bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej 5W-40 x 10W-40?
11.3.2016 v 22:05
Mám Suzuki Intruder M800, stříkačku, jako nový, najeto jen 9 tis.km, olej nepapá. Teď jsem ho měl na výměnně všech kapalin u zkušeného servisáka motorek. Přestože jsem do teď dával olej 10W-40 (dle pokynů výrobce), tak mi řekl, že dle jeho zkušeností do těchto "moderních" motorů je lepší dávat 5W-40. Nějak jsem se s ním nechtěl přít, s tím, že mu věřím a tak tam mám teď tento olej. Udělal jsem dobře a mám se něčeho obávat? Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 06:24 | Nahoru | #151
Tech> Jaká ropná lobby? Elektromobil nevychází ekonomicky ani teď, kdy jsou PHM zatížený daní větší než 50% (spotřební + DPH) a elektromobily mají všemožný daňový úlevy, až po to nabíjení zdarma. V okamžiku, kdy by se elektromobily masověji rozšířily, by stát musel tenhle výpadek příjmů nějak nahradit = zdanit i ty elektromobily! A o nových supr levných a supr účinných a lehkých bateriích se supr velkou kapacitou čtu xx-krát ročně už asi 30 let - a furt nic. Jestli to nebude tim, že furt si ta příroda a její zákony, třeba elektronegativita prvků, odpuzování el. náboje atd. dělá co chce... Netvrdím, že nakonec elektromobily nebudou mít určitý podíl na trhu, ale určitě doprava elektromobilem nakonec nebude nijak cenově zásadně odlišná od klasickýho spalováku! A co se týče emisí - daleko logičtější by bylo přejít u aut na CNG a tu elektřinu přesměrovat do vytápění budov místo zemního plynu a ten zemní plyn z vytápění do aut! Logiku tohoto nemusím snad složitě rozepisovat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 09:05 | Nahoru | #152
charlie.vtx1800> Ano, stím CNG to je zajímavý nápad. Ale elektromobil má další výhody, než jen nulové emise, které nakonec koncového uživatele tolik nezajímají.

Žádná složitá převodovky, žádný diferenciály, žádné výměny oleje, žádný výfuk, vzduchový filtr, žádné výměny brzd, solární panel na střeše, a vlastně i snadnější dosažení vyššího výkonu, se podívej kolik má nová Tesla S. atd...

Nemůžete srovnávat nějaké kusové baterky co si nakupujete s normovanýma 18650, které až by se elektromobily skutečně rozšířili, určitě by se vystavěli recyklační závody atp...tohle zatím není reálný problém.

Jinak mě přijde že Li-ion už celkem v pohodě a spolehlivě fungují a poměr hmotnost/energie mají na solidní úrovni. Jestli není jeden elektromobil menší zátěž než jedna toxická olověná startovací baterie v autě. Navíc u elektromobilu není větší hmotnost takový problém. Baterky jsou nízko v podlaze a energie se stejně rekuperuje (zatím ne 100% ale stím by mohli pomoct třeba superkondenzátory).

EDIT: Cena výroby, alespoň u náas je v těch dvou jaderkách nejlevnější, prosím dej odkaz, kde se píše opak.
Jaderný odpad je problém, ale menší než si atmosféru zamořit a udusit se. Navíc i ten by se mohl ještě využít v reaktorech 4, generace.

Naposledy editováno 16.03.2016 09:18:54

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 09:24 | Nahoru | #153

Tech píše: Jestli není jeden elektromobil menší zátěž než jedna toxickáolověná startovací baterie v autě.


Má to být vlákno o kvalitě olejů, ale když už to došlo až sem...
No podle životnosti baterek tak 5 až 10 let let zpátky se mi zdá, že v nich snad už ani žádné olovo není
Jo a existuje nějaká studie porovnávající vozidla na bázi ropa/plyn vs. elektrika, která by zahrnovala opravdu veškeré externality? Opravdu je na světě tolik lithia a vzácných kovů pro veškeré dopravní prostředky? Je tam zahrnuta nejen výroba elektriky, ale i výstavba a likvidace elektráren? Co srovnatelné zdanění? Co to udělá s cenou paliv, když bude potřeba jen pro 1 % vozidel - veteráni, bezpečnostní složky, motorkáři .) ? Nebude mít hromada elektromobilů negativní vliv na okolí - el.mag. vlnění, ionizace vzduchu, nebo jak se nazývá takový ten divný smrádek, když se pouštějí mašinky nebo autodráha či přijede metro?

(reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 09:31 | Nahoru | #154
vilemx> Lithia je dost. Žádný smrad z metra jsem nikdy necítil, nevím proč by bezpečnostní složky nebo motorkáři měli jezdit na benzín. , elektřiny je dost i dnes, jak už bylo zmíněno. Když se provoz elektráren vyplácí teď, když bude nabíjení zpoplatněno jako dnes elektřina v domácnosti, nevím proč by to byl nějaký problém.

1 reakcí na tento příspěvek Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 09:53 | Nahoru | #155
Tech: hele nevim, ale z toho co pises mi prijde, ze o baterkach i elektromobil toho moc nevis....

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 11:17 | Nahoru | #156
Nevím jestli to tu už někdo psal, ale současná elektrorozvodná síť není ani omylem dimenzovaná na rychlonabíjení většího množství elektromobilů. Takže čím víc se tahle technologie rozšíří, tím blíže bude k blackoutům nebo obrovským investicím, které ten provoz pekelně prodraží - všem.

Navíc i elektromobil má výfuk, akorát stojí v Prunéřově a podobných lokalitách. Auta na akumulátory mi taky připadají jako slepá ulička. Spíše bych sázel na výměnné palivové články.

(reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 12:00 | Nahoru | #157

1100Virago píše:
.....Spíše bych sázel na výměnné palivové články.


jo, jako třeba ve Falloutu, to by byla na cestách alespoň prdel

(reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 12:00 | Nahoru | #158
.

Naposledy editováno 16.03.2016 12:01:03

(reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 12:24 | Nahoru | #159

1100Virago píše: Nevím jestli to tu už někdo psal, ale současná elektrorozvodná síť není ani omylem dimenzovaná na rychlonabíjení většího množství elektromobilů. Takže čím víc se tahle technologie rozšíří, tím blíže bude k blackoutům nebo obrovským investicím, které ten provoz pekelně prodraží - všem.

Navíc i elektromobil má výfuk, akorát stojí v Prunéřově a podobných lokalitách. Auta na akumulátory mi taky připadají jako slepá ulička. Spíše bych sázel na výměnné palivové články.


jj, o kapacitě sítě jsem se tu už zmínil, ale tohle a ještě mnoho dalšího jsou argumenty, které určitá skupina lidí nechce slyšet a dokola omílají: auto se spalovákem kouří, elektromobil nekouří. A tím to pro ně končí :)

1 reakcí na tento příspěvek Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 12:37 | Nahoru | #160
V2 nejede a elektromobily jsou slepa ulicka. To jsou takovy proste axiomy dneska.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 13:01 | Nahoru | #161
Bubrak-ZX10R> za současné situace elektromobily opravdu slepou uličkou jsou.
Nicméně je fakt, že kdysi automobil mělo taky jenom pár vyloženě nadšenců a nikdo mu nevěštil nějakou zářnou budoucnost...a není se ani co divit, ty podmínky byly kdysi stejné jako mají elektromobily dnes.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 13:07 | Nahoru | #162

fockewulf píše: Bubrak-ZX10R> za současné situace elektromobily opravdu slepou uličkou jsou.
Nicméně je fakt, že kdysi automobil mělo taky jenom pár vyloženě nadšenců a nikdo mu nevěštil nějakou zářnou budoucnost...a není se ani co divit, ty podmínky byly kdysi stejné jako mají elektromobily dnes.



otazka je jestli jde i s nasim soucasnym poznanim aplikovat ta paralela "driv si taky mysleli, ze zeme je placata"...

Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 13:11 | Nahoru | #163
jestli ta zima bude trvat jeste chvili, tak je velice pravdepodobne, ze v tomhle vlakne vymyslime a zrealizujeme i auto na vodu...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 13:13 | Nahoru | #164

assassin píše: otazka je jestli jde i s nasim soucasnym poznanim aplikovat ta paralela "driv si taky mysleli, ze zeme je placata"...



navic elektroauta uz byly slepou ulickou i pred 100 lety v dobach Nikolaje Sohaje Tesly apod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 13:18 | Nahoru | #165

Bubrak-ZX10R píše: navic elektroauta uz byly slepou ulickou i pred 100 lety v dobach Nikolaje Sohaje Tesly apod.



tak tesla uz je mel vymysleny, ale tajny spolky jeho vynalezy ukradly a ted je pouzivaj na ovladnuti sveta...

(reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 13:23 | Nahoru | #166
Já myslím, že jediné řešení je využití volné energie. Jeden tu už na to jezdí se spotřebou, která všechna elektroauta pohřbí.

Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 13:38 | Nahoru | #167
Jo Tesla to měl vymyšlené už dávno , jenže dle útržků zpráv z konspiračních témat prý při antigravitačním pohonu vzniká spoustu volné energie která se nehodí ropné loby.

1 reakcí na tento příspěvek Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 14:10 | Nahoru | #168
Jo, elektromobily jsou slepá ulička, proto jich v Norsku jezdí čím dál víc...rozvodná síť se přizpůsobí časem, nikdo nečeká že se na elektro přejde ze dne na den.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 14:44 | Nahoru | #169
Tech: Norové jsou divní ve spoustě věcí, nejen v elektromobilech.

Jezdí jich tam čím dál víc proto, že jejich nákup je socialisticky dotovaný, jinak by se nevyplatily. A přizpůsobení sítě "časem" hodí elektromobilům příslovečný klacek pod nohy, protože bude vyžadovat tak astronomické investice, že se to promítne do ceny elektřiny a pak se elektromobil nebude vyplácet tuplem. Němci se do podobných problémů dostali po odstavení jaderných elektráren, kdy nestíhají přenášet nárazovou elektřinu z fotovoltaiky a větrníků napříč zemí, přelívají to přes okolní státy a řešení je v nedohlednu. Němci na rekonstrukci sítě nemají prachy a kdyby zdražili elektřinu, jejich průmysl se stane nekonkurenceschopným, protože by se to promítlo do ceny výrobků. Takže jsou v začarovaném kruhu.

O hlouposti norského socialismu svědčí i to, že se tak bohatá země s příjmy z ropy dokázala nesmyslným hospodařením a kvótami dokopat před časem k přídělovému systému na máslo. Z Norů bych si příklad fakt nebral a ze zelenou ideologií zfanatizovaných Němců tuplem ne.

Naposledy editováno 16.03.2016 14:45:04

3 reakcí na tento příspěvek Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 14:49 | Nahoru | #170
Zabýváme se tu tím jak kdybychom usilovali o nobelovku, přitom mnohem jednodušší, levnější, méně bolestivé a účinnější kroky k omezení znečištění ovzduší automobilismem se nabízí - např.dostat "kamiony na koleje", ovšem to není dostatečně mediálně, dotačně ani lobbisticky zajímavé....

(reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 14:54 | Nahoru | #171

Dave81 píše: Zabýváme se tu tím jak kdybychom usilovali o nobelovku, přitom mnohem jednodušší, levnější, méně bolestivé a účinnější kroky k omezení znečištění ovzduší automobilismem se nabízí - např.dostat "kamiony na koleje", ovšem to není dostatečně mediálně, dotačně ani lobbisticky zajímavé....


jo super nápad a hned potom bych zakázal, v rámci všeobecného blaha, všechny naftové motory u osobáků a benziňáky s přímým vstřikem

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 15:29 | Nahoru | #172
Dave81> No jo, ale to by u nás nesměl být státem vlastněnej a slušně dotovanej téměř monopolní železniční přepravce

(reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 15:38 | Nahoru | #173

Dráťa píše: Dave81> No jo, ale to by u nás nesměl být státem vlastněnej a slušně dotovanej téměř monopolní železniční přepravce



Samozřejmě máš částečně pravdu, ale ten problém není jen českej, proto řešení v ČR nikdo nevymyslí.

(reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 15:40 | Nahoru | #174

1100Virago píše: Tech: Norové jsou divní ve spoustě věcí, nejen v elektromobilech.

Jezdí jich tam čím dál víc proto, že jejich nákup je socialisticky dotovaný, jinak by se nevyplatily. A přizpůsobení sítě "časem" hodí elektromobilům příslovečný klacek pod nohy, protože bude vyžadovat tak astronomické investice, že se to promítne do ceny elektřiny a pak se elektromobil nebude vyplácet tuplem. Němci se do podobných problémů dostali po odstavení jaderných elektráren, kdy nestíhají přenášet nárazovou elektřinu z fotovoltaiky a větrníků napříč zemí, přelívají to přes okolní státy a řešení je v nedohlednu. Němci na rekonstrukci sítě nemají prachy a kdyby zdražili elektřinu, jejich průmysl se stane nekonkurenceschopným, protože by se to promítlo do ceny výrobků. Takže jsou v začarovaném kruhu.

O hlouposti norského socialismu svědčí i to, že se tak bohatá země s příjmy z ropy dokázala nesmyslným hospodařením a kvótami dokopat před časem k přídělovému systému na máslo. Z Norů bych si příklad fakt nebral a ze zelenou ideologií zfanatizovaných Němců tuplem ne.



nemam co dodat vubec to zdrazeni elektriny kvuli pitomejm elektroautum co nasledne zpusobi zdrazeni uplne vseho je absolutni nesmysl a bohuzel se obavam, ze si to politicka korektnost (dopln za to pseudohumanismus, pozitivni diskriminaci, ekoterorismus a dalsi) taky umi ospravedlnit.

Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 19:36 | Nahoru | #175
Snad si nemyslíte, že elektromobil bude jezdit zadarmo. Jistě že cena elektřiny se bude muset přizpůsobit všem věcem co jste psali, aby to nebyla ekonomická sebevražda pro všechny. Vy pořád vidíte pokrok jen na jedné frontě, musíte to brát komplexněji. Když začínaly spalovací motory, taky nebyly všude připravené benzínky a rafinerie.

Nejen Německo má problémy s nárazovou elektřinou. Taky už se uvažuje k fotovoltaice či větru přiřazovat baterie, které by ji pouštěly a akumulovaly. Jako přečerpávačky.

Prostě jednou se od ropy budeme muset osamostatnit.

Nedá se spalovat ji donekonečna. Aneb jak říkal nějaký odborník přes tohle. Nebojím se že ropa dojde, bojím se že lidstvo bude tak hloupé a všechnu ji spálí.

Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 21:19 | Nahoru | #176
Krásná diskuze, ale mě by zajímalo, co mu ten mechoš do tý motky doopravdy nalil za olej..

Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 21:22 | Nahoru | #177
Odborníci tvrdili, že ropa v USA dojde v 80. letech 19. století. Pak jiní odborníci tvrdili, že ropa dojde kolem roku 1950. Další odborníci tvrdili, že dojde v roce 1970. Pak odborníci tvrdili, že ropný zlom bude kolem roku 2000.

Mimochodem, odborníci v jiném oboru zase v roce 1820 spočítali, že vinou rozmáhající se dopravy budou v roce 1950 londýnské ulice pokryty sedmimetrovou vrstvou koňského trusu.

Takže tolik s názorům odborníků.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 21:28 | Nahoru | #178
Dave81>

Zabýváme se tu tím jak kdybychom usilovali o nobelovku, přitom mnohem jednodušší, levnější, méně bolestivé a účinnější kroky k omezení znečištění ovzduší automobilismem se nabízí - např.dostat "kamiony na koleje", ovšem to není dostatečně mediálně, dotačně ani lobbisticky zajímavé...

Hele můžeme začít každý u sebe a od zítřka začít jezdit místo po jednom v autě- hromadnou dopravou co?
Dle mě je rozumná cesta v pohonu aut (zatím) hybrid?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 23:04 | Nahoru | #179

CAG píše: Dave81> Hele můžeme začít každý u sebe a od zítřka začít jezdit místo po jednom v autě- hromadnou dopravou co?
Dle mě je rozumná cesta v pohonu aut (zatím) hybrid?



to si já nemyslím. Hybrid pouze spojuje nevýhody obou typů paliv.

Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 23:06 | Nahoru | #180
No já v Tesle jezdil a je to pecka, dojezd cca 400-500km na nabití, akcelerace, že se nechytá ani Porsche s Ferrari, mimochodem destičky se tam měněj...


















Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr pneu na Suzuki Intruder M 800 Suzuki M 800 Intruder OndrovoMotoStory 13 27.2.2024 v 17:08 1Gabo
rozvodový řetězy Suzuki M 800 Intruder tahgun 15 23.11.2022 v 11:39 Medved
Co se to stalo s cruisery Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki LC 1500 Intruder, Su... peta.mar 24 15.7.2022 v 05:02 Yura
Motor suzuki M 800 Suzuki M 800 Intruder Alg3na 2 13.6.2022 v 15:42 fatesmaker
Cukání a zhasnutí motoru Suzuki M 800 Intruder Qqww 2 2.5.2022 v 07:23 Qqww


TOPlist