globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 kývačka vs. panelka
6.5.2016 v 22:58
Ahoj, uvažuji o koupi Jawy250, ale nemám prakticky žádné zkušenosti (pouze s fichtlem)
Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 14:26 | Nahoru | #301
Jen nešla koupit

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 14:31 | Nahoru | #302
Mno právě... dneska si můžeš koupit cokoliv, stačí když to zaplatíš Přesto si toho někteří lidi neváží a tvrdí jak je jim zle...

Každá doba, stejně jako vlastně cokoli má svoje pro a proti

Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 14:45 | Nahoru | #303
Ale tak snad ty Jawy a zetky nejsou až tak o výkonu a závodění s nima :D Aktuálně jezdím s pérákem 250 a dali jsme na otočku 330km spolu s 634/1973 a 472/1979...ten pérák je slabší to je celkem jasné. Ale vpohodě jsem přijeli ve skupině.
Jinak velmi dobře frší indická Yezdi 250. To je opravdu dost raketa!

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

11.8.2016 v 15:05 | Nahoru | #304

mito7 píše: Mě jen udivuje, že ten malej dvoutakt dokáže takový věci, který tenkrát nebyly představitelný.



Zase to tak nepřeháněj. Jen si to nezkusil, protože to nebylo běžně na silnicích. V 90. letech, který si uvedl už si mohl běžně koupit tohle. Bohužel se tu zastavil vývoj a nebyl výběr.



Naposledy editováno 11.08.2016 15:07:31

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

12.8.2016 v 07:13 | Nahoru | #305
Myslíš, že tohle se chovalo stejně, když to nemělo jazýčkový ventil v sání ani přívěru ve výfuku, navíc vzduchem chlazený?

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

12.8.2016 v 07:56 | Nahoru | #306
Byl to úplně jinej motor, takže tvoje otázka je možná až trošku hloupá, ale pro představu co dokáže 125 v té době myslím dostačující.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

12.8.2016 v 10:13 | Nahoru | #307
Co to mělo za parametry? Najdu od toho nějaké technické údaje, jaké je to typ?
Ale v tý době se dělalo i to MITO.

Naposledy editováno 12.08.2016 10:16:25

Jawa 250 kývačka vs. panelka

12.8.2016 v 10:24 | Nahoru | #308
mrkni na Cz 516, 511, 519...
511 byla zalezitost konce 70 let.

Jel sem na tom i na silnejsich modelech. Uz tenktat ty 125 jely ukrutne, ale samozrejme to nemelo vubec spodek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

12.8.2016 v 11:33 | Nahoru | #309
mito7> Vzhledem k okolnostem se dá říct, že jestli šlo z motoru bez zbytečných serepetiček které uvádíš (klapka, přívěra) vymáčknout maximum, tak technici z ČZM na to určitě přišli
Ale má to i druhou negativní stránku - nízká životnost motoru a obrovská spotřeba.

Jawa 250 kývačka vs. panelka

12.8.2016 v 14:17 | Nahoru | #310
Já bych řek hlavně naprostou nepoužitelnost motoru v nízkých otáčkách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

12.8.2016 v 16:30 | Nahoru | #311

Kynklačka píše: mito7> Vzhledem k okolnostem se dá říct, že jestli šlo z motoru bez zbytečných serepetiček které uvádíš (klapka, přívěra) vymáčknout maximum, tak technici z ČZM na to určitě přišli
Ale má to i druhou negativní stránku - nízká životnost motoru a obrovská spotřeba.


