globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jawa 250 kývačka vs. panelka
6.5.2016 v 22:58
Ahoj, uvažuji o koupi Jawy250, ale nemám prakticky žádné zkušenosti (pouze s fichtlem)
Líbí se mi kývačka i panelka, co byste mi doporučili?
Moto bych měl na kratší výlety, ale rád bych, aby to frčelo i těch 90km/h a neutavilo se to - neměl bych uvažovat radši o 350?
Budu rád za rady..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 09:21 | Nahoru | #1
mito7> tak ono "odstředivá regulace" - na tom nejde co víc popisovat Dvě pružinky, závažíčka a se zvyšujícími otáčkami se závažíčka roztahují a při tom pootáčejí desku s kontakty nebo vačku. U té MZ ES to myslím pootáčí vačku. Je to hodně jednoduché, ale jako všechno mechanické se to časem opotřebuje/unaví. Jakou regulaci má ETZ nevím - možná už elektronickou. Podtlakovka je o něco lepší, ale elektronická je nejlepší - jednoduchá a 100% funkční po celou dobu životnosti motoru. Hlavně oproti mechanickým regulacím si můžeš nastavit (příp. už v továrně) jakoukoliv předstihovou mapu. Předstih se může zvyšovat a pak po překročení určitých kritických otáček zase snižovat - to u mechanické nejde. Záleží kolik to točí, mechanická se uplatní u verglů cca do 5000 ot./min anebo tam musí být doraz, který zabrání dalšímu zvyšování předstihu.
Jestli to bude znát to nevím. Výkon to nejspíš nepřidá, ale může to vylepšit jeho křivku v nižších a nejvyšších pásmech otáček. Takže pokud je pevný tovární předstih optimální pro pásmo 2000-5000 ot./min, tak můžeš výrazně zlepšit spodek a dejme tomu i vršek.
Já si chci nabastlit elektronické zapalování od imfsoftu na 634. Problém je, že s VAPE si to nerozumí a původní dynamo je pro dnešní provoz a spolehlivost nepoužitelné. Takže jestli někdo má nápad jak to spárovat, případně jak jinak to udělat, rád si nechám poradit...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 12:03 | Nahoru | #2
Kynklačka> Nevím co máš proti dynamu. proč by nemělo být použitelné? Jediné co mě napadá, že pokulhává výkonem, ale pokud je zrcadlení ve světlech v pořádku dá se normálně jezdit i v noci. Dnes stačí jako regulaci použít relé AEV - to už je nastaveno na trvalý provoz se světly a dobíjí 7.3V. Jezdím s tím normálně a při běžné údržbě naprostá spolehlivost.

(reakce na) Jawa 250 kývačka vs. panelka

13.8.2016 v 13:40 | Nahoru | #3
Kynklačka> tak si uprav laditelnej ignitech
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawablázni [1 ... 3890, 3891] Jawa 250/559, Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kýv... Kafi 116715 Dnes v 22:53 Sema
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 353 Jawa 250/353 Kývačka pornopoet 3 9.3.2024 v 08:28 cmiral
Jawa 250 problém s kolesom Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka Lithwick 12 25.2.2024 v 12:11 udinar
Konec velkých techničáku [1, 2] Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... Jirk_K 57 23.2.2024 v 22:37 CBRlitrRR


TOPlist