globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej 5W-40 x 10W-40?
11.3.2016 v 22:05
Mám Suzuki Intruder M800, stříkačku, jako nový, najeto jen 9 tis.km, olej nepapá. Teď jsem ho měl na výměnně všech kapalin u zkušeného servisáka motorek. Přestože jsem do teď dával olej 10W-40 (dle pokynů výrobce), tak mi řekl, že dle jeho zkušeností do těchto "moderních" motorů je lepší dávat 5W-40. Nějak jsem se s ním nechtěl přít, s tím, že mu věřím a tak tam mám teď tento olej. Udělal jsem dobře a mám se něčeho obávat? Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 23:35 | Nahoru | #181
Dave81>

Hybrid pouze spojuje nevýhody obou typů paliv.

Možnost rekuperace,využití vlastností obou motorů v pro ně v těch nej podmínkách snížení hlučnosti,emisí,spotřeby -v čem vidíš hlavní problém?Vyšší váha a náklady?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 23:42 | Nahoru | #182

CAG píše: Dave81> Možnost rekuperace,využití vlastností obou motorů v pro ně v těch nej podmínkách snížení hlučnosti,emisí,spotřeby -v čem vidíš hlavní problém?Vyšší váha a náklady?



to co píšeš mi přijde jako propagační leták....ale máš to ověřeno praxí? Já osobně ne, tak je asi nevhodné to rozporovat, ale info, co jsem pochytil:
spotřeba prakticky stejná jako nafťák ve stejném autě (se srovnatelnou dynamikou), podstatně vyšší pořizovací cena, dražší servis, hrozba poruchy a drahé opravy a stále diskutabilní životnost baterie a její likvidace....do budoucna jistota nemalé investice do nákupu nové
V současném světe obrovská ztráta hodnoty nové/ojeté - v porovnání s klasikou benzin/nafta ve stejném autě

E: mě by momentálně pro hybrida nikdo nepřesvědčil, a to jsem celkem odpůrce nafty (spíš je pro mě naftové auto nevhodné)

Naposledy editováno 16.03.2016 23:47:06

(reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 23:58 | Nahoru | #183
.

Naposledy editováno 20.03.2016 22:04:37

Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 00:14 | Nahoru | #184
Dave81: mam stejnej nazor na naftak (a sam bohuzel jeden mam, ale jen proto ze to byla vyhodna koupe s prokazatelnou historii) a i na hybrid - nedavno sem jel taxikem co mel hybrid (Toyota Auris), ale presne to co pises - spotreba skoro i vyssi nez naftak ve stejny kategorii, nakup vyrazne drazsi atd., sem s tim taxikarem chvili pokecal o tom.

1 reakcí na tento příspěvek Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 00:17 | Nahoru | #185
dewwil: tesla je super, o tom zadna, je to top co se tyce elektroaut, ale tady se poukazuje na jiny aspekty, ktery v podstate zamezujou hromadnymu rozsireni

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 06:20 | Nahoru | #186
Bubrak-ZX10R> ale jo, já bych hybrida nechtěl ani omylem, buď benzín, naftu, nebo Teslu, žádný z každýho něco. Ale nejradši benzinovou motorku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 08:25 | Nahoru | #187
dewwil> jo, tesla je super, to říkám celou dobu. Někdo si představuje e-auta jako pomalé plečky, ale opak je pravdou. Vysoký výkon se u nich dosáhne snadněji než ve spalovaku.

Ono s tím brzděním. Baterky nedokážou v tak krátké době všechnu energii pojmout. Stím by mohli pomoct třeba superkondenzátory, ale to jen spekuluju.

Naposledy editováno 17.03.2016 08:26:47

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 09:41 | Nahoru | #188

Tech píše: dewwil> jo, tesla je super, to říkám celou dobu. Někdo si představuje e-auta jako pomalé plečky, ale opak je pravdou. Vysoký výkon se u nich dosáhne snadněji než ve spalovaku.

Ono s tím brzděním. Baterky nedokážou v tak krátké době všechnu energii pojmout. Stím by mohli pomoct třeba superkondenzátory, ale to jen spekuluju.



nahanel jsem se s teslou na dalnici v nemecku... kdyz to neni ta nejsilnejsi, tak konci na 200kmh a to jsem mu zmizel i s dieselovym kombikem vysokej vykon se dosahne pomerne snadno - u auta za dva mice :) jenze to u benzinaku taky ...

(reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 09:49 | Nahoru | #189

assassin píše: nahanel jsem se s teslou na dalnici v nemecku... kdyz to neni ta nejsilnejsi, tak konci na 200kmh a to jsem mu zmizel i s dieselovym kombikem vysokej vykon se dosahne pomerne snadno - u auta za dva mice :) jenze to u benzinaku taky ...



tak Tesla neni na zadne rychlostni rekordy. ale co jsem v tom jel jako spolujezdec, tak ta akcelerace je neskutecna.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 09:58 | Nahoru | #190
assassin> hmm a pointa ? Maximální rychlost stejně nikoho nezajímá. Důležitý je průběh výkonu a v tom elektromotor těžce válcuje. A i v rychlosti reakce na plynový pedál. Než se ty dnešní turba vzpamatujou, je dávno pryč.



Žádné masivní převodovky, mezinápravové diferenciály, chladiče a xy válců, prostě elegantnější řešení.

(reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 19:22 | Nahoru | #191
.

Naposledy editováno 20.03.2016 22:04:13

2 reakcí na tento příspěvek Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 19:31 | Nahoru | #192
Tech: hele sorry, ale vzhledem k tomu, ze vetsinu casu za volantem stravim na nemecke dalnici tak me maximalka pomerne dost zajima a zas me netrapi reakce na plyn a akcelerace.
Na okresky kde me to zajima mam auto s atmosferickym motorem a skoro o tunu lehci - takze si nejsem jistej, ze by me tesla tezce zvalcovala...

a jo sice tam nejsou diferaky a prevodovka (v radu desitek az stovek kg) ale je tam nekolik stovek kg baterek :) to je fakt vyhra....

a nevim jestli si zkoumal techniku tehle vykonejch elektromotoru, ale obvykle jsou kapalinou chlazene stejne jako spalovaci motory a docela casto maji aktivni chlazeni i ty baterie .... takze nejen, ze chladice tam nechybi, ale je jich tam dokonce vic.

jinak ja mam pro elektromotory slabost, mam spoustu RC modelu aut, nejvetsi 1:8 monster truck s 3,5ccm spalovakem jsem predelal na 1500W stridavej elektromotor a proti spalovaku to jede silene. I tak si ale myslim, ze u beznych aut je to slepa ulicka....

Naposledy editováno 17.03.2016 19:32:30

Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 20:07 | Nahoru | #193
JJ, ta P85+S je dobrá, max. 250km/h, pak konec... ale jezdí k nám ještě ta nejvýkonější 4x4 700ps a to nevím kolik dokáže, jenže při těhle kvaltech ta baterka najede na max V tak 100-200km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 20:20 | Nahoru | #194
assassin>

jinak ja mam pro elektromotory slabost, mam spoustu RC modelu aut, nejvetsi 1:8 monster truck s 3,5ccm spalovakem jsem predelal na 1500W stridavej elektromotor a proti spalovaku to jede silene.

Uznávám že dnešní elektromotory a aku. jsou hodně daleko a užívám si je třeba v aku-nářadí ale do modelu akrobatu letadla ještě z balsy bych si to místo desítky žhavíka nedal už jen z nostalgie(i když mě každý tvrdí to co píšeš ty).

Naposledy editováno 17.03.2016 20:59:27

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 21:17 | Nahoru | #195
assassin> Prostě mám jinej názor. Já myslím, že eletromobily jsou cesta.

Možná tam nějaký chladiče jsou, ale vzhledem k účinnosti elektromotoru budou tak x krát menší. Absenci převodovky a diferenciálu jsem nemyslel z hlediska hmotnosti, ale spíš poruchovosti....co se netočí má vždycky vyšší životnost.

By mě zajímal součet všech ložisek co musí mít normální auto. Třeba dvouhmoty, taky věčný problém. Kolik vydrží dnešní super rychlé DSG radši nechci odhadovat.

Elektromobil je o tolik jednodušší....Věřím, že bude mnohem spolehlivější, kdyby se dělali opravdu masově a podchytili se všechny dětské nemoci.

Každý nepotřebuje mít Teslu se 700kW, mě by stačilo 100kW. Že dnes není z hlediska provozních nákladů výhodný elektromobil nemusí být pravda. Do vyloženě městského provozu už jsou dostupné použitelná auta.

Jestli toho tolik najezdíš po autobahnu max. rychlostí, doporučím ti ideální auto - Bugatti Chiron.

