globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Olej 5W-40 x 10W-40?
11.3.2016 v 22:05
Mám Suzuki Intruder M800, stříkačku, jako nový, najeto jen 9 tis.km, olej nepapá. Teď jsem ho měl na výměnně všech kapalin u zkušeného servisáka motorek. Přestože jsem do teď dával olej 10W-40 (dle pokynů výrobce), tak mi řekl, že dle jeho zkušeností do těchto "moderních" motorů je lepší dávat 5W-40. Nějak jsem se s ním nechtěl přít, s tím, že mu věřím a tak tam mám teď tento olej. Udělal jsem dobře a mám se něčeho obávat? Díky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 06:24 | Nahoru | #1
Tech> Jaká ropná lobby? Elektromobil nevychází ekonomicky ani teď, kdy jsou PHM zatížený daní větší než 50% (spotřební + DPH) a elektromobily mají všemožný daňový úlevy, až po to nabíjení zdarma. V okamžiku, kdy by se elektromobily masověji rozšířily, by stát musel tenhle výpadek příjmů nějak nahradit = zdanit i ty elektromobily! A o nových supr levných a supr účinných a lehkých bateriích se supr velkou kapacitou čtu xx-krát ročně už asi 30 let - a furt nic. Jestli to nebude tim, že furt si ta příroda a její zákony, třeba elektronegativita prvků, odpuzování el. náboje atd. dělá co chce... Netvrdím, že nakonec elektromobily nebudou mít určitý podíl na trhu, ale určitě doprava elektromobilem nakonec nebude nijak cenově zásadně odlišná od klasickýho spalováku! A co se týče emisí - daleko logičtější by bylo přejít u aut na CNG a tu elektřinu přesměrovat do vytápění budov místo zemního plynu a ten zemní plyn z vytápění do aut! Logiku tohoto nemusím snad složitě rozepisovat...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Olej 5W-40 x 10W-40?

16.3.2016 v 09:05 | Nahoru | #2
charlie.vtx1800> Ano, stím CNG to je zajímavý nápad. Ale elektromobil má další výhody, než jen nulové emise, které nakonec koncového uživatele tolik nezajímají.

Žádná složitá převodovky, žádný diferenciály, žádné výměny oleje, žádný výfuk, vzduchový filtr, žádné výměny brzd, solární panel na střeše, a vlastně i snadnější dosažení vyššího výkonu, se podívej kolik má nová Tesla S. atd...

Nemůžete srovnávat nějaké kusové baterky co si nakupujete s normovanýma 18650, které až by se elektromobily skutečně rozšířili, určitě by se vystavěli recyklační závody atp...tohle zatím není reálný problém.

Jinak mě přijde že Li-ion už celkem v pohodě a spolehlivě fungují a poměr hmotnost/energie mají na solidní úrovni. Jestli není jeden elektromobil menší zátěž než jedna toxická olověná startovací baterie v autě. Navíc u elektromobilu není větší hmotnost takový problém. Baterky jsou nízko v podlaze a energie se stejně rekuperuje (zatím ne 100% ale stím by mohli pomoct třeba superkondenzátory).

EDIT: Cena výroby, alespoň u náas je v těch dvou jaderkách nejlevnější, prosím dej odkaz, kde se píše opak.
Jaderný odpad je problém, ale menší než si atmosféru zamořit a udusit se. Navíc i ten by se mohl ještě využít v reaktorech 4, generace.

Naposledy editováno 16.03.2016 09:18:54
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výběr pneu na Suzuki Intruder M 800 Suzuki M 800 Intruder OndrovoMotoStory 13 27.2.2024 v 17:08 1Gabo
rozvodový řetězy Suzuki M 800 Intruder tahgun 15 23.11.2022 v 11:39 Medved
Co se to stalo s cruisery Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki LC 1500 Intruder, Su... peta.mar 24 15.7.2022 v 05:02 Yura
Motor suzuki M 800 Suzuki M 800 Intruder Alg3na 2 13.6.2022 v 15:42 fatesmaker
Cukání a zhasnutí motoru Suzuki M 800 Intruder Qqww 2 2.5.2022 v 07:23 Qqww


TOPlist