Nepřišli.
To dokázali jen soudruzi v NDR a ta motorka se menuje Simson.
Nemyslím sériovku, ale soutěžní speciál.
Kdo to nekdy viděl jet, ten zůstal stát s hubou dokořán.
Motory jim držely, měly čistý zvuk a jely jak kráva celých šest dní.
A to v době,kdy celý svět v malých kubaturách používal vodní chlazení,klapky, přívěry a podobné "serepetičky".
Simson byl vzduch a symetrák.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

12.8.2016 v 21:54 | Nahoru | #312
Zdenalbenal> Říkám to nerad, ale IFA byla vývojově o třídu výš než domácí stroje, to vím. On už fakt, že někdy od 50. let používali v sériových MZ řadicí buben na 5 rychlostí o něčem svědčí. A taky tvar a vedení přefuků, které používají dvoutakty dodnes byl na svou dobu revoluční. Taky odstředivá regulace předstihu...to všechno u motorky z přelomu 50. a 60. let. Takže mě nepřekvapuje, že jejich sportovní mašiny byly ještě lepší...
U sériové jawy i čízy jsou ty přefuky tak kokotsky tvarované a to stejně na péráku jako na 640 a s rychlostmi se taky nepochopitelně šetřilo celých 40. let. Svým způsobem, když nebyly schopní ani po revoluci spustit výrobu pětirychlostních karterů, tak co od nich člověk může čekat dnes...

2 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

12.8.2016 v 21:58 | Nahoru | #313
http://www.motorkari...250-559-1022615.html

To už je snad vtip. Panelka s ustřihnutýma ušima za za 130 kolíků.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 05:23 | Nahoru | #314
MZ měli odstředivou regulaci předstihu? To mě zajímá - popiš. Mechanicky? Mito má elektronicky, ale nemá podtlakovou, láká mě to nějak vymyslet, myslíš, že by to bylo hodně znát?

Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 08:47 | Nahoru | #315
Po revoluci jawa vyjela se sériovým vodníkem Jawou 250/593 potažmo s 280ccm s výborným motorem s membránou, který opravdu jel a měl příkladnou trvanlivost. A co MZ? Ta u dvoutaktu pro širokou populaci finišovala s MZ 300 s klasickým vzduchem.. Ta 593 byla úplně jinde.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 09:05 | Nahoru | #316
PetrL3> Nikde ale není psáno, že se za ty peníze prodá . Ta cena je nesmyslná.
Martin : Tu 250/593 měli vyrábět dál, možná ji ještě vylepšit a mohla to být lidová motorka. Její pověst je vynikající, každý kdo ji měl ( má ) ji chválí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 09:17 | Nahoru | #317
Bohužel byla drahá... Málo se prodávala. Bylo to v době, kdy ž byla fabrika u dna.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 09:21 | Nahoru | #318
mito7> tak ono "odstředivá regulace" - na tom nejde co víc popisovat Dvě pružinky, závažíčka a se zvyšujícími otáčkami se závažíčka roztahují a při tom pootáčejí desku s kontakty nebo vačku. U té MZ ES to myslím pootáčí vačku. Je to hodně jednoduché, ale jako všechno mechanické se to časem opotřebuje/unaví. Jakou regulaci má ETZ nevím - možná už elektronickou. Podtlakovka je o něco lepší, ale elektronická je nejlepší - jednoduchá a 100% funkční po celou dobu životnosti motoru. Hlavně oproti mechanickým regulacím si můžeš nastavit (příp. už v továrně) jakoukoliv předstihovou mapu. Předstih se může zvyšovat a pak po překročení určitých kritických otáček zase snižovat - to u mechanické nejde. Záleží kolik to točí, mechanická se uplatní u verglů cca do 5000 ot./min anebo tam musí být doraz, který zabrání dalšímu zvyšování předstihu.
Jestli to bude znát to nevím. Výkon to nejspíš nepřidá, ale může to vylepšit jeho křivku v nižších a nejvyšších pásmech otáček. Takže pokud je pevný tovární předstih optimální pro pásmo 2000-5000 ot./min, tak můžeš výrazně zlepšit spodek a dejme tomu i vršek.
Já si chci nabastlit elektronické zapalování od imfsoftu na 634. Problém je, že s VAPE si to nerozumí a původní dynamo je pro dnešní provoz a spolehlivost nepoužitelné. Takže jestli někdo má nápad jak to spárovat, případně jak jinak to udělat, rád si nechám poradit...

Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 09:27 | Nahoru | #319
Pokud Jawu 250 kyvacku ci panelku, tak bych sahnul po panelce, jedno jestli 559 nebo 592.. na jezdeni mi vyhovuje vic. A nebo pokud bych chtel neco dvouvalcovyho,tak bych sel do CZ 471.. tak za me panelka jako ceska klasika. A na bezny jezdeni SVcko, Erko, aj. 😎

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 09:28 | Nahoru | #320
MartinED250> z toho dna zda se mi se jeste nezvedla.. nejspis jestli,tak s novym majetelem..

Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 09:44 | Nahoru | #321
Jawa je po smrti. V ramci dotaci nacuca prachy a s motorkama skonci a bude jen levnou nastrojarnou pro germany. Jako cezeta.

e: Posledni teckou budou prachy za prodej znacky. Pak se najde nekdo, kdo ji bude lepit na cinany. Jako to dela Jawa v Argentine.
http://jawa.com.ar/ver-todas/

Naposledy editováno 13.08.2016 10:12:57

Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 11:59 | Nahoru | #322
S novou jawou už nepočítám.. Dělá jenom ostudu...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 12:03 | Nahoru | #323
Kynklačka> Nevím co máš proti dynamu. proč by nemělo být použitelné? Jediné co mě napadá, že pokulhává výkonem, ale pokud je zrcadlení ve světlech v pořádku dá se normálně jezdit i v noci. Dnes stačí jako regulaci použít relé AEV - to už je nastaveno na trvalý provoz se světly a dobíjí 7.3V. Jezdím s tím normálně a při běžné údržbě naprostá spolehlivost.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 13:40 | Nahoru | #324
Kynklačka> tak si uprav laditelnej ignitech

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 13:47 | Nahoru | #325
MartinED250> Řekněme že pokud bych na něj dal to zapalování od imfsoftu, tak tam pořád zůstanou uhlíky a výkon bude stále nízký. V noci se s tím jezdit nedá a vůbec nejhorší je to za šera. Před časem jsem za večerního šera málem srazil srnce. Jel jsem asi 60 km/h a v té bludičce jsem si ho všiml doslova na poslední chvíli. Jediné štěstí bylo že naproti nikdo nejel - jednak jsem se vyhýbal protisměrem a jednak by mě nejspíš oslnil, takže bych si toho rezáka všiml pět metrů před motorkou.
Taky je fajn pocit, když za tebou jede auto a ty od něj vidíš na levé straně silnice světlo, na pravé straně světlo a před sebou tmu.
Občas mi připadá, jako kdyby si jawaři kompenzovali mrzký výkon svého stroje (v dnešním poměru) tím, že alespoň v noci po tmě zažijí trochu toho adrenalinu už při 20 km/h

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 22:18 | Nahoru | #326
Když je opravdu dobrá parabola (zánovní) a jede se v noci trochu pomaleji, rak to s tou 35W žárovkou dle mého stačí. Dobré uhlíky vydrží hodně. Stačí každých 5000Km vyčistit komutátor. Je too údržbě.

