globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 kývačka vs. panelka
6.5.2016 v 22:58
Ahoj, uvažuji o koupi Jawy250, ale nemám prakticky žádné zkušenosti (pouze s fichtlem)
Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

12.8.2016 v 21:54 | Nahoru | #1
Zdenalbenal> Říkám to nerad, ale IFA byla vývojově o třídu výš než domácí stroje, to vím. On už fakt, že někdy od 50. let používali v sériových MZ řadicí buben na 5 rychlostí o něčem svědčí. A taky tvar a vedení přefuků, které používají dvoutakty dodnes byl na svou dobu revoluční. Taky odstředivá regulace předstihu...to všechno u motorky z přelomu 50. a 60. let. Takže mě nepřekvapuje, že jejich sportovní mašiny byly ještě lepší...
U sériové jawy i čízy jsou ty přefuky tak kokotsky tvarované a to stejně na péráku jako na 640 a s rychlostmi se taky nepochopitelně šetřilo celých 40. let. Svým způsobem, když nebyly schopní ani po revoluci spustit výrobu pětirychlostních karterů, tak co od nich člověk může čekat dnes...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

15.8.2016 v 10:13 | Nahoru | #2
Kynklačka> Jednů sem tady už psal, že šéfkonstruktér MZ Kaaden dělal s von Braunem rakety...a v Jawě byli "obyčejní" konstruktéři a aj takový rozdíl byl mezi motorkama .
Na druhé straně jawské závodní speciály měly takové vychytávky, na které v úžasu čuměli aj japonci...třeba převodovky...
Martin ED250 - no jo, vodní Jawa byla dobrá, technicky lepší než dvoutakt MZ - ale konec byl stejný...
Ale co dělá motor - válec - ten byl u Jawy, mírně řečeno, vždy zvláštní...
Když někdy na jaře před Jabloncem, tuším v roce 02, přinesl jeden maník z Týnce válec ze soutěžní Jawy, na které pak startoval Macháček, tak ten můj dvorní motorář se naňho jen tak zběžně podíval a vrátil mu ho s tím, že ta motorka stejně nepojede...no a měls vidět, jak čuměli a divili se, že co si to ten člověk dovoluje, co je to za hňupa, vždyť oni jsou nejlepší na světě a musí teda všecko vědět nejlíp, že jo.
mito7 - když se chceš hrát, budiž.
Ale pokud se chce, aby motocykl dobře fungoval, doporučuju svěřit tuto práci tomu, kdo se tím živí a zaplatit mu to.
Výsledek je ten, že motorka jede a taky to bývá, ač se to nezdá, nejlacinší řešení. Efekt je tedy zaručen.

No ale co se týče původního dotazu, tož když sem dělal autoškolu, jezdil sem s instruktorem na panelce.
Celkem sem byl příjemně překvapený, jak ta motorka jede...tak jaksi nornálně...
V typech sériovek se nevyznám, ale bral bych tu, kerá měla u primáru dvě ložiska, páč chvílu zkůšali enom jedno...
No a kdyby byl pán fajnšmekr, tak se na panelárnu dá nabastlit hliněný válec s vložkou .

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

16.8.2016 v 01:34 | Nahoru | #3

Kynklačka píše: Zdenalbenal> Říkám to nerad, ale IFA byla vývojově o třídu výš než domácí stroje, to vím. On už fakt, že někdy od 50. let používali v sériových MZ řadicí buben na 5 rychlostí o něčem svědčí. A taky tvar a vedení přefuků, které používají dvoutakty dodnes byl na svou dobu revoluční. Taky odstředivá regulace předstihu...to všechno u motorky z přelomu 50. a 60. let. Takže mě nepřekvapuje, že jejich sportovní mašiny byly ještě lepší...
U sériové jawy i čízy jsou ty přefuky tak kokotsky tvarované a to stejně na péráku jako na 640 a s rychlostmi se taky nepochopitelně šetřilo celých 40. let. Svým způsobem, když nebyly schopní ani po revoluci spustit výrobu pětirychlostních karterů, tak co od nich člověk může čekat dnes...



Ohledně převodovky máš pravdu, ohledně seriového motoru 150ccm - parametry odpovídal motorům čz 477, nicméně byl tišší a převodovka mu dost pomáhala... Dobrá byla 250MZ, to jelo dobře, celkem kulturně se to chovalo a bylo to jednoduché....

Nicméně problém MZ, hlavně těch ze 60. let je to, že hnusnější motorku už nikdy nikdo nevyrobil... Ty z 80 let byly sice dál hnusné, ale o dost méně, tak nějak překousnutelně hnusné a dobře jezdily, tak se nad to člověk povznesl snáz...

Výsledek je ten, že Mz po několika bankrotech (protože se snažila čelit trhu sama o sobě) vyrobila pár celůkem zajímavých věcí, pak docela dobrou 125ccm a dneska je v piči stejně jako všichni ostatní.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3892, 3893] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116761 Včera v 23:24 Jirka_S
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist