Jedna strana o milimetr jinak a na tu vzdálenost k přednímu kolu to udělá centimetr jako nic. Jinak 950 SM je v rychlostech nad 150 km/h nervózní a ma tendence se vlnit, je to dáno stavbou stroje - poměrně lehká, dlouhé zdvihy odpružení + ta plachta nad předním kolem... Záleží jak hodně to dělá tobě, tu nervozitu jsem cítil taky, ale nebezpečné mi to nepřišlo.



Mno ja tedy nevim, nejsem odbornik. Mam od teto znacky motorku velmi podobne kontrukce a rozhodne v rychlostech nad 150 nervozni neni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Geometrie 950 sm.

24.5.2016 v 09:50 | Nahoru | #8

gugo píše: Mno ja tedy nevim, nejsem odbornik. Mam od teto znacky motorku velmi podobne kontrukce a rozhodne v rychlostech nad 150 nervozni neni.



Měl jsem 950 SM i Advíka 990 věř mi, jízda je to úplně jiná

Naposledy editováno 24.05.2016 09:51:00

Geometrie 950 sm.

24.5.2016 v 10:10 | Nahoru | #9
Zkus seřídit zadní kolo a pak přeměř co se stane, myslím si že to akorát blbě měříš. To tvé měření by fungovalo jen pokud si nepohl předním kolem ani o chlup.

(reakce na) Geometrie 950 sm.

24.5.2016 v 10:18 | Nahoru | #10

Sete píše: Měl jsem 950 SM i Advíka 990 věř mi, jízda je to úplně jiná



no jizda to jina bude, ale nejak neverim tomu ze by SM melo byt v rychlosti 150 a vejs nejak neklidny. Asi spatnej kus ne ?

1 reakcí na tento příspěvek Geometrie 950 sm.

24.5.2016 v 13:58 | Nahoru | #11
Měřil jsem to dnes asi 5 X a po každý mi vyšlo 1 cm zadní kolo do strany. Jestli máte někdo sm 950 , můžete mi změřit vzdálenost od kyvky k ráfku, jestli jsou obě strany stejne? U strany kde je řetěz mam o 1 cm víc. A to probiha az k přednímu kolu. Serizene zadní kolo jsem měřil na několika mistech a uplne totozne na obou stranách. Kdyby to bylo vyosene ,tak mam u předního kola při mereni klín a to je naprosto stejný i z druhý strany. Jestli to není normálka. To že to vlni nad 150 ,budu nejspíš muset poresit tlumičem řízení. Fotr je v usa a od Scotta je tam k sehnání i s montážní sadou za 500 $

(reakce na) Geometrie 950 sm.

24.5.2016 v 20:48 | Nahoru | #12

Sete píše: 950 SM je v rychlostech nad 150 km/h nervózní a ma tendence se vlnit, je to dáno stavbou stroje - poměrně lehká, dlouhé zdvihy odpružení + ta plachta nad předním kolem...



...... cože?

(reakce na) Geometrie 950 sm.

24.5.2016 v 20:50 | Nahoru | #13

Jardik.021 píše: Měřil jsem to dnes asi 5 X a po každý mi vyšlo 1 cm zadní kolo do strany. Jestli máte někdo sm 950 , můžete mi změřit vzdálenost od kyvky k ráfku, jestli jsou obě strany stejne? U strany kde je řetěz mam o 1 cm víc. A to probiha az k přednímu kolu. Serizene zadní kolo jsem měřil na několika mistech a uplne totozne na obou stranách. Kdyby to bylo vyosene ,tak mam u předního kola při mereni klín a to je naprosto stejný i z druhý strany. Jestli to není normálka. To že to vlni nad 150 ,budu nejspíš muset poresit tlumičem řízení. Fotr je v usa a od Scotta je tam k sehnání i s montážní sadou za 500 $



to ze se to vlni od 150 je chyba, motorka to seriove nedela. Je potreba tu chybu najit a ne se ji pokusit eliminovat tumicem, co stejne nepomuze, akorat se zacne kymacet cela motorka.
Me se SERko taky vlnilo, stacilo prevazit zadni gumu, ale tady bude problem nekde jinde. Rozhodne za sebe doporucuju se na to nevysrat a najit problem pred tim, nez tam das tlimic

Geometrie 950 sm.

24.5.2016 v 20:57 | Nahoru | #14
Tak jsem dotahnul šroub na krku a je to podstatný rozdíl. Když jsem natočil mašinu tak se mi vibracemi sami otočily řidítka. A to mi říkal odborník, že to kontroloval. Jel jsem jen 170 a nic. Uvidíme co to bude vyvádět v rychlejší jízdě.

Geometrie 950 sm.

24.5.2016 v 20:58 | Nahoru | #15
A dotahl jsi ho na spravny moment?

1 reakcí na tento příspěvek Geometrie 950 sm.

24.5.2016 v 21:46 | Nahoru | #16
Jo jo bral jsem to momentakem, bylo to o celou otacku.

(reakce na) Geometrie 950 sm.

24.5.2016 v 23:22 | Nahoru | #17

Jardik.021 píše: Jo jo bral jsem to momentakem, bylo to o celou otacku.



jetli jsi mel vuli na krku tka ze jsi tu matku otocil o celou otacku tak ti muselo predni kolo vaklat o centimetr ne ??? natom se neda jezdit.
To muselo pri brzdeni skakat jak koza.

Geometrie 950 sm.

25.5.2016 v 12:17 | Nahoru | #18
Jedna otáčka ti 1 cm neudělá, jen ty řídítka šli hrozne z lehka, při dotažení na spravny moment trošku ztuhly a je klid. To odskoceny kolo o 1 cm je v pořádku, potvrdili mi to v ktm, prý to u některých motorek dělají aby se vešli do kyvky, a zachovali rozety v ose. Na jízdě to nepoznáš. A kámoš co má to sami má ty samé rozdíly mezi kyvkou a kolem, viz tedy i předním kolem.

1 reakcí na tento příspěvek Geometrie 950 sm.

26.5.2016 v 18:51 | Nahoru | #19
Tak jsem to poradne projel a zaclo to znovu, je to v servisu. Pak napíšu čim to bylo.

(reakce na) Geometrie 950 sm.

26.5.2016 v 19:34 | Nahoru | #20
Jardik.021> a co presne zaclo znova, puvodne jsi rikal ze mas vyosene kolo.

1 reakcí na tento příspěvek Geometrie 950 sm.

31.5.2016 v 13:06 | Nahoru | #21
Jo ale to je prý v pořádku, je to na 950 schválně, je v ose s předním kolem ale o centak do boku. To klepání řídítek jsem nechal prověřit a nikde nic nenašli, jen mi dali radu, že je mám pri větší rychlosti tahat k sobě. To pak šlo do 190 bez vlneni, jak je drzis v klidu nedas nad 160 aniž by se ti vlnily řiditka. Tak ze jediná pomoc je opravdu ten tlumič řízení a na 950 dělají jen ty rotační.

(reakce na) Geometrie 950 sm.

31.5.2016 v 13:10 | Nahoru | #22
Jardik.021> hele jestli k tomu vlneni dojde pozvolna na rovny silnici, tak si prevaz predni gumu pripadne prezuj plast. Ja prezouvam mezi terenem a silnici docela casto a kdyz nevyvazim predni kolo tak to na dalnici tak od 145 a vejs dostane takovej pozvolnej rozvlnenej rytmus, ze kteryho se da vyskocit jen tak ze uberes vono se to uklidni a jedes dal.

1 reakcí na tento příspěvek Geometrie 950 sm.

31.5.2016 v 15:10 | Nahoru | #23
Přesně co pises se mi děje, dvakrát mi vyvazoval gumu, a je dávána nová. Schválně vyzkousej pri ty rychlosti se lehce nahnout dopředu a tahat riditka k sobě a prestane to. Byl jsem odkázaný na ten tlumič. A to jsem to měl u dvou lidí. Nebo přitáhnout krk ale pak budu měnit každou chvilku ložiska, což je na 950 otázka půl hodiny

(reakce na) Geometrie 950 sm.

31.5.2016 v 16:43 | Nahoru | #24
Jardik.021> jak se to vyvazovalo ? staticky nebo dynamicky v pneuservisu pro auta ?

1 reakcí na tento příspěvek Geometrie 950 sm.

31.5.2016 v 17:52 | Nahoru | #25
Přímo v servisu, roman čermák v kralupech. Dělá jen mašiny.

(reakce na) Geometrie 950 sm.

2.6.2016 v 08:45 | Nahoru | #26
Jardik.021> Takze kdyby bylo krivy kolo tak by si toho asi vsimnul tak ti asi neporadim.

Geometrie 950 sm.

9.6.2016 v 09:07 | Nahoru | #27
Ahoj, já 190km/h a nic nepozoruju, občas se to zavlní do zatáček při vyšších rychlostech, ale to je něco jiného.

Geometrie 950 sm.

13.6.2016 v 17:06 | Nahoru | #28
Tak jsem si po ,, odborném " seřízení tlumičů vzal manuál a seřídil vše podle knižky na nejtvrdší odpružení a hle je pokoj. Tak že, né vše co opraví znamená, že je opraveno.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Mizí voda KTM 950 Supermoto Johnysamec 23 3.11.2022 v 12:56 Pepa919
Startér Ktm 950 sm KTM 950 Supermoto Gotie77 7 30.7.2022 v 13:13 mmks
Propad výkonu, laďák a směs lc8 KTM 950 Supermoto P-man 6 21.6.2022 v 10:14 slanyf
Problém s řazením KTM 950 (990) [1, 2] KTM LC8 950 Adventure, KTM 950 SuperEnduro, KTM 950 ... KubaLC8 47 1.9.2021 v 09:06 zboto
Balkánek KTM 950 Supermoto S3164181 9 10.6.2021 v 11:14 Foresterr


TOPlist