Naposledy editováno 17.03.2016 21:17:57

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 21:18 | Nahoru | #196

CAG píše: assassin> Uznávám že dnešní elektromotory a aku. jsou hodně daleko a užívám si je třeba v aku-nářadí ale do modelu akrobatu letadla ještě z balsy bych si to místo desítky žhavíka nedal už jen z nostalgie(i když mě každý tvrdí to co píšeš ty).



otec dela letadla asi 50let... je jich doma spousta se spalovakem, ale lita uz jen s elektrikou.... ma tam ted i oldtimera s maketou spalovaku (vykuchanej historickej motor na spolecne hrideli s elektrou - takze to i "vrci" )

s tima spalovakama je to hroznyho zlobeni, stelovani karbce, svicky, startovani a ve finale je vse zablite od spaleneho ricinu...(nevim jaky i v tom oleji a jsem linej googlit :) )

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 21:25 | Nahoru | #197

Tech píše: assassin> Prostě mám jinej názor. Já myslím, že eletromobily jsou cesta.

Možná tam nějaký chladiče jsou, ale vzhledem k účinnosti elektromotoru budou tak x krát menší. Absenci převodovky a diferenciálu jsem nemyslel z hlediska hmotnosti, ale spíš poruchovosti....co se netočí má vždycky vyšší životnost.

By mě zajímal součet všech ložisek co musí mít normální auto. Třeba dvouhmoty, taky věčný problém. Kolik vydrží dnešní super rychlé DSG radši nechci odhadovat.

Elektromobil je o tolik jednodušší....Věřím, že bude mnohem spolehlivější, kdyby se dělali opravdu masově a podchytili se všechny dětské nemoci.

Každý nepotřebuje mít Teslu se 700kW, mě by stačilo 100kW. Že dnes není z hlediska provozních nákladů výhodný elektromobil nemusí být pravda. Do vyloženě městského provozu už jsou dostupné použitelná auta.

Jestli toho tolik najezdíš po autobahnu max. rychlostí, doporučím ti ideální auto - Bugatti Chiron.



elektromotor ma sice hezkou ucinnost ale opet v idealnim stavu, ustalene otacky atd... pri akceleraci - tzn kdy tyhle motory podavaji max vykony tak "topi" a to docela dost... je casto problem je uchladit. Jak rikam, ty varis z vody, ja uz si s timahle motorama hezkejch par let hraju....

ty loziska musi mit i ta elektra - pokud usetris diferak tim, ze tam das elektromotor na kazde kolo tak zas tam mas 2x vykonove obvody pro rizeni toho motoru, ktere jsou drahe, taky "topi" a nejsou z nejspolehlivejsich... to ze v tom motoru jsou loziska a nepomerne namahanejsi ani nezminuju. pokud das motor do auta - mas tam stejne jako u klasiky poloosy, klouby, pokud ho das do kola, mas tam neodpruzene hmoty...

jezdim na autobahnu rychlostma kolem 200 ... ta buggatti pri vetsi rychlosti ujede par kilometru, protoze hned vysaje nadrz, me stve kdyz musim tankovat po 800km :)
jo a taky nemam zbytecnejch nekolik desitek mega....

tvoje predstava o jednoduchosti elektromobilu prameni ciste z nedostatku znalosti :)

Naposledy editováno 17.03.2016 21:26:40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 21:35 | Nahoru | #198

assassin píše: ...ta buggatti pri vetsi rychlosti ujede par kilometru, protoze hned vysaje nadrz...



rekl bych, ze pri maximalce tomu nejdriv odejdou gumy, nez vysaje nadrz...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 21:52 | Nahoru | #199

Eso_Rimmer píše: rekl bych, ze pri maximalce tomu nejdriv odejdou gumy, nez vysaje nadrz...



ono to tou maximalni maximalkou stejne jet neumi, dokud to nenahlasis ve fabrice... nebo neco takoveho se povida :) majitel firmy pro kterou jsem delal predchozi projekt mel veyrona - ta firma totiz delala pro nej interier.

(reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 21:54 | Nahoru | #200
.

Naposledy editováno 20.03.2016 22:03:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 21:55 | Nahoru | #201

assassin píše: ono to tou maximalni maximalkou stejne jet neumi, dokud to nenahlasis ve fabrice... nebo neco takoveho se povida :) majitel firmy pro kterou jsem delal predchozi projekt mel veyrona - ta firma totiz delala pro nej interier.



ja jen co si matne pamatuju z Top Gearu... jinak ani neznam nikoho, kdo by znal nekoho, kdo zna nekoho, kdo v tom nekdy byt i jen jel...

Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 21:55 | Nahoru | #202
Největší problém elektromobilu je nádrž(baterie).
1. Její cena je daleko větší, než cena mé plastové nádrže na benzín a nebo mé plechové nádrže na LPG.
2. Má nádrž se po natankování neopotřebovává a není tam nic, co by se mohlo prakticky porouchat. Naopak baterie jsou velice náročné a poruchové. Nemám je vůbec rád. Třeba ta v mobilu či nb mě štve pořád. Postupně se snižuje kapacita a jednoho dne bez upozornění ko.
3. 1kwh mě v LPG dnes stojí cca 1,6Kč a to včetně spotřební daně. Elektřinu mám za cca 4,5Kč. Kdybych měl noční proud, tak se dostanu na cca 3Kč za kwh.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 22:30 | Nahoru | #203
assassin> Hezké povídání....Já vařím z vody a ty z RC autíček. Už ti někdo říkal, že velké auto nevznikne vynásobením malého měřítkem ? V řeči čísel mám elektromotor účinnost od 85% do 95% jednotku "topí docela dost" neznám.

Podívej se na dnešní moderní auto. To má tisíc systému a ještě nevyjelo. Úpravnu výfukových plynů, elektromotor s čerpadlem který spíná lamelové spojky (třeba DSG či Haldex) Náchylné turbosoustavy, který taky nejsou vzor spolehlivosti, váhy vzduchu, baterku a startér alternátor, rozvody, další rozvody. To vše odpadá.

Elektromotor v autě je bezkontaktní řízený elektronicky. Údržba = 0. Kdybych chtěl/měl dát milion za auto, o Tesle bych reálně a hodně uvažoval.

http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php

Neříkám že to nepřináší jistá omezení, ale mě by to za to stálo.

Navíc pořád se ještě dá nabíjet zadáčo, proč toho nevyužít.

Naposledy editováno 17.03.2016 22:33:05

Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 22:39 | Nahoru | #204
Tech: Z tema "kdyby" uz jsi celkem trapnej

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 22:45 | Nahoru | #205

Tech píše: assassin> Hezké povídání....Já vařím z vody a ty z RC autíček. Už ti někdo říkal, že velké auto nevznikne vynásobením malého měřítkem ? V řeči čísel mám elektromotor účinnost od 85% do 95% jednotku "topí docela dost" neznám.

Podívej se na dnešní moderní auto. To má tisíc systému a ještě nevyjelo. Úpravnu výfukových plynů, elektromotor s čerpadlem který spíná lamelové spojky (třeba DSG či Haldex) Náchylné turbosoustavy, který taky nejsou vzor spolehlivosti, váhy vzduchu, baterku a startér alternátor, rozvody, další rozvody. To vše odpadá.

Elektromotor v autě je bezkontaktní řízený elektronicky. Údržba = 0. Kdybych chtěl/měl dát milion za auto, o Tesle bych reálně a hodně uvažoval.

http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php

Neříkám že to nepřináší jistá omezení, ale mě by to za to stálo.

Navíc pořád se ještě dá nabíjet zadáčo, proč toho nevyužít.



Je to uz jako jednou v minulem vlakne, zkusenosti z oboru nemas zadne, jen naky cislo z letaku, ale uz vis, ze moje zkusenosti z auticek jsou k nicemu. Ja v automobilovem vyvoji delam, ikdyz v jine oblasti - ale potkavam se s lidmi z ostatnich oboru. Kdyz jsem delal pro skodovku, byla tam tesla na benchmarking - tzn na to aby se ji podivali do utrob, trosku neco jinyho nez test z topgearu...

85% - 90% je maximalni dosahovana ucinnost - ale tuhle moji vetu si evidentne ignoroval, takze nema smysl se hadat, ikdyz reknu ze mas pravdu tak pri tech 200kW je 10% ztrat 20kW to uz je docela dost vykonu na to aby se "sam nekam ztratil"
Za mega asi teslu nekoupis...

Naposledy editováno 17.03.2016 22:46:40

(reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 22:48 | Nahoru | #206

Eso_Rimmer píše: ja jen co si matne pamatuju z Top Gearu... jinak ani neznam nikoho, kdo by znal nekoho, kdo zna nekoho, kdo v tom nekdy byt i jen jel...



Ja v tom nejel, na to jsem tam delal nejposlednejsiho pesaka :) a jediny co jsem si mohl alespon "osahat" jsou 3D data :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 23:06 | Nahoru | #207
assassin> Pardon, tak dva míče, za to se snad Xko dá sehnat.

Možná máš pravdu, ale nemyslíš že je to alespoň v něčem lepší, než klasika ?

Mimochodem s těma ztrátama máš pravdu. Dokonce když teslu ženeš po okruhu, zachvíli se sniží výkon aby se nepřehřála, motor i baterky. Vtip je v tom, že při normální jízdě využíváš tak těch 20kw, takže to nevadí. Pár sekund plného výkonu zvládne hravě.

Prosímtě kolik má tedy podle tebe účinnost elektromotor, tu neideální ? Já co si pamatuju z měření z laborek, nebylo to míň jak 80% nikdy, pokud nepočítám měření nakrátko. Většinou kolem těch 90% to bylo. Záleží na typu elektromotoru.

Naposledy editováno 17.03.2016 23:07:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 23:24 | Nahoru | #208

Tech píše: assassin> Pardon, tak dva míče, za to se snad Xko dá sehnat.

Možná máš pravdu, ale nemyslíš že je to alespoň v něčem lepší, než klasika ?

Mimochodem s těma ztrátama máš pravdu. Dokonce když teslu ženeš po okruhu, zachvíli se sniží výkon aby se nepřehřála, motor i baterky. Vtip je v tom, že při normální jízdě využíváš tak těch 20kw, takže to nevadí. Pár sekund plného výkonu zvládne hravě.

Prosímtě kolik má tedy podle tebe účinnost elektromotor, tu neideální ? Já co si pamatuju z měření z laborek, nebylo to míň jak 80% nikdy, pokud nepočítám měření nakrátko. Většinou kolem těch 90% to bylo. Záleží na typu elektromotoru.



Milion a dva je docela rozdil :)

Tazko premyslet ktery z detailu je lepsi kdyz jako celek - tzn normalni osobni auto je to podle meho zcestne.

No vzheldem k tomu ze na zminene dalnici stojim v podstate trvale na podlaze a moje auto ma podle vyrobce 120kW tak si nejsem jistej jestli se bezne pouziva jen 20kW...

Ta ucinnost muze padat klidne pod 50procent v ruznejch rezimech, myslim ze tohle by bylo tema ktery je rozsahove mimo tohle forum a obavám se ze i mimo moje vzdelani/znalosti. Bude tam nejaky frekvencni rizeni a ucinnost bude dost silne zavisla na otackach

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

17.3.2016 v 23:31 | Nahoru | #209
assassin> Jo to máš pravdu, bude záležet na způsobu řízení, buzení a co já vím, taky tomu nerozumím.¨

Jinak dálnice (a ty ) je vyjímka, tam se dá výkon využít dlouhodobějc. Ale jezdit dlouhodobě rychlostí 200km/h, kde se můžem bavit o těch 120kW celkem leze do peněz, resp. při spotřebě takový normální diesel bude mít spotřebu kolik, 15l/100km ? To za to ještě stojí ?

Trochu jsem tu cenu přestřelil, ale model 3 by měl stát okolo 30tis USD.

Naposledy editováno 17.03.2016 23:32:04

(reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

18.3.2016 v 02:46 | Nahoru | #210
kdyz jedu 160, tak mi zere Mondeo 2.0 TDCi kolem 8 spis min, pri 200 to 15 nebude urcite, mozna 10 spis min

kamosuv Chrysler 300M (3.5 litr benzin v LPG) zral pri 160 kolem 14 litru LPG, takze levneji nez Mondeo, dale koncernovy TDI zerou jeste vyrazne min nez fordi TDCi

dvouhmotak je problem, ale 10tis kc po 200tis km (a to kdovi jestli, zatim drzi, mam 193tis) neni vicemene nic. bojim se turba a vstriku, ale to pocitam do 300 vydrzi. ale sam mam radsi benzin i za vyssi spotrebu.

kdysi sem mel obcas sluzebni Fabii SDI (1.9 ropak bez turba), tu sem drzel Praha - Plzen na podlaze pri 180-190km/h celou cestu a bylo to kolem 8 litru
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr pneu na Suzuki Intruder M 800 Suzuki M 800 Intruder OndrovoMotoStory 13 27.2.2024 v 17:08 1Gabo
rozvodový řetězy Suzuki M 800 Intruder tahgun 15 23.11.2022 v 11:39 Medved
Co se to stalo s cruisery Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki LC 1500 Intruder, Su... peta.mar 24 15.7.2022 v 05:02 Yura
Motor suzuki M 800 Suzuki M 800 Intruder Alg3na 2 13.6.2022 v 15:42 fatesmaker
Cukání a zhasnutí motoru Suzuki M 800 Intruder Qqww 2 2.5.2022 v 07:23 Qqww


TOPlist