1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) X-racer 10lithium ion vs Yuasa YTZ10S-BS
wedness píše: Taky bych řekl, že to tak bude. Protože Li-ion jsou háklivé nejen na přílišné vybití, ale i na přebítí a standardní regler je asi při plném nabití od nabíjení neodpojí…
Jj,elektroniku v sobě mít musí,už jen z důvodu hlídání hlubokého vybití....takže balancer obsahuje možná taky.Li ion jsou háklivý na vybití,přebití a možná i šerednej pohled vadí
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) X-racer 10lithium ion vs Yuasa YTZ10S-BS
Fandy2 píše: Jj,elektroniku v sobě mít musí,už jen z důvodu hlídání hlubokého vybití....takže balancer obsahuje možná taky.Li ion jsou háklivý na vybití,přebití a možná i šerednej pohled vadí
vetsina tech LiFe baterek zadnou elektroniku neobsahuje, hluboke vybiti neni nicim hlidane a kdyz ji uzivatel vybije je po ni.
prebiti nehrozi, protoze 4 clanky LiFe maji pri plnem nabiti nekde pobliz 14,8V tzn pokud motorka nabiji spravne lehce pres 14V tak se baterie udrzuje na cca 80procentech nabiti a neni potreba hlidat prebiti.
balancer a ruzne hlidaci obvody maji ten problem ze musi byt osetreny pro pruchod vysokyho proudu pri startovani a to neni tak snadny....
LiFe clanky jsou ale drahy, proto se to (udajne, nemam vlastni zkusenost) snazi vyrobci tech levnejch LiIon aku osidit tim ze tam daji levnejsi LiPol clanky + hlidaci elektroniku, ktera se v seriove vyrobe da vyrobit levne...
baterka s elektronikou je ale levnejsi a horsi (mene spolehlivej) nez ta s LiFe clanky a bez elektroniky....
dnes mi prisly na servis/kontrolu dve z mych samodomo baterek - jedna po zime a druha cca po roce a clanky nejsou temer rozhozene, napeti maji stejne s rozdilem par setin voltu. nabijeny v motorce a nabijeckou typu optimate....