1 reakcí na tento příspěvek Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.8.2016 v 08:07 | Nahoru | #327
Někde je potřeba vzít signál o podtlaku v sání. Chtěl jsem k tomu využít snímač s membránou ze 120 a napojit ho za karburátor. Nejjednodušší by bylo tím táhlem rovnou posouvat snímač.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.8.2016 v 10:13 | Nahoru | #328
Kynklačka> Jednů sem tady už psal, že šéfkonstruktér MZ Kaaden dělal s von Braunem rakety...a v Jawě byli "obyčejní" konstruktéři a aj takový rozdíl byl mezi motorkama .
Na druhé straně jawské závodní speciály měly takové vychytávky, na které v úžasu čuměli aj japonci...třeba převodovky...
Martin ED250 - no jo, vodní Jawa byla dobrá, technicky lepší než dvoutakt MZ - ale konec byl stejný...
Ale co dělá motor - válec - ten byl u Jawy, mírně řečeno, vždy zvláštní...
Když někdy na jaře před Jabloncem, tuším v roce 02, přinesl jeden maník z Týnce válec ze soutěžní Jawy, na které pak startoval Macháček, tak ten můj dvorní motorář se naňho jen tak zběžně podíval a vrátil mu ho s tím, že ta motorka stejně nepojede...no a měls vidět, jak čuměli a divili se, že co si to ten člověk dovoluje, co je to za hňupa, vždyť oni jsou nejlepší na světě a musí teda všecko vědět nejlíp, že jo.
mito7 - když se chceš hrát, budiž.
Ale pokud se chce, aby motocykl dobře fungoval, doporučuju svěřit tuto práci tomu, kdo se tím živí a zaplatit mu to.
Výsledek je ten, že motorka jede a taky to bývá, ač se to nezdá, nejlacinší řešení. Efekt je tedy zaručen.

No ale co se týče původního dotazu, tož když sem dělal autoškolu, jezdil sem s instruktorem na panelce.
Celkem sem byl příjemně překvapený, jak ta motorka jede...tak jaksi nornálně...
V typech sériovek se nevyznám, ale bral bych tu, kerá měla u primáru dvě ložiska, páč chvílu zkůšali enom jedno...
No a kdyby byl pán fajnšmekr, tak se na panelárnu dá nabastlit hliněný válec s vložkou .

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.8.2016 v 21:28 | Nahoru | #329
Zdenalbenal> Na druhou stranu, ty MZ motory jsou hodně složité, serou se a když to skládá někdo kdo o tom hovno ví, tak to špatně dopadne. Protože jestli jde vymyslet něco ještě komplikovaněji a složitěji, němečtí konstruktéři na to určitě přijdou

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.8.2016 v 21:51 | Nahoru | #330

Zdenalbenal píše: Kynklačka> Jednů sem tady už psal, že šéfkonstruktér MZ Kaaden dělal s von Braunem rakety...a v Jawě byli "obyčejní" konstruktéři a aj takový rozdíl byl mezi motorkama .
Na druhé straně jawské závodní speciály měly takové vychytávky, na které v úžasu čuměli aj japonci...třeba převodovky...
Martin ED250 - no jo, vodní Jawa byla dobrá, technicky lepší než dvoutakt MZ - ale konec byl stejný...
Ale co dělá motor - válec - ten byl u Jawy, mírně řečeno, vždy zvláštní...
Když někdy na jaře před Jabloncem, tuším v roce 02, přinesl jeden maník z Týnce válec ze soutěžní Jawy, na které pak startoval Macháček, tak ten můj dvorní motorář se naňho jen tak zběžně podíval a vrátil mu ho s tím, že ta motorka stejně nepojede...no a měls vidět, jak čuměli a divili se, že co si to ten člověk dovoluje, co je to za hňupa, vždyť oni jsou nejlepší na světě a musí teda všecko vědět nejlíp, že jo.
mito7 - když se chceš hrát, budiž.
Ale pokud se chce, aby motocykl dobře fungoval, doporučuju svěřit tuto práci tomu, kdo se tím živí a zaplatit mu to.
Výsledek je ten, že motorka jede a taky to bývá, ač se to nezdá, nejlacinší řešení. Efekt je tedy zaručen.

No ale co se týče původního dotazu, tož když sem dělal autoškolu, jezdil sem s instruktorem na panelce.
Celkem sem byl příjemně překvapený, jak ta motorka jede...tak jaksi nornálně...
V typech sériovek se nevyznám, ale bral bych tu, kerá měla u primáru dvě ložiska, páč chvílu zkůšali enom jedno...
No a kdyby byl pán fajnšmekr, tak se na panelárnu dá nabastlit hliněný válec s vložkou .



Asi tak. Souhlasím.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3877, 3878] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116315 Včera v 18:36 PetrL3
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist